428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] قبوض برق این بار تهرانی ها را شوکه کرد

سه شنبه، 16 شهریور ماه 2569 برابر با 2010 Tuesday 07 September

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور با وجود اینکه هنوز آغاز نشده اما قبوض برق، شهروندان تهرانی را همچون مردم شمال کشور شوکه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از سه هفته قبل بود که توزیع قبوض برق در استانهای شمالی کشور، همه را در این فکر فرو برد که با وجود باقی ماندن 23 روز دیگر از نیمه اول سال 89 یعنی همان موعد مقرر، قانون هدفمند کردن یارانه ها به اجرا درآمده و اولین اثرات خود را در افزایش قیمت برق نمودار کرده است.

در حالی که نه قانونی اجرا و نه یارانه ای هدفمند شده است، قبوض برق این بار شهروندان تهرانی را شگفت زده کرده است و ارقامی نجومی در این قبوض به چشم می خورد. برهمین اساس، به نظر می رسد یا اشتباه در تایپ ارقام بوده یا وزارت نیرو به استقبال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها رفته است.

اگرچه دلیل اصلی افزایش رقم درج شده در قبوض مشترکان شبکه برق، مهمان‌ ناخوانده ای به نام "کولرهای گازی" ذکر می‌شود اما برخی شهروندان تهرانی هم هستند که کولر گازی ندارند اما قبوض برقشان با رقمهای نجومی مواجه شده است.

گزارش مهر نشان می دهد: قبوض برق 150 ، 200 و حتی بیش از 220 هزار تومان برای برخی مشترکان برق در شهر تهران آمده است.

یکی از مشترکان برق در شهر تهران با بیان اینکه کولر گازی در منزل خود ندارد، به خبرنگار مهر گفت: قبض برق 203 هزار تومانی وی را شوکه کرده است.

در این میان، برخی شهروندان تهرانی هم هستند که همیشه قبض برق آنان به طور متوسط 10 هزار تومان می آمد اما این بار قبض برقشان بیش از 50 هزار تومان آمده است.

این موضوع حتی برای برخی مشترکان برق که همیشه قبض برقشان زیر 1000 تومان بود، صادق است به طوری که در قبض دوره جدید این مشترکان رقم بیش از 7 هزار تومان درج شده است.

در این میان، اگر مسئولان وزارت نیرو نیز قبض برق منزلشان را کنار یکدیگر بگذارند، قطعا به این نتیجه می رسند که اتفاقی در قبوض برق مردم پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها افتاده است. اگرچه برخی‌ها درج رقمهای نجومی در قبوض برق را تلنگری به مردم برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تعبیر می‌کنند.

به گزارش مهر، هم اکنون مطابق با قانون بودجه سال 89 کل کشور، قیمت تمام شده هر کیلووات 832 ریال است که به طور متوسط به ازای هر کیلووات ساعت از یک مشترک 160 ریال دریافت می شود.

هم اکنون الگوی مصرف برق در تابستان 300 کیلووات ساعت است، این درحالی است که اگر مشترکی بین 300 تا 800 کیلوات ساعت مصرف کند، متناسب با افزایش مصرف قیمت به طور متوسط محاسبه می‌شود و وقتی از 800 کیلووات ساعت به بالا مصرف شود، قیمت وارد فاز محاسبه 773 ریال می‌ شود.

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved