428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۹

Fw: -- AndisheyeNik -- حديث از کتاب بحارالانوار,شهاب های آسمانی

 



----- Forwarded Message ----
From: bahar naserabadi <bahar66_naseri@yahoo.com>
To: AndisheyeNik@yahoogroups.com
Sent: Sun, September 19, 2010 8:41:47 AM
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- حديث از کتاب بحارالانوار,شهاب های آسمانی

گفتاری در معنای شهاب (متن  کتاب تفسیر المیزان نوشته جناب استاد  شریف علامه طباطبائی جلد 17 صفحه 187 _بدون یه کلمه زیاد یا کم _):

" این بیاناتی که در کلام خدای تعالی دیده میشود، از باب مثال هایی است  به منظور تصویر حقایق خارج از حس  زده شده ، تا آنچه خارج از حس است به صورت محسوسات قابل فهم بشر در افهام بگنجاند . همچنان که خود خدای تعالی در کلام مجیدش فرمود:  " و تلک الامثال نضربها للناس و ما یعقلها الا العالمون " و اینگونه مثال ها در کلام خدای تعالی بسیار است، از قبیل عرش ، کرسی، لوح و کتاب ، که هم در گذشته به آنها اشاره شد ، و هم در آینده به بعضی از آنها اشاره خواهد رفت.

بنابراین اساس ، مراد از آسمانی که ملائکه در آن منزل دارند ، عالمی ملکوتی خواهد بود که افقی عالی تر از افق عالم ملک و محسوس دارد، همان طور که آسمان محسوس ما با اجرامی  که در آن هست عالی تر و بلند تر از زمین ماست.

و مراد از نزدیک شدن شیطا ن ها به آسمان ، و استراق سمع ،و به دنبالش هدف شهابها قرار گرفتن این است که: شیطان ها میخواهند به عالم فرشتگان نزدیک شوند ، و از اسرار خلقت و حوادث آینده سر در بیاورند ، و ملائکه هم ایشان را با نوری از ملکوت( حقیقت باطنی نور علم است)که شیظان ها تاب تحمل آن را ندارند دور می سازند. یعنی شیطان ها خود را به حق نزدیک میکنند ، تا آن را با تلبیس ها و نیرنگهای خود به صورت باطل جلوه دهند، و یا باطل را با تلبیس و نیرنگ به صورت حق درآورند، و ملائکه رشته های ایشان را پنبه میکنند وحق صریح را هویدا می سازند ، تا همه به تلبیس آنها پی برده  ، حق را حق ببینند و باطل را باطل . _و خدا داناتر است_"    . و در جای دیگر المیزان بیان شده است:

"جنیان به یک حادثه ی آسمانی برخوردند ، حادثه ای جدید که مقارن با نزول قرآن کریم و بعثت  خاتم الانبیاء (صلوات الله علیه ) رخ داده و آن عبارت از این است که با بعثت آن جناب ، جنیان از تلقی اخبار غیبی  آسمانی و استراق سمع برای به دست آوردن آن منع شده اند. "

و حکیم نظامی گنجوی که مایه فخر و مباهات هر ایرانی است چه زیبا  و لطیف این  موضوع را در میان ابیاتی که در توصیف معراج پیامبر بزرگ اسلام و نزول قرآن به قلب مبارکشان سروده است ، بیان میکنند(این قصیده در مجموعه خسرو و شیرین  آمده)

شبی رخ تافته زین دیر فانی

به خلوت در سرای ام هانی

رسیده جبرئیل از بیت معمور

براقی برق سیر آورده از نور...

ز رفعت تاج داده مشتری را

ربوده ز آفتاب انگشتری را

به دفع نزلیان آسمان گیر

 

ز جعبه داده جوزا را یکی تیر

خطاب آمد که‌ای مقصود درگاه

هر آن حاجت که مقصود است در خواه

سرای فضل بود از بخل خالی

برات گنج رحمت خواست حالی

گنه کاران امت را دعا کرد

خدایش جمله حاجت‌ها روا کرد

چو پوشید از کرامت خلعت خاص

بیامد باز پس با گنج اخلاص

خلایق را برات شادی آورد

ز دوزخ نامه آزادی آورد

ز ما بر جان چون او نازنینی

پیاپی باد هر دم آفرینی.

 


( البته این به این معنی نیس که خدا از تو جعبش یه تیر درآورد داد به صورت فلکی جوزا که بذاره تو تیر کمونش و با دقت نشونه بگیره و ...) شعر فوق العاده ایه توصیه میکنم حتما بخونیدش  اگه خواستید بگید کلشو به گروه بفرستم .

 

 

در ادامه ی از دوستانم اجازه می خواهم نظر م را بگویم :

وشاید به همین دلیل است که قرآن را فرقان مینامند یعنی جدا کننده حق از باطل و اینکه اصلا امکان تحریف این هدیه ی آسمانی  وجود ندارد . و شکل بیان خداوند متعال ناشی از آن است که او سرچشمه زیبایی و هنر است و به گفته میکلانژ :"هنر مانند پرنده ایست که ما را از زمین به آسمان ببرد" و اوست که در نهایت بزرگی و عظمتش ما را با این همه پستی و حقارت و نارسائی و سستی فراموش نفرموده و قرآنی این چنین را به سوی ما گسیل و آن را  چون چراغی رخشان فرا راه تاریکیهایمان قرار داده  که ما را از زمین به آسمان میبرد .همچنان که پیغمبر اکرم(ص) میفرمایند: (منبع : کتاب مفاتیح الغیب نوشته صدر المتأهلین شیرازی (ملاصدرا ) ترجمه محمد خواجوی)

"بخداوند سوگند که قرآن ،دارو و ریسمان آشکار و محکمی است که برای رهائی گرفتاران به بند های تعلقات و خواهش های نفسانی ، و زنجیر های گران گناهان ، از دوستی زن و فرزند و وطن و مال و شهوات  و آز و آرزوهای دور و دراز، بدین جهان سپنجی فرود آمده و جامه ی الفاظ و عبارات پوشیده است، این از جهت رحمت و مهربانی پروردگار است نسبت به بندگان خویش ، که بدان (قرآن) انس گرفته ، بذهن و فهم آنان نزدیک گشته ، و با ذوق آنان همراه گردیده است. واگر نه چه نسبت خاک را با عالم پاک"

و در جای دیگر در همین  کتاب آمده است :

در حدیث نبوی صلی الله علیه و آله آمده است که:

" اگر در گفتار خویش دروغ و در دلهایتان گرایش به بدی و شور و اضطراب نبود ، هر آینه میدیدید آنچه را من  میبینم و هر آنچه گوش دلم آنرا میشنود شما نیز آنرا میشنیدید ، پس سپاس و درود مر خداوندی را که دوستان و اولیاء خود را باین دلها و زبانها و چشمها و گوشها نعمت بخشید ، و سینه ی آنانرا برای ادراک حقایق انشراح  و گشادگی داده است ، و دیگران را به جهت زنگ  دلهاشان و تنگی سینه هاشان که همانند گودالهائی چون گور است ، از این ذوق ها و حقایق جز پوست و قشر آن بهره ای نیست و به پوستها جز اهل پوست و قشر نخواهند رسید ، و نور را جز بواسطه نور نتوان ادراک نمود"

(و هر که را خداوند بوی نوری نداده او را نوری نیست / آیه 40 سوره مبارکه نور.و بر دلهاشان سرپوشها نهاده ایم که فهم ان را نکنند و گوشهایشان را سنگین کرده ایم/ آیه 25 سوره مبارکه انعام .و پیش رویشان سدی نهاده ایم و پشت سرشان نیز سدی نهاده ایم و پرده بر انها افکندیم که نمیبینند / آیه 9 سوره مبارکه یس )

در پایان برای دوستانم که میخواهند در باب مثال های قرآن  و حقیقت وجودی  آنچه در دنیا ی اطرافمان حس میکنیم مطالعه بیشتری داشته باشند میتوانند کتاب " مفاتیح الغیب جناب ملاصدرا " و " اشارات" جناب ابن سینا را که در باب فلسفه و عرفان است مطالعه نمایند. آثار دکتر الهی قمشه ای نیز در این زمینه خواندنیست .  موفق باشید . یا علی.




From: mana MANAZADE <freeman4551@gmail.com>
To: z sattarian <z_sattarian1366@yahoo.com>
Cc: andisheyenik <AndisheyeNik@yahoogroups.com>
Sent: Tue, September 14, 2010 10:28:10 AM
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- حديث از کتاب بحارالانوار

 

درود

- زحمت كشيده بفرماييد در كدام برگ از كتاب مجلسي گفته من نميدانم اين احاديث راست يا دروغ هستند تا آنرا بيابم .

- بفرماييد شما كه سايرين را اندرز ميدهيد تا حواسشان به هدف ما باشد ، اهداف ما چه هستند كه شما ميدانيد و به بقيه هشدار ميدهيد ؟

- همانگونه كه گفتم شما چند بار نياز به گفتن داريد با يك بار كار شما راه نميافتد . بفرماييد نامه اي كه در آن گفته شد شيطان شهابسنگ به آسمان پرتاب ميكند را عينا بياوريد تا ياوه گويي شما آشكار گردد . شما حتي نميدانستيد كه چنين آيه اي در قرآن وجود دارد و شروع به دلقك بازي كرديد و گفتيد كه حتما در قرآن شما آمده چون در قرآن ما چنين چيزي نيامده .فراموش  كه نكرده ايد ؟!

قبل از اينكه دوباره دهان باز كنيد آيه 1 تا 9 را با ترجمه مكارم دوباره ( دقت كنيد دوباره ) اينجا ميفرستم تا بخوانيد و بدانيد كه شهابسنگها تيرهاي رها شده از طرف خدا براي جنياني هستند كه در آسمان فالگوش ميايستند. البته من اين بار هم اميدي به شما ندارم ، كه از گفتن جملات تكراري خود دست برداريد اما به هر حال :

1-      بگو به من وحي شده است كه جمعي از «جن» به سخنانم گوش فرا داده‏اند، سپس گفته‏اند: ما قرآن عجيبي شنيده‏ايم

2-      كه به راه راست هدايت مي‏كند، لذا ما به آن ايمان آورده‏ايم، و هرگز احدي را شريك پروردگارمان قرار نمي‏دهيم

3-      اينكه بلند است مقام با عظمت پروردگار ما، و او هرگز براي خود همسر و فرزندي انتخاب نكرده است

4-      و اينكه سفيهان ما درباره خداوند سخنان ناروا مي‏گفتند

5-      و اينكه ما گمان مي‏كرديم كه انس و جن هرگز دروغ بر خدا نمي‏بندند.

6-      و اينكه مرداني از بشر به مرداني از جن پناه مي‏بردند، و آنها سبب افزايش گمراهي و طغيانشان مي‏شدند.

7-      و اينكه آنها گمان كردند همانگونه كه شما گمان مي‏كرديد كه خداوند هرگز كسي را (به نبوت) مبعوث نمي‏كند.

8-      و اينكه ما آسمان را جستجو كرديم، و همه را پر از محافظان قوي و تيرهاي شهاب يافتيم!

9-      و اينكه ما پيش از اين به استراق سمع در آسمانها مي‏نشستيم. اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند شهابي را در كمين خود مي‏يابد

بله دقيقا اين ايات مطالبي مسخره و غير علمي درباره شهابسنگها هستند و همانطوري بيان شده اند كه در قرآن امده ، نه تحريفي شده نه سانسوري ، چون سانسور و تحريف كار شماست نه كار من . من برعكس شما هر هدف و نيتي داشته باشم را در همان ابتدا ميگويم چون درست كردارم

بدرود

 



2010/9/12 z sattarian <z_sattarian1366@yahoo.com>
 

ب سلام
کتاب های جمع آور شده توسط علامه مجلسی که شامل کتاب بحار الانوار نیز هست تمامی حرفهایی که از جانب ائمه و پیامبر روایت شده آمده است یعنی هرکس که ر حرفی را از آنها نقل نموده راست دروغ برداشت خودش و د حد فهم خودش و... همه آمده است
و علامه مجلسی در اواخر این کتابها خودشون گفته اند که من عمرم کفاف نمیده که درباره راست یا دروغ بودن آنها دیگر تحقیق کنم 
ایشون فقط سالهای زیادی زحمات زیادی کشیده اند تا هرآنچه نقل شده را درکتابی گردآوری کنند تا به مرور زمان از دست نرود
و باز در ادامه گفته اند که زحمت تحقیق و تشخیص اینکه چه حدیثی راست و کدامیک مجعول است بر عهده افرادی که بعد از من می آیند چون من دیگه عمرم کفاف نمیده
من خواهش میکنم اعضای گروه توجه داشته باشند که همیشه هتند افرادی که از حقیقت تنها قسمتی از ان را بیان میدارن تا اهداف خود را پیش برند!!! 
پس بیاین بی تحقیق هیچ چیز را قبول نکنیم، منابع را بپرسیم بخوانیم سوال کنیم و فکر کنیم که اگر هم چیزی برایمان عجیب است شاید بنا به مقتضیات زمان و مکان و طرز و سطح فکر افراد آمده است
و فراموش نکنیم که هر آنچه ما درک نکردیم دلیل رد آن مطلب نیست
از خودمان بپرسیم که کسی که مطلبی رو بیان میکنه چه هدفی رو دنبال میکنه
خیلی وقتها مشاهده میکنیم که افراد دم از متعصب نبودن میزنن اما همیشه با تصب اصرار دارند تا افکار خاصی رو القا کنند و همیشه در بیان حقایق گزینشی عمل میکنند
مثلا چند وقت پیش تو گروه زده شده بود شهابسنگ ها تیری از سمت شیطان رو به آسمان هستند بحث که ادامه پدا کرد معلوم شد در آیه 9 سوره جن آمده که خدا "برای اینکه جنیان نتوانند آیات قرآن را هنگام نزول بر پیامبر ص  استراق کنند "خداوند شهاب میفرستاده به سوی آنها" نه اینکه "شیطان بسوی آسمان شهابسنگ پرتاب کنه
و نکته قابل ذکر اینه که آیه ای رو که درباره وحی و استراق نشدن آن آمده ، طوری بیان شده بود که گویا قرآن مطلبی مسخره و غیر علمی راجع به شهابسنگ آورده
حالا اینکه ما سوال کردیم کجای قرآن این حرفای عجیب زده شده و اینکه چه حرفایی از عصبی بودن و سنگ پای قزوین بودن و احمق بودن  مسلمانها و... نثار ما شد بماند
 

 


From: mana MANAZADE <freeman4551@gmail.com>
To: andisheyenik <AndisheyeNik@yahoogroups.com>
Sent: Sat, September 11, 2010 4:56:11 PM
Subject: -- AndisheyeNik -- حديث از کتاب بحارالانوار

 





به قول میرزا آقا خان کرمانی:

اگر یک جلد کتاب از 24 جلد کتاب بحار الانوار علامه مجلسی را در هر کشوری انتشار بدهند ، دیگر امید نجات برای آن ملت کم است . حالا تصور کن که هرگاه 24 جلد از این کتاب در میان ملتی منتشر شود !

محض ازدیاد بصیرت, یکی از حدیث های مهم این بحارالانوار را نقل می کنم که مُشت نمونه خروار باشد .
علی علیه السلام در غزوه صفین ، قصد عبور از نهر فرات را داشت ولی معبرش معلوم نبود . به نصیر بن هلال فرمود برود کنار فرات ، واز طرف من ماهیی به نام کرکره را صدا کن ، و از او محل عبور را بپرس . نصیر اطاعت نمود و بر کنار فرات آمد و فریاد برآورد که یا کرکره ، بالفورهفتاد هزار ماهی سر از آب بیرون آوردند ، لبیک لبیک ، چه می گویی ؟
نصیر جواب داد ، مولایم معبر فرات را می خواهد ، هفتاد هزار ماهی آواز برآوردند که ما همه کرکره نام داریم ، بگو این شرف در حق کدامیک مرحمت شده است تا اطاعت کنیم . نصیر برگشت و ماجرا را به عرض مولایش علی رسانید .
فرمود ، برو کرکرة بن صرصره را بخوان . برگشت و ندا داد . این بار شصت هزار ماهی سر برآوردند که ما کرکرة بن صرصره هستیم ، این عنایت در حق کدام شده است ؟
نصیر برگشت و پرسید . فرمودند ، برو کرکرة بن صرصرة بن غرغره را بخوان . نصیر بازگشت و چنین کرد . این بار پنجاه هزار ماهی و ماجرای پیشین تکرار شد .
برگشت و مولا گفت : برو کرکرة بن صرصرة بن غرغرة بن دردرة را بخوان . تا اینکه در دفعه هشتم که فریاد برآورد ، ای کرکرة بن صرصرة بن غرغرة بن دردرة بن جرجرة بن عرعرة بن مرمرة بن فرفرة !
آن وقت ماهی بسیار بزرگی سر از آب برآورد و قاه قاه خندید که ای نصیر ، به درستی که علی ابن ابیطالب با تو مزاح فرموده است ، زیرا او خودش همه راه های دریا و معبر ها و دجله ها را از ماهیان بهتر میداند ، ولی اینک به او بگو که معبر فرات آنجا است .
نصیر برگشت و صورت حال را عرض کرد .
حضرت فرمودند ، آری من به همه راه های آسمانها و زمین آگاهم . پس نصیر صیحه زده غش کرد . و چون به هوش آمد فریاد برآورد ، شهادت میدهم که تو همان خدای واحد قهاری . و آنگاه حضرت فرمود . چون نصیر کافر به خدا شده ، قتلش واجب است . آنگاه شمشیر از غلاف کشید و گردنش را بزد .
( حدیثی در بحارالانوار علامه مجلسی معتبرترین و بزرگترین منبع مذهبی شیعیان )

خردمند کاین داستان بشنود
به دانش گراید ز دین بگسلد







__._,_.___
Recent Activity:
یاهو گروه انديشه نیک برای تبادل اندیشه و انتقال مطالب آموزنده

اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به

نسل دیگر، راه اندازی شده است.


baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:

1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)

اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است

می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی

http://groups.yahoo.com/group/AndisheyeNik

وآدرس ایمیل andisheyenik@yahoogroups.com

،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید

لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها

و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.

شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم

مدیریت اندیشه نیک
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved