428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۹

[aghalyat] مارکس فقیر بود و دیکنز میلیونر؛ ۶میلیون وصیتنامه آنلاین شد

 

مارکس فقیر بود و دیکنز میلیونر؛ ۶میلیون وصیتنامه آنلاین شد

مارکس فقیر بود و دیکنز میلیونر؛ ۶میلیون وصیتنامه آنلاین شد

چندان عجیب نیست که کارل مارکس، فیلسوف کمونیست و ضدسرمایه داری، فقیر از دنیا رفته باشد.کارل مارکس که در سال ۱۸۸۳ در شمال لندن از دنیا رفت، هنگام مرگ تنها ۲۵۰ پوند داشت که معادل ۲۳هزار پوند امروز است. اما سوال اینجاست که چرا او با همسر و هفت فرزند، وصیت کرد که ارثیه اش تنها به کوچک ترین دخترش، الینور، برسد؟

این اطلاعات از روی بانک آنلاین اطلاعات وصیتنامه ها استخراج شده است.

به تازگی و برای نخستین بار، اطلاعات دقیق و کامل بیش از ۶ میلیون وصیتنامه شخصیت های مشهور قرن نوزدهم و بیستم از سال ۱۸۶۱ تا ۱۹۴۱ به همراه میزان ارثیه، ورثه و وضعیت مالی آنها دیجیتال شده و روی اینترنت قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود در این بانک اطلاعاتی، سر ارنست شکلتون، از کاشفان قطب جنوب، که زمانی بسیار ثروتمند بود، هنگام مرگ از کارل مارکس هم فقیرتر شده بود.

او در پی چند فعالیت ناموفق تجاری، از جمله فعالیت در حوزه تنباکو، معدن، و تمبر، هنگام مرگش در سال ۱۹۲۲ فقط ۵۵۶پوند (معادل ۲۰هزار پوند امروز) داشت.

از سوی دیگر، چارلز داروین از خود ارثیه ای معادل ۱۳ میلیون پوند امروز را به جا گذاشت.

چارلز دیکنز، نویسنده بزرگ برتیانیایی و خالق آثاری چون آرزوهای بزرگ و داستان دو شهر که در ژوئن ۱۸۷۰ درگذشت، دارایی اش هنگام مرگ معادل ۷ میلیون پوند بود.

سهولت تحقیق دانشگاهی، تاریخی و خانوادگی

  • دفتر امور وصیتنامه ها در انگستان و ولز با انتشار این آمار، دسترسی مورخان و دانشگاهیانی را که تاکنون مجبور به تکیه به منابع کاغذی بوده اند، آسان کرده است.

دیجیتال شدن این اطلاعات به عموم مردم هم اجازه می دهد که درباره شجره خانوادگی خود و حکایت هایی که از ارثیه های گمشده و ثروت نیاکانشان شنیده اند تحقیق کنند.

جست و جو در این آمار به محققان کمک می کند که درباره وضعیت اجتماعی و مالی چهره های مهم تاریخ در زمان حیاتشان بیشتر بدانند.

این بانک، نام شخصیت، تاریخ و محل مرگ، و گاهی مشخصات ورثه او را ارائه می کند.

اطلاعات دفتر امور وصیت نامه ها را سایت انسستوری (Ancestory)، که متعلق به یک شرکت آمریکایی است، آنلاین کرده است. کاربران برای دسترسی به این اطلاعات، حق اشتراک پرداخت می کنند.

آرشیو ملی بریتانیا هم که موسسه ای دولتی است، پیش از این در همکاری مشابهی با سایت انسستوری و چند موسسه خصوصی دیگر، اطلاعات زیادی را دیجیتال و آنلاین کرده بود.

در سال ۲۰۰۴، آرشیو ملی بریتانیا، اطلاعات یک میلیون وصیتنامه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۸۵۸ میلادی، از جمله وصیتنامه ویلیام شکسپیر را روی اینترنت قرار داد.

در بانک اطلاعاتی جدید، اطلاعات مربوط به پس از این تاریخ وارد شده است، یعنی زمانی که اداره امور وصیت ها از کلیسا به دولت واگذار شد.

کندوکاو در تاریخچه خانوادگی

تحقیقات انسستوری نشان می دهد که بیش از دو میلیون نفر در بریتانیا (۶ درصد از جمعیت این کشور) مدعی اند که می دانند یکی از نیاکانشان ثروتمند بوده است.

دن جونز، مدیر انسستوری، می گوید" هر کسی که بتواند یکی از اجداد خود را در این کتاب وصیت نامه ها پیدا کند، موفق می شود که اطلاعات خوبی درباره شیوه زندگی او، وصیت ها و ورثه کسب کند."

روند دیجیتال کردن آمار و اطلاعات مربوط به افراد همچنان ادامه دارد و در سال های اخیر، آمار جرم، مهاجرت، جنگ، تحصیل، مالیات و دین هم به آن اضافه می شود.

از آرشیو اخیر بدون شک حکایات جالب و شگفت انگیزی هم درخواهد آمد. اما آیا هیچ کدام به جذابیت وصیتنامه چارلز وانس میلار، وکیل و تاجر کانادایی، خواهد بود؟

او در وصیتش خواسته بود که بخش عمده ای از دارایی اش، ده سال بعد از مرگش به زنی از اهالی تورنتو برسد که بیشترین تعداد فرزند را داشته باشد.

چارلز وانس میلر در سال ۱۹۲۶ درگذشت. ورثه او تلاش کردند وصیتنامه اش را بی اعتبار کنند اما سرانجام موفق نشدند و دارایی او به چهار زن کانادایی رسید.


__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved