428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement]

واردات سه ميليون تن بنزين*
يك چهارم واردات ايران در مرداد ماه بنزين بود

سرويس: بازرگاني
1389/06/17
09-08-2010
13:42:12
8906-10714:
كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

آمارهاي رسمي كشور نشان مي‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاري بيش از سه ميليون تن بنزين وارد كشور شده كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته بيش از 135 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آخرين آمار واردات كشور نشان مي‌دهد در پنج ماهه نخست امسال ميزان واردات بنزين به كشورمان معادل بيش از سه ميليون و 37 هزار تن به ارزش بيش از دو ميليارد و 240 ميليون دلار بوده است.

براين اساس سهم اين ميزان واردات از كل واردات ايران در پنج ماهه نخست امسال از نظر وزن 15 درصد و از نظر ارزش بيش از 9 درصد بوده است اين در حالي است كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتيب بيش از شش و چهار درصد بوده است. همچنين اين ميزان واردات در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال 88 از نظر وزن و ارزش به ترتيب به 135 و 147 درصد افزايش يافته است.

طبق آمارهاي گمرك ايران ميزان واردات بنزين در پنج ماهه نخست سال گذشته بيش از يك ميليون و 289 هزار تن به ارزش 904 ميليون دلار بود.

همچنين قيمت متوسط هر كيلو بنزين وارداتي در آمارهاي گمرك 0.7 دلار معادل حدود 700 تومان مرقوم شده است.

*  افزايش هزار و 600 درصدي در مرداد ماه

به گزارش ايسنا ميزان واردات بنزين در ماه مرداد سال جاري از نظر وزن در مقايسه با مدت مشابه سال 88 به ميزان هزار و 662 درصد رشد داشته است. اين افزايش به دليل واردات بيش از يك ميليون و 71 هزار تن واردات بنزين در ماه پنجم امسال بوده و اين رقم در مرداد ماه سال 88 معادل 60 هزار تن بود.

همچنين ارزش واردات بنزين در ماه پنجم امسال به ميزان 774 ميليون دلار بود كه در مقايسه با رقم 39 ميليون دلاري ارزش واردات بنزين در ماه پنجم سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.

همچنين اين آمار حاكي از آن است كه در مرداد ماه امسال يك چهارم واردات ايران از نظر وزن بنزين بوده است و سهم ارزشي واردات بنزين از كل واردات ايران نيز حدود 15 درصد بود اين در حالي است كه ميزان سهم واردات بنزين در مرداد ماه سال گذشته از كل واردات ايران طي آن ماه از نظر وزن حدود دو درصد و از نظر ارزش حدود1 درصد بود.

انتهاي پيام

 

 

 

 

 

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved