428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فقر در برخی از مناطق کشور بیداد می‌کند

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 


آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: امروز فقر در برخی از مناطق کشور بیداد می‌کند و از طرفی هزینه‌های هنگفتی صرف برخی افراد معلوم‌الحال و بازیگران سینما می‌شود.

این مرجع تقلید در مراسم شب احیای بیست وسوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) به وصایای این امام همام اشاره و اظهار کرد: امام در بخشی از وصیت عمومی خود جامعه بشریت را به چندین نکته اساسی رهنمون می‌سازند که سعادت بشر را در پی دارد.

وی، جهاد در راه خداوند را یکی از این رهنمودها بیان کرد وافزود: البته این مهم خود بر ۳ قسم جهاد مال وجان وجهاد زبانی تقسیم می‌شود.

این مرجع تقلید گفت: اگر ما در روز عاشورا در کربلا نبودیم تا جان خویش را فدای اسلام کنیم، اما امروز می‌توانیم به نوع دیگری جهاد کنیم که نمونه آن جهاد مالی است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: امروز مناطقی از کشور مخصوصا مناطق مرزی از فقر رنج می‌برند و در برخی روستاها حتی امکانات اولیه بهداشتی نیست و مردم در رودخانه‌ها استحمام می‌کنند و در برخی روستاها بالغ بر ۲۵سال است که حتی یک روحانی هم نرفته است، می‌شود با جهاد مالی به این معضلات رسیدگی کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: با وجود این شرایط ما امروز شاهد هستیم که برخی بودجه‌های گزاف صرف بازیگران سینما یا بازیکنان ورزش می‌شود وچه جایزه‌های کلانی که به آنها داده نمی‌شود یا در قالب بودجه‌های دولتی چه هزینه‌های گزافی که به عده‌ای افراد معلوم‌الحال با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور از خرج می‌شود؛ این در حالی است که در گوشه‌وکنار این مملکت فقر بر مردم چیره شده است.

مکارم شیرازی یادآور شد: از طرفی در این مناطق، اهل تسنن چه سرمایه‌گذاری که برای عقاید خود نکرده و آن وقت در مملکت ما که مملکت علی (ع) است، مردمش در فقر بوده و چیزی ندارند.

وی امربه معروف و نهی از منکر را از دیگر سفارشات امام علی (ع) دانست وگفت: علی‌رغم تاکید ائمه معصومین(ع) و وجود اصل ۸ قانون اساسی مبنی‌بر امر به معروف و نهی ازمنکر، امروز که ۳۰سال از انقلاب می‌گذرد این اصل اجرا نشده؛ این در حالی است که ما برای این انقلاب شهدای فراوانی تقدیم کرده‌ایم، ولی متاسفانه در پی سهل‌انگاری در اجرای این قانون، مفاسد در کشور گسترش یافته است و سوال این است که چرا این اصل اجرا نمی‌شود؟

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با کسی دعوا نداریم، بلکه امر به معروف وظیفه‌ای همگانی بوده و یک ارگان خاص قادر به اجرای آن نخواهد بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مکارم شیرازی نماز را از تاکیدات مهم امام علی (ع) دانست و اظهار کرد: نماز وسیله قرب الهی بوده و اگر کسی آن را درست بخواند، در تمام مسایل زندگی تربیت خواهد شد.

وی با بیان این‌که اصول و فروع دین در نماز است،گفت: همگان مخصوصا جوانان باید به نماز اهمیت دهند؛ چرا که یکی از عوامل استجابت دعا، خواندن نماز صحیح و نماز صبح است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved