428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۹

Fwd: [Persian Green Movement] میدان انقلاب یا میدان اسرائیل؟


دوستان عکسها در این ایمیل پیوست شده اند






میدان انقلاب یا میدان اسرائیل؟

دوشنبه, 01 شهریور 1389 ساعت 01:59
فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب PDF

 

  باز هم می گویید این یهودی تباران بیکارند؟ باز هم توهم است؟ نه جانم، این یک حرکت سمبلیک است، می‌خواهند بگویند انقلاب تمام شد و در دورا ن احمدی نژاد ستاره ئاود سمبل قدرت و حاکمیت قوم یهود بجای نماد انقلاب در میدان انقلاب نشست، بعد برای احمدی نژاد حرف در می آورند که فامیلی خود را عوض کرده است، یا می گویند: معاون اول سابقش هم نام و نام خانوادگی خود را از" هارون قیافه داودی" به " پرویز داودی" عوض کرده است، مگر چه اشکالی دارد؟  می خواستم عکس و گزارش خود را منتشر کنم، دیدم دوستان زحمت کشیده اند:
  میدان انقلاب در تسخیر صهیونیست ها یا غفلت مسئولان ؟!
آن روز هم مانند برخی روزها سوار بر اتوبوس (بی آر تی) مسیر میدان آزادی به سه راه تهرانپارس را می پیمودم  كه درحساس ترین نقطه مسیر متوجه موضوع عجیبی شدم به گونه ای كه تاكنون ذهن من را به خود مشغول كرده است. آخر این نقطه همیشه برایم خاطره انگیز و غرورآفرین و یادآور شكوه و عظمت این امت بوده  و شور و خروش و غرور و غیرت  این ملت در آن به تصویر كشیده شده  است، شاید حدس زده باشید كه منظورم كجاست؟!

 

بله، میدان انقلاب اسلامی تهران و مجسمه آن كه در عین سادگی و بی ریایی در بر دارنده مفاهیم بلندی بود.

این میدان فقط متعلق به تهرانی ها نیست و میدانیست متعلق به همه ایرانیان و تا به یاد داریم همیشه میعادگاه صحنه های باشكوه برای ملت بزرگ ما بوده است.

از روزی كه ایجاد تغییرات در این میدان شروع شد با حساسیت ویژ ه ای موضوع را پیگیری میكردم زیرا با برداشتنه شدن مجسمه این میدان كه اهمیت آن را شرح دادم نگران سرنوشت مبهم آن بودم.

اما  همیشه با خود میگفتم كه با وجود اینهمه هنرمند متعهد و با ذوق انشاالله طرح و نقشه ای به مراتب بهتر و انقلابی تر در این میدان اجرا خواهد شد.

 

كار ساخت میدان از یك سازه منحنی وار شروع شد! كه برخی نقل قولها مدعی هستند  این فرم نماد هنر ایرانیان است البته این موضوع نیازمند مراجعه به فرهنگ معماری ایرانی و بررسی فرمهای بكار رفته در آن است تا میزان قرابت آنها را با فرم سازه مذكور مشخص نماید.

به راستی اگر عزیزان متولی، اینقدر نگران فرمهای اصیل ایرانی هستند چرا در مورد فرم هرمی مثلثی جدید مجلس شورای اسلامی نگران نیستند و آیا میشود بفرمایند كه این فرم در كجای فرهنگ معماری ما جا دارد؟!(فرمی كه ما را به یاد هرمهای ماسونی می اندازد)

 

 

 

 

بگذریم اما اصل ماجرا از آنجایی آغاز شد كه نماكاری و نازك كاری سازه مذكور آغاز گردید.زیرا مفاهیم و نماد های اصلی آرام آرام خود را از نقشه های روی كاغذ  به صحنه دیدگاه مردم و عرصه عمومی كشاندند؛ و من در كمال ناباوری شاهد خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در پوشش سازه مذكور بودم.

 

 

كه البته تصویر یك گل پنج پر در وسط آن دیده میشود.ستاره هایی كه در كنار هم چیده شده اند و كل سطح سازه میدان را پوشش داده اند.

 

 

من از طرح گلها و میزان ارتباط آنها با نام میدان انقلاب اسلامی میگذرم و اینكه این گلها با وجود داشتن مفاهیم زیبا میزان قرابتشان با موضوع طرح به چه میزان است؟!

آنچه امروز در میدان انقلاب اسلامی به چشم می آید ستاره شش پری است كه در قلب پرچم نحس رژیم غاصب اسراییل جای گرفته است و برای صهیونیست ها دارای مفاهیم ویژه ایست این موضوع برای بسیاری روشن است.

 

اما شاید به دلیل بی اطلاعی یا  بی توجهی هنرمند طرح  و مسؤلین مربوطه موضوع به این آشكاری مورد غفلت واقع شده و با كمال تاسف بعد از اجرایی شدن و صرف هزینه هایی از بیت المال مسلمین شاهد خودنمایی این نماد منحوس هستیم.

توجه شما را به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری  در ارتباط با استفاده از نماد ها در هفدهمین اجلاس سراسرى نماز (۱۳۸۷/۰۸/۲۹ ) جلب میكنیم:

"صهیونیستها هر نقطه‏ى دنیا كه خواستند یك ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى كردند یكجورى رویش تثبیت كنند. كار سیاسى‏شان اینجورى است."

حال باید پرسید  آیا علایم و نمادهای رایج در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جوابگوی نیاز طراح در بر آوردن خواسته های طراحی اش نبوده كه او را بر آن داشته  از این نشانه استفاده كند!؟ ستاره هشت پركه در اكثر بناهای فرهنگی و اصیل ایرانی بكار رفته ایرانی تر و اسلامی تر است یا ستاره شش پر؟

 

 

 

 

در آخر امیدواریم مسولیین فرهنگی ما هوشیارانه تر نسبت به اتفاقات فرهنگی جامعه برخورد كنند تا شاهد اینگونه بی دقتی ها - كه امیدواریم سهوی باشد -  نباشیم و به گونه ای رفتار نكنیم كه بعد از اینكه كار از كار گذشته در صدد جبران برآییم.

منبع : خبرگزاری ادیان نيوز

به نقل از سایت مهدی خزعلی



--
زنده باد آزادی - جاوید ایران زمین

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.




--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved