428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۸۹

[23khordad] Fw: نامه ای فراموش نشدنی


 

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر احمدی نژاد

با سلام و احترام ، به استحضار می رساند که جنابعالی در برنامة مستند جمعه مورخ ٠٨/٠٣/١٣٨٨ در سیمای جمهوری اسلامی در خصوص بعضی طرحهای نفت اظهار داشتید (پیاده شده از نوار): "پالایشگاه گاز پارسیان که بزرگترین پالایشگاه گازی کشور است در همین دولت کلید خورد ، ‌در همین دولت هم تمام شد. اصلاً ما نرسیدیم برویم افتتاح کنیم . بسیاری از پتروشیمی ها ، اینهاست ، بعضی از فازهای پارس جنوبی ، فاز ٩ و ١٠ در این دولت شروع شد ، در این دولت هم تمام شد. " 
در خصوص بیانات جنابعالی ، اگر از منظر منافع ملی به موضوع نگاه کنیم ، به نظر اینجانب چندان فرقی ندارد که یک طرح را چه کسی شروع کرده و چه کسی به پایان رسانده است و آنچه مهم است منافع ملی ایران و ایرانیان و اینست که به هر حال منفعتی به مردم برسد و خدمتی برای آنان انجام شود ، لیکن با توجه به اهمیتی که گزارشهای ریاست جمهوری و مقامات عالیرتبة نظام برای مردم دارد ، بر خود لازم دیدم که مطالب زیر را به استحضار برسانم : 
١. در خصوص آنچه دربارة طرح پارسیان اعلام کرده اید که این طرح در دولت نهم آغاز و به اتمام رسیده است ، به استحضار می رساند که طرح جامع پارسیان ، شامل توسعه میدانهای گازی تابناک ، شانول ، وراوی و هما و ایجاد پالایشگاه پارسیان در منطقة عمومی لامرد و مُهر در دو فاز طراحی شده و به اجرا درآمده است ..
فاز اول این طرح شامل احداث و تکمیل ١٢ حلقه چاه در میدان تابناک و نیز احداث پالایشگاه مرحلة اول پارسیان با ظرفیت نم زدایی٢٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز 
در تاریخ ٢٥ شهریور ١٣٨٢ تکمیل و در حضور جمع کثیری از مسئولان استانهای فارس و بوشهر توسط جناب آقای خاتمی رئیس جمهور وقت افتتاح شد و اخبار آن در همان زمان از شبکه سراسری پخش شد و مستندات آن نیز در آرشیو سیمای جمهوری اسلامی موجود می باشد . با افتتاح این طرح در سالهای ١٣٨٢ و ١٣٨٣ جمعاً بالغ بر ٢ هزار میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق خط IGAT ٤ به شبکه سراسری گاز تزریق شد .
قرارداد مربوط به فاز ٢ پالایشگاه پارسیان پس از برگزاری مناقصه و تعیین برندة آن در 
تاریخ ١١ مهر ماه ١٣٨٢ بین شرکت ملی گاز ایران و شرکتهای پایندان و مدیریت طرحهای صنعتی ایران به امضا رسید. همچنین اجرای بخش دیگر از تأسیسات پالایشگاه به شرکت نفت مناطق مرکزی ابلاغ شد که در مجموع پیشرفت فیزیکی کلی پالایشگاه تا پایان دولت جناب آقای خاتمی در مرداد ١٣٨٤ به میزان ٣٦ درصد بوده است .
میزان پیشرفت طرح های توسعة میدانهای تابناک ، شانول ، وراوی و هما نیز تا پایان دولت آقای خاتمی به ترتیب ٩٠ درصد ، ٦٠ درصد ، ٩/٦٥ درصد و ٤٩ درصد و پیشرفت فیزیکی کلی پالایشگاه ٣٦ درصد بوده است .
جالب آن است که مجری توسعة این میدانها در دولت جناب آقای خاتمی شرکت نفت مناطق مرکزی به مدیریت جناب آقای نوذری وزیر فعلی نفت بود و تقریباً می توان گفت که همة دست اندرکاران این طرح اکنون نیز در عالیترین سمت های شرکت ملی نفت ایران مشغول به کارند.
احداث خط لولة انتقال میعانات گازی این پالایشگاه به عسلویه نیز از جمله طرحهایی بود که در دولت جناب آقای خاتمی آغاز شد و به پایان رسید .
من نمی دانم که چه کسی به شما گزارش داده است که طرح پارسیان در دولت شما آغاز شده و به اتمام رسیده است .
اینجانب در طول مدت تصدی وزارت نفت ، با توجه به اهمیت طرح پارسیان ، هر ماهه و به دفعات از پیشرفت این طرح از نزدیک و در کارگاه های مربوطه بازدید می کردم و هر دو هفته یک بار نیز پیشرفت فیزیکی آن را در جلساتی که برگزار می شد پییگیری می کردم .

٢. در خصوص طرح فازهای ٩ و ١٠ پارس جنوبی نیز در صحبت خود اشاره فرمودید که "فاز ٩ و ١٠ در این دولت شروع شد ، در این دولت هم تمام شد". 
به استحضار می رساند که قرارداد اجرای فازهای ٩ و ١٠ فازهای جنوبی پس از اعلام مناقصه بین المللی ، پس از طی مراحل طولانی 
در شهریور ماه سال ١٣٨١بین شرکت ملی ایران با برندة مناقصه یعنی مجموعة مشارکتی متشکل از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) با نمایندگی آقای دکتر ناصر توفیقی و شرکت تأسیسات دریایی ایران با نمایندگی آقای مسعود سلطانپور و شرکت LG کره (که بعداً بهGS یا GOLDSTAR تغییر نام یافت) به امضا رسید .
پیش پرداخت به این مشارکت در اسفند ماه ١٣٨١ انجام شد . 
همچنین قرارداد فاینانس طرح به مبلغ ١٧٠٠ میلیون دلار نیز با کنسرسیومی از بانکهای اروپایی به رهبری دویچ بانک آلمان در 
آذر ماه ١٣٨٢بین شرکت ملی نفت ایران و این بانکها به امضا رسید.
در زمان انتقال دولت در مرداد ١٣٨٤ پیشرفت فیزیکی پالایشگاه فازهای ٩ و ١٠(بخش خشکی) معادل ٢٨ درصد و پیشرفت ساخت و نصب سکوهای دریایی ٤٥ درصد و پیشرفت فیزیکی خط لولة دریایی معادل ٤٦درصد و پیشرفت کل پروژه معادل ٣١ درصد بوده است و مستحضرید که هنوز نیز این طرح به پایان نرسیده است و بخش دریایی آن تکمیل نشده و به همین دلیل نیز این پالایشگاه با گاز فازهای ٦ و ٧ و ٨ تغذیه و راه اندازی شده است.
عکسها ، فیلمها ، مصاحبه ها و مستندات در این خصوص به قدری روشن است که کوچکترین شکی در رد ادعای حضرتعالی در خصوص شروع این کار در دولت نهم برجای نمی گذارد . 
٣. در خصوص این مطلب نیز که بیان فرموده اید که بسیاری از پتروشیمی ها در دولت نهم شروع شده و به پایان رسیده است ، اگر تاکنون به جنابعالی گزارش نکرده اند ، مستحضر باشید که عموم پتروشیمی هایی که جنابعالی تاکنون افتتاح کرده اید در زمان دولت آقای خاتمی آغاز شده و پیشرفت فیزیکی بعض از آنها در زمان تحویل دولت به جنابعالی در مرداد ١٣٨٤به ترتیب زیر بوده است :
واحد دوم پتروشیمی شهید تندگویان ٩١ درصد
پتروشیمی فناوران(اسید استیک) ٩٢ درصد 
پتروشیمی مارون (الفین هفتم) ٩٧درصد
پتروشیمی لاله (پلی اتیلن سبک) ٩١درصد
پتروشیمی پارس (واحد استحصال اتان و گاز مایع) ٩٨درصد
پتروشیمی غدیر (آمونیاک و اوره چهارم) ٩٧درصد
پتروشیمی زاگرس (متانول چهارم) ٩٦درصد
پلیمر آریاساسول (الفین نهم) ٨١درصد
پتروشیمی جم (الفین دهم) ٩١درصد
پتروشیمی نوری (برزویه سابق – آروماتیک چهارم) ٩٤درصد
تمامی این پتروشیمی ها حداکثر باید در سال ١٣٨٥ به بهره برداری می رسیدند که به دلیل مشکلات مدیریتی در صنعت پتروشیمی با تأخیر زیاد به بهره برداری رسیدند .
در دولت جنابعالی جز پتروشیمی کاویان که در دست ساخت است ، هنوز هیچ قراردادی برای احداث واحدهای پتروشیمی جدید منعقد و عملیاتی نشده است که به بهره برداری برسد . 
با توجه به مطالبی که بیان شد مشخص می شود که آنچه در خصوص طرحهای پارسیان ، فازهای ٩ و ١٠ پارس جنوبی و طرحهای پتروشیمی بیان شد کاملاً خلاف واقع بوده است . 
گرچه همانطور که در صدر این نامه آوردم برای اینجانب مهم نیست که این طرحها به نام چه کسی تمام شود چون هر افتخاری که در این کشور حاصل می شود متعلق به ملت بزرگ و سرافراز ایران است ولی مهم این است که یک مسئول عالیرتبه نباید به مردم حرف خلاف بزند و ثانیاً اگر گزارش خلاف به او می دهند به دفعات نباید بر پایة این گزارشهای خلاف این مطالب را به عنوان امین مردم به ایشان منتقل کند .
بزرگترین وظیفة رئیس جمهور و مسئولان نظام امانت داری آنان است و 
شرط اول امانت داری ، صداقت است .
جنابعالی احتمالاً بر این نکته واقفید که بدنبال رسوایی اخلاقی آقای بیل کلینتون آنچه در نهایت از جانب مردم آمریکا مورد اشکال و غیر قابل گذشت تلقی شد نه رابطة غیر اخلاقی رئیس جمهور ، بلکه 
دروغگویی وی بود 
با احترام – بیژن زنگنه
وزیر اسبق نفت





__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

--
برای عضویت در گروه 23خرداد به آدرس زیر مراجعه کنید :
http://groups.google.com/group/23khordad
 
لطفا در صورتی که مطالب ذکر شده در این ایمیل نامربوط
و یا شایعه های بی اساس و مغرضانه است به یکی
از مدبران گروه اطلاع دهید
 
خبرهایی که بدون ذکر منبع مطمئن بیان می شود امکان دارد تنها شایعه باشند

 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "23khordad" group.
To post to this group, send email to 23khordad@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/23khordad?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved