428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} چرخش ۱۸۰ درجه‌ای جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در برابر هاشمی رفسنجانی

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 


سایت آفتاب: در حالی که کارنامه حجت‌الاسلام ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه، مشحون از تندروی در مسایل سیاسی است به‌نحوی که زمانی از هر حربه‌ای برای کوبیدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بهره می‌گرفت، امروز در یک چرخش آشکار راه دوستی با سیاستمدار حرفه‌ای صحنه سیاسی ایران را در پیش گرفته و تاکید می‌کند که نباید در برخورد با افراد، افراط و تفریط کرد.

ناظران سیاسی که امیدوارند مخاطرات کنونی راه آشتی و وحدت ملی را در میان همه جناح‌های موجود در کادر قانون اساسی فراهم سازد در عین حال امید دارند مواضع ذوالنور، مواضعی مقطعی نبوده و از خاستگاه مخاطرات و الزامات راجع به بقای جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی نشات گرفته باشد.

سردار یحیی رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری در اظهارات اخیر خود شرایط موجود را فوق‌العاده اعلام کرده و گفته بود: ‌هم اکنون از نظر مسائل جهانی، منطقه‌ای و ملی در شرایط فوق‌العاده پیچیده سیاسی، فرهنگی، ‌اقتصادی، امنیتی و اجتماعی قرار گرفته‌ایم.

مجتبی ذوالنور که در کارنامه خود سیاست‌های افراطی در برابر همسر شهید باکری، محسن رضایی، علی لاریجانی، و رقبای آقای احمدی‌نژاد در جریان انتخابات ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن داشته است.

ذوالنور در شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه مرحله نخست طرح ضیافت اندیشه که در دانشگاه قم برگزار شد در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که از او پرسیده بود آیتالله هاشمی رفسنجانی در چه جایگاهی قرار دارد و نظر رهبری در مورد او چیست، گفت: آقای هاشمی رئیس دو رکن نظام یعنی مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است…اگر پرسیده شود نظر شما در مورد قالیباف، ناطق‌نوری، احمدینژاد و هاشمی چیست، من نمی‌توانم به صورت مطلق در مورد آنها توضیح دهم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که " اگر برای برخی افراد مشکلی به‌وجود آید بعضی افراطیها آن‌ها را تکفیر می‌کنند و زحمات گذشته را نادیده میگیرند" افزود: افراط و تفریط کار غلطی است، هاشمی رفسنجانی در بحث تثبیت انقلاب اسلامی نقش داشت و حتی از او به عنوان یکی از۳ یاوران امام خمینی(ره) یاد میکردند که این خدمات روی چشم ما جا دارد.

وی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس مثل همه کسانی که خدمت کرده‌اند، از جمله کسانی بود که در دفاع مقدس خدمات بزرگی داشت. خدمات هاشمی رفسنجانی از افتخارات نظام ماست ولی عدم توجه دولت سازندگی به مباحث فرهنگی باعث شد تا از دامن کارگزاران فرهنگی مشارکت به‌وجود آمد.

سابقه برخورد حجت الاسلام ذوالنور با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنور در مراسمی با عنوان نشست بصیرت که در مسجد اهل بیت قم برگزار شد ضمن تأکید بر لزوم داشتن بصیرت، اظهار داشت: در بسیاری از موارد خیلی از خواص و دانشمندان به علت نداشتن بصیرت لازم دچار لغزش می‌شوند اما یک روستایی که حتی نمی‌داند اینترنت چیست، بصیرت دارد.

وی با ذکر این نکته که ما در زمینه بصیرت در جامعه خوب عمل نکرده‌ایم، گفت:ما توانستیم که یک فوتبالیست را به مردم خود بشناسانیم اما نتوانسته‌ایم رهبری را آن طور که باید معرفی کنیم؛ هنوز هم بعد از ۲۰سال بعضی سؤال می‌کنند که چگونه شد که رهبر انقلاب که حجت‌الاسلام‌و المسلمین بود، یک شبه آیت‌الله العظمی شد؟ ما می‌گوییم که آیا تأیید ۸۰مجتهد خبرگان برای تأیید اجتهاد یک شخص کافی نیست؟

ذوالنور با اشاره به سخنان آقای‌ هاشمی در مشهد گفت: آقای ‌هاشمی گفت که اگر مردم رهبری را نخواهند باید کنار برود، من از آقای‌ هاشمی می‌پرسم که مگر مردم در انتخابات بین شما و آقای احمدی‌نژاد او را انتخاب نکردند، پس چرا شما کنار نرفتید؟

وی گفت: آنها از این سخن پیامبر(ص) به امام علی(ع) استفاده می‌کنند که اگر مردم تو را نخواستند خود را به مردم تحمیل نکن، اما این سخن برای قبل از قبول ولایت است و زمانی که ولایت را کسی قبول کرد که نباید کنار برود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تاکید کرد: اگر امروزه ۴ نفر آمدند و به رهبر ایراد گرفتند که باید کنار برود، مگر ولایت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواهی است که کنار بکشند؟، ولایت که وکالت نیست که کنار بروند.

ذالنور در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دستگاه قضایی با فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: اگر زور پدر زور باشد، گاهی آقایان زیر بار زور می‌روند و در هر صورت ما امیدواریم که قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کند…اگر آنها مشکل دارند چرا باید در فضایی قرار بگیرند که مردم روحانیت را زیر سئوال ببرند، ما می‌‌گوییم آقای ‌هاشمی دفاع خود را از فرزندانش بردارد تا ما بگوییم که گناه فرزندان ربطی به پدر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به پرونده فرزندان ‌هاشمی رسیدگی شود مردم هم امیدوار خواهند شد و دیگر استخوان لای زخم نخواهند ماند، چرا که امروز آبروی افراد از نظام بالاتر نخواهد بود و البته کسی خوشحال نمی‌شود که فردی محکوم شود ولی وضعیت آنها باید روشن شود.

ذالنور ادامه داد: اگر هاشمی متوجه شد فرزندانش اشتباه کردند باید دست از حمایت از آنها بکشد، و نباید با طناب پوسیده فرزندانش به چاه برود.

در عین حال حجت‌الاسلام ذوالنور در حین بازدید از مرکز آموزشی منتظران شهادت نیروی دریایی سپاه به پرسش‌های گوناگون سیاسی فراگیران دوره تداوم آموزش عقیدتی سیاسی پاسخ داد و درباره روند زاویه پیدا کردن برخی جریان‌های سیاسی با خط امام (ره) گفت: برخی از افراد شاخص این جریان‌ها که در فضای قبل از انتخابات کمیته صیانت آرا تشکیل داده بودند، در فضای پس از انتخابات به نوعی سعی در القای تقلب در انتخابات داشتند.

وی تصریح کرد: برخی از آقازاده‌ها نیز پس از جریان انتخابات، بستر لازم را برای اغتشاشگران فراهم ساخته و مردم را به اغتشاش و شورش دعوت کردند. به نظر می‌رسد که سخنان حجت الاسلام ذوالنور به سخنان چندی پیش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درمشهد مرتبط باشد که به صراحت آن‌ها را رده کرده است.

به گزارش سایت فردا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با دانشجویان دانشگاه‌های مشهد به تاریخ ۱۴/۹/۱۳۸۸ به صراحت تاکید کرده بود که "در داخل شرکت نروژی استات اویل خلافی اتفاق افتاد و پولی بین چند نفر ردّ و بدل شد و آن‏ها با سیاسی کاری مسایل خودشان را حل کردند و مسأله را داخل ایران انداختند که اسرائیل پشت قضیه بود.

حتّی بسیج دانشجویی – به اعتراف روزنامه جوان که با ضدیت هم عمل می‌کند – در این مورد به دادستان کل کشور شکایت کرد و دادستان به محکمه کارکنان دولت ارجاع داد که پس از بررسی اسناد گفتند: «هیچ دلیلی نمی‌بینیم و حکم تبرئه دادند.» ولی گروهی رها نمی‌کنند و همیشه این مسأله را مطرح می‌کنند. … من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، جز در مسأله کمیته صیانت از آرا آن‌ها نگران بودند و او در مجلس خبرگان در این زمینه کار کرده بود، تجربه خود را در اختیار آنان گذاشت.

نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است. درباره سفر خارجی‌اش پرسیدید. ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از کشور داریم که همه آن‌ها مشکل دارند. می‌بایست کسی می‌رفت و رسیدگی می‌کرد."

ذوالنور و برخورد با همسر باکری

این دست از اقدامات افراطی حجت الاسلام ذوالنور با سیاست‌مداران، با همسر باکری در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ نیز انجام شد. ذوالنور به نحوی به همسر شهید باکری توهین کرده بود که عکس العمل این همسر شهید را به دنبال داشت. همسر شهید باکری در ۴ مرداد ۱۳۸۸ در پاسخ به اظهارات توهین‌آمیز ذوالنور تحت عنوان "پاسخ به یک دروغ" نوشت:

"تا شش ماه قبل من خانم باکری بودم. تا آن‌که آن خاطراتی که نباید گفته می‌شد را نیز گفتم و مقبول نیفتاد، و من را نیز به دایره غیرخودی‌ها فرستادند، الهی شکر که خوب زندگی کرده‌ام و جرم دیگری برایم پیدا نکرده‌اند. آن‌چه آقای ذوالنوری مرا به آن متهم می‌کند( ازدواج با شخص دیگری بعد از شهادت شهید باکری) یک عمل شرعی است که البته من موفق به انجامش نشده‌ام.

وی در این نامه می‌افزاید: من از منظر مردم صادق، خانم باکری هستم و خواهم بود این خانم باکری بودن مثل دیدگاه آقایان برای من هیچ نفع دنیایی ندارد و نخواهد داشت. هرگاه حرفی به درستی و از سر وظیفه می‌زنم زندان دنیا برایم تنگ‌تر می‌شود.

همسر شهید باکری در ادامه می‌افزاید: من نه به عنوان همسر شهید باکری بلکه از جانب همسران شهدا چه آن‌ها که ازدواج کرده‌اند و چه آن‌ها که نکرده‌اند، معتقدم به امثال این آقایان باید گفت آیا همسر شهیدی که ازدواج کرده است دیگر وابسته به شهید نیست؟ آیا این توهینی به خانواده شهدا نیست؟ آیا همسران شهدایی که فرزندان آنها را بزرگ کرده‌اند، دیگر اعمال و گفتارشان قابل اعتنا نیست، شهید یک ارزش است و هیچ همسر شهیدی از این ارزش جدا نمی‌شود.

وی سپس خطاب به ذوالنور می‌نویسد:وقتی در جمهوری اسلامی افرادی در لباس روحانیت گاهی به اسم قربانی، گاهی به اسم ذوالنوری به راحتی ضداخلاقی‌ترین و ضد و نقیض‌ترین رفتارها را نشان می‌دهند، نمی‌دانم چگونه برای فرزندانم توجیه کنم.

وی می افزاید: ما که هر وقت خواستیم از اسلام بگوییم، از اخلاق پیامبر که به کمک آن توانست دین را گسترش دهد، گفتیم نه از باتوم و چماق و تکنولوژی هسته‌ای. ما از صداقت پیامبر گفتیم و نه از دروغ و حرف‌های متناقض سیاست‌پیشگان.

همسر شهید باکری در ادامه با اشاره به این که امثال این آقایان در رفتار و کردار و گفتارشان دچار تناقض هستند. این آقا حتی اسمش نیز با عملش در تضاد است چون ظاهراً ایشان صاحب تاریکی‌ها هستند و نه نور، و اصرار دارند این تاریکی‌ها را با دیگران تقسیم کنند، چون گناه آشکار انجام می‌دهند می افزاید:ای کاش ایشان به فرموده علی (ع) پیش از حرف زدن کمی تحقیق می‌کردند تا در گرداب دروغ‌گویی اطرافیان شان گرفتار نشوند. من می‌خواستم از ایشان به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کنم ولی امید به اجرای عدالت در جو کنونی ندارم. ایشان را نخواهم بخشید و به خدا خواهم سپرد. به قول حمید «بو قیامتین دردینه یی یر» [این به درد قیامت می‌خورد].

در عین حال عزت‌ ضرغامی، رئیس رسانه صوتی و تصویری دولت و از شخصیت‌های نزدیک به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از تشکل‌های حامی احمدی‌نژاد، در یادداشتی که در روزنامه جام‌جم منتشر شد، به انتقاد شدید از سخنان مجتبی ذوالنور، جانشین علی سعیدی، نماینده رهبر انقلاب در سپاه پاسدارن پرداخت و نوشت: «آن‌گونه که همت را و حمید و متوسلیان را می‌شناسم اینان را یادم نمی‌آید. کجای جنگ و چه وقت جنگ بوده‌اند. این صداهای مبهم چیست که تا این هنگام عمر به گوشم نرسیده‌اند.»

ذوالنور و محسن رضایی

حمله همه‌جانبه حجت الاسلام ذوالنور دامن همه به‌ویژه در دوران انتخابات ریاست جمهوری گرفته بود. هرکسی در جبهه دیگری غیر از جبهه حزب آبادگران قرار داشت مورد تهاجم قرار می‌گرفت. از جمله این افراد محسن رضایی است. او طی اتهامی مطرح کرد که ستاد تبلیغاتی محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در زمان جنگ، ۵ میلیارد تومان از سوی محمد هاشمی دریافت کرده است. این پول براساس اظهارات ذوالنور به حسابت آقای رضایی ریخته شده بود.

ولی به گزارش «تابناک»، دکتر علی احمدی، عضو ارشد ستاد انتخاباتی محسن رضایی در واکنش به اظهارات جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه مبنی‌بر واریز مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی محمد هاشمی به حساب محسن رضایی ضمن کذب محض خواندن این مطلب و تکذیب آن گفت: "حتی یک هزارم مبلغ کاندیدای مورد علاقه آقای ذوالنور در ستاد انتخاباتی دکتر رضایی هزینه نشده است و ایشان توضیح دهند، هزینه‌های ستاد انتخاباتی کاندیدای مورد علاقه شان از کجا تأمین شده است."

احمدی اظهار امیدواری کرد: منتسبان به یک گرایش و سلیقه خاص در کشور به ابعاد همه جانبه فرمایش‌های رهبری توجه کنند تا بیش از این در اذهان جامعه، جریان آنها مترادف با اتهام زنی و پرگویی بدون دلیل و مدرک نباشد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: اگر ذوالنور با صراحت و به سرعت گفته خود را تکذیب نکند، ما از راه مراجع حقوقی و قضایی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ذوالنور و لاریجانی

جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظرش در ارتباط با مواضع دکتر لاریجانی چیست، خاطرنشان کرد: ما از مواضع آقای لاریجانی گله داریم و ناراحت هستیم، جایی که رهبری در وسط میدان درگیری آمده است، معنی ندارد که لاریجانی هم این طرف و هم آن طرف را داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقتی رهبری می‌‌گوید که خواص مواضع خود را شفاف بگویند یعنی این‌که آقای لاریجانی طوری صحبت کند که کسانی که علیه جمهوری اسلامی شعار می‌‌دهند علیه آقای لاریجانی نیز پر رنگ شعار دهند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved