428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۹

سبز حمله اوباش خامنه ای به منزل کروبی و مسجد قبا

اوباش خامنه ای به منزل کروبی و مسجد قبا در شیراز حمله کردند.

 

با ورود بیش از ۲۰ موتورسوار و محاصره کامل منزل کروبی/ دور جدید حملات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/02/6795

ندای سبز آزادی: پس از چند روز هجوم نیروهای خودسر و گروههای فشار به منزل مهدی کروبی و عدم واکنش نهادهای امنیتی به این مسئله نیروهای خودسر وارد حریم خصوصی حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی شده و به منزل وی حمله کرده اند.

براساس خبر رسیده به ندای سبز آزادی نیروهای فشار پنجشنبه شب با حمله به منزل مهدی کروبی اقدام به تیراندازی کرده اند.

بنابر گفته شاهدان عینی مهدی کروبی در این یورش آسیبی نرسیده است اما در راهروهای خانه وی گاز اشک آور شلیک شده و ککتل مولوتوف به سمت منزل وی پرتاب شده است.

آقای یاری سرتیم محافظان کروبی به بیمارستان منتقل شد

گفتنیست سر تیم محافظان مهدی کروبی که برای صحبت با مهاجمین به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به حالت اغما فرو رفت.
در پی این اقدام آقای یاری به سرعت به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش سحام نیوز، افراد مهاجم ضمن تیر اندازی به ساختمان، اقدام به قطع کردن تمامی چراغ های خیابان کرده اند. گفتنیست منزل مهدی کروبی همچنان در محاصره ی این نیروهای مهاجم است.
در همین حال اراذل بسیج در اقدامی دیگر لوله های انتقال آب را تخریب کردند وموجب قطع آب شده اند.
شایان ذکر است متاسفانه نیروهای انتظامی صحنه را به طور کامل ترک کردند.

حضور تیمی از سپاه در مقابل منزل کروبی

طبق گزارش های رسیده به ندای سبز آزادی ، هم اکنون تیمی از سپاه در مقابل منزل مهدی کروبی حاضر هستند ، گفتنیست این تیم خواستار انتقال مهدی کروبی به بهانه حفظ جان ایشان به مکانی امن شده اند. در همین حال یاری سر تیم محافظان مهدی کروبی نیز در حالی که همچنان بیهوش بوده است از بیمارستان به مکانی نا معلوم منتقل شده است 

نیروهای یگان ویزه در محل مستقر شدند

به دنبال حمله شدید نیروهای مهاجم، یس از ساعاتی، نیروهای یگان ویژه در محل مستقر شدند.
به گزارش  سحام نیوز، از دقایقی قبل با استقرار نیروهای یگان ویژه، افراد مهاجم اقدام به عقب نشینی کردند. در حال حاضر این افراد در ابتدای کوچه مستقر شدند و درحال برگزاری مراسم احیاء هستند.
آقای کروبی در کمال صحت و سلامت قرار دارند و این اقدام را در این شب مبارک بی خردی و جهل دینی نامیدند.

صبح امروز / ارتباط ساختمان با بیرون قطع شد

ازساعت ۸ امروزتعداد کثیری از نیروهای بسیجی و سپاهی با تجمع درب منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا نمودند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوزتجمع این افراد با هدف جلوگیری از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس صورت پذیرفته است.
در همین راستا از شب گذشته خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع گردیده شده است و عملا ارتباط تلفنی با ایشان مقدور نیست.
لازم به یادآوریست شب گذشته در حمله وحشیانه این افراد به منزل مهدی کروبی خسارت های سنگینی وارد آمد. در پی این اقدام متاسفانه سرتیم محافظان ایشان به شدت آسیب دید و در حالت اغما به بیمارستان منتقل گردید.
متاسفانه نیروهای یگان ویژه محل را ترک کردند و صرفا تعداد اندکی از نیروهای وظیفه انتظامی در محل مستقر هستند.

دور جدید حملات آغاز شد

از دقایقی قبل تعداد زیادی موتور سوار اقدام به محاصره ی تمامی کوچه های اطراف منزل مهدی کروبی نمودند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز با ورود این افراد دور جدیدی از تهاجمات در حال تدارک و سازماندهی میباشد.
این افراد قصد ورود به منزل رادارند.

 

 

متهمان و مجرمان سابقه‌دار در میان مهاجمان به منزل کروبی

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/04/6824

ندای سبز آزادی: چند نفر از مهاجمان در شب قدر از مشروبات الکلي استفاده کرده بودند و بسیاری از آنها نیز از میان متهمان و مجرمان سابقه‌دار اجیر شده بودند.
به گفته برخی کارکنان کلانتری فرمانیه و نیاوران بسیاری از مهاجمان افرادی بودند که پیشتر به دلایل مختلف مانند فساد اخلاقی،دزدي و مشروب‌خواری و دلایل مشابه بازداشت شده بودند.
به گزارش سحام نيوز چند نفر از مهاجمان در شب قدر از مشروبات الکلي استفاده کرده بودند که بعد از پرتاب کني سنگ به سمت شيشه هاي منزل آقاي کروبي و نثار دشنام هاي ناموسي به عزاداري مي پرداختند
اين افراد که به نظر می‌رسد صرفا برای انجام خراب‌کاری و حمله و بی‌حرمتی به منزل شیخ اصلاحات اجیر شده بودند، امروز ساعت سه بعدازظهر محل را ترک کردند، اما گفته‌اند که مجددا باز خواهند گشت.
حمله به منزل مهدی کروبی، پنج شب پیاپی صورت ‌گرفت، که در آخرين شب با خشونت بسیاری همراه بود، به طوری که تیراندازی و جراحت شدید یکی از محافظان کروبی را در پی داشت.
در حمله شب گذشته این افراد که شعار "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست" را مدام تکرار می‌کردند، شیشه‌ها و در خانه کروبی شکسته و جای گلوله در راهرو خانه و پنجره‌ها به وضوح دیده می‌شود. همچنین این افراد با قطع کابل‌، تلفن‌های خانه را نیز از کار انداخته‌اند.

 

ابعاد تازه ای از حمله وحشیانه شب گذشته به منزل کروبی/کشیدن چادر از سر زن مسلمان در شب قدر

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/03/6804

ندای سبز آزادی: به گزارش شاهدان عینی، شب گذشته نیروهای اراذل و اوباش بسیجی درب منزل مهدی کروبی با حمله به یک زن او را به شدت کتک زدند. به گزارش سحام نیوز متاسفانه این بسیجیان به ظاهر مسلمان درماه رمضان و شب قدر با کشیدن چادر از سر این زن وی را به شدت مورد آسیب قرار دادند.
همسر وی نیز که جهت دفاع از همسرش بر آمد با ضرب و شتم شدید از طرف یکی از نیورهای یگان ویژه ها مصدوم می گردد. متاسفانه یگان ویژه به جای دستگیری عاملن این فاجعه، این زن و شوهر که از خانواده شهدا نیز می باشند را دستگیر و داخل یک ون محبوس کردند.
گویا از نظر این افراد مهاجم، جرم این زن صحبت با گوشی تلفن همراه بوده است.

دیدار سید یاسر خمینی با مهدی کروبی

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/03/6813

ندای سبز آزادی: دقایقی قبل سید یاسر خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب، پس از شکسته شدن حصر منزل مهدی کروبی، با ایشان دیدار کرد. سید یاسر خمینی در این دیدار پس از بازدید از خسارت ها و ویرانی ها، ابراز نگرانی شدید خود را از این رفتارها اعلام کرد.
به گزارش سحام نیوز، نوه ی امام که با هدف دلجویی از مهدی کروبی به دیدار وی رفته بود این رفتارهای غیر انسانی را به شدت محکوم نمود.

 

روایت شاهدان عینی از نارضایتی ماموران پلیس از اقدامات لباس شخصی های مسلح

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۴۹

 

جـــرس: با گذشت ساعت ها از حملات بسیجیان مسلح و لباس شخصی‌ها به منزل مسکونی مهدی کروبی، شاهدان عینی از تخلیه آن منطقه توسط ماموران نیروی انتظامی و استقرار نیروهای آنان در محل خبر داده و از نصب درب فلزی قطور و بزرگی در مقابل مجتمع مسکونی کروبی گزارش می دهند.


گفتنی است طی روز های اخیر بویژه از پنج شنبه یازدهم شهریورماه، بسیجیان مسلح با تیرندازی و پرتاب کوکتل مولوتوف به منزل کروبی حمله کرده و موفق به شکستن در ورودی منزل وی شده بودند؛ که با مقاومت محافظان و تیراندازی هوایی نتوانستند به طبقات راه یابند.


این حملات تا اوایل بامداد جمعه ادامه داشته، تا اینکه نهایتا ماموران یگان ویژه نیروهای انتظامی در محل مستقر شده و با پاکسازی محل، شروع به نصب درب بزرگ قطور و فلزی در مقابل منزل مسکونی کروبی نمودند.


گزارش منبع خبری جرس همچنین خاطرنشان کرد "ماموران انتظامی رفتاری بسیار خسته و عصبی داشته و از اقدامات لباس شخصی ها و بسیجیان شدیدا ابراز ناراضی می کردند، همزمان از بی فایده بودن اقدامات امنیتی خود گله می کردند"، چرا که بسیجیان تا کنون در کمال امنیت و آرامش به اقدامات توهین آمیز و تخریبی خود ادامه داده و قبل از تخلیه محل، اعلام بازگشت مجدد به صحنه کرده بودند.

اطلاعیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم پیرامون حملات سازمان یافته به منزل مهدی کروبی

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/03/6808

ندای سبز آزادی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای نگرانی خود را نسیت به حوادث اخیر ابراز کرد ، در این اطلاعیه ضمن محکوم کردن حمله لباس شخصی ها به منزل مهدی کروبی ، حمله به حسینیه آیت الله دستغیب در شیراز را نیز محکوم کردند ، مجمع مدرسین حوزه علمیه قم از دلسوزان نظام خواستند تا جلوی این گونه اقدامات را سریعا بگیرند. در این اطلاعیه آمده است « مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت،»

متن کامل این اطلاعیه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح ذیل است :

 

امنیت از حقوق اولیه شهروندان است . نخستین وظیفه هر حکومت ایجاد امنیت برای همگان می باشد.
به تعبیرامیرالمؤمنین (ع) حکومت چه حق باشد یا باطل ، شهروندان چه مومن بوده یا کافر. وظیفه حکومت ایجاد امنیت برای همگان است و اولین فایده هر حکومت ایجاد امنیت برای شهروندان خود است.( نهج البلاغه خطبه 40) و لذا آن حضرت آنگاه که امنیت یک غیر مسلمان که در حیطه حکومت آن حضرت و در پناه اسلام زندگی می کند به خطر افتاد و خلخال از پای یک زن ذمی ربوده شد، فرمود: اگر از این پس مسلمانی از غم چنین حادثه ای بمیرد، چه جای ملامت است که در دیده من شایسته تکریم است. (نهج البلاغه، خطبه 28)
متأسفانه مدتی است که شاهد نقض امنیت افراد جامعه از سوی عده ای شناخته شده و سازمان یافته با عنوان لباس شخصی هستیم که با حمله به اشخاص، اجتماعات آرام و بالاتر از همه حمله به بیوت مراجع عظام، امنیت را از جامعه سلب نموده اند و اخیراً هم در ماه مبارک رمضان و در ایام شهادت امیرمؤمنان علی (ع) و لیالی قدر، بصورت مکرر و سازمان یافته و در امنیت کامل به بیت جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی هجوم بردند. شخصی که سالها قبل از انقلاب و پس از آن در خدمت انقلاب، امام و نظام بوده است و مورد توجه و احترام خاص امام راحل(قدس سره) بود. هتاکان با شعار، تخریب و ایذا، امنیت ایشان، خانواده و همسایگان را از بین بردند در حالی که نیروهای امنیتی نظاره گر عمل آنان بودند.
علاوه بر این حادثه دردآور در شبهای قدر ماه مبارک رمضان، به حسینیه حضرت آیت الله دستغیب درشیراز هم مورد حمله و هتک قرار گرفته و از سوی شورای تأمین استان برای بستن حسینیه ایشان اقدام کردند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدامات ناشایست که در شأن نظام اسلامی نیست، و خواسته یا ناخواسته به مشروعیت نظام لطمه می زند، از دلسوزان محترم نظام انتظار می رود جلوی این کارها را فوراً و جدا بگیرند و گرنه دود این بی قانونی ها و خودسری ها و هتک حرمتها اگرچه امروز به نفع یا ضرر عده ای می باشد، ولی در آینده نه چندان دور علیه همه نظام خواهد بود و دود و آتش آن بیشتر همه به چشم آمرین بی نظمی ها و هتاکی های امروز خواهد رفت، که این سنت لایتغیرالهی و تاریخی بشر است.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
12/6/1389

 

اعلام آمادگی میر حسین برای حضور در منزل مهدی کروبی

http://irangreenvoice.com/article/2010/sep/03/6801

ندای سبز آزادی: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در تماسی تلفنی (تلفن همراه) با مهدی کروبی، اقدامات سخیف و نابخردانه ی جمعی مسلمان نما را محکوم کردند.
به گزارش  سحام نیوز میرحسین موسوی ضمن اعلام آمادگی برای حرکت به سمت منزل مهدی کروبی و حضور در کنار ایشان گفت:" متاسفانه این افراد چیزی از آبروی کشور باقی نگذاشته اند و وضع کشور را به این صورت درآورده اند."
مهدی کروبی نیز ضمن تشکر از آقای موسوی به ایشان گفت:" شما خود در صف اول مبارزه ایستاده اید." آقای کروبی در ادامه افزود:" آنچه که اکنون مهم است، دفاع از آزادی و حقوق بر حق مردم است."

رسانه دروغ : تیراندازی از خانه کروبی به سوی مردم !

ندای سبز آزادی:  روزنامه صبح وطن امروز با دروغ پردازی و وارونه جلوه دادن هر آنچه پنجشنبه شب در مقابل منزل مهدی کروبی رخ داد به نظر میرسد قصد دارد سناریو جدیدی را طراحی کند.

روزنامه جوان در ستون سمت راست صفحه اول خود ، مدعی شد که از خانه مهدی کروبی به مردم تیر اندازی شده است ، این رسانه با انتشار این مقاله مدعی شده است که حملات پنجشنبه شب کاملا مردمی بوده است. در همین حال این روزنامه وابسته به کودتا هیچ اشاره ای به سلاح های گرم و سردی که در اختیار اراذل بسیجی بود نکرد ، در حالی که به گزارش شاهدان عینی این سلاح ها تنها در اختیار ارگان های رسمی کشور قرار دارد.

 

 

آخرین اخبار از حمله لباس شخصی ها به مسجد قبا و مجروحان حادثه

 

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۳:۳۰

 

جـــرس: بنا بر آخرین گزارش ها و اخبار، روز جمعه ١٢ شهریورماه ۸۹ و بعد از مراسم روز قدس، مسجد قبای شیراز مورد حملۀ لباس شخصی های شبه نظامی که خود را حامی رهبر جمهوری اسلامی معرفی می کردند- واقع شد، که در نتیجه تعدادی از مردم، طلبه ها و مقلدین آیت‌الله دستغیب، مرجع منتقد دولت، مورد جراحت و خونریزی قرار گرفتند، که خبری از وضعیت آنان در دست نمی باشد.


این گزارش ها خاطرنشان ساخته بود برخی از لباس شخصی ها با بنزین، آتش به داخل مسجد قبا روانه می ساختند و سنگ و چوب و سلاح سرد در دست داشتند و از سوی دیگر طلاب و نمازگزاران نیز از مسجد دفاع می‌کردند.


همزمان گزارش هایی نیز حکایت از آن دارد که به دنبال اهانت لباس شخصی ها به آیت الله دستغیب و حمله به مسجد قبا، جمعی از مردم شیراز طی تجمعی حمایت قاطع خود را از وی اعلام کردند.


شب گذشته  آیت الله دستغیب در تماس تلفنی از طلاب خواسته  که شب را در مسجد مانده و از مسجد دفاع کنند. وی  تاکید کرد که در صورت تکرار سنگ پرانی توسط لباس شخصی ها از اقدام متقابل به مثل خود داری کنند


سایت حدیث سرو از بروز اختلافات درون گروهی در میان تجمع کنندگان خبر داد. این گزارش می افزاید که  منشاء این اختلاف عدم حمایت استاندار و فرماندار از جمع حاضر می باشد.


موج جدید حملات از کجا آغاز شد
بعد از موج اولیه حملات حامیان حکومت و رهبری علیه آیت الله علی محمد دستغیب بدلیل مواضع وی در حمایت از موضع مردم در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری- طی زمستان گذشته، این چندمین بار طی هفته های اخیر (ماه رمضان) بود که لباس شخصی های حامی حکومت، با حمله به مسجد آیت الله علی محمد دستغیب، طلاب وی و مسجد قبا را مورد ضرب و شتم و آسیب قرار می دهند؛ اما آزار و هتک حرمت به مسجد آتشی ها (محل تجمع طلبه ها)، همچنین بیت و دفتر آن مرجع تقلید، طی ماههای اخیر بدون وقفه ادامه داشته است.


دو هفته پیش و در پی انتقادات تند این مرجع تقلید از "ولایت جائر"، حمله‌های نیروهای طرفدار حاکمیت به وی شدت گرفت و سازمان مجدد یافت
وی در یکی از سخنرانی‌های ماه رمضان خاطرنشان ساخته بود "ولی ‌فقیه باید به قانون اساسی عمل کند، نه این که بر آن مسلط باشد...آن شخصی که مدام دم از مَن می‌زند و خود را همه کاره مردم می‌داند و می‌گوید باید همه از من پیروی کنند، یک همچین شخصی مصداق شجره خبیثه می‌باشد."


در پی این انتقادات، تحرکات افرادی سازماندهی شده که با حمله، هتک حرمت، دادن شعار و رنگ پاشی بر روی تابلو دفتر این عضو منتقد مجلس خبرگان و تجمع مقابل مسجد قبای شیراز همراه بود شدت یافت.


دستغیب نسبت به تداوم این رفتارها به مسئولین برخی نهاد ها و لباس شخصی ها هشدار داده و خاطرنشان ساخته بود "به آقایانی که به نظر خودشان می خواهند با حمله مجدد به مسجد، وضع را اصلاح کنند ولی درصدد فساد هستند سفارش می کنم که مبادا در آن جلسات مخفیانه ای که می گیرید، در صدد حمله کردن به مسجد باشید و بخواهید دواره آن وضع را تکرار کنید که این به صلاحتان نمی باشد و امتحان خوبی در آن قضایا از جانب شما داده نشد."


هشدار به ظالمان؛ بهانه حملات مجدد
آیت الله دستغیب در سخنرانی روز بیستم ماه رمضان، ضمن هشدار به حاکمان ظالم گفته بود "ظالمان همواره دنبال حکومت خودشان بوده اند نه حکومت خداوند؛ حکومت خودشان را می خواستند، نه حکومت خدایتعالی را و خداوند نیز به آنها مهلت داد، اما هنگامی که هیچ راهی باقی نمی ماند، به عذاب الهی مبتلایشان کرد. اعوان و انصار ظلمه و حاکمان ستمکار هنگامیکه کسی را مخالف خود می یافتند یا مطلع می شدند کسی یا گروهی خلاف میل آنها رفتار کرده، به سرعت به سوی آنها می شتافتند و با شدیدترین مجازات آنها را عقوبت می کردند.


بگذارید مردم روز قدس آزاد باشند
آیت الله دستغیب همچنین در مراسم شب بیست و سوم و بعد از موج اولیه حملات (هفته قبل) به بیت و مسجد قبا و تصمیم شورای تأمین استان فارس برای تعطیلی مجدد آن مسجد، ضمن هشدار به برخی افراد و مسئولان گفته بود "این کار جز ضرر و عقوبت در دنیا و آخرت هیچ ثمری برای شما ندارد."
وی همچنین به آنان توصیه کرد که اجازه دهید روز قدس، مردم راحت راهپیمایی خودشان را بکنند و شعارهای خودشان را بدهند بعد هم به خانه‌های خود بروند.


حملات روز قدس؛ با وجود هشدارها
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی ســرو (متعلق به حامیان معظم له)، لباس شخصی های مهاجم در روز قدس که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گزارش می شد، با حمله به مسجد، داربست ها را شکسته و وارد مسجد شدند و سپس به ضرب و شتم طلبه ها مبادرت ورزیدند.


گزارش مذکور تصریح می کند "پیش از این مسئولین مسجد قبا با نیروی انتظامی تماس گرفته و به آنان گفته بودند که چنین برنامه ای تدارک دیده شده، اما نیروی انتظامی از اعزام نیرو خودداری کرده و تنها به بستن داربست اقدام نمود.


به گزارش سایت سرو (سایت طرفداران آیت‌الله دستغیب)، پیش از راهپیمایی روز قدس با دستور شورای تامین استان فارس، اطراف این مسجد حصار کشی شده و نمازگزاران از ورود به این مسجد منع شده بودند.


همین منبع گزارش داد که روز جمعه غروب، سرانجام نیروهای لباس شخصی توسط اصحاب مسجد و طلاب بیرون رانده‌ شدند و "نمازگزاران با نوای ربنای استاد شجریان به استقبال نماز رفته و افطار نمودند."


 
جهان نیوز، متعلق به محافل امنیتی و نزدیک به عليرضا زاكانی نماينده حامی دولت، در گزارشی متفاوت نوشته است "پس از اظهارات توهین‌آمیز دستغیب به ساحت ولایت فقیه جمع کثیری از مردم در مقابل مسجد وی درشهر شیراز تجمع و تحصن کردند که هواداران دستغیب، این مردم را مورد ضرب و شتم و آسیب قرار دادند.


 
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌ الله علی محمد دستغیب، در ماه رمضان امسال، از سوی نهادهای جمهوری اسلامی فیلتر شده و  برای کاربران داخل ایران غیر قابل دسترسی می باشد.


هنوز از سرنوشت مسجد قبا، آسیب دیدگان حوادث دیروز، بازداشت شدگان احتمالی و موارد مشابه، خبری منتشر نشده است.

 

روز قدس تهران در دست صهیونیستهای سپاهی بود

جو شدید امنیتی در خیابان‌های تهران

 

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۲:۰۷

جرس: اخبار رسیده از تهران حاکی است که حضور نیروهای امنیتی از ابتدای خیابان مفتح (تقاطع مطهری) به وضوح احساس می‌شود و در مترو نیز سربازهایی با باتوم مشاهده می‌شود.


بنا به اخبار رسیده به جرس، در ضلع شمالی میدان هفت تیر نیروهای لباس شخصی به صورت مشخصی حاضر شده‌اند و همینطور نیروهای ضد شورش نیز به تعداد زیادی در داخل میدان و چهار طرف آن دیده می شوند.

گزارشهای حاکی از حضور تعداد زیادی از نیروهای انتظامی در خیابانهای منتهی به میدان انقلاب است.

گرچه حضور حامیان جنبش سبز به دلیل جو شدید امنیتی به وضوح دیده نمی‌شود اما در داخل ون های نیروی انتظامی در کنار میدان هفتم تیر چند نفر بازداشت شده بودند که همان‌جا فرم مشخصات افراد دستگیر شده را تکمیل می کردند.


این گزارش ها حاکی است که مرد جوانی که روبان سبز به سر بسته بود در ضلع شرقی میدان دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی شد.


شاهدان عینی گفته اند حضور سنگین نیروهای امنیتی با تمام تجهیزات نشان دهنده میزان هراس حاکمیت از حضور حامیان جنبش سبز در خیابان‌ها ست.


 
از دیگر تمهیدات حاکمیت برای جلوگیری از هرگونه تجمع، حمله به منزل کروبی و عدم اجازه خروج وی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس است.

 

 

اینجا تهران است؛ روز قدس!

 

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۴:۴۰

آیدا قجر

 

احمدی نژاد در سخنان روز قدس به نکات قابل توجهی اشاره کرده است که اگر نام فلسطین را از تیتر سخنان وی حذف کنیم می توان تک تک آنها را در کشوری که او به ریاستش منصوب شده است یافت.

 

وی از آمریکا و اسرائیل به عنوان دولت و رژیمی دروغگو نام برد و گفت: "رایی که با دروغ به دست بیاید حتما در راه دروغ استفاده می‌شود".‌ تصاویر را مرور می کنم؛ صندوق‌های رای، ستادهای مورد هجوم واقع شده، کم آمدن برگه‌های رای، دست‌خط‌های یکسان، کاغذهای بدون تاخوردگی، آرائی که هنگام شمارش، میلیون در مقابل صفر بودند...

 

او به دولت دروغ اشاره کرده است و من آمار بانک‌ها، نرخ های متفاوت تورم، جعل مدرک، پنهان کردن ذخائر ارزی بر باد رفته و رای 24 میلیونی را به یاد می آورم.

 

 

احمدی نژاد پس از تقبیح دروغ گفت: "نشست صلح‌آمیز اسرائیل و فلسطین، بی‌ثمر است و ادامه داد کسی از فلسطینیان حاضر به این گفت و گو نیست و اگر هم باشد نماینده ی کسی نیست و "اصلا به چه حقی؟"

وی بعد از "سلب حق از مذاکره کننده‌ی فلسطینی" گفت: "کشورها هیچ حقی برای دخالت در امور داخلی فلسطین ندارند و تنها مردم این کشور میتوانند برای مملکت خود تصمیم گیری کنند!" . من به نقش ایران در برافروختن بسیاری از نزاع های خاورمیانه در افغانستان و لبنان و عراق می اندیشم.

 

او گفت که حکومت‌های غربی، آمریکا و رژیم اسرائیل به این دلیل که به نتیجه ی رفراندوم واقفند حاضر به انجام این اقدام نیستند و به همین دلیل به سرکوب و خشونت و خفقان روی آورده‌اند. آیا احمدی نژاد و ولیّ امرش حاضر به برگزاری همه‌پرسی آزاد هستند؟ آیا اگر انتخابات آزاد بخواهیم، ناظران بین‌المللی و بی‌طرف را بر سر صندوق‌ها و حوزه‌های انتخاباتی می پذیرند و حضورشان را مجاز می دانند؟

 

 

او از خفقان در آمریکا و غرب و اسرائیل سخن گفته است؟ اگر سرکوب و خشونت و حکومت نظامی پنهان در تهران، اصفهان، شیراز،‌ مشهد و کردستان خفقان نیست پس خفقان چیست؟

 

او از دولت‌های غربی خواسته است تا برای واقع‌بینی به رسانه‌ها اجازه دهند تا آزادانه به نقل اخبار بپردازند و به مردم آزادی دهند تا رای خود را بیان کنند. کسی نیست نام های آشنایی چون جامعه، توس، عصر آزادگان، بیان، بهار، صبح امروز،مشارکت، بنیان، نوسازی، آزاد و صدها نام دیگر را به یاد سخنران بیاورد؟ اسامی آشنایی که هنوز از ذهنمان بیرون نرفته و هنوز روزنامه‌نگاران و خبرنگارانش اگر در تبعید یا زندان نباشند اکنون آوارگی میان این رسانه تا دیگری را زندگی میکنند.

 

 

و سرانجام او در سخنان خود با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین، رمز موفقیت آنان را ایستادگی در مقابل ظلم و کشتار خواند؛‌ با واژه "کشتار" به یاد سهراب و ندا و محرم و ده‌ها اسم دیگر افتادم که چه مظلومانه بر خاک افتادند و دیگرانی که در اوج ناباوری قربانی گمنام کهریزک‌ها و رجائی‌شهرها و‌ اوین‌ها شدند... و با واژه ظلم به یاد ساعاتی قبل از آغاز روز قدس تهران!

 

مراسم روز قدس در شرایطی برگزار شد که در اکثر خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ حکومت نظامی بوجود آمده بود؛ بنا به گزارشات رسیده و شاهدان عینی با هر تجمعی غیر از همراهی با تظاهرکنندگان حکومتی با برخورد مواجه می‌شد و هر کس که نماد سبزی به همراه داشت بازداشت.


فضای امنیتی پلیسی که از روزهای قبل بر خیابان‌ها حاکم شده بود از یک سو و محاصره‌های شبانه‌ی منزل مهدی کروبی و خانه عبدالله نوری از سوی دیگر؛

محاصره ای که به حصر ختم نشد و شب گذشته شاهد حمله‌ی لباس شخصی‌ها به داخل منزل کروبی بودیم و کار به شلیک هوایی و ضرب و شتم کشیده شد.

 

قطع کامل ارتباط های  اینترنتی و سرکوب پیشگیرانه ای که حاکمیت بی‌هیچ کم و کاستی سعی در به اجرا در آوردن این طرح داشت که تا حدودی موفق هم عمل کرد.

 

 

سخنرانی با این جملات تمام می شود: "ظالمان از مقاومت شما در هراسند، سرنوشت شما با مقاومت و ایستادگی تعیین خواهد شد. وعده‌ی خدا حق است و مقاومت سخت اما پیروزی نزدیک است. تحقق اهداف بزرگ جز با عبور از دل سختی‌ و صبر امکان‌پذیر نیست".

 

چه جملات آشنایی؛ سجاده‌ها هنوز بر زمین پهن اند و "مادران داغدار هنوز سر از سجاده‌ها بر نیاورده‌اند"، صبوری خانواده‌های شهدا، سختی و طولانی بودن راه و "سحری که نزدیک است".

 

 

شاید اگر مردمی که در داخل و خارج از ایران سخنان وی را شنیدند، اگر سالها پیش هم مثل این حرفها را میزد دریافت متفاوتی داشتند اما امروز مردم ایران طعم ظلم را با گوشت و استخوانشان چشیده‌اند، طعم باتوم و تجاوز، مزه‌ی تبعید و آوارگی، تلخی زندان و سیاهچال و شکنجه و حتی گلوله و مرگ را...

 

به گمانم حرفهای روز قدس احمدی نژاد یکایک، درست است فقط مخاطب خود را گم کرده ‌است.

 

 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved