428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۹۰

کروبی: ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد

کروبی: ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد

در پاسخ به شایعات و خبرسازی های اخیر

 

تحول سبز: بدنبال خبرسازی های اخیر مبنی بر اظهار ندامت مهدی کروبی از مواضع گذشته اش، وی در دیدار با خانواده اش تاکید کرد: من بر مواضع و عقاید فکری خود استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد.

روز گذشته خانواده مهدی کروبی با وی دیدار کردند. به گزارش سحام نیوز، در این دیدار حسین کروبی به همراه همسر و فرزندانش و نیز فاطمه کروبی حضور داشتند. حسین کروبی در خصوص این دیدار به خبرنگار ما گفت: " نزدیک هفت ماه بود که پدرم را ندیده بودم؛ یعنی از همان روز نخست حصر خانگی. امروز به صورت ناگهانی از موافقت نیروهای امنیتی برای دیدار من و خانواده ام به همراه مادرم برای دیدار با پدر مطلع شدیم. لذا حوالی ظهر امروز به همان ساختمانی که پدر از یک ماه قبل در آن سکونت یافته اند رفتیم."

حسین کروبی در ادامه در خصوص وضعیت روحی و جسمی آقای کروبی افزود: "ایشان هم به لحاظ روحی و هم از نظر جسمی در شرایط مطلوبی به سر می بردند و در تمام طول دیدار با روحیه ای قوی، همچون گذشته در خصوص مسائل صحبت می کردند و همچنان بر مواضع خود بیش از پیش تاکید می کردند. "

فرزند ارشد مهدی کروبی با شایعه خواندن اخبار و اطلاعات منتشره در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه از سوی آقای کروبی؛ به خبرنگار ما گفت: " در این ملاقات من خبرهای منتشر شده در سایت های حکومتی مبنی بر نوشتن توبه نامه را به ایشان منتقل کردم و ایشان در پاسخ گفتند «من بر مواضع و عقاید فکری خود استوار ایستاده ام و ذره ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد

حسین کروبی همچنین با ذکر نقل قول دیگری از آقای کروبی، افزود: " حکومت و نیروهای اطلاعاتی طی مدت هفت ماه اخیر با روحیات من به خوبی آشنا شده اند و مواضع مرا می دانند و فهمیده اند که من چگونه فکر می کنم، لذا به خود اجازه نمی دهند که مرا راهنمایی و ارشاد کنند، چه برسد به اینکه بخواهند وارد چنین فازهایی در خصوص نوشتن توبه نامه و ندامت نامه با من بشوند."

به گزارش سحام، با توجه به نگرانی در خصوص وضعیت ایشان؛ ماموران امنیتی در این دیدار به خانواده آقای کروبی قول مساعد داده بودند که طی ۱۵ روز آینده آقای کروبی را به مکان مناسبی منتقل نمایند تا ایشان بتوانند از حیاط و هوای آزاد بهره مند شوند. ایشان همچنین از احتمال موافقت مقامات در خصوص حضور خانم فاطمه کروبی در کنار آقای کروبی در آن مکان جدید خبر داده اند. در حال حاضر مایحتاج غذایی و خوراکی ایشان توسط وزارت اطلاعات تهیه می گردد.

لازم به توضیح است که در روزهای اخیر سایت های منتسب به جریان حاکم با انتشار مطالبی کذب، خبر از انتشار توبه نامه آقای کروبی داده بودند. این سایت ها با انتشار دروغین بخش هایی از این "به اصطلاح توبه نامه" سعی در تخریب چهره آقای کروبی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

یاسر خمینی: شجاعت کروبی ثابت کرد منافع مردم مهم تر از زندگی راحت برای ایشان است

 

دیدار نوه‌ و عروس امام خمینی با فاطمه کروبی

 

تحول سبز: حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر خمینی به همراه همسر و مادرش، دکتر فاطمه طباطبایی روز چهارشنبه در منزل فاطمه کروبی با وی دیدار کردند.

به گزارش سحام‌نیوز، در ابتدای این دیدار، فاطمه کروبی شرحی از آخرین وضعیت مهدی کروبی و شرایط سختی که خانواده‌ی کروبی در هفت ماه گذشته داشته‌اند، ارائه کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین یاسر خمینی با اظهار تاسف از شرایط پیش آمده برای آقای کروبی و خانواده‌ی وی عنوان کرد: آقای کروبی از پیشگامان نهضت امام بوده‌ و همیشه مورد عنایت و توجه ایشان قرار داشت. آقای کروبی با شجاعتی که قبل و بعد از انقلاب از خود نشان داد ثابت کرد که اسلام، کشور و منافع مردم برای او بسیار مهم‌تر از زندگی راحت و بدون دغدغه است.

وی همچنین ابراز داشت: امیدوارم مسئولان کشور با درایتی عمیق‌تر به مسائل نگاه کنند و هر چه زودتر به حبس این دو عزیزِ همراه مردم خاتمه دهند.

در پایان این دیدار دکتر فاطمه طباطبایی همسر مرحوم احمد خمینی، با ذکر خاطره‌ای از هتک حرمت روحانیت، نسبت به آسیب شدیدی که در چند ساله‌ی اخیر به باورهای دینی مردم وارد شده ابراز تاسف و نگرانی کرد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر محدودیت‌های صورت گرفته برای آقایان کروبی و موسوی پایان پذیرد.

 

 

 

 

تماس آیت الله بیات زنجانی با خانواده اشکان ذهابیان و ابراز نگرانی از ادامه اعتصاب غذای ایشان

تحول سبز: آیت الله العظمی بیات زنجانی از مراجع تقلید با پدر اشکان ذهابیان زندانی سیاسی اعتصاب کننده تماس گرفت.

ایشان در تماس تلفنی خود با پدر آقای اشکان ذهابیان، ضمن اعلام نگرانی نسبت به ادامۀ اعتصاب غذای فرزندشان، از ایشان دلجوئی و تفقد نمود.

اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و وضعیت نامناسب در زندان بابل، اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت پس از گذراندن بیش از نیمی از ۶ ماه حکم غیرقانونی حبس در زندان متی کلا بابل، در اعتراض به شرایط نگهداری در این زندان از روز سه شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود تر زده است.

اشکان ذهابیان دانشجوی رشته شیمی محض، در دوران تحصیل در دانشگاه، از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد بوده که پس از سفر به قم و دیدار با مراجع، دستگیر شد.

بنا بر این گزارش بحث گرفتن استفتا از مراجع مبنی بر عدم حلیت محرومیت از تحصیل دانشجویان و خبری شدن این موضوع دلیل اصلی بازداشت این فعال دانشجویی بوده است.

 

 

 

 

 

 

"عظمت" ضارب شهید هدی صابر در بهداری اوین

تحول سبز: درحالیکه برخی مقامات قضایی و همچنین مسئولین زندان، مدعی عدم برخورد خشن و ضرب و شتم و آزارِ مرحوم هدی صابر، زندانیِ سیاسیِ اعتصابی که اوایل هفته جان باخت شده اند، یکی از زندانیانِ اوین، آخرین لحظاتِ حضور مرحوم صابر در آن زندان را تشریح کرده و بر برخوردهای غیرانسانی و خشونت بار مسئولین زندان صحه می گذارد.

پیش از این نیز ۶۴ تن از زندانیان سیاسی اوین، با انتشار بیانیه ای، بر این موضوع تاکید کرده بودند.

به گزارش جرس، یکی از زندانیان سیاسی که آخرین روز و لحظات حضور مرحوم هدی صابر در زندان اوین را شاهد بوده، ابتدا از کلاس های آموزشی مرحوم صابر برای زندانیان سخن گفته و خاطرنشان می کند "در آخرین کلاس درس در بند، آقای صابر به ما گفت: هر رفتی با نقطه چین هایی برای بقیه همراه است که دیگران باید پیگیر آن باشند،عزت الله سحابی و هاله هم نقطه چین های خود را برای ما به جا گذاشتند."

وی در شرح رخدادهای آخرین لحظه های حضور هدی صابر در بند ٣۵۰ زندان اوین می نویسد:

"نیمه شب بیستم خرداد، پس از نه روز از آغاز اعتصاب غذای آقای صابر، وی دچار حمله قلبی شد. پس از اطلاع به افسر نگهبان کشیک بند، آقای دایی، قرار به انتقال ایشان به بهداری زندان اوین شدو با همکاری حاضرین، ایشان با برانکارد به محوطه جلوی بند منتقل شد که متاسفانه فاصله کمتر از یک دقیقه ای بهداری تا بند، با تاخیر بیش از پانزده دقیقه ای آمبولانس مواجه شد.

پس از منتقل شدن ایشان به بهداری، نیم ساعت بعد شاهد بازگشت آقای صابر به بند بودیم و این بار در شرایطی نامساعدتر و تکیده .

با نگرانی حال ایشان و شرح ماوقع بهداری را جویا شدیم که خود ایشان بیان داشتند که در بهداری توسط عوامل زندان و شخصی به اسم «عظمت»، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و با مشت بر سر ایشان کوبیده شده و توسط پرسنل بهداری با پای برهنه از آنجا به بیرون انداخته شدند!!!

این نحوه برخورد با آقای صابر، با اعتراض حاضرین در اتاق ایشان به افسر نگهبان بند مواجه شد که البته از سوی وی به کلی تکذیب شد. در همین حال شاهد وخامت حال آقای صابر به صورت درد شدید در قفسه سینه و سمت چپ بدن و همچنین حالت تهوع در ایشان بودیم که متاسفانه به دلیل اتفاقات رخ داده در بهداری ، ایشان از منتقل شدن به آنجا به شدت امتناع کردند که درنهایت با اصرار دوستان که نگران حال ایشان بودند و قول افسر نگهبان مبنی بر حفاظت از ایشان در مقابل عوامل ضرب و شتم کننده وهمچنین انتقال به بیمارستانی خارج از زندان؛ ایشان به محوطه جلوی بند با برانکارد انتقال داده شدند که متاسفانه با تاخیر مجدد بیش از حد آمبولانس، حال ایشان رو به وخامت نهاد و حتی بعد از رسیدن آمبولانس، با خراب بودن برانکارد و تجهیزات آن مواجه شدیم و در پایان با سختی و مشقت بسیار هدی صابر به آمبولانس منتقل شد و این آخرین دیدار ما با عزیزترین و با اخلاق ترین دوستمان بود."

 

 

 

 

 

بی اعتنایی رهبر جمهوری اسلامی به وقایع سوریه در نماز عید فطر

تحول سبز: رهبر جمهوری اسلامی در نماز روز عید فطر امسال کوچکترین اشاره ای به جنایات رخ داده در سوریه نکرد.

به گزارش تحول سبز، رهبر جمهوری اسلامی که داعیه دار رهبری مسلمین جهان است در خطبه های نماز عید فطر امسال و زمانی که از حوادث اخیر در کشورهای اسلامی سخن میگفت، بدون کوچکترین اشاره ای به کشتار مسلمانان در سوریه به بررسی حوادث جهان اسلام پرداخت.

این در حالی است که آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز با نام بردن از کشورهایی همچون مصر، لیبی، تونس، یمن، بحرین و سومالی به بررسی حوادث رخ داده در جهان اسلام پرداخت و اعتراضات مردم کشورهای اسلامی را در جهت ساقط نمودن عوامل آمریکا و صهیونیسم در منطقه خواند. وی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت مسلمانان بحرین و سومالی، از مردم و مسئولین درخواست کرد تا برای رفع گرفتاری مردم سومالی به این کشورکمک کنند.

رهبر جمهوری اسلامی که وقایع رخ داده در سومالی را به عنوان " غصه‌ی بزرگی که امروز بر دل ما سایه افکنده است" می خواند با بی تفاوتی کامل از کنار جنایات رخ داده در سوریه و کشتار روزانه معترضین سوری توسط حکومت بشار اسد گذشت و حتی حاضر نشد تا نامی از این کشور در خطبه های نماز عید فطر امسال خود بر زبان بیاورد.

 

 

 

 

خشم دفتر رهبری از انتشار و توزیع کتاب سخنرانیهای رحیم مشایی توسط دولت

تحول سبز: احمدی نژاد بار دیگر با بی توجهی به خواسته های آیت الله خامنه ای موجبات عصبانیت مسئولین دفتر رهبری را فراهم کرد.

به گزارش منابع خبری تحول سبز، اصرار احمدی نژاد بر چاپ کتابی از اسفندیار رحیم مشایی با عنوان "انقلاب اسلامی، دستاوردها و ضرورت‌های اطلاع‌رسانی" باعث ناراحتی رهبر جمهوری اسلامی شده است و علی رغم تذکر مسئولین دفتر رهبری به احمدی نژاد برای جلوگیری از توزیع این کتاب، دفتر ریاست جمهوری اقدام به پخش کتاب فوق در ادارات و مراکز دولتی نموده است.

کتاب "انقلاب اسلامی، دستاوردها و ضرورت‌های اطلاع‌رسانی" که توسط مرکز اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور منتشر شده است حاوی مجموعه سخنرانی های اسفندیار رحیم مشایی در جمع مدیران و دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات دولتی است.

این در حالی است که پس از اتفاقات چند ماه گذشته و برخوردهای شدیدی که با نزدیکان "اسفندیار رحیم مشایی" صورت گرفت و در پی جدی شدن بحث دستگیری وی، احمدی نژاد با تن دادن به خواست رهبری حضور مشاور ارشد خود در محافل عمومی را محدود نمود تا مانع تحریک بیشتر طرفداران رهبر جمهوری اسلامی شود.

 

 

 

 

علی کریمی پیراهن اش را به اشکان سهرابی تقدیم کرد

تحول سبز: علی کریمی بازیکن برجسته فوتبال ایران پیراهن خود را به شهید جنبش سبز اهدا کرد.

به گزارش جرس، علی کریمی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تهران، و برجسته ترین بازیکن ده سال اخیر فوتبال ایران -به تعبیر فرهاد مجیدی، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران- در اقدامی معنادار و جوانمردانه، پیراهن ورزشی خود را در که در جام باشگاه های اروپا بر تن داشته، به شهید جنبش سبز، اشکان سهرابی، و خانواده اش تقدیم کرده است.

اشکان سهرابی، دانشجوی مهندسی در جریان اعتراضات خیابانی سال ۸۸ در روز ۳۰ خرداد هدف سه گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

علی کریمی و برخی دیگر از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، در جریان اعتراض های پس از انتخابات، به شکل آشکار از جنبش سبز حمایت کردند. اوج این حمایت در بازی ایران و کره جنوبی بود؛ کریمی و چند ملی پوش دیگر مثل مهدی مهدوی‌کیا از دستبند سبز به نشانه حمایت از جنبش سبز استفاده کرد.

حمایت کریمی از جنبش سبز چنان برای اهالی فوتبال معنادار بود که در روز قدس ۸۸ و پس از اعتراض میلیونی سبزها، در بازی استقلال و استیل آذین که به دلیل همین اعتراضات با تاخیر پخش شد هنگامی که علی کریمی برای زدن ضربه کرنر به طرف دروازه استقلال پشت توپ قرار گرفت مورد تشویق شدید تماشاگران استقلال (تیم رقیب) قرار گرفت؛ تا جایی که کریمی با دست زدن متقابل از ابراز احساسات آنها تشکر کرد.

علی کریمی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، سابقه بازی در الاهلی امارات، القطر قطر، بایرن مونیخ و شالکه آلمان را در کارنامه دارد.

 

 

--
عضویت در گروه
برای مشترک شدن در این گروه از آدرس ایمیل خود به این آدرس ایمیل بفرستید
Jonbeshsabziran+subscribe@googlegroups.com
پس از آن برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید بر روی لینکی که در آن ایمیل هست کلیک کنید
لغو عضویت در گروه
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از آدرس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
Jonbeshsabziran+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved