428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۹

Re: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب


با سلام خدمت همه دوستان چطور ممکنه ما فکرکنیم که اسلام به نفع آقایون هستو و زن ستیزه ؟؟
اسلام دینی بود که به عرب جاهل اون زمان تاکید میکنم اون زمان که باز حرفو حدیث پیش نیاد گفته به چه حقی دختران رو میکشید؟؟؟
اسلام دینیست که سوره ای به نام زنان دارد
پیغمبر اسلام کسی بودند که هر زمان یعنی حتی در خردسالی وقتی حضرت زهرا نزد ایشان میامدند از جای خود بلند میشدند
اسلام دینی است که پیغمبرش فرموده اینکه مرد به همسر خود بگود دوستت دارم هرگز از دل همسرش بیرون نمیرود
چگونه ممکن است چنین دینی زن ستیز باشد یا به زن بعنوان یک وسیله برای لذت مرد آفریده شده باشد
برای اطمینان توجهتان را به خانواده هایی که تحت تعالیم دین بودند جلب میکنم تو دنیایی که برای سوئ استفاده از جنسیت زن اون رو به نام برابری با مرد به انجام کارهای سختی که به دلیل جنسیت و نوع جسم زن برایش سخت است وامیدارد خانواده های مذهبی واقعی رو میبینیم که درپسوند اسم دختر خود همیشه کلمه خانوم رو بکار میبرند و همواره به دختران خود احترام میگذارند
البته احادیث دیگری نیز هت مثلا مستحب است که کادو و هدیه را به دختر زودتر بدهید و...که برای طولانی نشدن دیگه این احادیث رو نیارم
اما خیلی سوال به جایی هست که بپرسیم چرا انتخاب احادیث و روایات و آیات قران به این نحو انجام میشود از جانب برخی اعضا
و چرا کسانیکه این همه از نداشتن تعصب و... دم میزنند خیلی وقته میبینیم در جامعه ای که 75 میلیون نفر سلام و خداحافظ میگویند سرسختانه اصرار دارند که متعصب نباشید و بکویید درود بدرود اگه قراره متعصب نباشیم بهتره از خودمون شروع کنیم

From: arash aram <arash_aram48@yahoo.com>
To: andisheye nik <andisheyenik@yahoogroups.com>
Sent: Sun, August 29, 2010 6:39:46 PM
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب


با سلام به همه
نه من به زن به عنوان وسیله شهوترانی نگاه میکنم نه اسلام، شما از منضر یک آدم مجرد به این مسئله نگاه میکنید در صورتیکه این مسائل برای انسانهای متاهل آورده شده است. در یک رابطه جنسی 80 درصد لذت جنسی برای زن است و 20 درصد آن برای مرد و اگر در این احادیث برای این روابط جنسی ثواب آورده شده است اول بخاطراین است که مرد حق زن برای برآورده شدن نیازهایش از طرف مرد را به جا آورد و این احادیث کاملا به نفع زن است چون اگر زنی از طرف شوهرش ارضاء نشود چه کسی باید ارضائش بکنه؟ اینجاست که مسئله خیانت پیش میاد و قبل از اینکه زن مقصر خیانت باشه مرد مقصر است که نیازهایش همسرش را برآورده نکرده و او را با دنیایی از نیازهای جنسی به حال خود رها کرده است.
بله اگر کسی به عنوان یک آدم مجرد به این صحبتها نگاه کند شاید این صحبتها برایش عجیب یا شاید هم چندش آور باشه ولی دنیای متاهلی دنیایی متفاوت است با نیازهای متفاوت.
من بحث از علم روانشناسی کردم و آقای فری من میگه اگر خواهر شما چنان و چنان میشد شما چه میکردید آقای فری من در حدیثی که از امام صادق نقل شده امام فرموده که کسی را بفرستند(یک زن) نه این که خود پسر به خودش اجازه بده که این کار رو بکنه و در بقیه احادیثی که به ان اشاره شد فقط خصوصیات بدنی بعضی از زنها ذکر شد و هیچ توهینی به کسی نشده است.
وقتی مسلمانان میگویند اسلام دین کاملی است به این دلیل است که اسلام به همه ابعاد وجودی انسان توجه کرده است اسلام احادیث بسیاری درباره حسن خلق و خوشرفتاری در خانه داره آیا به نظر شما برای یک عورت نیازی به خوشرفتاری هست که چنین احادیثی برای آنها آورده شده باشد؟ من به دنبال این نیستم که به دنبال چند نکته درست در اسلام بگردم چون به این خاطر مسلمانم که عقیده دارم همه اسلام درست است و اگر در این بحثها شرکت میکنم فقط به این خاطر است که به شبهاتی که به اسلام وارد میشود پاسخ بگویم چون به درستی آن ایمان دارم.
شاد باشید و پیروز
--- On Sun, 8/29/10, freeman625277 <freeman625277@gmail.com> wrote:

From: freeman625277 <freeman625277@gmail.com>
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب
To: "arash aram" <arash_aram48@yahoo.com>
Cc: "andisheyenik" <AndisheyeNik@yahoogroups.com>
Date: Sunday, August 29, 2010, 12:39 AM

درود
بله رفتارهاي بسيار زشت و دور از نزاكتي در اين سخنان ارائه شده است ،   . براي اينكه زشتي اين اعمال را بفهميد گمان كنيد كه خواهري داريد البته جسارت نباشد و تنها براي اينكه شما بفهميد اين نمونه ها را مياورم . سپس پسري نزد شما ميايد و طبق توصيه ائمه گردن ايشان را بو ميكند قوزك پاي خواهر محترمتان را دستمالي ميكند ( يا مادرش اينكار را ميكند ) تا بفهمد كه ...... چه حالي به شما ميگذرد ؟ چندش آور نيست ؟ حال گمان كنيد كه اين خواهر محترم كوتاه قد و چهار شانه گندمگون است و ازدواج كرده همسر ايشان آهنگ متاركه با ايشان را ميكند چون بر خلاف سخن علي لذتي از نامبرده نميبرد براي مهريه هم او را حواله به علي ميدهد چون علي گفته مهرش به گردن من است !!! .......  شوهرش روزه نميگيرد و به فقرا خوراك نميدهد اما برميگردد با همسرشان يعني خواهر شما نزديكي ميكند . اگر تمام اين سخنان را بنگريد همانگونه كه حديثي هم آورده شده خواهيد ديد كه از نگر اسلام زن اسباب و وسيله اي است كه براي خوشي و لذت مرد آفريده شده است و تنها يك عورت حساب ميشود. حالا از خواهر محترمتان بپرسيد كه نگرش درباره اينكه وسيله خوشي و تفريح مردان است چيست ؟ اگر خواهر نداريد از نزديكترين و محترمترين زن زندگي خود اين پرسش را بپرسيد . من گمان نكنم حتي بانوان مسلمان هم چنين عقايد زشت و تهوع آوري را براي خود پسند كنند .  . اين انصافي كه شما ميگوييد براي كدام طرف منظور شده طرف مرد يا طرف زن . من هيچ تعصبي هم ندارم اگر اسلام سخن درستي هم گفته باشد ما ميپذيرييم براي نمونه اگر اسلام بگويد مسواك بزنيد سخن درستي گفته و ما هم مسواك ميزنيم اما براي مسواك زدن نيازي به اسلام نداريم . يعني اينكه اگر اسلام سخن درستي هم گفته باشد دليلي بر درستي خود اسلام نيست چون اسلام نادرست است . ببينيد هيتلر را تمام دنيا جز عده كمي به خونخواري و ديكتاتوري ميشناسند در اين ميان هيتلر چند تا جمله درست هم گفته چند تا نقاشي زيبا هم كشيده ايا اينها دليل بر درستي هيتلر است ؟ من متوجه شدم كه شما در پي آن هستيد تا چند سخن و نكته  درست از اسلام بيابيد كه اگر هم يافتيد دليلي بر درستي اسلام نميشود . اسلام ديني سراسر خشونت و زن ستيز است حالا اگر بگويد دزدي نكن دليلي بر اين نيست كه درست باشد چون انجام اعمال نيك و عدم انجام اعمال زشت در محدوده اخلاقيات قرار ميگيرند نه مذهب . از همين روست كه مذهبي ميگويد دروغ نگو مذهب ديگر ميگويد اگر چه و چه شد دروغ اشكالي ندارد ...... به هر حال به توجه به نامه قبلي من بنام "زن" "من از اين نگرش شما به بانوان محترم شگفت زده نيستم
بدرود


2010/8/26 arash aram <arash_aram48@yahoo.com>

با سلام خدمت همه دوستان
همه احادیثی که آورده شده صحیح است و آقای فری من درست میگه ولی من میخواهم بدونم اشکال این احادیث در چیست؟ آیا گناهی در آنها توصیه شده یا کار زشتی؟ اگر نگاهی به آمار طلاق بیندازید میبینید که 60 درصد طلاقها به علت مسائل جنسی است و از هر روانشناس و یا متخصص مسائل خانواده که سوال کنید بر اهمیت مسائل جنسی در زندگی زناشویی تاکید میکند. اسلام دینی است که در همه مسائل توصیه هایی دارد و در مورد زناشویی هم توصیه های فراوانی که نمونه هایی از آنها در اینجا آورده شده است. اگر کمی تعصب بیجا را کنار بگذارید و با انصاف به این قضیه نگاه کنید میبینید که همه این توصیه ها برای تحکیم بنیان خانواده و به نفع زوجین هست پس چرا فکر میکنید این مسائل نباید در اسلام وجود داشته باشد؟
شاد باشید و پیروز
--- On Thu, 8/26/10, freeman625277 <freeman625277@gmail.com> wrote:

From: freeman625277 <freeman625277@gmail.com>
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب
To: "Behrooz Gohari" <gohary@moniran.co.ir>
Cc: andisheyenik@yahoogroups.com
Date: Thursday, August 26, 2010, 1:13 AM

 

و همچنين درود و سپاس بر شما

وارونه گفتيد ، سخن شما را نقض ميكند .نام كتابهايي كه آوردم ، كتابهايي بودند كه جمله هاي زير كمري از ائمه در آنها درج شده بودند و بانو ليلا آنرا ارسال كردند .

منظور شما دقيقا همان بود كه گفتيد  . شما دقيقا گفتيد كه : این نوع روایات و احادیث زمان صفویه به اسلام وارد شد و سردمدار آن شخصی به نام (علامه!) مجلسی است .من هم نشان دادم كه غير از يك مورد بقيه مطالب از سالهاي زندگي يا نزديك به زندگي ائمه جمع آوري شده و مكتب شيعه روي آنها بنا شده است و نه تنهاارتباطي با دوره صفويه كه در قرن 11 و 12 هجري بوده اند ندارد بلكه به ملاهاي درپيتي هم ارتباطي ندارد چون مشكل در اين است كه شرايع اسلامي اهميت زيادي براي از كمر به پايين قائل شده است . بعد كه ديديد سخن اشتباه بزبان رانده ايد گفتيد " من منظورم مثالي از اين علامه ها بود " مغالطه تغییر موضع: در مقام توجیه یک سخن، مطرح کردن این ادعا که آن سخن از دیدگاه و نقطه‌نظر خاصی بیان شده‌است.

 ماده 435 قانون مجازات اسلامی : خونبهای قطع بیضه چپ یک مرد مسلمان 66 شتر است و خونبهای قطع بیضه راست 34 شتر.

چرا چون در همان كتاب آمده كه عبدالله بن سنان حديث معتبري از امام صادق گفته كه :به بیضه چپ دو ثلث دیه کامل تعلق می گیرد ، زیرا بچه از بیضه چپ به وجود می آید. حالا خونبهاي زن مسلمان طبق ماده 300 قانون مجازاتهاي اسلامي چيست ؟ چه عمدي باشد چه غير عمد پنجاه  شتر  يعني ارزش جان يك زن مسلمان حتي اگر دكتر و مهندس باشد جايي ميان دو بيضه مرد مسلمان است چرا چون صادق گفته !!! حالا ارزش مني مرد چقدر است ؟ ده دينار ،چرا چون صاحب جواهر از علي نقل كرده كه : هرگاه مني فردي به بيرون ريخته شود بدون اينكه وارد رحم گردد , ديه آن نصف يك پنجم يكصد دينار , يعني  ده دينار است. كه با برابري ارزش كنوني دينار ميشود هفتصد هزارتومان !!!

حالا شما از اين علامه ها خوشتان بيايد يا نيايد فرقي نميكند اينها بنيان و قوانين اسلام است .و اينها چه ربطي به صفويه و علامه هايي مانند آن دارد نميدانيم .....

براي من هم هيچ كسي شبهه ايجاد نكرده من هنوز به اين شيخها نپرداخته ام و نخواهم پرداخت چون وقتي قرآن پر از اشتباه و نادرستي  هست به اين علامه هاي بدبخت چه كار داريم ، كه پته اشان را روي آب بريزيم و از انديشه هاي حيواني و ناانساني آنها سخن بگوييم ؟ اينها را بايد شما بخوانيد تا بدانيد بنيان مكتبتان بر چه بنا شده است و سپس با خود كمي انديشه كنيد .

از اينكه نامه هاي مرا ميخوانيد خرسندم . درباره مشكل شما با آن ايه من چند ترجمه را درباره آن آيه آوردم و شما را به ترجمه هاي بيشتر درباره آن ايه تشويق ميكنم.

حالادو جمله مينويسم :

1-     از كوههايي كه در ابرها است – جمله من

2-     از كوههايي كه در آسمان است – جمله محمد

سخن ديگري نميگويم ، هدف مرا دريافتيد . كلمه ابر هم براي عرب شناخته شده بود كدام يك از اين دو جمله گوياتر و واضح است ؟ كدام تشبيه زيباتر است ؟ كداميك بي عيب و نقص است و كسي نميتواند هزاران سال ديگر ايرادي بر آن بگيرد ؟ لذا هيچ كجا سخن از تشبيه نيست و اينها كه شما گفتيد نادرست است نه قرآن كتاب شعر است نه محمد شاعر كه انرا قياس ميفرماييد . ترجمه رسا و گوياي ايه مورد مناقشه  را اوردم كه برابر ترجمه مكارم شيرازي است ايشان چون ديدند كه ماستمالي كردن در اين ترجمه بديهي سودي ندارد برخلاف ساير مترجمين از اينكار صرفنظر كردند و معني دقيق ايه را نقل كردند . به سوره فرقان ايه 25 بنگريم "و روزى كه آسمان با ابرى سپيد از هم مى‏شكافد و فرشتگان نزول يابند " ببينيد اين ايه و ايات زيادي مانند اين نشان ميدهد كه محمد طبق دانش آنزمان گمان ميكرده كه آسمان مانند يك سقف و يك لايه است بنابراين يك سقف ميتواند شكافته شود و فرشتگاني كه انسوي سقف  يا اسمان در عرش خدا هستند از اين شكاف بيرون ميايند و به زمين نزول ميكنند ،( بگذريم از اينكه اين فرشتگاني كه در ايه ديگري داراي بال توصيف شده اند چگونه در فضاي بدون جو ميتوانند بال بزنند تا به زمين نزول كنند) خوب اسماني كه مانند يك لايه است چرا نتواند كوه داشته باشد؟ ببينيد او  قصد داشته به مردم پاسخ بدهد كه تگرگ چگونه بوجود ميايد ، اگر يك پاسخ ساده ميداد كه هواي سرد باعث ايجاد برف و تگرگ ميشود مردم نميفهميدند ؟

شايد اشكال از من باشد كه كم كار شده ام و كمتر نامه نوشتم براي همين كمتر به چشمتان آمديم اگر غير از اين هم هست ما حسرتي بر دل نداريم. ما از توصيه شما هم سپاسگزاريم اما زين پس هر كس بدون دليل و درج مغلطه ، كس ديگري را مغلطه گر بنامد ياوه گو است و پاسخ به ياوه گو  نيز خاموشي است. ما از اين انگ ها نميترسيم و از جدال سخني هم هراسي نداريم ، پيشتر هم گفتم كه مغلطه را بگوييد تا ما پوزش بخواهيم و از سخن خود برگرديم ما از پوزش خواهي هم باكي نداريم ، پس بيايد تا بياموزيم كه بدون گرز و شمشير و پتك درست سخن بگوييم و از زدن انگ و برچسب به مخالف انديشه خود دوري كنيم.

من هم از شما سپاسگزارم كه با وجود خود اين گفتگوها را رونق بخشيدي و خرسندم كه گام در پله شك گذاشتيد

با ارزوي شادكامي

بدرود



2010/8/25 Behrooz Gohari <b_gohari_m@yahoo.com>
درود  بر (مرد آزاد)           و
ممنون از اطلاعات کتابی گستردت
آوردن نامهای چند کتاب کنار هم حرفی که زدم رو نقض نمیکنه
من منظورم مثالی از این علامه ها بود
به نظر من هم امثال این افراد (مجلسی) باعث وجود شبهاتی در اصل دین برای جنابعالی و مشابهین گردیدند
با اینکه کلیه مکاتبات شما را میخواندم لیکن در یکی از مکاتباتتان خواندم که به تشبیه ابر به کوه ایراد گرفته اید ! و اصرار داشته اید پیغمبر اسلام فکر میکرده در بالای آسمان کوه است ! در حابیکه تشبیه فصیح و بلیغی است که خیلی از شاعران پارسی گوی هم از آن بهره برده اند
از آن روز کمی کمتر مطالبتان به چشمم آمد
توصیه ام این است که مشابه اسمتان باشید و از سفسطه و مغلطه بپرهیزید
کتابهای فوق را نیز دیده و بعضا ورق زده ام  ولی هدفم این بود که لیلای گرامی هر چیزی را به اسم اسلام و یا کلا دین قبول نفرمایند
عقل انسان هم باید در این میانه دخالت کند تا سره از ناسره تمییز یابد
به هر حال ازت ممنونم که باب این بحثها را باز کردی چون پله قبل از یقین   "شک" است که شما ایجاد کردید
 
پاینده باشی
 

 
B Gohari Moghaddam



From: freeman625277 <freeman625277@gmail.com>
To: Behrooz Gohari <gohary@moniran.co.ir>
Cc: leila asli <leilaasli2003@yahoo.com>; andisheyenik@yahoogroups.com
Sent: Tue, August 24, 2010 9:54:50 PM
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب

 

درود بر بهروز گرامی
باز هم اشتباه است این احادیث و گفته مربوط به زمان صفویه نیست
منابع این احادیث خیلی پیشتر از آن است
مکارم الاخلاق نوشته طبرسی قرن ششم هجری
فروع کافی نوشته محمد بن یعقوب كلینی، مرگ 329 هجری
کتاب خصال صدوق و من لایحضره الافقیه نوشته ابن بابویه قمی معروف به شیخ صدوق قرن چهارم هجری  که خبر ولادت او را مهدی به سومین نایب خود داده بود
کتاب طب الائمه نوشته بنی بسطام قرن دوم هجری که با مهدی هم عصر بوده اند
و تنها کتاب حلیه المتقین مربوط علامه مجلسی و نوشته به قرن 11 هجری است که آن هم استناد به کتابهای بالا کرده است
در نتیجه این ادعا نیز پوچ است و من گمان داشتم که کمترین آگاهی را نسبت به کتابهای اساسی و بنیادی شیعه داشته باشید
بدرود


 
2010/8/24 Behrooz Gohari <b_gohari_m@yahoo.com>
سلام دوست نیک اندیش
مطالب تو مربوط به اسلام ناب ناب ناب نیست
این نوع روایات و احادیث زمان صفویه به اسلام وارد شد و سردمدار آن شخصی به نام (علامه!) مجلسی است
بهتر ایت سرمان را با این روایات گرم نکنیم و به اصل و ریشه اسلام  بپردازیم
 
موفق و پیروز باشی
 
B Gohari Moghaddam



From: leila asli <
leilaasli2003@yahoo.com>
To:
andisheyenik@yahoogroups.com; nazli jahani <nj_jahany@yahoo.com>; maryam asli <m_sarseporde@yahoo.com>
Sent: Mon, August 23, 2010 4:11:02 PM
Subject: -- AndisheyeNik -- اسلام ناب ناب






 


 

بر شما




وق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved