428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز یکشنبه 6 تیر 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/6/28
Subject: متن پیاده شده روز یکشنبه 6 تیر 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ و ۲۷ ژوئن ۲۰۱۰

امروز راجع به ۷ موضوع صحبت خواهیم کرد.

موضوع اول اینکه سران ۸ کشور صنعتی، بیانیه ای که در اجلاس تورنتو صادر کردند، بر مساله حاکمیت قانون و آزادی بیان در ایران تاکید کردند. این برای سال دومی‌ است که سران در اجلاسشان این مطلب را مطرح می کنند. همچنین بحث راجع به تحریم‌های ایران هم مطرح شده بود. صحبت آقای اوباما( رئیس جمهوری آمریکا) در مصاحبهٔ مطبوعاتی که با  آقای مدیدوف( رئیس جمهوری روسیه) داشتند، دال بر این که روسیه با آمریکا بر سر تحریم ها علیه ایران توافق دارد،  در روز گذشته موضوع بحث  مطبوعات روسیه قرار گرفته بود که منظور رئیس جمهوری آمریکا چیست. این در حالی‌ است که روسیه تحریم های یک جانبه به اضافهٔ تحریم‌های شورای امنیت قطعنامه ۱۹۲۹ را محکوم کرده بود. به هر صورت این توافق سران دنیا بر سر فشار بر ایران روزبروز در حال افزایش است.

 

نکتهٔ دوم اینکه آقای خامنه‌ای در صحبتهای روز گذشته اشان در بوشهر، طبق معمول خود را جای حضرت علی‌ گذشته است و حرفی‌ را که فکر می‌کند باید بزند در زندگی‌ نامه و حرفهای حضرت علی‌ جستجو می‌کند. یک جملهٔ ایشان به نظر من جالب بود که گفته بودند " مبادا که سخن فتنه گران در شما نفوذ کند". این جمله کاملا دلمشغولی و نگرانی ایشان را نشان می دهد و بیانگر این است که حرف  جنبش سبز و رهبران جنبش سبز در ذهنیت اکثریت مردم تاثیر دارد و مشروعیت آقای خامنه‌ای مثل شمع و روزانه در حال کم شدن است و کسی‌ به حرف ایشان گوش نمی کند.

نکتهٔ سوم اینکه سایت خبرنگاران سبز مطرح کرده است که در بعداز انتخابات جمعی‌ از کسانی‌ که دستگیر شده اند در بیابانهای بین کهریزک و قم به شهادت رسیده اند. هفت نفر از بسیجی ها و پاسدارانی که شاهد این کشتارها بوده اند و اعتراض داشته اند، الان در زندان سپاه در افسریه زندانی هستند. این زندان مکانی است که افراد بسیجی‌ و سپاهی که تمرد کرده اند و نمی‌خواستند دست به سرکوب و کشتار مردم بزنند دراین مکان، زندانی هستند. به هر حال این اولین باری است که این بحث مطرح شده است که کسانی‌ هم در بیرون از دایرهٔ بحثی که تا بحال بوده است، به شهادت رسیده اند و احتمالا مخفیانه هم دفن شده اند.

نکتهٔ چهارم اینکه شایع است که فردا( یعنی‌ روز دوشنبه) قرار است که لباس شخصی ها جلوی دفتر آقای جاسبی در دانشگاه آزاد بروند و مانع ورود آقای جاسبی به دانشگاه آزاد شوند. همچنین آقای هاشمی‌ رفسنجانی‌ هم به دنبال این ماجراها در دانشگاه آزاد از آقای خامنه‌ای تقاضای وقت کرده و می‌خواهد با ایشان  صحبت کند که به قرار شنیده‌ها هنوز جوابی‌ از بیت دریافت نکرده است و در واقع پشت در باقی‌ مانده است. همانطور که قبلا هم صحبت کردیم این کشمکش بر سر دانشگاه آزاد داستان دنباله داری است که باز هم باید منتظر حوادث بیشتری در درون آن بود.

نکتهٔ پنجم آنکه آقای حسن خمینی( نوهٔ آقای خمینی) در صحبتی‌ که داشته است، خواستار طرد افراطیون و حل مشکل معیشت مردم شده است. همچنین با کنایه ی آشکاری مطرح کرده است که با حرفهای بچگانه نمی‌شود کشور را اداره کرد، مراد آقای احمدی نژاد است. به هر حال این صحبت ها نشان می دهد که مشکل آقای حسن خمینی با جناح آقای احمدی نژاد و کودتاچیان کماکان ادامه دارد.

 

 

نکتهٔ ششم آنکه قیمت برق تجاری ۳۰ درصد افزایش یافته است. افزایش ۳۰درصدی قیمت برق برای موسسات تجاری، کارخانجات و مصرف‌های صنعتی  از افزایش قیمت کالایی خبر می دهد.افزایش قیمت روی تمام اجناس کارخانه ها، مخصوصا کالاهایی که انرژی بر هستند، تاثیر خواهد گذشت. برای مثال می توان به صنعت فولاد اشاره کرد که حداقل افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به محصول تولیدی این کارخانجات را  خواهیم داشت. این در شرایطی است که با پایین نگاه داشتن قیمت دلار، تولیدات داخلی‌ از رقابت با تولیدات خارجی‌ عاجز می مانند و این افزایش قیمتها بیش از پیش کمر تولیدات داخلی‌ را خواهد شکست. همانطور که قبلا هم صحبت کردیم یک سلسله افزایش قیمتها، غیر از انرژی، در سایر زمینه ها برای دولت لاجرم است و دولت ناچار است به افزایش قیمت‌ها دست بزند که این هم به دلیل کسری بودجه و بحران مالی و اقتصادی دولت است. به همین دلیل مطالعه در باب اینکه آنچه که دولت دست به گرانیش می زند، لازم است تا بتوان با آن مقابله کرد و آن را تحریم نمود  و بر این اساس عدم همکاری با آن را شکل داد و این مورد از زمینه‌هایی است که الان و به طور جدی  می تواند در جنبش سبز محل بحث باشد.

اما نکتهٔ آخری که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم معرفی‌ یکی‌ دیگر از آن مقالات کوتاه در مورد چکسلواکی و انقلاب مخملی در آن کشور است. همانطور که قبلا هم مقالات کوتاه و خواندنی را خدمتتان معرفی‌ کردم از بخش تجربه‌های سایت توانا مقالات کوتاه را معرفی‌ می‌کنم. این مقاله در مورد پایان مسالمت آمیز کمونیزم در چکسلوکی یا آنچه که به انقلاب مخملی معروف است. این نکته را در مورد انقلاب‌های مخملی در کشورهای اروپای شرقی‌ بگویم که از یک جهت( غیر از کشور لهستان، که در یک پروسهٔ نزدیک به ۱۰ ساله توانستند مبارزه کنند و رودر روی حکومت کمونیستی بایستند) این کشورها برای ما مدل خوبی‌ نیستند.  خواندن تجربهٔ آن‌ها و آشنایی با روشهای آنها برای ما آموزنده است ولی‌ سقوط برق آسای حکومت‌های کمونیستی در این کشور‌ها بیش از هرچیز ناشی‌ از وابستگی بیش از حد آنها به اتحاد جماهیر شوروی بود و اینکه به زور ارتش سرخ بود که حکومت‌ها سر کار بودند و مدت‌ها بود که این حکومت‌ها هیچگونه مشروعیتی( نه فقط بین مردم، بلکه در بین دست اندرکاران حکومت) نداشتند. به همین دلیل به محض اینکه شوروی در زمان اصلاحات گرباچفی، دستش را از پشت این حکومت‌ها برداشت،  این حکومت‌ها به سرعت سقوط کردند. حتی با ساده‌ترین مخالفت‌های مردم، کارگزاران حکومت، نخبگان حکومتی به سوی مردم برگشته و تغییر جهت دادند. این نکته، نکته ای است که شاید در برسی‌ سقوط کمونیسم در کشورهای اروپای شرقی‌ باید مد نظر قرار بگیرد که مساله مشروعیت زدایی کامل از این حکومت ها، راه سقوطشان را بسیار هموارتر کرد. در این میان آن صورت برق آسایش ممکن است که برای ما گمراه کننده باشد. اما به هر حال شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنم. لینک آن را هم ضمیمه برنامه می‌کنم.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

 

 

 

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
برای عضویت در گروه 23خرداد به آدرس زیر مراجعه کنید :
http://groups.google.com/group/23khordad
 
لطفا در صورتی که مطالب ذکر شده در این ایمیل نامربوط
و یا شایعه های بی اساس و مغرضانه است به یکی
از مدبران گروه اطلاع دهید
 
خبرهایی که بدون ذکر منبع مطمئن بیان می شود امکان دارد تنها شایعه باشند

 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "23khordad" group.
To post to this group, send email to 23khordad@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/23khordad?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved