428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۹

[23khordad] [گروه دانشجویی موج سبز] خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - یکشنبه، بیست و هشتم شهریور 1389



---------- Forwarded message ----------
From: خبرنامه گروه دانشجویی موج سبز <khabarnameh.sabz.1@gmail.com>
Date: 2010/9/19
Subject: [گروه دانشجویی موج سبز] خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - یکشنبه، بیست و هشتم شهریور 1389
To: mowje-sabz ئخص لقخعح group <mowje-sabz@googlegroups.com>


جنبش سبز، یک حرکت اجتماعي فراگیر است که هرگز خود را مبری از خطا نمی انگارد و با نفی هرگونه مطلق نگري شرک آلود، بر گسترش فضای نقد و گفتگو در درون و بيرون جنبش تاکید دارد

(میرحسین موسوی)
banner.jpg
 

خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - یکشنبه، بیست و هشتم شهریور 1389

شما در حال مشاهده خبرنامه روزانه گروه دانشجویی موج سبز هستید. این خبرنامه مطالب 24 ساعت گذشته بلاگ گروه دانشجویی موج سبز را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف ضمیمه شده در انتهای ایمیل را مطالعه کنید. اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید. اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.

نکته مهم: با توجه به فیلتر شدن اکثر سایتهای اطلاع رسانی، لطفاً این ایمیل را به دیگران نیز فوروارد کنید تا بار دیگر کودتا گران را در اجرای کودتای رسانه ای، ناکام بگذاریم. قبل از ارسال کلیه ایمیلهای قبلی را پاک کنید.
نکته: منتظر باشید تا تصویر (تصاویر) بارگذاری شوند. اگر تصاویر را مشاهده نکردنید، در جیمیل دکمه Always Display Images Bellow را بزنید. بعضی از عکسها به گونه ای هستن که اگر روی آنها کلیک کنید، با کیفیت بالاتر قابل مشاهده هستند.
...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

 
نامه مهدی کروبی به رئیس مجلس خبرگان: بر رهبری نظارت کنید تا فساد در ارکان نظام گسترش نیابد
مهدی کروبی، در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس خبرگان با یادآوری وظیفه نظارتی آن مجلس، گلایه کرده است که چرا نمایندگان مجلس خبرگان، به مهمترین وظیفه خود که نظارت بر اعمال و رفتار رهبر و نهادهای زیر نظر رهبری است، آن طور که باید عمل نمی‌کنند تا مانع بروز فساد در ارکان نظام گردند. 

به گزارش جرس، کروبی همچنین با اشاره به دخالت آشکار نظامیان - به ویژه سپاه - در عرصه سیاست و اقتصاد، خاطرنشان کرده است که "آیا این روش، کشور را به سراشیبی سقوط و انحطاط رهنمون نمی کند؟"

وی در این نامه آورده است: با توجه به امکان طرح ده‌ها سوال از عدم رعایت حقوق حقه مردم و بی‌کفایتی مدیران اجرایی و قضایی و به ویژه تجاوز به حقوق عمومی توسط نهادهای تحت پوشش رهبری صرفا به چهار سوال کلیدی بسنده می‌کنم.

کروبی از رئیس مجلس خبرگان خواسته است تا با توجه به اصول قانون اساسی مبنی بر منع شکنجه و هتک حرمت دستگیرشدگان، ضرورت علنی بودن محاکمات و ضرورت مستند بودن احکام دادگاه‌، برای انجام وظایف قانونی مجلس چاره‌ای اندیشیده شود.

نظارت استصوابی شورای نگهبان حتی پس از انتخاب نمایندگان، ورود بی‌قید و شرط سپاه به عرصه سیاست همچنین ورود گسترده و انحصارطلبی این نهاد در حوزه اقتصاد و عملکرد ضعیف مدیریت قوه مقننه دیگر سوالات مطرح شده توسط کروبی در این نامه است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محمود احمدی نژاد: مجلس دیگر در راس امور نیست؛ دولت قوه اول کشور است
محمود احمدی نژاد با ادعای اینکه "قوه مجریه قوه اول کشور است"، این سخن رهبر فقید جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه "مجلس در راس امور است" را، مربوط به دورانی دانست که پست نخست وزیری در کشور وجود داشت و امروز مناسبتی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین از تحولات قریب الوقوع در دستگاه دیپلماسی کشور خبر داد و در دفاع از انتصابات جنجالی اخیر در حوزه مناطق بین المللی –- که به دلیل موازی کاری در سیاست خارجی، مورد انتقاد واقع شده بود- اظهار عقیده کرد "تغییر نگاهی كه در سیاست‌ خارجی رخ داده، باید در وزارت خارجه نهادینه شود و ساختار وزارت خارجه، تشكیلات سفارتخانه‌ها و درجه‌بندی آنها باید عوض شود."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


تایید حکم هشت سال و نیم زندان مجید توکلی در دادگاه تجدیدنظر
شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی مبنی بر محکومیت مجید توکلی به هشت سال و نیم زندان را تایید کرد.

به گزارش دانشجونیوز، تایید کامل حکم اولیه هشت سال و شش ماه حبس تعزیری مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که در تاریخ ۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده بود، به صورت تلفنی به محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی ابلاغ شده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محکومیت شیوا نظرآهاری به شش سال حبس تبعیدی در زندان ایذه
به گزارش کلمه، این حکم صبح امروز در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به شیوا نظرآهاری ابلاغ شد. وی در فرصت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.
 این فعال حقوق بشر، ۲۶ ساله که نزدیک به یک سال در زندان اوین به سر برد در این دادگاه به اتهام محاربه، تبانی و اجتماع برعلیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام محاکمه شده بود.
 شیوا نظرآهاری روزنامه نگار و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، در دوران حبس خود بیش از ۱۰۰ روز را در سلول‌های انفرادی گذراند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سردار سرلشکر رشید: در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم
جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران معتقد است "در حال حاضر هم در شرایط تهدید به سر می‌بریم و ارتش و سپاه ما دائم خود را آماده می‌کنند و این سخن گزافه نیست که ما در آستانه یک جنگ احتمالی در آینده هستیم. "


به گزارش ایسنا، سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید، طی همایشی در تهران، با بیان اینکه "هر روز طبل جنگ می‌زنند و در طول 10 سال گذشته همواره تهدیداتی بر علیه ما وجود داشته است"، گفت "البته فکر می‌کنم فرماندهان نظامی آمریکا این اشتباه استراتژیک را مرتکب نخواهند شد زیرا از لحاظ نظامی قادر به حملات زمینی علیه ایران نیستند و نسبت به اقدام هوایی و موشکی فکر نمی‌کنم این خطای استراتژیک را فرماندهان نظامی مرتکب شوند زیرا آنها به خوبی می‌دانند که ایران از قدرت بازدارندگی و توان بالای موشکی برخوردار است و در دریا قابلیت‌های فراوان دفاعی دارد."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


ابوالفضل عابدینی، توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت
بنا به گزارش منابع حقوق بشری، شامگاه جمعه بیست و ششم شهریور ماه، ابوالفضل عابدینی نصر، خبرنگار و فعال حقوق بشری زندانی، در زندان کارون اهواز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در این حادثه شخصی به نام «قلندری» از پرسنل آن زندان، به ابوالفضل عابدینی حمله ور شد و وی را به شدت مورد آزار و اذیت جسمی قرار داد.

ابوالفضل عابدینی در حیاط بند شش برای استفاده از سرویس بهداشتی به حالت انتظار بود که این فرد بدون هیچ دلیلی به وی حمله کرد و دست و پای این خبرنگار را به وسیله دست بند و پا بند به میله ای در حیاط بند شش بسته و ساعت ها به وسیله لوله سبز وی را کتک می زد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


عضو كميسيون برنامه و بودجه: قانون هدفمندكردن يارانه‌ها اجرا نشود، دولت را بازخواست مي‌كنيم
به گزارش ایلنا، موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد در مجلس، در پاسخ به سوالي در مورد اطلاع مجلس از چگونگي اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها از ابتداي مهرماه اظهار داشت: اجراي اين قانون در اختيار دولت است و ما هنوز در مورد افزايش قيمت‌ها، شمول كالاهايي كه قيمت آنها افزايش مي‌يابد و ميزان پولي كه به مردم پرداخت مي‌شود ،اطلاعي نداريم اما با توجه به ضرورت انجام اين اقدام، به دولت مي‌گوييم كه هدفمند كردن يارانه‌ها بايد انجام شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید

عکس: احمد قابل در بند قرنطینه؛ ناخشنودی مقامات قضایی از افشاگری های وی در مورد اعدام های مشهد
بنا به اظهارات همسر احمد قابل، پژوهشگر دینی و زندانی عقیدتی، وی از زمان بازداشت اخیر خود تا کنون در بند قرنطینه زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد.
همسر قابل درباره اینکه آیا بعد از این اظهارات همسرش درمورد وقایع زندان وکیل آباد مشهد (اعدامهای گسترده زندانیان عادی)، قابل و خانواده مورد تهدید قرار گرفته اند، به کمپین گفت: "نه هیچ تهدید ی نبود . فقط ما و خودش انتظار احضار و زندانی شدن دوباره را می دادیم و به همین علت نیز ایشان مطالبی را که باید گفته می شد با عنوان : آنچه گذشت و آنچه باید گفت، در ۱۴ بند نوشت و در اختیار دیگران گذاشت."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مادر احمد کریمی: برای تبعید یک زندانی سیاسی، از خانواده وی هزینه نقل و انتقال مطالبه می کنند
با گذشت سه هفته از تبعید احمد کریمی، از متهمین حوادث انتخابات به زندان گنبد کاووس، مادر سالخورده این زندانی سیاسی که نسبت به وضعیت و دوری فرزندش نگران است، می گوید درجریان این مجازات ها، تنها زندانیان سیاسی نیستند که دچار فشار می شوند، بلکه خانواده های این زندانیان هم به مراتب بیشتر مجازات می شوند و این دور از انصاف است .

به گزارش سامانه خبری – تحلیلی کلمه، مادر سالخوردۀ احمد کریمی، می گوید "برای ملاقات با احمد نه ساعت راه را باید بروی تا به زندان گنبد کاووس برسی ."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


 کاریکاتور خانواده درگیر - بخش 98


خواجه سروی: به تعداد قابل توجهی از رشته‌های علوم انسانی نیازی نداریم
معاون فرهنگی وزیر علوم، با بیان اینکه به تعداد قابل توجهی از رشته های علوم انسانی دیگر نیازی نداریم، گفت: همچنین بسیاری از درس‌های رشته های علوم انسانی هستند که 10 تا 15 سال است سرفصل هایشان کهنه شده و نیاز به بازآفرینی دارند.

به گزارش مهر، غلامرضا خواجه سروی، در نخستین کنفرانس بین المللی دوسالانه علوم انسانی در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران با بیان اینکه بازآفرینی رشته‌های علوم انسانی نیز نیازمند متخصص است، افزود: رشته ها در حوزه علوم انسانی قدیمی است و بسیاری از آنها 50 سال است که تغییری نکرده لذا باید تحول جدی در آنها ایجاد شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


معاون امنیتی استانداری: از شش گروگان ربوده شده، پنج نفر آزاد و يك نفر شهيد شده است
درحالیکه صبح شنبه ٢۷ شهریور ماه، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از آزادسازی دو تن از گروگان های روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان خبر داده و بعد از ظهر همان روز، نماینده‌ مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، از آزاد شدن تمام شش گروگان سخن گفته بود، در نهایت معاون امنيتي استاندار سيستان و بلوچستان اعلام کرد: از شش گروگان ربوده شده، پنج نفر آزاد و يك نفر شهيد شده است.

به گزارش ایرنا، جلال سياح عصر شنبه اعلام کرد "نيروهاي سپاه پاسداران در عملياتي موفقيت آميز، پنج گروگان از شش گروگان ربوده شده را از چنگال آدم ربايان آزاد كردند. "
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


هزار و دویست سایت دولتی آمریكا، توسط یک گروه از هکرهای ایرانی، مورد حمله واقع شد
در ادامه واکنش های به قران سوزی چند تن از شهروندان آمریکایی در سالروز وقایع ١١ سپتامبر، مدیر گروه امنیتی و تیم سایبری - مجازیِ موسوم به «آشیانه»، با بیان اینکه آن گروه با توجه به آتش زدن قرآن كریم توسط گروهی افراطی در ایالت فلوریدای آمریكا، بیش از هزار و دویست سایت دولتی آن كشور را هك كرد.

به گزارش ایرنا، كمالیان در این زمینه خاطرنشان کرد "در پی هتك حرمت قرآن كریم و توهین به مقدسات اسلامی توسط كلیسایی افراطی در ایالت فلوریدای آمریكا و در اعتراض به این عمل زشت و ناشایست، گروه امنیتی سایبری آشیانه اقدام به هك بیش از یك هزارو دویست سایت دولتی آن كشور از جمله سایت رسمی ایالت فلوریدا آمریكا(كلیسایی كه كشیش افراطی تری جونز عضو آن است) كرد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پاسخ به ادعاهای روزنامه رسالت ار سوی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
روابط عمومی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه رسالت، ادعای این روزنامه درباره جلسه مجمع که در این روزنامه‌ عنوان شده را تکذیب و بر تداوم ارتباط مجمع مدرسین و محققین با کروبی، خاتمی و موسوی تاکید می‌کند.

به گزارش وبسایت رسمی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در این جوابیه آمده است: اگر جريان اصلاحات به تعبير آن روزنامه جمعيتي غريب و مهجور است، پس اين همه نگراني براي چيست؟ و نيازي به اين همه تهاجم در طول اين يكسال و نيم نبود. ظاهرا خود شما هم آن را قبول ندارید. چرا كه اجازه برگزاری حتی دعای کمیل و مراسم احیاء را نیز به آنان نمی دهند و حتی از حضور آنان در راهپیمایی های همگانی مانند روز قدس جلوگیری می کنند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


رییس سازمان میراث فرهنگی: احمدی نژاد، كوروش زمان است
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به این که گفته می‌شود "رونمایی از منشور کورش در جهت كسب مشروعیت دولت در میان طبقه میانی جامعه است" مدعی شد: دولت هیچ نیازی به این‌گونه امور ندارد؛ اگر به كارهایی كه آقای احمدی‌نژاد انجام داده دقت كنیم، می‌توانیم بگوییم آقای احمدی‌نژاد، كوروش زمان است. آقای احمدی‌نژاد با مواضعی كه در مقابل آمریكا در سازمان ملل گرفته، به نوعی كوروش زمان است.

وی درباره اجبار خانم‌ها به سر كردن چادر در این سازمان اظهار عقیده کرد: بنده اعتقاد دارم كه چادر حجاب برتر است. منتهی به این‌گونه نیست كه هر كس چادر نداشته باشد، پس حجاب ندارد. نه شرع، نه قانون و نه اخلاق ما را مجاز به ورود در این حوزه نكرده است. حجاب و شئون اسلامی باید در محیط اداری مراعات شود، حال اگر كسی می‌خواهد با چادر بیاید یا مانتو مربوط به مسائل شخصی خودش است. مهم این است كه خانم‌ها و آقایان در محیط كاری عفت را مراعات كنند.

بقایی ادامه داد: در بعضی از مواقع مردها بیشتر مفسده ایجاد می‌كنند. در واقع میراث فرهنگی همین موارد است، نه نگهداری سنگ و كلوخ. منشور كوروش یک تكه استوانه است و به خودی خود ارزشی ندارد، بلكه آن‌چه ارزشمند است، محتوای آن است و الا با یك‌بار دیدن منشور، كار تمام است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


صالح نقره‌كار، به یک سال حبس تعلیقی، محكوم شد
به گزارش ایلنا، حكم صادره از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، محمد صالح نقره‌كار مدیر سابق روابط عمومی دادستانی كل كشور را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعلیقی محكوم کرد.
گفتنی است نقره‌كار در نخستین دوره انتخاب روابط عمومی‌های برتر قوه قضائیه، رتبه اول روابط عمومی را در میان سایر روابط عمومی دستگاه قضایی كسب كرد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


خواهر عبدالرضا تاجیک احضار شد
به گزارش تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، خانم تاجیک در حالی روز شنبه به بازپرسی اوین احضار شد که دلیل آن ادای پاره ای از توضیحات در خصوص پرونده رضا تاجیک عنوان شده بود.

عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار برای بار سوم در تاریخ 22 خرداد بازداشت شد و برخی اخبار از هتک حرمت وی در زندان حکایت داشت و به نظر می رسد انتشار این خبر باعث احضار خواهر این فعال حقوق بشر شده باشد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


معاون امنیتی وزارت کشور: گروگان گیری از طرف جندالله نبود
درحالیکه روز گذشته گروه تروریستی جندالله (ریگی) در سایت خود مسئولیت گروگان گیری اخیر در استان سیستان و بلوچستان را به عهده گرفته بود، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروز ضمن رد انجام این عملیات توسط آن گروه و متوجه ساختن مسئولیت آن به اشرار مسلح، اعلام کرد "با تلاش نیروهای سپاه پاسداران، دو تن از سربازانی که چند روز گذشته در منطقه سرباز به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند."

لازم به ذکر است سحرگاه روز پنجشنبه ٢۵ شهریور ماه ۸۹، حوالی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، گروهی مسلح یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و تعدادی از مسافران آن را ربودند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید



...................................................................................................................................................................

متن کامل خبرنامه را در فایل پی دی اف ضمیمه شده به ایمیل (در انتهای ایمیل) مطالعه کنید.
پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

.................................................................................................................................................




--
----------------------------------------------------------------------
برای "عضویت" در گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+subscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------
برای "لغو عضویت" از گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+unsubscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved