428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۸۹

[23khordad] واواک به تولید و انتشار ضد اطلاعات نیز می پردازد و این کار را از ک.گ.ب (دستگاه اطلاعاتی روسیه شوروی سابق) آموخته است.

با سلام

http://balatarin.com/permlink/2010/9/9/2183574

بخش دوم گزارش استراتفور (مورخ ۲۱ ﮊوئیه ۲۰۱۰) با عنوان «گزارش ویژه: دستگاه اطلاعاتی ایران و حفظ رﮊیم»

 این بخش: فعالیتهای برون مرزی وزارت اطلاعات و امنیت کشور (واواک)

واواک در فعالیتهای خود در خارج از ایران، روشهای ساواک را بکار می برد. ساواک نیز آن روشها را از سیا و موساد آموخته بود. افزون بر آن، واواک به تولید و انتشار ضد اطلاعات نیز می پردازد و این کار را از ک.گ.ب (دستگاه اطلاعاتی روسیه شوروی سابق) آموخته است. تمرکز واواک بر خاورمیانه است. اما در نقاط دیگر دنیا نیز فعالیت می کند. در فعالیتهایش در خارج از ایران، با رقابت سپاه و سپاه قدس روبرو است.

- چهارمین تقدم واواک انتشار ضد اطلاعات بقصد حراست از ایران و منافع آنست. در سالهای اخیر، ضد اطلاعات بکار آن رفته اند که دنیا را متقاعد کند که حمله به ایران نه تنها مانع از ادامه فعالیتهای اتمی ایران نمی شود، بلکه برای اقتصاد جهان، فاجعه ببار می آورد. زیرا ایران تنگه هرمز را می بندد و صدور نفت به کشورهای جهان کاهش می یابد.

واواک ضد اطلاعاتی را که انتشار می دهد، نفاق می خواند. روش کار را از ک.گ.ب آموخته است. ۸۰ تا ۹۰ درصد از «اطلاعاتی» که در اختیار وسائل ارتباط خارجی و دوایر اطلاعاتی قرار می دهد، حقیقت دارد و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد آن دروغ هستند. افزون بر این، برای منصرف کردن قدرتهای خارجی از حمله به ایران، واواک به بی اعتبار کردن اصلاح طلبان و مخالفان رﮊیم در کشورهای خارج می پردازد و با انتشار ضد اطلاعات می کوشد این قدرتها را نسبت به توانائی های نظامی و اطلاعاتی ایران، گیج کند. چند نمونه: چلبی (عراقی که در خدمت امریکا بود و امریکا او را بعنوان عامل ایران شناسائی کرد). یا وب سایت تندر که به اسم یک گروه مخالف، ضد اطلاعات پخش می کند.

واواک دارای اداره ۱۵ است که کارش زیر نظر گرفتن فعالیتها در خارج از ایران است. آن نوع فعالیتها که «صدور انقلاب» خوانده می شوند. در حقیقت، کار این اداره برقرار کردن ارتباط با بسیاری جنبشهای مقاومت و تروریست در جهان است. تنها با گروه های اسلامی نیست که رابطه برقرار می کند، با سازمانهای دیگر نیز ارتباط برقرار می کند (مثال، ارسال اسلحه برای جمهوریخواهان ایرلند شمالی). با وجود این، اداره ۱۵ بر سازمانهائی متمرکز است که در کشورهای همجوار ایران فعالیت دارند. گرچه ایرانیان به یک گروه سنی اعتماد کامل نمی کنند، واواک با عناصر سازمان القاعده  ارتباط دارد. هم بقصد نفوذ در آنها و هم بخاطر ائتلاف با آنها. تازمانی که این عناصر همان هدفها را دارند که تهران دارد، واواک با آنها همکاری خواهد کرد.





--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved