428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} ترفندها برای جلوگیری ازحضورسران جنبش سبز

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 


نازنین کامدار

در فاصله ٢٤ ساعت تا برگزاری راهپیمایی حکومتی روز قدس که سال گذشته به تظاهرات معترضان به نتیجه انتخابات تبدیل شد،  نیروهای شبه نظامی و امنیتی وابسته به سپاه و بسیج برای جلوگیری از تکرار احتمالی تبدیل این مراسم حکومتی به راهپیمایی هواداران جنبش سبز، حمله به رهبران این جنبش و محدود کردن حرکات آنها را در دستور کار قرار داده اند. در همین راستا علاوه بر حمله لباس شخصی ها به منزل مهدی کروبی، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و  استاد دانشگاه هم مورد تعرض برخی از لباس شخصی ها قرار گرفته که مانع از تردد وی شده اند.

 بنا به گزارش خبرگزاری های مستقل از تهران، در طی روزهای گذشته عوامل وابسته به سپاه و بسیج با تجمع در برابر منازل چهره هایی چون مهدی کروبی و عبدالله نوری، به این رهبران هشدار داده اند که در صورت شرکت در راهپیمایی فردا با "خشم انقلابی مردم" مواجه می شوند.

در اینباره سایت سحام نیوز، ارگان خبری حزب اعتماد ملی در باره محاصره چند باره منزل مهدی کروبی از رهبران اصلی جنبش سبز که پیش از این از حضور خود در راهپیمایی فردا خبر داده بود، نوشته است: "منزل شخصی مهدی کروبی، در سه شب گذشته در محاصره نیروهای لباس شخصی و بسیجی قرار داشته است و افراد محاصره کننده به چماق و گاز اشک‌آور مسلح بوده و سازماندهی شده بودند".

حسین کروبی، فرزند این رهبر جنبش سبز نیز به وبسایت "العربیه" گفته است:"لباس شخصی ها اعلام کرده اند که روزپنجشنبه نیز تجمع خود را از سر خواهند گرفت و در روز قدس هم مانع از حضور آقای کروبی در راهپیمایی خواهند شد. این افراد در بلندگوهایی که به همراه آورده بودند آقای کروبی را رسما به مرگ تهدید کردند و بارها نیز شعارهایی در حمایت از آیت الله خامنه ای سردادند".

تجمع مکرر عوامل امنیتی نهادهای نظامی و امنیتی موجب شد تا فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی دیروز دومین نامه سرگشاده خود به آیت الله خامنه ای درباره سازماندهی این تجمعات را منتشر کند.

همسر مهدی کروبی در این نامه، خطاب به آیت الله خامنه ای  آورده است: "متاسف‌ هستم کار انقلاب اسلامی به اینجا رسیده که عده‌ای مزدور را جمع می‌کنید و شبانه می‌آورید تا ایجاد رعب و وحشت کنند. ما اکنون در محاصره نیروهای مزدور آقایان هستیم".

او افزوده: "جمعی متعلق به نیروهای بسیج و سپاه در سه شب متوالی، با تجمع مقابل مجتمع مسکونی متعلق به ما و اشخاص دیگر اقدام به اهانت، آزار و رنجش همسایگان و تخریب اموال کردند. این گروه سازمان دهی شده که خود را سرباز ولایت نامیدند اوج وحشگیری خود را با بکارگیری الفاظ سخیف علیه همسرم و خانواده، شعار نویسی بر دیوار مجتمع و همسایگان و تخریب اموال نشان دادند. این جرایم مشهود بنام حمایت از حضرتعالی و در مقابل نیروی انتظامی صورت گرفت و جالب آنکه این نیرو حتی جرات نزدیک شدن به این جماعت تحت الحمایه را نداشت".

 از سوی دیگر رسانه های حامی دولت محاصره منزل مهدی کروبی را "تجمع خودجوش" نامیده و گزارش این محاصره را با تیتر "اجازه حضور سران فتنه را در راهپیمایی روز قدس نمی دهیم"، بازتاب داده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ارگان غیر رسمی بسیج در مطلبی درباره این محاصره چنین نوشته است: "حدود200 نفر از مردم اعم از دانشجويان و اقشار مذهبي و هيئتي به صورت خودجوش به دليل مواضع منافقانه‌ كروبي از سال گذشته تاكنون در مقابل منزل وي دست به تجمع اعتراض‌آميز زدند. تجمع‌كنندگان با شعارهايي از جمله «كروبي بي سواد عامل دست موساد»، «كروبي فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق» اعتراض خود را نسبت رفتارهاي كروبي اعلام كردند.در اين تجمع كه به صورت آرام برگزار شد، شركت كنندگان به عزاداري و نوحه‌سرايي پرداختند".

این ارگان افراطیون افزوده است: "تجمع كنندگان در پايان مراسم خود اعلام كردند به دليل مواضع منافقانه و ضد اسلامي كروبي و جريان متبوعش در مراسم روز قدس سال گذشته، با تجمع در مقابل منزل وي امسال اجازه حضور او و ساير سران فتنه را در اين مراسم مذهبي و ملي نخواهند داد".

در همین حال روز گذشته محافل خبری از تجمع همین افراد در برابر منزل عبدالله نوری، از روحانیون برجسته هوادار جنبش سبز و  دولت اصلاحات خبر دادند.

سایت خبری "ایران امروز" درباره حضور عوامل لباس شخصی در مقابل منزل این چهره اصلاح طلب چنین گزارش داده است: "در آستانه شب های قدر و جهت جلوگیری از هر گونه برنامه احیا وعزاداری توسط حامیان جنبش سبز، حضور گسترده نیروهای امنیتی وانتظامی دراطراف منزل عبدالله نوری، خیابان ها و کوچه های منتهی به منزل عبدالله نوری را به پادگانی از نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس شخصی تبدیل کرد".

شاهدان عینی نیز دراینباره به روز گفته اند که تجمع کنندگان با خودروهای "ون" به محل اعزام شده اند و محل استقرار آنان نیز در دو روزگذشته مجتمعی به نام "مجتمع فرهنگی شهید باهنر" در خیابان نیاوران بوده است.

این شاهدان همچنین از مجهز بودن این عوامل به انواع سلاح و بی سیم خبرداده اند.

گفته می شود محمد افکانه و محمد مهدی مقام فر دو تن از لباس شخصی های شناخته شده که در دیدار اخیر عوامل سرکوب دانشگاه ها با آیت الله خامنه ای حضور داشتند، در این محاصره حضور دارند.

در همین راستا، آنطور که سایت کلمه گزارش داده است، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی و  استاد دانشگاه هم مورد تعرض برخی از لباس شخصی ها قرار گرفته و آنها برای دقایقی مانع از تردد وی شده اند.

کلمه دراینباره نوشته است: "هنگامی که رهنورد در هنگام غروب و نزدیکی افطار به تنهایی و پیاده از خانه خود در یکی از کوچه های فرعی خیابان پاستور خارج شد، ناگهان با جمع کوچکی از لباس شخصی ها مواجه شد که او را در حلقه محاصر خود قرار داده بودند".

کلمه متن بازجویی خیابانی ای را منتشر کرده که عوامل لباس شخصی طی آن درباره حجاب از رهنورد سئوال کرده و یا الفاظ رکیک وی را خطاب قرار داده اند.

بنا به گفته یک منبع آگاه، فرماندهی عملیات سرکوب روز جمعه بر عهده سردار نقدی خواهد بود و وی برای این کار به نیروهای لباس شخصی بسیج و نیز گاردهای نیروی انتظامی آماده باش داده است.

گزارش ها یدیگر همچنین حاکی از آن است که شب گذشته ورزشگاه شیرودی تهران واقع در ضلع جنوبی میدان هفت تیر بار دیگر شاهد اسکان نیروهای سرکوب نیروی انتظامی و انتقال تجهیزاتی از جمله ماشین های آبپاش، قفس های متحرک، موتورسیکلت های نیروهای نوپو بوده است.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved