428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} مدودف جمهوری اسلامی خود را آماده می کند؟

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 


اردلان صیامی

سایت مشایی نیوز هم راه اندازی شد؛هر چند کسی تاکنون مسئولیت آن را بعهده نگرفته است .اما به گفته جهان نیوز این سایت توسط خود رییس دفتر رییس دولت راه اندازی شده است تا به گفته خودش «تخریب های صورت گرفته علیه وی را دسته بندی کند. »

البته جهان نیوز معتقد است این سایت در پی ساختن چهره ای سیاسی از مشایی است.در لوگوی این سایت تصویری از مشایی دیده میشود که احمدی نژاد از پشت سر در گوش او سخن میگوید.این تحول در حالی است که از یک  ماه گذشته باز مساله مشایی وسخنان اودر خصوص مکتب ایرانی بهانه ی حمله اصولگرایان منتقد احمدی نژاد در مجلس،علیه او شده؛کسانی چون احمد توکلی،علی مطهری، الیاس نادران وحتی نمایندگان همیشه مدافع دولت چون رسایی. نظریه عمومی در فضای سیاسی فعلا این است که مشایی در پی ریاست جمهور شدن است واحمدی نژاد در پی پیاده کردن مدل پوتین ـ مدودف .سخنان یک سال پیش احمدی نژاد هم که گفته بود برنامه های این دولت را دولت یازدهم ادامه میدهد، موید این نگرش است.

 

 حامیان دولت؛ منتقد مشایی

 

از مهم ترین پایگاههای انتقاد علیه مشایی غیر از مجلس، هیات های مذهبی ومداحان سرشناس طرفدار دولت هستند .در تازه ترین این اظهارات، منصور ارضی در مراسم عزاداری برای حضرت علی در مسجد ارک به جریان شناسی جریانهای مخالف نظام پرداخت .

به گزارش آفتاب این مداح گفت:"در حال حاضر سه موج برای ضربه زدن به انقلاب و نظام و رهبری و ملت با هم هماهنگ هستند؛ اولین موج از خارج کشور است که می خواهند اقتدار رهبری را پایین بکشند یک زمان برای امام علی (ع) و امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) و امروز هم برای ولی فقیه و ولی امر مسلمین که بعد از امام زمان (عج) هستند. موج دوم هم همین فتنه سبزهاست که اینها هم شروع کردند در همان راستای موج خارج از کشور حرکت می کنند".
وی در ادامه افزود:" یک گروه {ضاله شان }اعلام کردند که می خواهیم روز قدس دوباره شیطنت کنیم و من جا دارد همینجا عرض کنم عیبی ندارد بیایید، حزب الله هم هوشیار است و می داند چگونه با شما مقابله کند".
حاج منصور ارضی جریان سوم را هم موضوع ایجاد ضعف بین سه قوه اعلام کرد و گفت:"متاسفانه در راس این نفاق همین رئیس دفتر رئیس {جمهور} است که مقام {معظم} رهبری سه بار اعلام کردند این آقا دارد سه قوه را به هم میریزد و تعدیل این سه قوه نشان میدهد از بیرون هدایت میشود، اینها می خواهند داخل این حکومت اسلامی یک حکومت خود گردان صهیونیستی درست کنند به خاطر همین ایرانیان خارج از کشور را دعوت می کنند و ده ها میلیارد خرج می کنند."

 

هم مشروب هم رقص مختلط

 

اشاره منصور ارضی به همایش ایرانیان خارج از کشور است که در تازه ترین اظهارات علیه این گردهمایی، الیاس نادران در مجلس سخنان جنجالی ایراد کرد؛ سخنانی که البته از سوی دولت تکذیب شد.به گزارش تابناک وی هفتم شهریور در سئوال از متکی زبان به انتقاد گشود وگفت:" افراد معلوم الحالی که این شورا را اداره می‌کنند. یکدفعه همین آقا(مشایی) را بکنند وزیر امور خارجه و قال قضیه را بکنند! آنها با تاسیس این شورا به موازات وزارت خارجه می‌خواهد دستگاه دیپلماسی کشور را بی خاصیت کرده و قانون را دور بزنند و به مجلس پاسخگو نباشند.وزیر خارجه بگوید که اختیاراتی که دائما از وزارت خارجه سلب می‌شود و به افراد خاص داده می‌شود، تا کجا ادامه خواهد داشت؟ شاهدیم که برای امور جاری هم نمایندگان خاص به کشورهای خارجی می‌فرستند، آیا وزیر خارجه باید کارهایش را با آنها هماهنگ کند؟آیا شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و اعزام نمایندگان ویژه به دیگر کشورها تشکیلات جدیدی خواهد بود؟"

همه این سخنان مقدمه‌ای بود برای اینکه نادران به اجلاس اخیر ایرانیان خارج از کشور بپردازد و بگوید:" برای ایرانیان داخل کشور چه می‌کنید که برای خارجی‌ها می‌خواهید بکنید که تازه بعد از 30 سال بیایند و از ما طلبکار باشند؟"

وی افزود:"برای این اجلاس ساواکی‌ها و دلال رابطه ایران و آمریکا را دعوت کرده و حقوق معوقه 30 ساله آنها را پرداخت کرده‌اند. خیلی از اینها اگر به طریق عادی می‌آمدند، مجرم بودند و باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند! آنوقت شما می‌گویید که به ایرانیان خارج از کشور بدهکارید؟ شما اول به ایرانیان داخل کشور بدهکارید که هشت سال جنگ را تحمل کرده‌اند و شهید داده‌اند. در آن دوران کجا بودند این آقایان ساواکی‌ها که به آنها بدهکارید؟شما بدهکارید اما مردم و نظام بدهکار نیستند!"
نادران ادامه داد:" آنها خانه ایرانیان درست کردند که نه بودجه اش مشخص است و نه عملکردش. این آقا(مشایی) سال گذشته در سفر نیویورک با سفیر اسبق آمریکا در رژیم صهیونیستی مذاکره کرده است. متن این مذاکرات کجاست؟"

نماینده تهران با بیان اینکه «من به این جریان مشکوکم که تحت مدیریت این آقا دارد کارهایی انجام می‌دهد»، ادامه داد:" بعد رئیس جمهور در جمع دانشجویان این موارد را سطحی می‌دانند و می‌گویند که گیر دادن به اینکه پای یک خانمی به پای یک آقا خورده است، چه اهمیتی دارد! شما مطمئنید که فقط همین بوده؟ یا نمی‌دانید که در هتل مهمانان این برنامه رقص مختلط انجام شده و مشروب سرو کرده‌اند؟ بابودجه بیت المال این کارها چیست که می‌کنید؟ مجلس برای این 50 میلیارد تومان باید تحقیق و تفحص کند."

حسن ختام سخنان نادران هم این بود:" این آقا را وهم بر داشته که می گوید اگر کاندیدا شود 9 میلیون بیشتر از احمدی‌نژاد رای می آورد"!

 

 

مدل پوتین ـ مدودف

 

تلاش مشایی برای ریاست جمهوری دور بعد به صورت شایعه دهان به دهان میچرخد.سعید حدادیان یک مداح دیگر که معمولا اظهارت تندی میکند نیز در ابتدای ماه رمضان در هیات عزاداری رزمندگان اسلام گفته بود مشایی برای ریاست جمهوری در تلاش است وحتی ستاد هایش را نیز از الان تشکیل داده است.اما مهم تر از این سخنان گفته های سردار احمد خورشیدی بود که پسرش داماد احمدی نژاد است ومانند مشایی با احمدی نژاد خویشاوند شده است .اما این سردار که دوسالی است منتقد احمدی نژاد شده، ودر انتخابات 88 نیز سخنان جنجالی نیز ایراد کرده ودر ستاد محسن رضایی فعال بود،در این مورد گفته است": مدل پوتین و مدودوف در ایران قابل اجرا نیست اما به نظر می‌رسد قرینه‌هایی درباره تلاش برای پیاده‌سازی این مدل در کشور دیده می‌شود. در حال حاضر تلاش زیادی می‌شود که از برخی چهره‌های نزدیک به آقای احمدی‌نژاد چهره‌سازی رسانه‌ای شود. به طور نمونه در مورد آقای مشایی که به عنوان رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد فعالیت می‌کند مباحث فراوانی طرح می‌شود."

 

وی همچنین با ذکر نکته ای تاریخی گفت:"در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ و جریان دانشگاه مقام {معظم }رهبری صحبت‌های مهمی داشتند. ایشان در ملاقات با مسؤولان نظام فرمودند نه ایران روسیه است و نه آقای خاتمی یلتسین. خوب است که بعضی‌ها بدانند که این کشور، کشوری است که مقام {معظم} رهبری حرف اول و آخر را می‌زنند. من خیلی تعجب می‌کنم که چطور بعضی‌ها می‌آیند پست ریاست جمهوری را قبول کنند بدون اینکه حدود و اختیاراتش را رعایت کنند. جایگاه ولی فقیه یک جایگاه الهی است و با جایگاه‌های دیگر مانند روسای سه قوه فرق می‌کند. بنابراین با وجود اینکه این اراده وجود دارد و در دستور کار عده‌ای قرارگرفته است. اما به نظر من این پروژه ناکام خواهد ماند. گزینه‌های طرح شده در این پروژه نه مورد تایید آقا و نه مردم و نه اصولگرایان است. اگر شما الان یک نظرسنجی انجام دهید درصد بسیار بالایی این موضوع را نخواهند پذیرفت و حتی عده‌ای آن را به چشم تمسخر می‌نگرند."

 

 

نماینده وِیژه به سبک آمریکا

در تحولی دیگر به تازگی رییس دولت به سبک روسای جمهور آمریکا که برای مسایل خاص در سیاست خارجی نماینده ای ویژه تعیین میکند، به این شیوه روی آورده وچهار نماینده ویژه انتخاب کرده است. حمید بقایی به عنوان نماینده ویژه خود در امور آسیا، محمد مهدی آخوندزاده را به عنوان نماینده ویژه در امور دریای خزر و ابوالفضل ظهره وند را به عنوان نماینده ویژه در امور افغانستان و رحیم مشایی نماینده در امور خاورمیانه شده است .کسی که دو سال پیش گفته بود ما با ملت اسراییل دوستی داریم . در این خصوص به گفته ایسنا قدرت الله علیخانی، نماینده فراکسیون اقلیت مجلس ایران گفته بود: "احتمالا رئیس {جمهوری} با وزیر امور خارجه مشکل پیدا کرده است و این کارها را می کند تا وزیر امور خارجه استعفا دهد".

به گزارش سایت اطلاع رسانی دولت احمدی نژاد،او در حکمی با تقدیر از "دانش، شایستگی ها و تجارب" مشایی او را به این سمت منصوب کردو با اشاره به آنچه تلاش "قدرت های سلطه گر" برای "تسلط" بر منطقه خاور میانه نامید، نوشت: "از این رو اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه به منظور تعمیق روابط و گسترش همکاری های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و ایجاد یا تقویت تشکل های منطقه ای، سلطه گران را در نابودی استعدادها و چپاول ثروت های مادی و معنوی خاورمیانه ناکام خواهد کرد."

اما به گزارش بی بی سی« بعضی از نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی کشور، این اقدام را موازی کاری و ناشی از اختلافاتی دانسته بودند که میان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و وزارت امور خارجه پیدا شده است. برخی منابع خبری هم نوشته بودند که در جریان همایش جنجال برانگیز ایرانیان خارج از کشور در تهران که به ابتکار اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک ترین مشاور و رئیس دفتر آقای احمدی نژاد برگزار شد، میان او و مسئولان وزارت امور خارجه اختلافات زیادی بروز کرده بود. تنهاچند روز پس از برگزاری این همایش آقای رحیم مشایی را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور خاورمیانه معرفی شد.»

 

این البته تنها نظر نمایندگان مجلس نیست که این رفتار رییس دولت یک موازی کاری است؛ بنا به گزارش بی بی سی رهبر ایران هم چنین نظری دارد.ایت الله خامنه ای که به مناسبت هفته دولت  با هیات دولت دیدار کرد در این خصوص نظرش را ابراز داشت که خبر گزاری های مستقل از آن انتقاد تلویحی وغیر مستقیم رهبر از رییس جمهور یاد کردند .

 بی بی سی در گزارش این دیدار نوشت:"آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران می گوید که مسائل مربوط به سیاست خارجی باید تنها توسط وزارت امور خارجه پیگیری شود و دولت باید از موازی کاری بپرهیزد.آقای خامنه ای در دیدار با رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت ایران گفت که «اعتماد به وزیران در چارچوب اختیارات و وظایفشان» از نکات مدیریتی ای است که باید مورد توجه هیأت دولت قرار گیرد."

 

پای تو ایستادم تا کجا؟!

سال گذشته نیز رهبر ایران از رییس دولت خواسته بود رحیم مشایی را از معاون اولی ریاست جمهوری بردارد؛ احمدی نژاد هم با یک هفته تاخیر وبا استناد به ماده 53 قانون اساسی به این کار تن داد .اما از سوی دیگر وزرای منتقد خود را از هیات دولت کنار گذاشت کسانی چون محسنی اژه ای،صفار هرندی ولنکرانی .اصولگرایان این رفتار رییس دولت را که به ماده ای از قانون اساسی برای کنار گذاشتن مشایی استناد کرد، رفتاری خارج از ولایت پذیری توصیف کردند چرا که از نظر آنها آیت الله خامنه ای در خصوص عزل مشایی "حکم حکومتی "داده بود وباید رییس دولت بی فوت وقت به آن پاسخ مثبت میداد .حال با گفته های تازه رهبر ایران در خصوص نمایندگان  ویژه در سیاست خارجی باید واکنش رییس دولت را دید.احمدی نژاد تاکنون به قیمت ریزش وانتقاد طرافدارانش،چه در مجلس مانند حمید رسایی وروح الله حسینیان چه در هیات های مذهبی مانند منصور ارضی وحدادیان، پای مشایی ایستاده ودفاع کرده است .اینگونه است که علی مطهری معتقد است رابطه احمدی نژاد ومشایی رابطه شیفتگی ومرید ومرادی است که مراد مشایی است ومرید رییس دولت.

 

 

 

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved