428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۹

[23khordad] [گروه دانشجویی موج سبز] خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - سه شنبه، شانزدهم شهريور 1389



---------- Forwarded message ----------
From: خبرنامه گروه دانشجویی موج سبز <khabarnameh.sabz.1@gmail.com>
Date: 2010/9/7
Subject: [گروه دانشجویی موج سبز] خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - سه شنبه، شانزدهم شهريور 1389
To: mowje-sabz ئخص لقخعح group <mowje-sabz@googlegroups.com>


جنبش سبز، یک حرکت اجتماعي فراگیر است که هرگز خود را مبری از خطا نمی انگارد و با نفی هرگونه مطلق نگري شرک آلود، بر گسترش فضای نقد و گفتگو در درون و بيرون جنبش تاکید دارد

(میرحسین موسوی)
banner.jpg
 

خبرنامه الکترونیکی گروه دانشجویی موج سبز - سه شنبه، شانزدهم شهريور 1389

شما در حال مشاهده خبرنامه روزانه گروه دانشجویی موج سبز هستید. این خبرنامه مطالب 24 ساعت گذشته بلاگ گروه دانشجویی موج سبز را به صورت یک فایل پی دی اف در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین مهم ترین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها آورده شده است و برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف ضمیمه شده در انتهای ایمیل را مطالعه کنید. اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید. اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.

نکته مهم: با توجه به فیلتر شدن اکثر سایتهای اطلاع رسانی، لطفاً این ایمیل را به دیگران نیز فوروارد کنید تا بار دیگر کودتا گران را در اجرای کودتای رسانه ای، ناکام بگذاریم. قبل از ارسال کلیه ایمیلهای قبلی را پاک کنید.
نکته: منتظر باشید تا تصویر (تصاویر) بارگذاری شوند. اگر تصاویر را مشاهده نکردنید، در جیمیل دکمه Always Display Images Bellow را بزنید. بعضی از عکسها به گونه ای هستن که اگر روی آنها کلیک کنید، با کیفیت بالاتر قابل مشاهده هستند.
...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

 
انتقاد متکی از نماینده ویژه محمود احمدی نژاد
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران از اظهارات نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور آسیا، به شدت انتقاد کرد و گفت که سیاست خارجی محل "ناپخته سخن گفتن" نیست.
آقای متکی، روز دوشنبه ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) اظهارات اخیر حمید بقایی، نماینده ویژه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در امور آسیا را سبب تضعیف دستگاه دیپلماسی ایران دانست.

او در این باره گفت: "مشخص نیست که آقای بقایی بر اساس کدام مسئولیت و از چه جایگاهی اینگونه سخنان نسنجیده را بیان می کند، در حالیکه هنوز آثار منفی اظهارات اخیر ایشان که موجب بروز مشکل در روابط خارجی شد، از بین نرفته است."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


تضاد مطالب كيهان و جهان‌نيوز با اطلاعيه سپاه: گزارش كيهان منزل مسكونی را نيمچه‌پادگان نظامی معرفی می‌‌كند
آفتاب - فروزان آصف نخعی: درحالی که سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ مسببان حمله به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی را افرادی خودسر و کاملاً بی‌ارتباط با نهاد بسیج و سپاه می‌داند، کیهان با طراحی سناریوهای مختلف در این باره، سناریوی سوم یعنی حضور و اعتراض مردم معترض به رفتارهای ضدانقلابی کروبی را برجسته کرده است.

این تحرکات در شرایطی ظهور بروز می‌یابد که تهدید‌های خارجی به نحوی عمده شده که آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید می‌کند " مسئولان و کسانی که ... به اصول و آرمان‌های امام و انقلاب پایبند هستند، باید دست از این اختلافات مقطعی و سطحی بردارند... تبلیغات زودرس برای انتخابات بعدی نادرست است ...و زمینه رقابت‌های ناسالم را فراهم می‌کند."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


قنبری: دولتی که با شعار "ما می‌توانیم" آمد، اخیرا می‌گوید "ما نمی‌توانیم"
آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) از تصمیم مجلس در مورد استرداد لایحه برنامه پنجم و تلاش برای رفع نقطه نظرات دولت انتقاد کرد و گفت: شان مجلس با این کار کاهش می‌یابد. چطور دولتی که دولتی که با شعار "ما می‌توانیم" آمد، اخیرا می‌گوید "ما نمی‌توانیم"!

داریوش قنبری نماینده ایلام در جلسه علنی امروز طی تذکری با استناد ماده 137 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در مورد استرداد لایحه برنامه پنجم که دولت تقاضای آن را از مجلس داشت، هیأت رئیسه به چه اسنادی تصمیم به انجام مذاکره با دولت را گرفته است؟

وی افزود: در کجای آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که هیأت‌رئیسه می‌تواند به صورت کدخدامنشانه اقدام به انجام مذاکرات با دولت کند؟



نگرانی خانواده مجید دری از احتمال تبعید وی به زندان ایذه

همزمان با تبعید جمعی از زندانیان سیاسی به شهرهای مختلف، خانواده مجید دری، دانشجوی دربند، از اجرای حکم زندان در تبعید وی اظهار نگرانی می کنند .

این فعال دانشجویی در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، ۵ سال حبس در تبعید به شهرستان ایذه با اتهام فعالیت مستمر و یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شده بود؛ که در دادگاه تجدید نظر، ۵ سال حبس اتهام اقدام علیه امنیت ملی از حکم کاسته شد و ۵ سال حبس در تبعید و یک سال حبس برای او تایید شد.

به گزارش کلمه، نگرانی خانواده دری، از بابت اجرای حکم فوق الذکر است، که طبق آن مجید مجبور است ۵ سال باقیمانده از حبسش را در زندان ایذه – واقع در استان خوزستان- بگذراند .
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محكومیت معاون سابق استاندار تهران به حبس، شلاق، انفصال دائم از خدمت و جزای نقدی
معاون سابق استانداری تهران به اتهام اختلاس و اهمال و تفریط در انجام وظیفه به تحمل چهار سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ یازده میلیاردو پانصدو سی میلیون ریال درحق صندوق دولت و انفصال دائم ازخدمات دولتی و رد مبلغ هفتصد و شصت وپنج میلیون ریال درحق استانداری تهران و ۷۴ضربه شلاق محكوم شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سید محمد خاتمی در دیدار با جوانان و دانشجویان و فرزندان شهیدان: باید خردمندان خیرخواه جایگزین متوهمان خشونت‌گرا شوند
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه باید خردمندان خیرخواه جایگزین متوهمان خشونت‌گرا شوند، گفت:« در آستانه عید سعید فطر همگی بنا را بر این بگذاریم راه درست را بپیماییم، چرا باید وقتی سخن از وحدت و جذب حداكثری است كه می‌تواند باعث امید شود شاهد رفتار‌هایی هستید كه وضع را بدتر كند؟ چرا باید با بخشنامه های كذایی باز هم محدودیت بیشتربرای مطبوعات و رسانه‌ها ایجاد شود؟»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، جمعی از جوانان و دانشجویان و فرزندان شهیدان با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دیدار و گفت‌ و‌گو کردند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


تقدیر آیت الله صانعی از صبر و استقامت آیت‌الله دستغیب و مهدی کروبی
به گزارش سایت اطلاع رسانی دفتر آیت الله یوسف صانعی،  که در پی تهاجم عده ای لباس شخصی متهاجم به مسجد قبا در شیراز که منجر به هتک حرمت ماه رمضان و توهین به آیت الله دستغیب شد، آیت الله صانعی یک شب پس از این واقعه در تماس تلفنی با وی، اقدامات آشوب طلبان را محکوم و با مجروحان و آسیب دیدگان این واقعه ابراز همدردی کرده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


آغاز دور جدید دستگیری ها در شیراز
در تداوم موج حملات اخیر لباس شخصی ها و شبه نظامیان به مسجد قبای شیراز و ضرب و شتم و دستگیری طلبه ها و مقلدین آیت الله دستغیب، تعدادی از دیگر از علاقه مندان این روحانی منتقد دولت بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.

موج جدید دستگیری های اخیر شیراز با حملات بسیجیان در شامگاه پنجشنبه و بامداد روز قدس (جمعه) به اوج خود رسید. روز جمعه ١٢ شهریورماه ۸۹ و بعد از مراسم روز قدس، بر اثر حملات لباس شخصی ها، تعدادی از مردم، طلبه ها و مقلدین آیت‌الله دستغیب، مورد جراحت و خونریزی شدید و بعضا بازداشت قرار گرفتند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شب قدر
عبدالكريم سروش
شب های قدر هم چنانکه قبلا در نوشته هایم آورده ام ، شبی نیست که اتفاقی در بیرون بیفتد. بلکه اتفاق قرار است در درون آدمیان بیفتد. به همین سبب به تعداد آدمیان شب قدر وجود دارد. هر کسی به قدر خودش می رسد و قدر هم عبارت است از نوعی پرواز ویژه روحی که در اثر تحمل ریاضات در این ماه پدید می آید. حقیقت این است که این اولین بار شب قدر پیامبر بود و ایشان در همین دهه سوم ماه مبارک رمضان وحی را دریافت داشته اند . یعنی ریاضت هایی که کشیدند و روزه هایی که گرفتند و خلوت نشینی ها و خلوت گزینی هایی که داشتند به این نتیجه غیر منتظره منتهی شد و ناگهان پرده ها از پیش چشم پیامبر کنار رفت. رازهای عالم بر او آشکار شد و به زبان دینی منصب نبوت به ایشان اعطا شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


کمپین بین المللی حقوق بشر خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شد
جـــرس: در واکنش به بازداشت نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشری، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران خواهان آزادی فوری وی و حذف کليه اتهامات وارده به این فعال مدنی شد.
نسرین ستوده در تاريخ ۱۳ شهريور به دادسرای اوين احضار و به اتهام "تبليغ عليه نظام" و "تجمع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی" بازداشت گردید.
به گزارش پایگاه رسمی کمپین، این تشکیلات حقوق بشری مستقل در بیانیه خود ضمن یادآوری فعالیت های این وکیل ایرانی، تلاش های وی جهت جلوگیری از اعدام افراد زیر سن قانونی، دفاع از حقوق شهروندان زندانی و همچنین درجریان لوایح دفاع از خانواده را مورد تقدیر و ارج قرار داد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


اقدام جدید وزارت ارشاد جهت کنترل اصحاب مطبوعات
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی در جدیدترین برنامه‌های خود جهت کنترل اصحاب مطبوعات، اقدام به  عكاسی از تحریریه روزنامه‌ها نموده است.

بنا به گزارش منابع خبری جرس، اگرچه هنوز دلایل این كار مشخص نیست؛ اما خبرنگاران معتقدند مستندسازی "وضعیت پوشش خبرنگاران و اصحاب مطبوعات" از دلایل اصلی این اقدام بوده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


انتشار ابعادی دیگر از وقایع روز قدس شیراز
بنا به اخبار موثق و شاهدان عینی، در جریان حملات سازماندهی شدۀ لباس شخصی ها و شبه نظامیان بسیجی به مسجد قبای شیراز، که با سنگ پرانی، هتاکی و ایجاد حریق در آن مکان مقدس همراه بود، چندین جلد قرآن کریم و کتب ادعیه و معارف اسلامی آن مسجد دچار سوختگی گردید، که نهایتا این آتش سوزی توسط افراد مستقر در مسجد خاموش می شود.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مخالفت دادستانی تهران با مرخصی امیر حسین کاظمی
به گزارش میزان خبر، خانواده این زندانی سیاسی، بعد از درخواست وثیقه از سوی دادستان تهران، جعفری دولت آبادی، با تامین وثیقه‌ای در حد توان خود به دادستانی مراجعه کردند، اما دادستانی با درخواست وثیقه 300 میلیون تومانی با مرخصی این زندانی سیاسی مخالفت کرد و اظهار کرد: "اگر توان تامین وثیقه را ندارید بهتر است او در زندان بماند".
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی را به عدم همکاری با جامعه جهانی متهم کرد
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تازه ترین گزارش فصلی خود، که روز دوشنبه ١۵ شهریور ماه در اختیار اعضای آن نهاد قرار داد، جمهوری اسلامی ایران را متهم كرده است كه برای اجازه دادن به آژانس به‌منظور تایید این که تمامی مواد هسته‌یی در ایران در فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیز قرار دارند، همکاری لازم را معمول نداشته و همزمان ٢٢ كیلوگرم اورانیوم با غنای ٢۰ درصد تولید كرده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


کاریکاتور مانا نیستانی- مراقب باشید


آیت الله دستغیب: حمله‌کنندگان به مسجد قبا، تهدید به قتل کرده بودند
در پی حملات شبه نظامیان بسیجی به مسجد قبای شیراز و ضرب و شتم مردم و مقلدان آیت الله دستغیب، مرجع تقلید ساکن شیراز، وی در تازه‌ترین سخنرانی خود با اشاره به اینکه طلاب و نمازگزاران مسجد فقط قصد دفاع از خود در برابر مهاجمان را داشته‌اند و حمله‌کنندگان تهدید به قتل کرده بودند، به دادستان شهر در خصوص بازداشت مدافعان مسجد قبا در جریان حمله‌ی روز قدس هشدار داد. این عضو مجلس خبرگان همچنین خاطرنشان نمود: مظلومها دست و پا بسته‌اند، ولی ظالم‌هایی که با شما ارتباط دارند، آزاد هستند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


بازداشت يک درویش دیگر در گناباد
به گزارش مجذوبان نور، صبح امروز تعدادی از مأمورین اداره اماکن پلیس امنیت عمومی شهرستان گناباد به دفترکار آقای مروي مراجعه کرده و خواستار برداشتن عکس‌های مربوط به رهبران سلسله نعمت اللهی گنابادی از این محل شدند که به دلیل غیرقانونی بودن خواسته آنها، این درویش گنابادي حاضر به تمکین نشد و این امر منجر به درگیری با مأموران و نهایتاً بازداشت وی شدند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پیام لغو مراسم اصلاح طلبان: عبادت غیر حکومتی ممنوع
نوبت حالا به مساجد رسیده است. پس از پاکسازی عرصه قدرت سیاسی، دانشگاه ها، رسانه ها و نهادهای غیردولتی از نیروهای منتقد حکومت، درهای مساجد هم  یکی یکی به روی اصلاح طلبان بسته می شود. در همین یکماهه رمضان، نیروهای لباس شخصی با یورش سازمان یافته به مسجد قبای شیراز( پایگاه آیت الله دستغیب) عدم تحمل حکومت در به رسمیت شناختن حق عبادت آزادانه مخالفان را به نمایش گذاشتند.
 ماجرای خشونت بی حد و حصر لباس شخصی ها و ضرب و شتم طلبه های مسجد قبا در این شهر مشتی نمونه خروار است. علاوه بر این، رمضان امسال نه حسینیه ارشاد خبری از برگزاری شبهای احیا بود، نه کانون توحید سخنران اصلاح طلبی را پشت تریبون می دید و نه مصلی مرقد آیت الله خمینی خطیبی از میان چهره های اصلاح طلب داشت. حکومت با بی پروایی حق عبادت مستقلانه را از مخالفان خود دریغ کرده و این در حالی است که رییس مرکز رسیدگی به مساجد کشور به تازگی مدعی شده اصلاح طلبان  از مساجد حذف نشده اند و "هم‌اكنون مساجد ما هم در دست اصولگرايان است و هم در اختيار اصلاح‌طلبان." ادعای او یادآور ادعای "محمود احمدی نژاد" است که در خفقان آورترین شرایط سیاسی مدعی وجود آزادی نزدیک به مطلق در کشور است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید



...................................................................................................................................................................

متن کامل خبرنامه را در فایل پی دی اف ضمیمه شده به ایمیل (در انتهای ایمیل) مطالعه کنید.
پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز

.................................................................................................................................................




--
----------------------------------------------------------------------
برای "عضویت" در گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+subscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------
برای "لغو عضویت" از گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+unsubscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved