428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] Khabar 2/37



تلاش دفتر خامنه ای برای برگزاری نماز عید فطر

ندای سبز آزادی : با نزدیک شدن به عید فطر حاکمیت در پی یافتن تدبیری برای نمایش حکومتی نماز عید فطر است .

به گزارش ندای سبز آزادی از دفتر رهبری به صورت محرمانه به ریاست امور مساجد و فرماندهی نیروی انتظامی تهران ابلاغ گردیده است که تا از برگزاری نماز عید فطر در مساجد تهران جلوگیری نمایند ، از انها خواسته شده است تا در ملاقات با ائمه جماعات مساجد و افراد بانفوذ مساجد آنها را تشویق کنند به جای خواندن نماز عیدفطر در مساجد به دانشگاه تهران بروند و به امامت آقای خامنه ای نماز را برپا دارند.

گفتنیست طی این ابلاغ بدون درگیری و بدون ایجاد تنش و باآرامش خواسته شده است که روحانیون مساجد را تعطیل کنند و نماز عید فطر را در دانشگاه تهران برگزار کنند.

شایان ذکر است پیش از این به طور سنتی در قبل و بعد از انقلاب نماز عیدفطر در بسیاری از مساجد توسط اهالی محلات برگزار می گردید و این اقدام و دستور رهبری در توجیح،تشویق و تذکر به ائمه جماعات جهت برگزار نکردن نماز عیدفطر در مساجد تهران و هماهنگی جهت در اختیار دادن اتوبوس و حمل آنها به دانشگاه تهران نشان دهنده ضعف مفرط رهبری و گردانندگان مراسم در جمع آوری و تجمیع مردم و برگزاری نماز با توجه به تبلیغات وسیع و امکانات وسیع آنها می باشد.

حمله مسلحانه به تشکیلات انصار حزب الله درکرمانشاه
پيك ايران: بنا به گزارشهای دریافتی، حوالی نیمه شب گذشته ( شنبه ) خیابان مصدق کرمانشاه شاهد درگیری گروهی مسلح علیه لباس شخصی های موسوم به انصار حزب الله بود . این درگیری حدود دو ساعت بطول انجامید . در این درگیری که با شلیک گلوله همراه بود بیش از سه نفر از افراد انصار حزب الله مجروح و روانه بیمارستان شدند . بنابه گزارش ها مرکز درگیری در مکانی بنام حیدریه مقر این گروه بود .
شاهدان عینی افراد مسلحی را دیده که بدون هیچ نقابی بر صورت بسوی اعضای این گروه شلیک کرده و پس از زخمی نمودن اعضای آن از محل حادثه متواری شدند . این شاهدان زخمی شدن بیش از سه نفر از جمله صادق اشک تلخ رهبر این گروه افراطی را تأیید می کنند .
خبرها از فرار اشک تلخ از استان کرمانشاه حکایت دارد . این گزارش از استقرار صدها پلیس گارد ضد شورش در محل حادثه و در سطح شهر خبر می دهد . امروز یکشنبه هر چند خبری از این نیروها نبود اما حیدریه ؛ محل استقرار انصار حزب الله تعطیل بود .
در هفته های اخیر گروه موسوم به انصار حزب الله با حضور کم تعداد خیابانی مانع از برگزاری کنسرت حسام الدین سراج و مراسم ختم اسماعیل ططری در کرمانشاه شدند . آنها همچنین مراکز هنری را تهدید و علیه برخی مسئولان ارشد استان بیانیه صادر کرده اند . اقدامات انصار حزب الله اعتراض کرمانشاهیان را برانگیخته است .
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله مسلحانه به لباس شخصی های انصار حزب الله را بر عهده نگرفته است .

لباس شخصی‌ها پلیس شخصی بیت سلطنتی خامنه‌ای هستند

دویچه‌وله : سعید رضوی فقیه، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با دویچه‌وله به رضایت حکومت از عملکرد خشونت‌آمیز گروه‌های فشار اشاره می‌کند و مهاجمان رویدادهای اخیر را "پلیس شخصی" دستگاه حکومت آیت‌الله خامنه‌ای می‌نامد.

دویچه‌وله: حمله به منزل آقای کروبی و مسجد قبا از سوی اصلاح طلبان و مردم محکوم شده و طنین جهانی هم پیدا کرده است. اما مقامات رسمی هنوز در این مورد موضعی نگرفته‌اند. آیا این سکوت در برابر گروه‌های فشار علامت رضاست؟

سعید رضوی‌فقیه: فکر می‌کنم فراتر از رضایت باشد. حکومت نه‌تنها در برابر عملکرد خودسرانه عمال خشونت‌طلب رضایت خاطر دارد، بلکه عملا خودش آنها را سازماندهی می‌کند و تدارکات در اختیارشان قرارمی‌دهد. حکومت اقداماتی را که نمی‌تواند از مجاری قانونی علیه نیروهای منتقد انجام دهد، از سوی این افراد انجام می‌دهد.

سابقه جمهوری اسلامی در این زمینه، بخصوص در ۲۰ سال گذشته بسیار منفی است و رهبران جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی در این خصوص دارند. حمله به مسجد قبا نیز نشان‌دهنده استیصال ماموران حکومتی و نشانه‌ی عدم پایبندی آنان به تمامی مبانی مشروعیت حکومتی است. این مسجد قبل از انقلاب کانون فعالیت‌های سیاسی بوده و پس از انقلاب هم مرکز فعالیت‌های مذهبی و سیاسی به نفع جمهوری اسلامی به‌ویژه در جهت تقویت جبهه‌های جنگ بوده است.

آیا حمله با اسلحه سرد و گرم به مسجد در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه دارد؟

شاید چنین اتفاقی در برخورد با آقای کاظمینی بروجردی روی داده باشد اما با توجه به عملکرد و مواضع ایشان نمی‌توان این دو اتفاق را همسان ارزیابی کرد. آیت‌الله دستغیب یکی از ارکان فعالیت‌های انقلابی ـ اسلامی در شیراز در قبل و بعد از انقلاب بوده است. هر کس ایشان را بشناسد، می‌داند که نفوذ ایشان در میان روحانیت چپ خط امامی چقدر زیاد است و الان هم چه جایگاه مهمی در مجلس خبرگان رهبری دارند. ایشان از نظر ارتباطات با روحانیت قم و فارس موقعیت بسیار مهمی دارند. فکر می‌کنم حملات شدیدی که به آیت‌الله دستغیب و مسجد قبا می‌شود ناشی از این باشد که مقامات حاکمیت از افزایش نفوذ وی به شدت نگران شده‌اند.

مقامات انتظامی پیش‌تر گفته بودند که مخالفان کف خیابانی را مهار کردیم و حال وارد مرحله دیگری می‌شویم. می‌توان گفت دور نوینی از فشار بدون نام و نشان و بدون قبول مسئولیت شروع شده‌است؟

بله! من فکر می‌کنم حکومت به راحتی می‌تواند ظرف یکی دو روز لباس‌ شخصی‌ها را جمع کند. اطلاعات دقیقی وجود دارد که تدارکات و سازماندهی این‌ها توسط مقامات ارشد نظامی و سپاه صورت گرفته است. سلاح، گوشی‌های موبایل، بی‌سیم و موتورسیکلت از سوی این مقامات در اختیار مهاجمان قرار داده شده بود. به نظر من می‌توان از این افراد به‌عنوان پلیس شخصی دستگاه حکومتی آیت‌الله خامنه‌ای نام برد.

آقای موسوی در پیام خود گفته که رفتار مهاجمان با آقای کروبی در روز قدس نشان داد که بخلاف ادعا‌، دشمن اصلی اسراییل نیست بلکه آزادیخواهان هستند. این رویداد می‌تواند چه چالشی برای حاکمیت در برابر مردمی ایجاد کند که تحت تاثیر شعارهای ضد اسراییلی و حمایت از فلسطین هستند؟

جمهوری اسلامی آگاهی مردم و افزایش خواست‌ها و مطالبات آنها را بزرگ‌ترین تهدید برای خود می‌بیند. آنها از اراده مردم در هراسند و حاضرند پای هر معاهده‌ای راامضا کنند اما حق مردم خود را به رسمیت نشناسند.

ما دیدیم که آقای مشایی درراهپیمایی روز قدس مشاهده نشد، اما جلوی آقای کروبی با آن همه سوابق در دفاع از مردم فلسطین را گرفتند. پلیس حکومت آقای خامنه‌ای درست یک روز قبل از روز قدس مانور مهار برگزار می‌کند چون از حضور مردم در این روز هراس دارد. این نشان می‌د‌هد که آنها بیش از آن که از اسراییل در هراس باشند، از مردم ایران می‌ترسند.

جان شاکیان "مشفق" در زندان سپاه در خطر است

ندای سبز آزادی: قلب صفایی فراهانی دچار مشکل شده است. او را به بیمارستانی نامعلوم برده اند. شاید سکته کرده باشد. مگر با او چه کرده اند که به این حال و روز افتاده است؟ شکنجه اش کرده اند؟ شاید قرصهایش را از او دریغ کرده اند. نه فایده ندارد. صفایی فراهانی " کوتاه " نمی آید که نمی آید. درست مثل مصطفی تاج زاده که حالا همسرش " بیستمین عریضه " را هم نوشته. او هم " مقر " نمی آید. او هم شکایتش را پس نمی گیرد. او هم درست مثل 6 نفر دیگر حاضر به بازگشتن نیست. این دیگر چه بساطی است؟ این دیگر چه افتضاحی است؟ پس آن همه داغ و درفش و زندان و زنجیر چی شد؟ آن همه شکنجه ، آن همه انفرادی، آن همه دادگاه و برو بیا و تهدید چی شد؟ کجا رفت؟ چطور شد که نوری زاد دوباره نامه نوشت و با نامه اش برای بار چندم " دل آقا را خون کرد " ؟

شاکی کیه؟ متهم!

نه! فایده ندارد.هر اتفاقی بیفتد محسن صفایی فراهانی شکایتش را پس نمی گیرد. همانطور که تاج زاده. همانطور که رمضان زاده، امین زاده، بهزاد نبوی، عرب سرخی و میردامادی. آنها شکایتشان را پس نمی گیرند که هیچ، تا پای جان پای آن ایستاده اند.

مگر این هفت نفر که بعد از کودتای انتخاباتی سال گذشته دستگیر و محاکمه شده اند در نامه خود چه نوشته اند که بجای رسیدگی به شکایت آنها روانه زندان شده اند؟ این دیگر چه عدالتی است که شاکی را به جرم شکایت کردن به زندان می برند؟ پاسخ البته خیلی ساده است و واضح. پاسخ این سئوال همان وحشتی است که به جان مستبدین اقتدارگرایی افتاده که هر چه کردند و می کنند که من و تو قبول کنیم که کودتایی در کار نبوده و تقلبی نشده و رایی از مردم دزدیده نشده بی فایده است. که از این هم بدتر. حالا کار به جایی رسیده که فردای روز قدس فلسطینی ها دولت منتصب کودتاگران را متقلب و " رای دزد " می نامند.

و این در شرایطی است که زندانیان کودتا بعد از آن همه زندان و شکنجه و تحقیر نه تنها از رای و نظر خودشان در مقام تقلبی بودن انتخابات باز نگشته اند که حالا در مقام شاکی هم قرار گرفته اند و خود را "تعدادی از قربانیان پرونده سازی ها و خلاف کاری های گروهی استبدادطلب " معرفی کرده اند و به هیچ رقم هم حاضر به بازگشتن از شکایت خویش نیستند.

این گروه از فعالان اصلاح طلب که از طرف گروهی از نیروهای سپاه پاسداران دستگیر و متهم به اقدام علیه امنیت کشور شده اند، همچنان از رئیس قوه قضائیه می خواهند که با استناد به اعترافات صریح سردار مشفق، به شکایت آنها از آقای مشفق و دیگر مسئولان و فرماندهان قرارگاه ثارالله وابسته به سپاه پاسداران رسیدگی کند و حتی مصطفی تاج زاده از نویسندگان این نامه از کودتاگران خواسته که اگر راست می گویند در همان زندان با او مناظره کنند.

باید پذیرفت که کودتاگران حق دارند عصبانی باشند و از این عصبانیت اگر بمیرند خیلی غیر طبیعی نیست. دلیلش هم مشخص است. آن همه بگیر و ببند و دورباش و کورباشی که کردند و آن همه قتل و شکنجه و تجاوزی که برای ارعاب مردم و چهره های مخالف به کار بستن دیگر بی فایده است. حالا پس از 15 ماه از کودتای انتخاباتی شان تشت رسوایی شان از بام فرو افتاده و از فرط عصبانیت مزبوحانه ترین رفتارها و کردارها را با اسیران در بند خودشان می کنند. همان اسیرانی که حاضرند بمیرند و مشروع بودن دولت احمدی نژاد را نپذیرند. آنها حق دارند عصبانی باشند از نامه هایی که همسران زندانی برایشان می نویسد و از شدت ترسشان حتی جرات خواندن آن را هم ندارند.
با این همه نامه ها نوشته می شود. نامه هایی که می گویند: " ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. سبزو با نشاط. حقانیت ما امروز بر کسانی آشکار شده که تا دیروز دشمن نقاب دار را دوست فرض می کردند و امروز بدخواهان انقلاب و امام و این مردم شریف ناخواسته در هر اقدام ناصوابشان نقاب از رخ بر می دارند. می بینید؟ هرچه می کنند برای تخریب حقیقت تنها مایه افشای ماهیت اهریمنی خودشان است. سخنان مشفق را چندباره بخوانید و به آن گوش بسپارید. شما که دسترسی دارید به آن متن کامل که به گفته خودش نزد مسئولین عالیرتبه تشریح و تبیین کرده برای توجیه کودتا. رفتارهای وقیحانه اراذل و اوباش مزدورشان را ببینید در شب های عزیز قدر با مردان علم و دین. نوشته هایشان را بخوانید. گفتارشان را بشنوید. کثافت و پلشتی گناه از سطر سطر و واژه واژه کذب نوشته ها و مفتریانه گفته هایشان برون می تراود. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بگویید و بخوانید وبشنوید. کجایند آنان که دنبال دست خدا می گردند که بر فراز همه دست هاست؟؟؟ نمی بینید مکر خیرالماکرین را در باطل کردن سحر جادوگران این عصروزمان؟ الله اکبر. الله اکبر و لله الحمد! "

نامه های نوری زاد

وتنها این نامه ها نیستند که آتش به جان اقتدارگرایان و مستبدان دینی زده است. نامه های نوری زاد هم آنها را بد جوری ناکار کرده و آتش به جانشان کشیده. همان نوری زادی که روزگاری نور چشم " آقا " بود و حالا شده است نماد استحاله! همان که با هر نامه ای که می نویسد دل شماری از خودی ها را به درد می آورد. همان خودیهایی که آرزو داشتند روزی همانند " نوری زاد " شوند. آنها حالا نامه مرادشان را می خوانند که به جای مدح و ثنای آقا می نویسد: " خدایا، در دوره‌ی رهبری سیّدعلی، قانون، و تن سپردن مسئولان به قانون، خوار و خفیف شد. خواص، از قانون، نردبانی برای بالا رفتن از فرصت‌ها پرداختند. یک فلک‌زده بی‌نشان، بخاطر یک میلیون بدهی، به زندان حکومت می‌افتاد، اما رییس‌جمهور مطلوب او، و معاون اول رییس‌جمهور، و برخی از وزرا و مدیران دولتی او، با میلیاردها اختلاس و کلاشی، در ماراتن فریب مردم، دکمه‌های بیخ گلو را به رخ می‌کشیدند و به ریش قانون و به ریش مردم می‌خندیدند. همین قانون، درمجلس، فرش زیر پای نمایندگان بزدل مجلس می‌شد. تا در دستگاه قضایی توسط برخی از قاضیان مرعوب و رشوه‌خوار ذبح شود، و پوستش به دست جمعی از ماموران وزارت اطلاعات دریده گردد، و تا مایملکش، به یغمای آن دسته از سپاهیانی رود که در چارچوب قانون می‌ایستادند و هیکلش را رنگ می‌زدند."

حالا دیگر نه فقظ خانواده های زندانیان اصلاح طلب که خانواده بسیاری از خودیهای سابق هم پی به ماهیت واقعی مستبدین دروغ پرداز برده اند. آنها حالا معنای واقعی استبداد دینی را بهتر از هر کس دیگر درک می کنند. و مستبدان البته حق دارند عصبانی باشند و در این عصبانیت بمیرند. چه ما به ازای هر روزی که از عمر دولت کودتایشان می گذرد کوهی بر سر جهانی از مشکلاتشان تلمبار می شود و بی کفایتی و خشونت ذاتی شان نه تنها درد نامشروع بودنشان را توجیه نمی کند که سئوالات فراوانی که در ذهن یارانشان حلقه زده است آنها را کلافه تر هم می کند.
سئوالاتی که چون آواری بر سرشان فرو ریخته است و بی پاسخ مانده اند. " سئوال این است که اگر حالت فوق العاده پس از انتخابات پایان پذیرفته، چرا حاکمیت همچنان از یادآوری رویدادهای یکسال گذشته هراسناک است؟ اگر ریگی به کفش ندارند و اگر کشف حقیقت آنگونه که ادعا می کنند مد نظر آقایان بوده است، چرا هر چراغی که به تاریکخانه وقایع یکسال گذشته تابانده می شود را با عصبانیتی هرچه تمامترخفه می کنند؟ چرا وقتی دلسوختگان انقلاب و یاران صدیق امام که در این مدت آماج قانون شکنی ها و مظالم و پرونده سازی ها واقع شده اند شکایتی از سر درد و دلسوزی با لحاظ نمودن شرایط قانونی به دستگاه قضا می برند، اینگونه باید به زندان فراخوانده شوند؟ "

بیچاره این حکومت ظلم و جور! هر گلویی را که می برد فریادی دیگر بر می خیزد. هر صدایی را که خفه می کند، ناله ای دیگر بلند می شود. امروز این را زندانی می کند و آن صدایش بلند می شود. آن را می کشد، دیگری بر می خیزد. بیچاره این حکومت ظلم و جور! خری را می ماند این روزها که در گل و لای واماندگی و جهالت و خشونت خود بد جوری فرو رفته است و به هر دست و پا بیشتر غرقه می شود

شیرین عبادی: جنبش سبز دموکراتیک است و رهبری واحد ندارد


گزارش خبرنگار جرس، وی که شب گذشته، در جشن سالیانه حزب دموکرات ایتالیا، در شهر تورین سخن می‌گفت، تاکید کرد: همه افرادی که در این جنبش قرار دارند، با هر ایده و فکری، در یک مساله مشترک‌اند و آن این که با دولت فعلی مخالف هستند و خواهان دموکراسی و آزادی در ایرانند.

عبادی با اشاره به این که "این جنبش ساختار یک حزب سیاسی را ندارد" افزود: در این جنبش این طور نیست که چند نفر در بالا نشسته باشند و به طریق شورایی تصمیم بگیرند. گسترش این جنبش به صورت افقی و شبکه‌ای است. تصمیمات به وسلیه شبکه‌های درون جنبش گرفته می‌شود؛ خلاصه کلام این که این جنبش رئیس ندارد.

برنده جایزه صلح نوبل تصریح کرد: موسوی و کروبی با این جنبش مردمی همراه هستند و این، باعث تقویت جنبش شده است.

وی با تاکید بر این که عدم هدایت جنبش به صورت مرکزی برای شرایط حاضر ایران مفید است گفت: اگر قرار بود یک یا چند نفر، رهبر این جنبش باشند، حاکمیت با کشتن یا بازداشت این افراد، جنبش را خاموش می‌کرد؛ اما الان چون رهبر واحد ندارد، هرکس که دستگیر شود، جنبش قوی‌تر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد.

این فعال حقوق بشر، با بیان این که "حکومت ایران در حال حاضر در ضعیف‌ترین حالت است" یادآور شد: روز به روز فاصله مردم از حکومت بیشتر می‌شود و دولت چنان از مردم می‌ترسد که حتی اجازه نمی‌دهد مخالفانش در راهپیمایی‌ای که خود دولت برگزار کرده، شرکت کنند و این نشان از نهایت ضعف یک دولت و حکومت است.

عبادی افزود: علاوه بر نقض حقوق بشر در ایران، تورم و گرانی باعث شده است که مردم روز به روز ناراضی‌تر شوند. مردم به هر شکل با هر ترتیب به مبارزات خود ادامه می‌دهند و من می‌دانم روزی دموکراسی به ایران خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از حمایت‌های جهانی و خصوصا مردم اروپا از زن جوانی که به سنگسار متهم شده است، تاکید کرد: علاوه بر این زن جوان، حکم سنگسار یک زن و یک مرد هم به تازگی تایید شده است؛ بنابراین خواهش‌ام از شما این است که نه فقط به حکم این زن جوان، که به این قانون اعتراض کنید.

برنده جایزه صلح نوبل 2003 ادامه داد: مسئله مهم اطلاع‌رسانی است. اگر مردم دنیا بدانند که در ایران چه می‌گذرد، برای حمایت از ایرانی‌ها به پا می‌خیزند

احمدی‌نژاد خواستار بازپس گیری لایحه برنامه پنجم توسعه شد


در یک اقدام بی سابقه و در ادامه اختلاف دولت با مجلس

به گزارش پارلمان نیوز، ابوترابی‌فرد به نمایندگی از هیات رئیسه مجلس به نهاد ریاست جمهوری رفته تا احمدی‌نژاد را متقاعد به تجدیدنظر در تصمیم خود مبنی بر بازپس گیری لایجه برنامه پنجم توسعه که ماه‌هاست بحث‌های کارشناسی بر روی آن در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون‌های مختلف صورت گرفته و هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق است بکند.

با توجه به اینکه احمدی‌نژاد هم‌اکنون در سفر استانی به تهران به سر می‌برد و بعد از آن قصد عزیمت به قطر را دارند احتمال مثمر ثمر بودن این رایزنی پائین است.

از سوی دیگر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق از ارائه نامه رئیس جمهور به مجلس برای استرداد لایحه برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: نمایندگان دولت عصر دیروز در جلسه کمیسیون تلفیق به نشانه اعتراض حاضر نشدند ، اما کمیسیون تلفیق به روند بررسی لایحه برنامه پنجم در غیاب نمایندگان دولت ادامه داد.

وی گفت: امروز دولت طی نامه ای به مجلس خواستار استرداد این لایحه به دولت شده است که در طی ارسال این نامه به مجلس هیئتی از نمایندگان مجلس به ریاست محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و برخی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با حضور در نهاد ریاست جمهوری با رئیس جمهور گفتگو کردند.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با ابراز بی اطلاعی ازنتایج این گفتگوها یادآور شد: نمایندگان از جمله ابوترابی فرد تلاش کردند این موضوع به نفع مردم حل شود.

یوسف نژاد گفت: کمیسیون تلفیق در تمام بررسی های خود برای تامین نظرات دولت تلاش کرده است و بسیاری از مواد با تایید نظر دولت به تصویب رسیده است.

وی یادآور شد: کمیسیون تلفیق ساعت 2 بعد ازظهر امروز تشکیل جلسه می دهد و به بررسی لایحه ادامه خواهد داد.

نيت دولت در استرداد لايحه برنامه پنجم، تهديد مجلس است

محمدرضا خباز نیز درخصوص درخواست استرداد لايحه قانون برنامه پنجم توسعه گفت: اين تصميم دولت اتلاف وقت و از بين بردن كار كارشناسی مجلس است.

به گزارش آفتاب عضو کمسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر ادعای دولت درست باشد كه دو سال روی اين لايحه كار انجام شده است بايد بداند كه در مجلس هم 6-7 ماه كار انجام ه شده و نمی‌توان يك‌دفعه همه چيز را خراب كرد و هرطور كه ميل دولت می‌كشد رفتار كند.

عضو كميسيون اقتصادی مجلس تصريح كرد: در اين مرحله نمی‌توان اظهارنظر بيشتری داشت و بايد منتظر شنيدن استدلال‌های دولت ماند هرچند كه هرگونه استدلال در شرايط فعلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: ما در مجلس یک سال قانون برنامه چهارم را تمديد كرديم و اين درست نيست كه به راحتی اين موارد را ناديده بگيريم.

خباز گفت: معتقدم نيت دولت از استرداد لايحه برنامه پنجم، تهديد مجلس است. اين اختلاف‌انگيزی جديدی در روابط دولت ومجلس است قرار بود مجلس و دولت با نشست مشتركی كه برگزار شد در راستای تعامل بيشتر گام بردارند حال چطور است كه دولت كار كارشناسی مجلس را يک دفعه هوا می‌كند؟

نماينده كاشمر تصريح كرد: اين اقدام دولت كاملا خلاف انتظار مجلس است نه تنها به وحدت كمک نمی‌كند كه به آن لطمه هم خواهد زد.

وی گفت: اين اقدام دولت در جهت خلاف نظرات رهبری و توصيه‌هايی كه در جلسه با هيأت دولت داشتند هم محسوب می‌شود.

خباز با بيان اينكه دولت در بررسی لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها نيز چنين رويه‌ای را در پيش گرفت گفت: دولت گمانش اين است كه با اين اقدامات مجلس را وادار به عقب‌نشينی از لحاظ كردن نظرات كارشناسی خواهد كرد.

دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید شبنم سهرابی

کلمه :زهرا رهنورد ، نویسنده و استاد دانشگاه تهران همزمان با ایام شهادت امام علی(ع) با خانواده شهید شبنم سهرابی دیدار کرد .

به گزارش خبرنگار کلمه ، در این دیدار که جمعی از زنان اصلاح طلب و فعالان مدنی نیز حضور داشتند مادر و دختر هفت ساله شبنم سهرابی از آخرین وضعیت شان سخن گفتند .آنها از روزهای دوری از شبنم گفتند و اینکه این روزها چقدر برای شان سخت می گذرد .

شبنم سهرابی زن ۳۴ ساله در جریان حوادث عاشورای سال گذشته توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید . نیروی انتظامی در برگه فوت وی نوشت که او زنی ناشناس است که در اثر برخورد با جسم سخت کشته شده است .مادر شبنم هنوز از این موضوع ناراحت است اینکه چرا نیروی انتظامی حاضر نشده در برگه فوت دخترش نحوه کشته شدنش را درست عنوان کند .

مادر شبنم در این دیدار همچنین درباره آخرین پی گیری هایش برای شکایت علیه مسببان مرگ شبنم گفت.اینکه این پی گیری ها تاکنون به نتیجه ای نرسیده است .

به گفته او هیچ مقام قضایی و انتظامی پس از گذشت ۹ ماه پاسخ صریحی درباره مرگ دخترش به وی نداده و ادعا می کنند که شبنم در یک تصادف جان خود را از دست داده است .آنها برای اثبات حرفهای وی از او شاهد خواسته اند .

مادر شبنم رو به جمع گفت : «همه دنیا فیلم زیر گرفته شدن دخترم توسط نیروی انتظامی را دیده اند که مظلومانه زیر چرخهای ماشین نیروی انتظامی له می شود . آیا شاهدی محکم تر از این فیلم وجود دارد . همچنین تعداد زیادی از مردم شاهد این صحنه بوده اند که اگر مجالی برایشان فراهم و امنیت شان تضمین شود ،حتما برای شهادت دادن به دادگاه خواهند آمد .

او از نوه کوچکش ،نگین ، هم سخن گفت که این روزها بدون مادرش لحظات سختی را پشت سر می گذارد . نگین کوچولو با هر تماس تلفنی به هوا می پرد و می گوید مادرش از بهشت تماس گرفته است .

شهید شبنم سهرابی ۳۴ ساله ، فارغ التحصیل رشته مدیریت بود که همچون بسیاری از جوانان این کشور آرزوهای زیادی داشت .

آرزوهایی که به قول مادرش حالا زیر خروارها خاک مانده است . سر پرستی از تنها دختر شبنم هم به عهده مادر بزرگش است .دختری که شبنم هزارها آرزو و امید برایش داشت .

زهرا رهنورد هم در این دیدار ضمن ابراز تاثر از نحوه شهادت این شهید جنبش سبز رو به مادر شبنم یاد آور شد :« حالا بیش از هر چیز رسیدگی ویژه به نگین دخترشش ساله شبنم سهرابی ضرورت دارد که اکنون تحت سرپرستی مادربزرگش قرار دارد .»

او تاکید کرد که توجه به این دختر خردسال و رسیدگی به وضعیت روحی و تحصیلی اش بزرگترین خدمتی است که می توان به این شهید جنبش سبز کرد.

زهرا رهنورد هچنین مادر داغدار شهید شبنم سهرابی را به صبر دعوت کرد و ادامه داد : «ظلم پایدار نمی ماند و خونهای ریخته شده شهدا نه تنها پایمال نمی شود که روزی به بار خواهد نشست و سرانجام جنبش سبز پیروز خواهد شد . »

در پایان این دیدار دکتر رهنورد و دیگر حاضران برای شادی روح شبنم سهرابی دعا کرده و از خداوند خواستار صبربرای مادر و دختر این شهید جنبش سبز شدند .

پاسخ منفی فرمانداری تهران مراسم سالگرد آیت الله طالقانی در حسینه ارشاد برگزار نمی شود

اعظم طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري فراكسيون خط امام مجلس،«پارلمان‌نيوز» در خصوص مراسم سالگرد آیت الله طالقانی گفت: خانواده مرحوم طالقانی همه ساله مراسم سالگرد را در حسینه ارشاد برگزار می کردند ولی از سال گذشته به دلیل برخی مخالفت ها که هنوز هم برای ما مشخص نیست به چه دلیل است این مراسم در حسینه ارشاد برگزار نشده است.

وی افزود: امسال نیز طی نامه ای از سوی خانواده آیت الله طالقانی به مدیریت حسینه ارشاد اعلام شد که خواستار برگزاری مراسم سالگرد در این مکان هستیم که آقای میناچی(مدیریت حسینیه ارشاد)طی نامه ای به نیروی انتظامی این درخواست ما را به این نهاد اعلام کرد.

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروی انتظامی هم با بیان اینکه این نیرور زیر مجموعه وزارت کشور است از ما خواست این موضوع را به اطلاع استانداری و یا فرمانداری تهران برسانیم که خانواده آیت الله طالقانی با مراحعه به فرمانداری تهران  کتبا درخواست برگزاری مراسم را به مسئول مربوطه اعلام کرد که فرمانداری تهران بعد از تعلل فراوان در نهایت از قبول درخواست برگزاری مراسم سالگرد امتناع ورزید.

طالقانی در بیان علت امتناع فرمانداری تهران از قبول درخواست برگزاری مراسم سالگرد گفت:بهانه فرمانداری این بود که آنها فقط درخواست نهادها را قبول می کنند نه خانواده افراد!، در حالیکه غیر از سال گذشته خانواده مرحوم طالقانی مبادرت به برگزاری مراسم سالگرد در حسینه ارشاد می کردند.


 



--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved