428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۹

[23khordad] مرکز پژوهش‌های صلح هند : ظرف ۲۰ سال، ۱۲ تریلیون دلار زیان تحمیل جو جنگ به منطقه خاورمیانه است

با سلام

http://balatarin.com/permlink/2010/9/11/2185623


گزارشات و تحلیلهای اقتصادی:در ۲۴ اوت ۲۰۱۰، مرکز پژوهش‌های صلح هند اعلام کرده است: خاورمیانه بیشترین بودجه را در جهان برای مسائل نظامی هزینه می‌کند. خسارت ناشی از این هزینه بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۰ به ۱۲ تریلیون دلار رسیده است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این گزارش، خاورمیانه بیشترین هزینه را در جهان برای مسلح شدن و ساخت سلاح پرداخت می‌کند و این مبلغ به خصوص وقتی جلب توجه می‌کند که آن را با تولید داخلی کشورها در مقابل هزینه‌های دفاعی و تعداد قربانیان و افراد شاغل در زمینه مسائل نظامی و ارتشی مقایسه کنیم.

 محققان هندی اعلام کردند که خاورمیانه بیشترین بودجه را برای مسائل نظامی هزینه می‌کند بطوریکه شش درصد از کل تولید داخلی در سال ۲۰۰۵ را برای تامین سلاح و ساخت آن هزینه کرده است.


 در ۲۷ مرداد ۸۹، ایلنا تحلیلی را انتشار داده است که پاراگراف اول آن اینست: انگار همین چند روز پیش بود که مرحوم دکتر حسین عظیمی، معمار توسعه ایرانی با نگرانی از سال‌های میانی دهه ۸۰ سخن می‌گفت و بر این باور بود که اگر مدیران اقتصادی اندیشه را همراه برنامه‌های خود نکنند دیری نمی‌پاید که بیکاری، اقتصاد ایران را از پای در می‌آورد. حالا اما به نظر می‌رسد این پیش‌بینی اندیشمند توسعه ایرانی به واقعیت نزدیک شده است.

 البته از سال‌های میانی دهه ۸۰ عبور کرده‌ایم اما همه به خوبی می‌دانند که درست از میانه‌های این دهه بیکاری بزرگترین نگرانی برای اقتصاد ایرانی بوده است و امروز نیز در واپسین سال از دهه ۸۰همچنان بیکاری در گوشه اقتصاد ایران مانند زخمی دهان باز کرده است و لبخندی تلخ را به رخ می‌کشد. بدون شک چنین ادعایی سیاه نمایی نیست و سیاه نمایی نیز نمی‌تواند لقب بگیرد. یعنی حتی اگر برنامه‌ریزان اقتصادی این سخن را نپذیرند، از سوی دیگر روی سیل بیکاران هم نمی‌توانند چشم ببندند که این روزها در اتوبان اقتصاد ایرانی رژه می‌روند.

 انقلاب اسلامی: زنده یاد دکتر حسین عظیمی، تا کودتای خرداد ۶۰، مشاور اقتصادی بنی صدر بود. هرگاه هشدار او در باره رانت خواری و بیکاری و تورم و واردات و حجم نقدینگی و بودجه شنیده می شد، اقتصاد ایران وضعیتی جز وضعیت امروز را می داشت.

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved