428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] لباس سفیدهائی که رد پای سیاه دارند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۰:۱۵

لباس سفیدهایی که ردپای سیاه دارند

یلدا آراسته

جرس: بعد از گذشت یک هفته از حمله افرادی موسوم به " لباس شخصی ها" به منزل مهدی کروبی ،  سر انجام سپاه محمد رسول الله این حملات را محکوم کرد. در تمام روزهای گذشته گزارش هایی که از این حملات منتشر می شد بی ارتباط با نیروهای بسیجی نبود. نیروهای بسیجی که مسوولیت اعمال آنها مستقیما بر عهده سپاه پاسداران ایران است.  

 

با این همه این نهاد باانتشار این بیانیه هیچ مسوولیتی را در خصوص این حملات بر عهده نگرفت و آن را به "عناصر خودسر" منسوب کرد.

 

 این اولین و تنها واکنشی است که  در برابر هفت روز تجمعی که سر انجام به حمله مسلحانه کشیده شد، از سوی یکی از نهاد های حکومت ایران نشان داده شد.

 

هفت روز سکوت رسانه ها در برابر آنچه در خیابان دیباجی تهران رخ می داد با بیانیه سپاه محمد رسول الله شکسته شد.

 

  بار دیگر همه چیز به گردن گروهی افتاد که به رغم پیشینه تاریخی که  در ایران دارند هنوز هم گروهی ناشناخته و عوامل خودسر نامیده می شوند.

 

برای حفظ تاج و تخت

 

28 مرداد سال 1332 شاید اولین تاریخی است که پای لباس شخصی ها به عرصه اتفاقات سیاسی ایران باز شد.

 

شعبان جعفری کسی است که نامش با تاریخ کودتای 28 مرداد گره خورده است. او نه از جامعه روشنفکری و نه از جامعه مذهبی بود.

 

 جعفری با هنر دیگری در این روز ماندگار شد. هیکل تنومند و مغز کوچک که باعث شد او در تخریب اموال عمومی و ترساندن مردم نقش زیادی داشته باشد.

 

عکسی از او وجود دارد که در یک خودروی بدون سقف ایستاده و در یک دستش چماق است و دست دیگرش پوستر محمدرضا شاه. او  یک " لباس شخصی"  بود.

 

لباس شخصی زن

 

سال 1358 و 59 هم لباس شخصی ها در تجمعات مردمی حضور داشتند. معروف ترین لباس شخصی روزهای اول انقلاب یک زن بود .

 

میتینگ های سازمان های چپ و تجمع اعتراض آمیز زنان در اعتراض به  حجاب اجباری در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در زمان بنی صدر  توسط " زهرا خانم " و دارو دسته اش بر هم زده می شد.

 

حیات دوباره دردوره اصلاحات

 

اما این " لباس شخصی ها " تا سالی که محمد خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری شد دیگر چندان کاری در ایران نداشتند.

 

 بعد از سال 76 بود که این گروه با حمایت و سازمان دهی بیشتری وارد میدان شد و توانست تخریب های جبران ناپذیری را در کشور انجام بدهد.

 

حمله به میتینگ های انتخاباتی آقای خاتمی در سال 76 آغاز حیات دوباره "لباس شخصی ها " بود. کسانی که مدعی بودند با رهبری " حسین الله کرم " ،" مسعود ده نمکی " و "حاجی بخشی" می خواهند "تکلیف دینی " خود را انجام بدهند.

 

 نشریه " یا لثارات الحسین " از سال 1372 اعلام موجودیت گروه " انصار حزب الله بود. عده ای از آنها در کار مطبوعاتی ماندند و عده ای دیگر نیز به کار تشکیلاتی رو آوردند.

 

خشونت برای همه

 

عطا الله مهاجرانی  وزیر ارشاد و عبد الله نوری وزیر کشور اولین شخصیت هایی دولتی بودند که توسط این لباس شخصی های تشکیلاتی  مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

اما این  تیر ماه سال 1378 است که  از تاریخ سیاسی ایران محو نمی شود. لباس شخصی ها در این تاریخ به کوی دانشگاه تهران حمله کردند.

 

بهانه اعتراض دانشجویان به بسته شدن روزنامه سلام بود. حمله شبانه به دانشجویان و تخریب اموال آنها توسط لباس شخصی های چماق به دستی که می خواستند به دانشجویان بفهمانند " خامنه ای خمینیه " لکه ننگی است که از دامان آنها پاک نمی شود.

 

ترور نافرجام  سعید حجاریان در زمانی که در شورای شهر تهران حضور داشت از دیگر اقدامات این گروه در سالهای ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بود.

 

در این سالها تا قبل از انتخاب ریاست جمهوری دهم، لباس شخصی ها دیگر برخلاف گذشته نه کفن پوشیدند و نه تجمع اعتراضی انجام دادند.

 

مسلح تر آمدند

 

23 خرداد ماه حیات دوباره آنها بود که این بار گویا با اختیارات بیشتری در صحنه حاضر شده بودند. تصاویر منتشر شده از آن روزها به خوبی نشان می دهد که بسیار بیشتر و خشن تر از نیروهای ملبس به لباس انتظامی در صحنه حضور دارند.

 

این بار آنها مسلح هم بودند نه تنها به سلاح های سنتی لباس شخصی ها که چاقو و قمه و چیزهایی از این دست بود که این بار آنها مشخصا سلاح گرم با خود حمل می کردند.

 

مطلعین از  انصار حزب الله  معتقدند که اولین بار لباس شخصی ها در حمله به کوی دانشگاه مسلح شدند. افراد این گروه غالبا" سپاهی" یا "بسیجی" بودند و از طریق پایگاههای نظامی خود مسلح می شدند.

 

فقط حمایت از رهبری مجاز است

 

با این حال " لباس شخصی "های سفید پوش بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری به هیچ مخالفی در هیچ لباسی رحم نکردند. مخالف از نظر آنها کسانی بودند که هر چقدر هم محترمانه اما با نظرات آیت الله خامنه ای موافق نبودند.

 

آنها که با باورهای عمیق مذهبی این گروه را تشکیل داده بودند و باورشان ادا کردن " تکلیف دینی و شرعی " بود، در عمل اما توانستند مراجع قم را هم مورد حمله و بی حرمتی قرار بدهند .

 

دانشجویان معترض که یکبار دیگر خوابگاهشان در خرداد ماه سال 88 مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفت این بار تنها نبودند.

 

بر دفاتر، مساجد و خانواده های مرحوم آیت الله منتظری، آیت الله دستغیب ، آیت الله صانعی ، سید حسن خمینی، مهدی کروبی و بسیاری از روحانیون همان رفت که پیش از این بر کت و شلوارپوش های ایران به جرم روشنفکری رفته بود.

 

شناسایی نمی شوند

 

" نیروهای خود سر" که به شهادت شاهدان عینی در برابر دیدگان نیروهای انتظامی دست به هر خشونتی می زنند در این حکومت قابل شناسایی نیستند.

 

با اینکه از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی و نماز جمعه محکوم می شوند اما سر و کارشان هیچ گاه به دادگاهی واقعی نمی افتد.

 

ابوالفضل فاتح مشاور میر حسین موسوی می گوید : "خودسر" تنها عنوانی برای فرار از مسئولیت این پدیده ی خطرناک است."

 

سفید پوشانی که ردپای سیاه برجا می گذارند در این سالها کارنامه ای سیاه تر از آنچه شعبان بی مخ در 28 مرداد برای خود درست کرد دارند.

 

در حالی هیچ کس حاضرنیست مسوولیت آنها را بپذیرد ، امیرفرشاد ابراهیمی به عنوان یکی از افراد مطلع از این گروه  می گوید : " اعضایی که در انصار حزب‌الله فعالند عمدتا نیروهای بسیجی هستند. بسیجی‌ها به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنند و در مواقع بحران این افراد می‌توانند به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انجام وظیفه کنند. ماموریت حفظ امنیت تهران طبق مصوبه فرماندهی کل قوا زیر نظر قرارگاه ثارالله تهران است."

 

 از جایی بالاتر حمایت می شوند

 

"چگونه ممکن است کسانی با خیال راحت و در ملاء عام آن هم به مدت چند شب و با ابزارهایی که صرفا در اختیار نهادهای خاص است به ضرب و جرح و تخریب و هتک و ارعاب بپردازند، جز آنکه از محافلی خاص و مقتدر اطمینان و پشتگرمی داشته باشند." این سوالی است که آقای فاتح از زبان بیشتر مردم ایران در یادداشت خود مطرح می کند.

 

ابراهیمی در مصاحبه اش می گوید : "این گروه  مشروعیت‌شان را در کل از رهبر می‌گیرند. ما با دفتر رهبری ارتباط خیلی نزدیکی داشتیم. ملاقات‌های خصوصی داشتیم . بر سر هر موضوعی مجاز بودیم به دفتر رهبری برویم . حالا شاید الزاما با خود رهبر ملاقات نداشتیم . اما با مسولان ارشد دفتر رهبری در ارتباط بودیم . و همین مشروعیت هم باعث شده بود که نیروهای امنیتی و انتظامی نسبت به برخوردهای انصار حزب‌الله از خودشان مماشات نشان بدهند."

 

در تائید این سخنان باید  اشاره کرد به آخرین سخنان حجت‌الاسلام علیزاده، نماینده آقای خامنه‌ای، رهبر ایران در سپاه فجر فارس، که  حمله نیروهای لباس شخصی به مسجد قبای شیراز در روز جمعه 12 شهریور ماه را کاری "انقلابی"  خواند و گفت: این کار انقلابی شما مبارک باشد.

 

خانه آقای کروبی آخرین جایی نیست که سفید پوشانی که خود را موظف به حفظ " ولایت " در ایران می دانند در آنجا دیده شده اند.آنها تا زمانی که حمایت مادی و معنوی شوند برای حفظ همه چیز از تاج و تخت پادشاهی تا مقام ولایت در صحنه حضور دارند.

 

این را تاریخ سیاسی ایران چندین دهه است که  تا امروز نشان می دهد .

 

 

 

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved