428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] صدور احکام قضائی برای شش متهم و مفسد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۶:۴۸

صدور احکام قضایی برای شش متهم و مفسد اقتصادی

جـــرس: حکم قطعی یکی دیگر از مفسدان اقتصادی کشور، توسط قوه قضاییه صادر شد و همزمان شش متهم اقتصادی دیگر، به اتهام رشاء، ارتشاء و جعل و سوء استفاده از مدرک تحصیلی، به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط)، پرونده اول با اعلام گزارش معاونت کاشف مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه قضایه و معاون امور اقتصادی و زیربنایی سازمان بازرسی کل کشور در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و با صدورکیفرخواست در دادسرای اموراقتصادی به شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران ارجاع شده و نهایتا منجر به صدور حکم قطعی در شعبه 69 دادگاه تجدید نظر استان تهران به شرح ذیل شد.


بر اساس این گزارش، حسین رخشنده‌رو، فرزند کاظم کارمند شرکت پالایش نفت شیراز به اتهام مداخله در معاملات دولتی با لحاظ قرار دادن ایام بازداشت قبلی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ پانصد میلیون ریال (000/000/ 500 ریال) به عنوان بدل از حبس تعزیری محکوم شد.


محکومیت قطعی متهمین به پرداخت و اخذ رشوه
بر اساس این گزارش، این پرونده با ارائه گزارش اداره کل حقوقی و قضایی وزارت اطلاعات در خصوص دریافت رشوه توسط مدیر وقت ثبت نمایندگی‌های مرکز اصناف در دستور کار مجتمع قضایی اموراقتصادی قرار گرفت و با صدور کیفر خواست در دادسرای (ناحیه 22) به شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران ارسال و در نهایت منجربه حکم قطعی درشعبه 69دادگاه تجدیدنظراستان به شرح ذیل شد:
1. شهناز باورساد فرزندعلی بابا، مدیرکل وقت ثبت نمایندگی‌های مرکز اصناف وزارت بازرگانی به اتهام دریافت رشوه به میزان 93 قطعه مسکوک طلا و یک میلیارد و چهار صد و سی میلیون ریال وجه نقد و نوزده هزار و پانصد یورو به تحمل 5 سال حبس، پرداخت جزای نقدی معادل مبلغ رشوه دریافتی و همچنین پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء در حق صندوق دولت محکوم شد.


2. علیرضا جوان فرزندعلی آقا به اتهام معاونت در ارتشاء به تحمل یک سال حبس محکوم شد.


3. فرامرز بختیاری فرزند قدرت، به اتهام پرداخت رشوه به پرداخت مبلغ دویست میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و ضبط وجه مورد ارتشاء در حق صندوق دولت محکوم شد.


4. حجت گشایشی فرزند غلامرضا به اتهام پرداخت رشوه به پرداخت دویست میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و ضبط مال ناشی از ارتشاء در حق صندوق دولت محکوم شد.


5. حسین فتاح فرزند ناصر به اتهام پرداخت رشوه به تحمل 30 ضربه شلاق و ضبط مال ناشی از ارتشاء در حق صندوق دولت محکوم شد.


محکومیت قطعی یک پزشک به اتهام مفسده اقتصادی
همچنین، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط) در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی این بار یک پزشک در این مجتمع تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به اتهام مشارکت در کلاهبرداری محکومیت قطعی یافت. متهم فوق الذکر بنام کورش یکانی فرزند بیوک با توسل به مدارک جعلی و به روش متقلبانه اقدام به کلاهبرداری به مبلغ سه میلیون و یکصد دلار آمریکا در بانک توسعه صادرات ایران كرده است.


پرونده اتهامی نامبرده پس از سیر مراحل قضائی نهایتا منجر به صدور رای قطعی از سوی مستشاران شعبه 68 دادگاه تجدید نظر استان تهران شد.


نامبرده به اتهام مشارکت در کلاهبرداری به تحمل شش سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ نه میلیارد و چهار صدوسی و چهار میلیون و ششصد و نود و چهار هزار و چهار صد و دوازده ریال در حق دولت و سه سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ یک میلیون و یکصد و هفتاد و شش هزار و هشتصد و نود و نه دلار و بیست و هفت سنت در حق بانک توسعه صادرات ایران محکوم شد.

 

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved