428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۹

سبز هشدار مادران عزادار درباره عواقب شکنجه زندانيان

هشدار مادران عزادار درباره عواقب شکنجه زندانيان

تاریخ انتشار: ۰۸ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۸:۲۸

جرس: مادران عزادار، که به تازگی خود را "مادران پارک لاله" می نامند، در بیانیه اخیر خود نسبت به عواقب شکنجه زندانیان سیاسی، مشکلات آنان بعد از آزادی از زندان و وضعیت سلامتی آن ها هشدار دادند.  

به گزارش وبسایت مادران عزادار، در این بیانیه با نام بردن از حسام ترمسی، محبوبه کرمی، نرگس محمدی و حمزه کرمی به عنوان افرادی که پس از آزادی از زندان در بیمارستان بستری شده اند، نسبت به سلامت زندانیان سیاسی هشدار داده است.


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


هشدار می دهیم!


جان و سلامتی زندانیان، پس از آزادی همچنان در خطر است!


از آنجائی که اغلب زندانیان آزاد شده به دلیل شکنجه‌های روحی- روانی- جسمی- جنسی، دچار بیماری‌های عدیده‌ای شده‌اند که حتی در برخی موارد منجر به مرگ آنان شده است، مادران پارک لاله (مادران عزادار) بر خود واجب دانسته، توجه خانواده‌های زندانیان را به موارد تاسف‌باری که تاکنون اتفاق افتاده است جلب نمایند، تا برای بازگشت سلامتی زندانیان آزاد شده به ویژه جوانانی که تجربه کافی از خطرها و آثار شکنجه را ندارند، مساله بازگشت سلامتی جدی گرفته شود.

از این‌رو از خانواده‌های رنج‌کشیده زندانیان آزاد شده تقاضا می‌شود در اولین روزهای آزادی عزیزشان، آزمایش‌ها و کنترل‌های پزشکی کامل از تمام اعضای بدن به‌خصوص کلیه‌ها، کبد، مغز و اعصاب وی را به صورت جدی دنبال کنند تا تجربه به غایت تلخ فاجعه کهریزک(احمد نجاتی کارگر، با ۲۲ سال سن که سه روز پس از آزادی به دلیل از بین رفتن کلیه‌ها به کما می‌رود و سپس جان می‌بازد) و موارد مشابه دوباره تکرار نشود.
با آرزوی سلامتی برای تمامی عزیزان‌مان و تاسف فراوان، چند نمونه زیر شایان ذکر است:

 

* حسام ترمسی، جوان ۱۹ ساله که پس از تحمل یکسال حبس به علت بیماری کلیه و کبد و افسردگی شدید در بیمارستان بستری است.


*
نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و مادر دو طفل سه ساله که پس از آزادی از زندان، وضعیت روحی و جسمی اش رو به وخامت است و باید مجددا در بیمارستان بستری شود.


*
محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان که به علت بی‌حرکتی نیمی از بدن‌اش و افسردگی شدید در بیمارستان بستری شده است.


*
حمزه کرمی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران که به علت شکنجه های جسمی و روحی در زندان اوین هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی بستری است .

این نمونه‌ها مشتی‌ست از خروار که بر سر فرزندان ما، آوار شده است. در حالیکه شکنجه در قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و زندانی دارای حق و حقوقی قانونی‌ست، اما گاه برای دستیابی به حداقل حقوق قانونی خود مجبور به اعتصاب غذا می‌شود. همان‌طور که شاهد بودیم ۱۷ نفر از بهترین‌های ملت ایران اعتصاب غذایی طولانی را برای ابتدایی‌ترین حقوق خود تحمل کردند و ما همچنان سخت نگران عواقب اعتصاب غذای عزیزان‌مان و سلامتی آنان هستیم.


تاریخ نشان داده است این بی‌رحمی‌ها و ظلم‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند. ولی ما به عنوان مادر و خانواده زندانی در چنین شرایطی باید به سلامت عزیزان‌مان توجه کافی داشته باشیم و زمان را از دست ندهیم و تلاش کنیم تا فرزندان مان به سلامتی نسبی دست یابند، چرا که هرگز اثرات شکنجه‌ به طور کامل از بین نخواهد رفت.

مادران پارک لاله (مادران عزادار)۶ شهریور ۸۹
 

 

 

۵۰ روز اعتصاب غذا جان ارژنگ داوودی را تهدید می‌کند

 

تاریخ انتشار: ۰۹ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۴۳

جرس: خبرها از زندان رجايی شهر حاکی از آن است که يک زندانی سياسی پس از حدود ۵۰ روز اعتصاب غذا، اکنون در وضعيت جسمانی بسيار وخيمی قرار گرفته است.

 

به گزارش رادیو فردا، ارژنگ داوودی که به خاطر تشکيل يک گروه سياسی تحت عنوان "جنبش آزادی ايرانيان" از حدود هفت سال پيش در زندان به سر می‌برد، در اعتراض به قطع تلفن‌ها و ملاقات‌هايش اعتصاب غذا کرده است، و اکنون به گفته همسرش پس از گذشت ۵۰ روز قادر به حرکت نيست.

 

همسر اين زندانی سياسی که دوره محکوميت ۱۰ ساله‌اش را می گذراند، می‌گويد که مقامات حکومت را مسئول جان همسرش می‌داند.

 

به گفته نازنين داوودی، همسر ارژنگ داوودی مسئولين زندان، از او خواسته‌اند پای برگه‌ای را امضا کند بر اساس آن مسئوليت جانش برعهده خودش خواهد بود.

 

نازنين داوودی همچنین گفت: دوستانشان ديشب زنگ زدند گفتند که ايشان را ديشب بردند بهداری و آمپول زده‌اند. يک ورقه هم گذاشتند جلويش که امضا کند که هر بلايی سرشان می‌آيد مسئولش خودتان هستيد. ايشان هم ورقه را امضا نکردند. مثل اينکه نه می‌توانند صحبت کنند و نه می‌توانند چشمشان را باز کنند. ظاهرا همينطوری درازکش روی تخت هستند.

 

وی با بیان این که از نوع تزریق مطلع نبوده است افزود: فکر می کنم ۴۹ می شود که در اعتصاب غذا است.


داوودی با اشاره به خواسته های همسرش در زندان گفت: می خواهد بتواند تلفن کند بيرون. شکايتی هم داشتند عليه آقای حاج کاظم، به آن رسيدگی شود. هيچکدام نشده. عرصه را برايشان تنگ‌تر کرده‌اند. او را دارند زجر کش می‌کنند.


وی از همسرش خواست تا من از وی خواهش کردم که به خاطر کسانی که ايشان را دوست دارند، اعتصاب شان را بشکنند.


همسر داودی با بیان خواسته هایش از رئیس زندان تاکید کرد: من خيلی تلاش کردم ملاقات بگيرم تا ايشان را منصرف کنيم ولی آقای حاج کاظم با قاطعيت جلوی ما را گرفتند و نگذاشتند. ممنوع الملاقات شده‌اند. ايشان به خاطر اعتصاب غذا دارند تنبيه می‌شوند. من می‌خواهم بگويم که هر بلايی که سر آقای داودی بيايد شما مسئول هستيد. شايد در اين دنيا به کسی جوابگو نباشيد. ولی مطمئناً در آن دنيا در مقابل ما بايد جوابگو باشيد.
 

رهنورد:  خون شهیدان جنبش سبز به ثمر خواهد نشست

در دیدار با خانواده شهید احمد نعیم آبادی

 

تاریخ انتشار: ۰۹ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۳:۲۲

جرس: زهرا رهنورد ،نویسنده و استاد دانشگاه تهران به همراه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، به منزل پدری شهید احمد نعیم آبادی یکی از شهدای ۲۵ خرداد سال ۸۸ رفتند و با خانواده داغدار وی دیدار و گفت و گو کردند.
 

به گزارش خبرنگار کلمه ، در آغاز این دیدار خانواده شهید نعیم آبادی ضمن ارائه گزارشی از چگونگی شهادت فرزندشان گفتند: احمد ،نخستین شهید تظاهرات میلیونی ۲۵ خرداد است که بعد از انتقال به بیمارستان حضرت رسول اکرم به شهادت رسید.

رهنورد ضمن دلجویی از خانواده این شهید جنبش سبز ، صبر و بردباری آنها را ستود و گفت : اطمینان داریم که خون او و همه شهیدان جنبش سبز به ثمر خواهد نشست.

خانواده شهید نعیم آبادی بویژه مادر داغدارش در این دیدار تاکید کردند که همچنان به فرزند شهیدشان افتخار می کنند و به درستی راه او ایمان دارند
 

آنها همچنین گفتند که علاوه بر فرزند شهیدشان همه اعضای خانواده ،به نتیجه انتخابات معترض بودند و برای گرفتن حق و رای خود در اعتراض های خیابانی شرکت داشتند
 

به گزارش منابع مختلف خبری ،شهید احمد نعیم آبادی نخستین شهید تظاهرات میلیونی مردم در روز ۲۵ خرداد ۸۸ است که بعد از انتقال به بیمارستان حضرت رسول اکرم به شهادت رسید.پیکر این شهید با تاخیری یک هفته ای به خانواده اش تحویل و در قطعه ۵۶ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد .مسوولان بیمارستان به خانواده شهید نعیم ابادی گفته بودند که وزارت اطلاعات پیکر این شهید و هشت شهید دیگر را از بیمارستان برده است.خانواده نعیم ابادی پس از پیگیری های طاقت فرسا موفق شدند پیکر فرزندشان را در پزشکی قانونی کهریزک تحویل بگیرند.
 

خانواده نعیم آبادی در دیدار با رهنورد تاکید کردند که همچنان خواهان معرفی و محاکمه قاتلان فرزندشان هستند و بارها به مراجع قضایی شکایت کرده انداما پس از یکسال هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.به گفته خانواده این شهید مراجع قضایی به تازگی به آنها پیشنهاد دریافت دیه را داده اند.خانواده نعیم ابادی از پذیرفتن دیه سر باز زده اند و مصرانه خواستار شناسایی و محاکمه عاملان و آمران شهادت فرزندشان و دیگر شهدای جنبش سبز شده اند.

 

کاوه کردی مقدم زندانی سياسي، درگذشت

http://www.hra-news21.info/1389-01-27-05-27-21/3688-1.html


خبرگزاری هرانا - کاوه کردی مقدم زندانی سياسی کرد اهل اشنويه که در زندان اروميه تحمل حبس می نمود، روز گذشته مورخ هفتم شهريورماه 89 در بيمارستانی در اروميه فوت کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين زندانی سياسی که به بيماری "سرطان معده و ريه" مبتلا بود از يک ماه پيش در مرخصی دير هنگام استعلاجی جهت درمان بيماری قرار داشت، اما به دليل تاخير در درمان و پيشرفت بيماری سرانجام درگذشت.

پزشکان از مدت ها پيش نسبت به وضعيت وخيم کردی مقدم هشدار داده و به مسئولان گفته بودند که بايستی در بيمارستانی مجهز تحت مداوای متخصصان قرار گيرد اما مسئولان تا ماه گذشته با درخواست مرخصی استعلاجی وی مخالفت می نمودند.

سرانجام وی به دليل عدم رسيدگی پزشکی در زندان و تشديد بيماري، قريب به يک ماه پيش به بيمارستانی در شهرستان اروميه منتقل شد.

کاوه کردی مقدم در سال 87 به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" توسط شعبه يک دادگاه انقلاب اروميه به تحمل سه حبس تعزيری محکوم شده بود.

شايان ذکر است که خبرگزاری هرانا پيش تر نسبت به وضعيت وخيم اين زندانی سياسی و قطع اميد کردن پزشکان از وی گزارشی منتشر کرده بود.

بهزادیان نژاد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد

http://irangreenvoice.com/article/2010/aug/30/6726

ندای سبز آزادی: رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی موقتا از زندان آزاد شد. به گزارش خبرنگار کلمه دکتر قربان بهزادیان نژاد نیمه شب گذشته و با قرار وثیقه پس از ۹ ماه اسارت که هفته های اول آن در بازداشت انفرادی بود به منزل بازگشت.
قربان بهزادیان نژاد، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس بود که اخیرا همراه با دکتر بهشتی از تدریس و دریافت حقوق منع شده است. وی در سال های اخیر فعالیت های فرهنگی زیادی داشته است. بهزادیان نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیدمحمد خاتمی را در کارنامه مسئولیت های خود جای داده است. در سال های اخیر دکتر بهزادیان نژاد در موسساتی در زمینه علوم انسانی و مطالعات ایرانشناسی فعالیت می کرده و از مشاوران ارشد موسوی است.

 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved