428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۹

Re: -- AndisheyeNik -- Fw: : زنان پيامبر

 

به نام حق

دوست من سلام،

دليلي براي بحث نمي‌بينم چرا كه معتقدم حقيقت قائم به ذات و عيان هست و كسي كه طالبش باشه پيداش ميكنه و زماني كه پيداش كنه دل به صحتش گواهي ميده. از طرفي هم متاسفانه به دلائل مشخص حوصله بحث ندارم اما صرفاً جهت اطلاع شما و بقيه دوستان كه نقدي به نظر شخصي من در اين مورد دارند عرض مي‌كنم كه اتفاقاً در حدود يك سال پيش كتابي به من معرفي شد به نام باز شناسي قرآن، نوشته دكتر روشنگر و دكتر مسعود انصاري!!

در اين نوشته به صراحت به نوعي تمامي كليات دين اسلام (البته به طرز ناشيانه اي) زير سوال رفته، از جمله حقيقت و حقوق زن. در پي اثبات اين حرف نويسنده(ها) تعدد زوجات پيامبر (ص) رو زير سوال برده‌ و تك تك راجع بهشون بحث كرده.

مطلب برام جالب بود، روم تاثير گذاشت و سوال ايجاد كرد! چرا كه تا اون موقع از اين نگاه با موضوع روبه رو نشده بودم پس صرفاً براي روشن شدن حقيقت شروع به كنكاش كردم و به لطف خدا تا حدي پيش رفتم كه تونستم خودم قانع كنم، منظور اينكه بي اطلاع نبودم.

حرف آخر:

عصر ما مملو از ابهام، پستي و بلنديه؛ سرشار از دروغ و نيرنگ و حقيقتي در هم آميخته و پيچيده‌اس، كثرت افكار و عقايد در همه سطوح به قدري زياد شده كه حتي يك مطالعه سطحي در مورد تمامشون در كل عمر بعيد به نظر مياد. در جهان هستي موارد بسيار زيادي وجود داره كه هيچگونه توجيه درستي براشون موجود نيست چرا كه انسان هنوز قدرت اشراف برشون رو بدست نياورده، خيلي از مسائل رو جز با احتمال و استدلال نميشه حل كرد. در اسلام هم همچون ساير اديان از اين دست اتفاقات كم نيست كه در نگاه اول به سادگي ميشه به چالش كشيدشون و در همين حين به چالش كشيده شد.

اينترنت (مخصوصا) يك مكان عموميه و انسان‌ها با هم متفاوتند! گاهي اوقات ما با مطلبي روبه رو مي‌شيم كه عميق، حساس و تاثير گذاره. اكثريت ما در مواجه با چنين مطالب و رويدادهايي دچار ظاهربيني هستيم، از طرفي نه علم رد مطلب رو داريم و نه حوصله كشف حقيقت رو اما چون اونچه پيش رومون هست مطلب پُري به نظر مياد بي اختيار بهش گواهي ميديم و بسادگي ازش استدلال ميكنيم و ترويجش مي‌ديم كه خوب طبيعتاً در صورت كذب بودن مطلب رفته رفته از حق و حقيقت دور مي‌شيم و قبولش برامون غير ممكن خواهد شد. به همين دليل هم هست كه در بيان و ترويج مطالب بايد ملاحظه و دقت زيادي داشته باشيم چرا ما انسانيم و در قبال هم مسئول.

اما در كل به نظر من با وجود تمام تحريفات صورت گرفته در مورد اسلام، حقيقت و ماهيتش رو نميشه زير سوال برد و يا به واسطه عملكرد و تعريف ناصحيح عده‌اي (هرچند كثير) انكارش كرد؛ همونطور كه تحريفات صورت گرفته و عملكردهاي ناصحيح در دين و زندگي اصول انسانيت رو زير سوال نمي‌بره (هر چند كه كسي خودش رو ملزم به رعايتشون ندونه!). دوست من اگر در پي حقيقت هستي بخدا قسم من هم از جنس توام، به مراتب دچار سردرگمي شده و ميشم اما اين دليلي براي انكار اونچه كه به مزاجم خوش نمياد نميشه.

من هدف خلقت و والاترين وظيفه انسان رو جز تكامل نمي‌دونم، به همين دليل در حد توانم سعي در حل مسائلي كه برام پيش مياد ميكنم و در حد فهمم بحث، اما اغلب مباحث عمومي (بر خلاف مباحث تخصصي) در لحظه نتيجهء خوبي رو دربر ندارن چرا كه بيشتر درشون بيان عقايد بي‌توضيح و البته همراه با توهين مطرح ميشه خصوصا در ايران ما، متاسفانه.

سخني با تمامي دوستان:

پس اي كاش به جاي توهين و تحميل عقايد به هم با بيان اونچه بهش ايمان داريم و نه تنها اونچه مي‌پسنديم سعي در پرورش، كشف حقيقت و زدودن ابهام از سيرت هم داشته باشيم.

 

ابراز يك نظر شخصي

محتاج دعاي خير شما

*ميم.ك.سياه*



2010/12/28 S.O.S-----HELP <kia_rambo@yahoo.com>
 

درود
دوست گرامی مطلب ارسالی دارای منبع می باشد
و منابع عمدتا از منابع معتبر هستند
لطفا کمی دقت بفرمایید
هنگامی که صحت مطلبی را زیر سوال می برید ابتدا در مورد آن تحقیق بفرمایید
سپس با ذکر منبع بفرمایید کجای آن صحت ندارد و به چه دلیل
با سپاس
بدرود


From: mim.k.siyah <mim.k.siyah@gmail.com> Sent: Mon, December 27, 2010 3:11:29 PM

Subject: Re: -- AndisheyeNik -- Fw: : زنان پيامبر

 

به نام حق

دوست عزيز سلام،

من قصد اهانت به شما رو نداشتم، كه البته اميدوارم اين كارو نكرده باشم؛ ما در مقابل هم مسئول هستيم، پس به نظر من زماني كه اقدام به انتشار يك مطلب ميكنيم ابتدا بايستي نسبت به صحتش اطمينان (هر چند نسبي) داشته باشيم چرا كه اون حرف يا مطلب به سادگي قدرت تغيير در برخي افكار و در نتيجه انسان‌ها رو داره چرا كه انسان‌ها همه يكسان نيستند!!

اما در رابطه با دردي كه در جامعه جاري هست و شما اشاره‌اي بهش كردين؛ چاره چيست؟ جز اصلاح فردي خودمون؟!!

و در آخر:

من هنوز توفيق و لياقت زيارت بيت الله الحرام رو پيدا نكردم.

ابراز يك نظر شخصي

محتاج دعاي خير شما

*ميم.ك.سياه*



2010/12/26 hami dj <lifebod@yahoo.com>

فرض کن این یه حرف مفت میباشد، راستش را بخواهی من هم دقیق نمی دونم و علاقه ای هم ندارم بدونم. ولی ای کاش نسبت به دیدها و رفتار های نابرابری که اکنون در جامه ها میگذرد احساس مسؤليت مي‌كرديم و کمی ریشه ای تر به آنها تفکر می کردیم .
تقبل ا... حاجی
 
--- On Sat, 12/25/10, Mahdi Khavari <mim.k.siyah@gmail.com> wrote:

From: Mahdi Khavari <mim.k.siyah@gmail.com>
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- Fw: : زنان پيامبر
To: "hami dj" <lifebod@yahoo.com>
Cc: AndisheyeNik@yahoogroups.com
Date: Saturday, December 25, 2010, 2:44 PM


به نام حق

سلام،

كاش كمي نسبت به اونچه منتشر مي‌كنيم يا مي‌گوييم احساس مسؤليت مي‌كرديم.

ابراز يك نظر شخصي

با تشكر

*ميم.ك.سياه*



2010/12/24 hami dj <lifebod@yahoo.com>
 






 

خدیجه دختر خویلد بن اسبن عبدالعزی (خیر النساء العالمین). محمد وقتی 25 ساله بود با کارگزار خود خدیجه که زنی ثروتمند بود ازدواج کرد و از همراهی کردن کاروانهای تجاری خدیجه به زندگی مرفه و آرامی رسید. اما بعد از مرگ خدیجه، به سرعت ثروت وی را از دست داد..

·         صحیح بخاری 5:164165 ( برگ 103) 5:168 برگ 105

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 3

·         صحیح بخاری جلد .4:605 برگ 395

·         صحیح بخاری جلد .5:168 برگ 105

·         صحیح مسلم 4:5971 ( برگ 1297)

2- سوده دختر زمعه بن قیس العامریه (صاحبته الهجرتین)، زن سوم محمد بود، سوده بیوه زن (نام همسر پیشین وی سکران بن عمرو بوده است) مسلمانی بود اهل حبشه که پدرش اورا به محمد داده بود و محمد قبل از آوردن عایشه به خانه اورا به خانه آورده بود. سوده به روایاتی 50 سال سن داشت و محمد برای نگهداری از بچه هایش و همچنین اداره خانه اش به سوده نیاز داشت. البته سوده در مقابل عایشه نیز همانند یک مادربزرگ بود. سوده در آخرین سال خلافت عمر از دنیا رفت. عایشه روایت کرده است که سوده برخی اوقات از نوبت خود میگذشت تا پیامبر شب خود را با عایشه بگذراند زیرا سوده هراس داشت مبادا محمد وی را بخاطر سن بالایش طلاق دهد. پیامبر در حالی با سوده ازدواج کرده بود که تقریبا چاره و امکان دیگری برای ازدواج نداشت زیرا قبیله قریش اورا طرد کرده بود و در آن سالها ازدواج کردن با فرزندان عبدالمطب و بنی هاشم بر ضد مفاد عهدنامه ای بود که منجر به شعب ابيطالب شد بنابر این محمد از روی اجبار با سوده ازدواج کرد.

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 169.

·         ابو داوود جلد .2:2130 برگ 572

·         صحیح بخاری جلد .6:318 برگ 300

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 128

·         صحیح مسلم جلد .2:2958 ( برگ 651)

·         صحیح بخاری جلد .3:269 ( برگ 154) جلد .3:853 ( برگ 29)

·         صحیح مسلم جلد .2:3451 ( برگ 747)

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 202

3- عایشه دختر ابوبکر صدیق (افقه نساء العالم) ، محمد وقتی عایشه 6 ساله بود با وی ازدواج کرد و در سن 9 سالگی با او وقتی خود 53 سال داشت همبستر شد.محمد عایشه را از تمام زنان خود بیشتر دوست داشته است.

·         صحیح مسلم جلد جلد 2 : .3309,3310,3311 صفحه 715 و 716

·         صحیح بخاری جلد .7:88 برگ 65

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 202

4- ام سلمه دختر امیه بن المغیره، زن یکی از مسلمانان به نام "ابوسلمه بن ابوالاسد" بود که در جنگ احد زخمی مهلکی برداشته بود و در نهایت کشته شده بود. ام سلمه در هنگام ازدواج با محمد 29 سال سن داشت و محمد 53 سال سن داشت. ام سلمه از کلیه زنان محمد بیشتر عمر کرد و پس از همه آنها وفات یافت.

·         ابو داوود جلد .1:274 برگ 68 جلد .3:4742 برگ 1332 جلد .2:2382 برگ 654

·         سنن نساء جلد .1 no.240 برگ 228

·         ابن ماجه جلد .3:1779 برگ 72

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 80.

·         صحیح مسلم جلد .2:2455 برگ 540

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 203

5- حفصه دختر عمر بن الخطاب، در سن 18 سالگی شوهر خود خنیس (ابن عبدالله) بن حذاقه السهمی را از دست داده بود و بیوه شده بود. حفصه در هنگام ازدواج با محمد 20 سال سن داشت و محمد 55 ساله بود. در احادیث موجود است که بعد از اینکه ابوبکر و عثمان از ازدواج با وی سر باز زدند، محمد قبول کرد که با وی ازدواج کند. حفصه نیز از حافظان قرآن حساب می‌شود و نسخه عثمان از قرآن با همکاری وی تهیه شده بود.

·         ابن ماجه جلد .3:2086 برگ 258

·         ابو داوود جلد .2:2448 برگ 675 جلد .3:5027 برگ 1402.

·         صحیح مسلم جلد .2:2642 برگ 576 جلد .2:2833 برگ 625 جلد .2:3497 برگ 761

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 202

6- زینب دختر جحش الاسدیه؛ ازدواج زینب دختر جحش از بحث برانگیز ترین ازدواجهای محمد است. 

صحیح مسلم جلد .2:2347 ( برگ 519) جلد .2:3330 ( برگ 723724) جلد .2:3332 ( برگ 725) جلد .2:3494 برگ 760.

·         صحیح بخاری جلد .3:249 ( برگ 138) جلد .3:829 ( برگ 512) جلد .4:6883 ( برگ 1493) ابو داوود جلد .3:4935 برگ 1377-1378 جلد .1:1498.

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 203

7- جویریه دختر حارث بن ابوضرار (اعظم النساء برکه)، محمد در سن 58 سالگی با جویریه که 20 سال سن داشت ازدواج کرد. جویریه دختر رئیس قبیله بنی المصطلق، یکی از قبایل یهودی متعددی بود که محمد به آنها حمله کرده بود. شوهرش مالک بن صفوان بود و در حمله ناگهانی که محمد به این قبیله کرده بود کشته شده بود. محمد از جویریه درخواست ازدواج کرد و جویریه قبول کرد به شرط اینکه اسرای باقیمانده از این جنگ آزاد شوند و غنایم بدست آمده به صاحبان باقیمانده از این جنگ بازگردد. از جویریه به عنوان "زنی بسیار زیبا" در بسیاری از تواریخ یاد شده است، ابن اسحق میگوید جویریه از زیبایی شگفت انگیزی بهره می برد، بطوری که هیچ مردی قدرت نداشت در برابر زیبایی وی مقاوت کند. و رابطه او با محمد به شدت عواطف عایشه را تحریک کرده بود و عایشه از دیدن او در عذاب بود. جویریه 6 سال زن محمد بود و بعد از محمد نیز 39 سال زندگی کرد و در سن 65 سالگی درگذشت. .

·         ابن اسحق سیرت الرسول، برگ 729

·         ابو داوود جلد .3:4935 برگ 1377-1378

·         صحیح بخاری جلد .8:212 ( برگ 137)

·         ابو داوود جلد .1:1498 برگ 392.

·         صحیح مسلم جلد .2:2349 برگ 520

·         صحیح بخاری جلد .3:717 ( برگ 431-432).

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

8- ام حبیبه، رمله دختر ابوسفیان بن الحرب، ابوسفیان رئیس قبیله قریش، قدرتمند ترین مرد مکه بود که همراه با شوهرش عبیدالله ابن جحش از اولین کسانی بودند که مسلمان شده بودند و به حبشه رفته بودند تا پادشاه حبشه را به اسلام دعوت کنند. اما عبید الله ابن جحش الاسدی در حبشه مسیحی شد و از ام حبیبه طلاق گرفت، نام اصلی ام حبیبه رمله بوده است. پیامبر اسلام از راه دور از پادشاه حبشه خواست تا ام حبیبه را به زنی او در آورد، ام حبیبه تا 6 سال بعد نتوانست محمد را ببینید زیرا نمیتوانست به مدینه برگردد. ام حبیبه در هنگام ازدواج با محمد 29 سال سن داشت و محمد 54 سال. محمد امیدوار بود ازدواجش با ام حبیبه نظر ابوسفیان دشمن درجه یک اسلام را تغییر دهد اما چنین اتفاقی نیافتاد.

·         صحیح مسلم جلد .2:1581 برگ 352 جلد .2:3539 برگ 776

·         ابن ماجه جلد .5:3974 برگ 302

·         صحیح مسلم جلد .2:3413 برگ 739 جلد .2:2963 برگ 652

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 202

9- صفیه دختر حیی بن اخطب النضری، صفیه در هنگام ازدواج با محمد 16 سال سن داشت و محمد 60 سال سن داشت. صفیه دختر حیی بن اخطب رئیس قبیله بنی نضیر، از قبایل یهودی مدینه بود که محمد به آن حمله کرد و آنها را مجبور کرد از مدینه خارج شوند و هرچه قابل نقل کردن است با خود ببرند و باقی اموال را برای مسلمانان باقی بگذارند. شوهر قبلی او کنان بن ربیع بود که توسط مسلمانان در همان جنگ کشته شد. شوهر وی توسط مسلمانان به دلیل اینکه مکان مخفی کردن جواهراتش را افشا نمیکرد شکنجه و در نهایت به دستور پیامبر کشته شده بود، و پبامبر همان شب با صفیه ازدواج کرد و با وی همبستر شد. او 4 سال با محمد زندگی کرد و بعد از مرگ محمد 39 سال زندگی کرد..

·         تاریخ طبری 39 برگ 185.

·         صحیح بخاری .2:68 و 4:143280

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

10- میمونه دختر حارث الهلالیه از فرزندان عبدالله بن هلال بن عامر بن صعصعه، میمونه در زمان ازدواج با محمد 36 سال سن داشت (برخی روایات وی را 30 ساله خوانده اند) و محمد 60 ساله بود. نام شوهر پیشین او ابی سبره بن ابی دهمر بوده است و محمد با او در مدینه ازدواج کرده است. میمونه خواهر ناتنی زن دیگر محمد بود. میمونه 3 سال با محمد زندگی کرد و پس از محمد در سن 80 سالگی از دنیا رفت، یعنی 44 سال بیوه ماند.

·         تاریخ طبری جلد .8 برگ 136

·         صحیح مسلم جلد .1:167116741675 برگ 368-369 جلد .2:1672 برگ 369.

·         بحا الانوار جلد 22 برگ 204

11- فاطمه دختر سریح

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 39

12- هند دختر یزید

·         صحیح مسلم جلد .3:4251-4254 برگ 928-929.

13- عصما دختر سیاء

·         تاریخ طبری جلد .10 برگ 185 and footnote 1131 برگ 185.

14- زینب دختر یزید

·         تاریخ طبری جلد .7 برگ 150 footnotes 215216 and تاریخ طبری جلد .39 برگ 163-164

15- قتیله دختر قیس و خواهر اشعث، با پیامبر ازدواج کرد اما پیش از اینکه پیامبر به او دخول کند پیامبر درگذشت، بعد از مرگ محمد عکرمه بن ابی جهل با او ازدواج کرد.

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 138

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

16- اسماء دختر نعمان بن شراحیل ملا محمد مجلسی در مورد این زن نوشته است وقتی وی را نزد محمد آوردند عایشه و حفصه نسبت بو وی حسادت کردند و وی را فریب دادند که ازدواجش با محمد انجام نگیرد. به این صورت که به وی گفتند اگر مایل است توجه محمد را به خود جلب کند باید به محمد بی اعتنای کند، عصما وقتی محمد را دید به او گفت "من فکر میکنم باید از دست تو به الله پناه ببرم" محمد برانگیخته شد و گفت "من فکر میکنم باید به خانواده ات پناه ببری"

·         مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

17- فاطمه دختر صحاک، ملا محمد باقر مجلسی نوشته است وقتی آیات 28 و 29 احزاب نازل شد، فاطمه تصمیم گرفت راه اول را انتخاب کند و از محمد جدا شود.

·         مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

18- ماریه دختر شمعون قبطی، که مقوقس فرستاده بود، وی از پیامبر باردار شد، نام اورا ابراهیم نهادند، دوسال زیست و بمرد. ماجرای ماریه نیز از ماجراهای بحث برانگیز زندگی محمد است. ماریه کنیز (برده) حفصه بود که بعنوان هدیه به او داده شده بود.

 

 تاریخ طبری جلد .39 برگ 194

19- ریحانه دختر زید قرظی از اسرای بنی قریظه بود که سهم محمد از غنائم جنگی بود. ریحانه هرگز حاضر نشد اسلام بیاورد و حتی پیشنهاد محمد مبنی بر ازدواج با وی را نیز قبول نکرد و تصمیم داشت نه اسلام بیاورد و نه با محمد ازدواج کند. و وی تا آخر عمر تن به برده بودن وکنیزی بیت محمد در داد اما حاضر نشد مسلمان شود و یا با محمد ازدواج رسمی کند،

تاریخ طبری جلد .39 برگ 164-165

·         تاریخ طبری جلد .13 برگ 58.

20- ام شریک دوسیه، نام اصلی او غزیه (غزیله نیز آورده شده است) بوده است و خود را به رسول الله بخشیه است. دختر دودان بن عوف ن عامر بوده است و پیش از ازدواج با محمد با ابی العکر بن سمی الازدی ازدواج کرده بود.

بحار الانوار جلد 22 برگ 202

21- صنعا یا سبا دختر سلیم،زنی بود که پیش از آنکه پیامبر با او همبستر شود او مرد.

22- قضیه دختر جابر از بنی کلاب، زنی بود که به محمد گفت مرا به تو داده اند و به من خبر ندادند، پس از محمد طلاق خواست و محمد اورا طلاق داد..

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 139

23- زینب دختر خزیمه الهلالیه از پسران عبد مناف بن هلال بن عار ابن صعصعه (ام المساکین) بود که بود که بعد از کشته شدن شوهرش "عبیده بن حارث بن عبدالمطلب" در جنگ بدر قبول کرد که با محمد ازدواج کند اما 8 ماه بعد از این ازدواج از دنیا رفت. او را "ام المساکین" (مادر مستمندان) نامیده اند.

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 203

24- دختر خلیفه الکلبی و خواهر دحیه بن خلیفه، به خانه آوردش و در خانه پیامبر مرد

زنان دیگر محمد،

25- عالیه دختر ظبیان از بنی بکربن زنی بود که محمد با وی ازدواج کرد اما بعد از مدتی وی را طلاق داد.

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 138

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

26- قوتیله بنت قیس بن معدی کرب و خواهر اشعث بن قیس، پیامبر اورا به زنی کرد اما هنوز او را ندیده بود که مرد. برخی نیز گفته اند محمد اورا طلاق داد.

27- خوله بنت الهذیل از بنی حاریث که طلاق گرفت.

28- لیلی بنت الخطیم پیر زنی بود از قبیله بنی خزرج .

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

29- ام هانی دختر ابوطالب، وی بهانه آورده بود که بچه دار است و باید از بچه اش نگهداری کند. لذا پیشنهاد محمد را رد کرد.

30- ضباعه دختر عامر بن قرط، که پیغمبر اورا از پسرش بخواست اما پسرش به پیامبر گفت مادرم پیر است و پیامبرمنصرف شد.

31- صفیه دختر بشامه عنبری که از اسرای افتاده به دست مسلمانان بود، محمد او را بخواست اما شوی باز آمد و چون زنش را می‌خواست مسلمان شد تا زنش بر او حرام نگردد. پیامبر از او پرسید من را خواهی یا شویت را؟ صفیه گفت شویم را.

32- ام حبیبه دختر عباس بن عبدالمطلب، پیغمبر اورا به زنی خواست، عباس گفت یا رسول الله او با تو شیر خورده است.

33- جمره دختر حارث بن ابی حارثه، محمد اورا از حارث بخواست، حارث به دروغ به پیامبر گفت بدن او پیسی دارد و تورا شایسته نیست.

·         سایر موارد موجود در تاریخ

34- محمد زنی که نامی از وی باقی نمانده است طلاق داد زیرا وی چشم چرانی میکرد و به مردانی که از مسجد خارج میشدند زیر چشمی نگاه میکرد.

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 187

35- ملیکه اللیثیه ، محمد با او ازدواج میکند با او همبستر نمیشود و او را طلاق میدهد.

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

36- ملیکه دختر کعب به مدت کوتاهی با محمد ازدواج کرد، عایشه از وی پرسید آیا می‌خواهی شوهری داشته باشی که شوهر قبلی تورا کشت؟ وی به خدا از محمد پناه برد و محمد وی را طلاق داد.

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 165

37- شنباء دختر عمر الغفریه، مردم قبیله او با قبیله بنی قریظه هم پیمان بودند، وقتی ابراهیم فرزند محمد مرد؛ وی به محمد گفت اگر تو پیامبر راستینی میبودی فرزندت نمی مرد. محمد بعد از اینکه با او همبستر شد وی را طلاق داد.

·         تاریخ طبری جلد .9 برگ 136

38- ملائکه دختر داوود زن دیگری بود که با محمد ازدواج کرد اما پس از اینکه فهمید محمد پدرش را کشته است، از وی جدا شد.

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 165

39- عمیره دختر یزید که محمد وی را طلاق داد زیرا وی به جذام مبتلا شده بود."

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

·         مجلسی حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

40- سناء بنت سفیان، محمد مدت کوتاهی با او ازدواج کرد.

·         تاریخ طبری جلد .39 برگ 188

41- احدایث ضعیفی خبر از ازدواج محمد با عمره نیز ازدواج کرده بود.

·         ابن ماجه جلد .3:2054 برگ 233 جلد .3:2030 برگ 226


42-
دختر الجهال برای مدت کوتاهی با محمد ازدواج کرد.

·         صحیح بخاری جلد .7:181 برگ 131132


43-
دوبه دختر امیر. از طایفه سعسعه

44- عماره یا عمامه دختر حمزه، از طایفه قریش، هاشم.

45- سنی دختر صلت، زنی دیگر بود که محمد قصد ازدواج با وی را داشت اما قبل از اینکه به این خواسته خود بخواهد عمل کند از دنیا رفت.

·         مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم صفحه 597

·         بحار الانوار جلد 22 برگ 204

46- تکانه نام زنی دیگر است که مجلسی در مورد وی نوشته است دختر سیاهپوستی بود که "مقدوس" پادشاه مصر همچون ماریه قبطیه به محمد هدیه داده بود. محمد ابتدا او را آزاد کرد و سپس وی را به عقد ازدواج خود در آورد. بعد از درگذشت محمد عباس با او ازدواج کرد.

·         مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم صفحه 597

شیخ کلینی نویسنده و اندیشمند بزرگ اسلامی و نویسنده کتابهای اصول و فروع کافی در مورد محمد از امام رضا نقل کرده است که قدرت جماع پیامبر با چهل مرد برابر بود.

·         مجلسی، حیات القلوب یا زندگی حضرت محمد، جلد دوم صفحه 599

بعد از مرگ محمد هیچکدام از زنانش اجازه ازدواج با شخص دیگری نداشتند و آنان را ام المومنین نامیدند، و همگی مجبور بودند تا آخر عمر بیوه بمانند.

منابع در مورد تاریخ طبری از برگردان انگلیسی این کتاب میباشند و در مورد بحار الانوار علامه مجلسی از متن اصلی عربی، دار الکتب الاسلامیه، طهران، بازار سلطانی، ربیع الاول 1385 قمری، چاپخانه حیدیری میباشد.

 

 














--
Iran is here...
Mim.K.Siyah





--
Iran is here...
Mim.K.Siyah





--
Iran is here...
Mim.K.Siyah

__._,_.___
Recent Activity:
یاهو گروه انديشه نیک برای تبادل اندیشه و انتقال مطالب آموزنده

اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به

نسل دیگر، راه اندازی شده است.


baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:

1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)

اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است

می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی

http://groups.yahoo.com/group/AndisheyeNik

وآدرس ایمیل andisheyenik@yahoogroups.com

،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید

لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها

و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.

شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم

مدیریت اندیشه نیک
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved