اما این کتاب مرجع علمی نیست من کاری با سخنان هیچ مذهب و هیچ فرقه ای ندارم
From: man from elysian <amanfromelysian@gmail.com>
To: saeed samadian <saeedsun114@yahoo.com>; S.O.S-----HELP <kia_rambo@yahoo.com>
Cc: AndisheyeNik@yahoogroups.com
Sent: Sat, January 1, 2011 2:10:05 PM
Subject: Re: -- AndisheyeNik -- درباره دین
درود
خوشتر داريم كه ما را همان فريمن بناميد
چه كسي اين قوانين را گذارده؟
چه كسي همان ذره اي را كه ايجاد انفجار بيگ بنگ كرد را درست كرده ؟
چه كسي چنين جرمي به آن داده ؟
چه كسي آنرا آنقدر داغ كرده ؟
در واقع اين پرسشها كه شايد متبحرانه از طرف خداباوران درست شد ، دنباله همان برهان علت و معلول است .برهان علت و معلول نيز سالها مورد مناقشه بود و سرانجام مردود شد چون اگر هر چيز علتي داشته باشد خدا خود نيز بايد علتي داشته باشد . وقتي براي هر معلولي بدنبال علت ميگرديد در نهايت به اين ميرسيد كه اين قوانين فيزيك و شيمي و ... .را هم بايد چيزي ، موجودي با شعوري ، حقيقتي ،پديد آورنده اي .... وضع كرده باشد اما غافل از اينكه درادامه همين استدلال موجوديت همان پديد آورنده را زير سئوال ميبرد كه پاسخي براي آن نيست .
قوانيني كه ميشنايم و از آن نام ميبريد جهان شمول نيستند ، يعني در تمام گيتي صادق نيست ، قوانين فيزيك براي زمان انفجار بيگ بنگ درست نيستند ، قوانين نور در فضاي سياهچاله ها درست نيستند ، قوانين جرم در سرعتهاي نزديك به نور درست نيستند ...... اينكه چرا قوانين به شكل كنوني هستند را ما بدرستي نميدانيم و چيزي كه در دانش ما نباشد سخن از آن نميگوييم ، اما بي شك اگر دو قطب همنام آهنربا يكديگر را جذب ميكردند باز هم امروز ميپرسيديم چرا دفع نميكنند .(هر چند كه اين مثال پاسخي علمي دارد اما ما دريافتيم كه نگر شما چيست)
جناب صمديان
اگر شما باور داشته باشيد كه تصادفت از قانون خاصي پيروي ميكنند همانگونه كه گفتم پيرامون جبر و اختيار به مشكل برخورد ميكنيم . در نمونه كندن برگ لازم است سخني بگويم تا همدل و همصدا شويم . زماني كه برگ را كنده ايد و در دستان شماست هيچ موجودي قادر به پيش بيني اين نيست كه شما برگ را كي و كجا و با چه نيرويي پرتاب خواهيد كرد . اين نتيجه داشتن اختيار است و اينكه حركات و دريافت او از گيتي قبلا ديكته نشده و نزد موجود با شعوري نيست . درنتيجه عالم بودن اين موجود بر پهنه گيتي مشكل دار ميشود و ناقص خواهد شد .و اگر بگوييد زمان و مكان پرتاب برگ تصادفي نيست پس براي انسان جبر قايل شده ايد و موجود ذيشعور را جابر ميدانيد .
وقتي كه انسان اين برگ را پرتاب ميكند آنگاه برگ مشمول قوانين گيتي شده و زمان و مكان فرود آن با توجه به برايند بردارهاي نيرو قابل محاسبه است .موضوع داستان ما بر سر بخش نخست است كه هيچ چيز قابل پيش بيني نيست . جناب اس او اس گفتند كه نگريستند و همه چيز را قابل محاسبه دانستند هر چند كه ما دانش آنرا نداشته باشيم اما قابل پيش بيني است اما من ميگويم به وارونه است . خودرويي كه ميرانيد و خورويي از روبرو ميايد هيچ قدرتي نميتواند پيش بيني كند كه خودرو روبرو وقتي به شما ميرسد فرمان را به سمت شما ميگيرد يا اينكه مستقيم حركت ميكند . ترمز ميكند يا نميكند ...... اينها وقتي قابل محاسبه هستند كه اتفاق شروع شده باشد (برگ رها شده باشد ) براي همين دوباره به رويدادها بنگريد و بين اين دو بخش تفاوت قايل شويد. نگر ما از تصادفي بودن بخش نخست كار است .
بدرود
اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به
نسل دیگر، راه اندازی شده است.
baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:
1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)
اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است
می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی
http://groups.yahoo.com/group/AndisheyeNik
وآدرس ایمیل andisheyenik@yahoogroups.com
،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید
لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها
و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.
شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم
مدیریت اندیشه نیک





هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر