428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۹

[23khordad] Re: قرآن؛ کتابی شگفت انگیز

عجب!! شما تنهایی به این نتیجه رسیدی یا از امام زمان و سربازان گمنامش کمک گرفتی؟

On 7/28/10, سلام <ali7777778@gmail.com> wrote:
> قرآن؛ کتابی شگفت انگیز
> شگفت انگیز دانستن قرآن فقط به مسلمانانی که این کتاب برایشان ارجمند
> ومورد احترام است، مربوط نمی شود بلکه غیر مسلمانان نیز آن را کتابی شگفت
> انگیز می دانند و حتی افرادی نیز که به شدت از اسلام متنفرند، به شگفت
> انگیز بودن آن اقرار می کنند .
> آن چیزی که مایه ی تعجب غیر مسلمانانی که این کتاب را به دقت مورد مطالعه
> قرار داده اند،می باشد اینست که قرآن،خود را آنگونه که آنان انتظار
> داشتند،نشان نداد.آنچه که آنان در ابتدا تصور می نمودند این بود که آنان
> سرگرم بررسی کتابی قدیمی هستندکه چهارده قرن پیش از صحرای عربستان سر بر
> آورده است و انتظار داشتند که این کتاب نیز خود را اینگونه نشان دهد یعنی
> کتابی قدیمی از دل صحرا. اما به زودی در یافتند که این کتاب به هیچوجه با
> آنچه که آنان انتظار داشتند، شباهت ندارد. علاوه بر این یکی از اولین
> فرضیاتی که در مورد قرآن به ذهن بعضی از افراد می رسید، این بود که چون
> این کتاب قدیمی از دل صحرا آمده است لذا باید مطالبش در مورد صحرا [و
> زندگی در بیابان] باشد.آری اگر چه در بعضی از آیات هنرمندانه در مورد
> صحرا موضوعاتی بیان شده است، در مورد دریاها و به ویژه حالت طوفانی آن
> نیز سخن به میان آمده است .
> چند سال پیش در تورنتو،داستان مردی را شنیدم که در یک ناوگان بازرگانی
> مشغول به کار بود و از راه دریا تجارت می کرد. روزی یک مسلمان ترجمه ای
> از قرآن را به این مرد داد تا آن را مطالعه نماید. مرد تاجر چیزی در مورد
> تاریخ اسلام نمی دانست اما به خواندن [ترجمه ی] قرآن علاقه داشت. وقتی که
> او تمام ترجمه ی قرآن را مطالعه نمود، کتاب را به آن مسلمان پس داد و
> گفت: آیا محمد [پیامبر شما] ملوان بوده است؟
> او از اینکه قرآن چنان با دقت شرایط طوفانی دریا را توصیف نموده بود، تحت
> تأثیر آن قرار گرفته بود و هنگامی که به او گفته شد: نه، در حقیقت محمد
> در صحرا زیسته است، برای او کافی بود و مرد در همان لحظه با آغوش باز
> اسلام را پذیرفت .او از توصیف قرآن متأثر شده بود زیرا او خود سالهای
> زیادی را در دریا به سر برده بود وبه نظر او هر کسی که چنین توصیفی را
> نوشته است باید سالهای زیادی را در دریا و در حالات طوفانی آن سپری کرده
> باشد. این توصیف «امواجی بزرگ و برفراز آن نیز امواجی بزرگ قرار گرفته و
> بر فراز آن امواج ابرهای تیره خیمه زده باشند» توصیفی نیست که یک نفر
> بتواند فقط از روی خیالات خود چنین چیزی بنویسد بلکه آن باید توسط کسی
> نوشته شده باشد که واقعاً شرایط طوفانی دریا را احساس کرده و از حالات آن
> به خوبی آگاه باشد .
> این فقط یکی از نمونه هایی است که نشان می دهد قرآن به زمان ویا مکان
> مشخصی محدود نمی باشد. اینکه افکار و اندیشه های علمی بیان شده در قرآن
> نیز چهارده قرن پیش از [افراد] یک محیط بیابانی نشأت گرفته باشد، امر
> مسلمی به نظر نمی رسد.
> قرنها پیش از آغاز پیامبری محمد [(صلی الله علیه وآله وسلم)] نظریه ی
> مشهوری در مورد اتم توسط دیموکریتوس، فیلسوف یونانی، ارائه شده بود . او
> و افرادی که بعد از او آمدند چنین می پنداشتند که هر ماده از ذرات بسیار
> ریز، فنا ناپذیر وغیر قابل تقسیم ساخته شده است که اتم نامیده می
> شوند.عربها نیز با چنین مفهومی سر وکار داشتند؛در حقیقت کلمه ی عربی
> «ذره» به طور عادی به کوچکترین چیز شناخته شده برای انسان گفته می شد.
> اما اکنون دانش مدرن کشف نموده است که این کوچکترین واحد هر ماده (یعنی
> اتم که دقیقاً همه ی ویژگیهای عنصر خود را داراست) را می توان شکافت و
> اجزای سازنده ی آن را شناخت. این ایده، ایده ای جدید و از نتایج پیشرفت
> در قرن اخیر است اما آنچه که جالب است این است که این اطلاعات قبلاً به
> صورت مکتوب و مستند در قرآن آمده است، آنجا که می گوید: «وزن ذره ای در
> آسمان و زمین و کوچکتر از آن... از پروردگارت پنهان نمی ماند».
> بدون شک چهارده قرن پیش، این عبارت حتی برای یک عرب نیز غیر عادی بوده
> است، در نظر او از ذره کوچکتر چیزی وجود نداشت. در واقع این خود دلیلی
> است که قرآن کتابی قدیمی و منسوخ نیست... (به اصل کتاب رجوع شود)
> اگر کسی چنین فرض نماید که قرآن محصول ذهن یک بشر است، پس باید انتظار
> داشته باشد که بخشی از آنچه که در ذهن تصنیف کننده ی آن می گذشته است، در
> آن منعکس شده باشد. در واقع دایرةالمعارفهای معین وکتابهای مختلفی وجود
> دارند که مدعی هستند قرآن محصول تصورات و اوهامی است که در ذهن محمد
> [(صلی الله علیه وآله وسلم)] می گذشته است.اگر این ادعاها صحت داشته
> باشند یعنی اگر حقیقتاً قرآن از مسایل و مشکلات روانی ذهن محمد نشأت
> گرفته باشد، پس باید دلیلی بر این ادعا در قرآن پدیدار باشد. آیا چنین
> دلیل ومدرکی وجود دارد؟ برای تعیین اینکه آیا چنین مدرکی وجود دارد یا
> خیر، باید ابتدا تعیین نمود که چه چیزهایی در ذهن محمد در آن زمان وجود
> داشته است و سپس این افکار و واکنشهای آن را در قرآن جستجو نمود.
> اینکه محمد زندگی سختی را به سر برده است، مسئله ای است که عموماً بر آن
> آگاهی دارند. همه ی دخترانش به جز یکی از آنها قبل از او وفات نمودند. او
> دارای همسری بود که سالهای متعددی را با او به سر برده بود ونزد او بسیار
> محبوب و دارای اهمیت بود و این همسر محبوب پیش از او و در یکی از بحرانی
> ترین دوران زندگی او وفات یافت. در حققیقت او [خدیجه] باید زن کاملی باشد
> زیرا هنگامی که برای اولین بار وحی برمحمد(صلی الله علیه وآله وسلم) نازل
> شد، او از حالت دلهره و
>
>
> و نگرانی خود به همسرش پناه برد. قطعاً در دوران کنونی نیز به سختی می
> توان عربی را پیدا نمود که بگوید هنگام ترس ونگرانی به سمت خانه اش می
> دود تا به زنش پناه برد. زیرا اصولاً اعراب چنین نیستند. با این وجود
> محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) به اندازه ی کافی در کنار همسرش احساس
> راحتی وآسودگی می کرد که به چنین عملی مبادرت ورزد. و این نشان می دهد که
> آن زن [خدیجه] تا چه اندازه مؤثر وقوی بوده است.
> گرچه این مثالها تنها تعداد اندکی از موضوعاتی می باشند که ذهن محمد را
> به خود مشغول کرده بود، برای اثبات قوت نظر من کافی هستند. قرآن به
> هیچکدام از این موضوعات اشاره نکرده است، نه به مرگ فرزندانش، نه به مرگ
> یاور و همسر محبوبش و نه به ترس و دلهره اش از مرحله ی اولیه ی [نزول]
> وحی که او با همسرش با حالتی زیبا و دلنشین در مورد آن به مشورت نشست. از
> آنجایی که بازتاب روانی این موضوعات به او صدمه زده، او را اذیت نموده
> وبه غم وغصه دچار نموده اند، باید بحث آنها و دیگر مسائل مشابه به آنها،
> در قرآن متداول می بود و یا حد اقل در جایی از قرآن به آنها اشاره می شد.
> بررسی قرآن با یک روش علمی واقعی امکان پذیر است زیرا قرآن موضوعاتی را
> ارائه می دهد که به صورت عام در سایر مذاهب و به ویژه در دیگر کتب آسمانی
> ارائه نشده اند. و این چیزی است که دانشمندان به دنبال آنند.
> امروزه افراد زیادی هستند که نظریات وتئوریهایی در باره چگونگی عملکرد
> جهان هستی دارند. این افراد در سراسر جهان پراکنده اند ولی جامعه ی علمی
> این زحمت را به خود نمی دهد که حتی به حرفهای آنان گوش فرادهد، زیرا در
> طی قرن اخیر جامعه ی علمی به دنبال معیارها و آزمونهایی برای ابطال
> نظریات بوده است [ونه اثبات آنها] . آنها می گویند اگر شما نظریه ای
> دارید، با بیان آن ما را به زحمت نیندازید مگر اینکه همرا با آن نظریه،
> روش و معیارهایی را برای آزمایش آن به ما ارائه دهید تا با بررسی آن
> معیارها درستی و بطلان نظر شما اثبات شود.
> دقیقاً به علت چنین معیار و آزمونی بود که جامعه ی علمی در اوایل قرن
> بیستم حاضر شد به نظریات انشتین گوش فرا دهد.او نظریه ی جدیدی را ارائه
> داد وگفت من معتقدم که جهان اینگونه کار می کند و سه روش برای اینکه
> ابطال نظریة من را نشان دهد،وجود دارند .بنا براین جامعه ی علمی نظریه ی
> او را در معرض آزمایش آن سه روش قرار داد و نظریه ی اوبعد از گذشت شش
> سال، موفقیت خود را در آن سه روش اثبات نمود. البته این مسئله ثابت نمی
> کند که انشتین مرد بزرگی بوده است بلکه ثابت می کند که او شایستگی آن را
> داشت که به سخنانش گوش فرا داده شود زیرا او بیان نمود: این نظر من است و
> اگر شما می خواهید بطلان واشتباه بودن آن را ثابت نمایید، اینگونه عمل
> ویا آنگونه
>
> قرآن؛ کتابی شگفت انگیز
> http://www.islamhouse.com/p/316462
> قرآن خطاب به چه کسی است؟
> http://www.youtube.com/watch?v=MthPMM6HkHc
> قرآن خطاب به چه کسی است 2
> http://www.youtube.com/watch?v=e9e6zNsDc1E
> بیشتر بخوانید
> http://www.islamhouse.com/s/10282
>
> --
> چنانچه مطلب دریافتی شایعه ای بی اساس بوده یا شائبه وابسته بودن فرد ارسال
> کننده به رژیم را دارید مدیران گروه را در جریان بگذارید
>
> You received this message because you are subscribed to the Google
> Groups "rahe-sabz" group.
> To post to this group, send email to rahe-sabz@googlegroups.com
> To unsubscribe from this group, send email to
> rahe-sabz+unsubscribe@googlegroups.com
> For more options, visit this group at
> http://groups.google.com/group/rahe-sabz?hl=en?hl=en

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید

برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad

برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved