428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. دیدار تلخ در قم دلیل پرخاش‌گری در تهران



دیدار تلخ در قم دلیل پرخاش‌گری در تهران

ندای سبز آزادی: علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان اخیر خود، بار دیگر نخبگان و خواص را مورد انتقاد قرار داد و آنان را بی بصیرت خواند.

منظور رهبر جمهوری اسلامی از خواص، مجموعه ای از چهره ها و شخصیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی هستند که به اشکال مختلف دارای تاثیر بوده و همراهی یا عدم همراهی آنان با حاکمیت می تواند تبعات مثبت و منفی داشته باشد. مانند سیاست مداران، مراجع تقلید و غیره.

انتقادات خامنه ای از بزرگان، که گه گاه (مانند سخنرانی اخیر وی) با تندگویی و پرخاشگری نیز توام بوده است، از حوادث پس از کودتای انتخاباتی سال گذشته آغاز شد. یعنی زمانی که رهبر جمهوری اسلامی با حمایت آشکار از احمدی نژاد، مخالفان را تهدید کرد و متعاقب تهدید وی سرکوب مردم آغاز شد. اما در حالی که رهبر جمهوری اسلامی انتظار داشت کلامش فصل الخطاب تلقی شود و بزرگان سیاسی و مذهبی (یا به قول او خواص) به حمایت از او برخیزند، چنین حمایتی صورت نگرفت و زمزمه های مخالفت نیز به شکل فزاینده ای گسترش یافت.

خامنه ای از آن جهت که عنوان "ولی فقیه" و یک رهبر مذهبی را یدک می کشد، بیشترین تلاش خود را معطوف به جلب حمایت مراجع کرد و بر اساس اخبار منتشر شده تا کنون حداقل دوبار به قم سفر کرده و به دیدن مراجع تقلید رفته است. اما هر بار سخنان وی نشان از بی نتیجه بودن مذاکرات داشته است.

آخرین سفر خامنه ای به قم در 22 خرداد، یعنی سالگرد کودتای انتخاباتی صورت گرفت تا هم در صورت تشکیل تجمعات اعتراض آمیز مردم، رهبر جمهوری اسلامی از معرکه تهران دور باشد، و هم در سالروز آن واقعه بتواند برای جلب حمایت مراجع از خود و نیز از دولت مورد حمایتش اقدام کند.

این سفر ابتدا قرار بود محرمانه بماند و خبر آن منتشر نشود، اما از آنجا که موج فزاینده نارضایتی ها (حتی در لایه های وابسته به حاکمیت) در کنار وجود ابزار قدرتمند ارتباطات، امکان لاپوشانی اخبار هر چند جزئی را از حاکمیت سلب کرده است، خبر انجام این سفر منتشر شد وامروز نیز متعاقب سخنان خشمگینانه رهبر درباره خواص، محتوای برخی ملاقات های مهم خامنه ای در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش "ندای سبز آزادی"، در اغلب این ملاقات ها، علما نسبت به حمایت بی چون و چرای او از احمدی نژاد انتقاد کردند وبه خامنه ای متذکر شدند که احمدی نژاد آبروی خود،ولایت و کشور را برده است.

از جمله در یکی از این ملاقات ها به رهبر جمهوری اسلامی گوشزد شد که تا وقتی احمدی نژاد در راس قدرت است،هیچگونه وحدت و وفاقی صورت نخواهد گرفت.

و نیز یکی از علما پرسیده است،چرا شما پشت سر احمدی نژاد ایستاده اید، اگر آقایان رضایی،لاریجانی یا قالیباف را مورد حمایت قرار می دادید، وضع بهتر از این بود،شما پشت سر بدترین گزینه ایستاده اید.مملکت به شدت دچار بحران شده،اگر ما هم از این دولت و حکومت دفاع کنیم دین مردم هم از بین می رود. ما بخاطر حفظ دین مردم نمی توانیم از این دولت حمایت کنیم.

در واکنش به این مواضع، خامنه ای بار دیگر خواص را مورد سرزنش قرار داد و با مقایسه خود با علی ابن ابیطالب (ع) و از زبان امام اول شیعیان به نخبگان هشدار داد که آنچه "کلام فتنه گران" می نامد در آنان اثر نکند.

وی که در جمع مردم بوشهر سخن می گفت البته به قدری خشمگین بود که با وجود اشتهارش به سخنوری 7بار تپق زد و فعل و فاعل و مفعول را فراموش کرد و در نتیجه در زمان پخش اخبار از تلویزیون حکومتی ایران، بیشتر کلمات توسط گوینده صدا وسیما قرائت شد.

پر واضح است که سخنرانی در فضایی کاملا عصبانی صورت گرفته و ایشان در بین سخنان خود به نخبگان و خواص با صفتهای نامربوطی مانند "وابسته به دنیا" و "آلوده به دنیا" یا "دارای فاصله با عوام و عموم مردم" یاد کرد و در مقابل خود را علی خواند. یعنی همان عنوانی که رهبر جمهوری اسلامی بسیار علاقه مند است از طرف دیگران مورد خطاب قرار بگیرد و امروز در سایه نارضایتی عمیقی که از عملکرد او وجود دارد، کسی غیر از اطرافیان وابسته او چنین نسبت هایی را به کار نمی برد.

با این حال، فشارهایی که بر رهبر جمهوری اسلامی وجود دارد تا او راه خود را اصلاح کرده و به قانون و رای مردم تمکین کند، اگرچه خشم او را برانگیخته اما هنوز نتوانسته است موجب تغییر در رفتارهای لجوجانه ایشان شود.

برای نمونه در حالی که هتک حرمت سید حسن خمینی از سوی بسیجیان حامی کودتا، با موجی از محکومیتها و اعتراض ها مواجه شد، رهبر نه تنها نظر مخالفی درباره این اقدام غیر اخلاقی ابراز نکرد، بلکه سردار نقدی را به بیت خودش خواند و گفت که از نظر اومراسم 14 خرداد بسیار خوب و هماهنگ برگزار شده و این نشان می دهد اگر برنامه ریزی و هماهنگی باشد، نتایج مطلوبی حاصل می شود.

با این حال، پافشاری خواص بر مواضع اصولی خود، در کنار افزایش نارضایتی عمومی خصوصا پس از سرکوب و کشتار مردم، رفته رفته رهبر جمهوری اسلامی را متوجه فقدان مشروعیت خود و مقبولیت حکومت کرده است. شاید اصلی ترین نشان این واقعیت، چراغ سبز او برای تعویق انتخابات شوراها باشد. زیرا حداد عادل در مجلس برای توجیه نمایندگان اصولگرا و به تعویق افتادن انتخابات شوراهای شهرو روستا اظهار داشت که به علت حوادث سال گذشته انتخابات ، رهبر نظر بر عدم برگزاری انتخابات شوراهای شهروروستا دارد.ایشان می گوید در این شرایط اگر انتخابات برگزار شود و دوباره عده ای قبل از انتخابات شروع به تبلیغ کنند و بعد از انتخابات جریانهای گذشته "رای من کجاست" را تکرار می کنند و کشور را به آشوب می کشند، حداد عادل با این توضیحات و نقل قول از رهبر به تنهایی با کاغذی که در دست داشت توانست امضاء از نمایندگان جمع آوری کند.

اما نکته اینجاست که علیرغم این تاکیدات حدود 100 نفر رای مخالف و 10نفر رای ممتنع دادند.

 

 


This is a message about Green Movement in Iran
To add your address to the list, just send a message to GreenPersiaNews-subscribe@greenpersia.net
To remove your address from the list, just send a message to GreenPersiaNews-unsubscribe@greenpersia.net
You will receive a confirmation message to that address. Please reply to it to complete the transaction.

 


--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved