گیج باد انواع لاستیک
Wind Gauge tires
Artech
مشخصات گیج باد دیجیتال:
1. نمایشگر LCD
2. پس زمینه روشن (آبی)
3. نمایش اندازه فشار بر سه استاندارد psi / bar / kpa
4. کم حجم و سبک
5. دارای باتری لیتیوم با عمر بالا (3 سال)
6. استفاده آسان در هر زمان و مکان
7. دارای کیف زیبا
8. گارانتی تعویض 6 ماهه
فشار باد مناسب قدرت تایر را در برابرنیروی وزن و شرایط مختلف رانندگی مانند ترمز کردن ,شتاب گرفتن و غیره بیشتر می کند .بهترین وضعیت تایر ,با فشار باد مناسب مهیا می شود,بنابراین باید حداقل دو هفته یکبار فشار باد را تنظیم کنید.
-اگر فشار باد خیلی زیاد باشد معایب زیر ظاهرمی شود:
1)باریک شدن سطح تماس و کاهش قابلیت های تایر و پایداری آن .
2)سلب آرامش و راحتی در رانندگی!
3)ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی.
4)قابلیت جذب نیرو های وارده از جاده به لایه های میانی از بین می رود و با کم شدن استقامت آنها در برابر نیروها آسیب پذیریشان زیاد می شود .
5)به دلیل تجمع نیروهادر مرکز آج ها لایه های لاستیکی در زمان گرم شدن تمایل زیادی به جدا شدن دارند.
-اگرفشار باد کم باشد معایب زیرظاهر می شوند:
1)زیاد شدن مصرف سوخت به دلیل افزایش سطح تماس با جاده
2)اگر چرخ های جلو کم باد باشند فرمان سفت و یا به یک سمت کشیده می شود
3)ساییده شدن سریع تر و بیشتر قسمت بیرونی آج ها
4)در زمان حرکت به دلیل تغییر شکل زیاد در منطقه تماس با جاده حرارت فوق العاده بالا می رود و امکان جداشدن لایه ها بیشتر میشود که این مساله خطرات زیادی در پی دارد
5)موج دار شدن و بالا رفتن حرارت در سرعت های بالا
6)له شدن تیوپبین رینگ و حلقه داخلی تایر
-چند نکته:
1)برای حرکت در بزرگراه ها و با سرعت بالا فشار باد را طبق سفارش کارخانه بیشتر کنید
2)خودرویی که بار سنگین حمل می کند دقیقا شرایط تایرکم باد را دارد.
3)باد تایر را همیشه در حالت سرد و یا زمانی که 2تا3 کسلومتر با سرعت کم حرکت کرده تنظیم کنیدزیرا حرارت فشار را افزایش می دهد تابش نور خورشید در زمان پارک طولانی یز چنین حالتی ایجاد میکند.
هیچگاه این اضافه فشار را در زمان گرم بودن تایر خارج نکنیدزیرا هنگام خنک شدن تایر دچار کمبود وزن می شود
4)بعد از تنظیم باد در پوش "والو"را با دقت ببندید
5)تنها به چشم خود برای تنظیم باد اعتماد نکنید. (به شکل زیر توجه کنید )
6)حتما به فشار استاندارد داده شده توسط کارخانه سازنده توجه کنید.
7 ) همواره فشار باد تایر زاپاس را بیشتر از حد اکثر فشار داده توسط کارخانه سازنده تنظیم کنید.
(به شکل زیر توجه کنید)
چند پیشنهاد
تنظيم باد چرخها علاوه بر مزيت هاي اقتصادي آن نظير بالارفتن طول عمرلاستيك،كاهش مصرف سوخت و... باعث بالارفتن ايمني رانندگی مي گردد.
با توجه به اينكه كاهش وافزايش چند PSI فشار تأثيرات منفي دارد واكثر گيج هاي باد آپاراتي ها،از تنظيم افتاده ونياز به کالیبره شدن دارند،حتماٌ نسبت به تهيه يك گيج باد استاندارد براي تنظيم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائيد.
از تيوپ دار كردن چرخها خودداري کنید.مگردر شرايطي كه لاستيك نو بوده وامكان پنچري به صورت تيوبلس نباشد كه لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.
در سفرهاي طولاني فشار باد لاستيك بين 2تا3 psi بيش تر از حالت عادي در شرايط رانندگي در شهر باشد.
لاستيك ها را مرتباٌ زير وسيله نقليه جابجا كنيد(سواري هر 3000كيلومتر وباری هر 5000كيلومتر)
تعويض لاستيك زماني است كه عمق آج به 6/1 ميليمتر رسيده باشد.
توصيه مي گردد روي هر خودرواز يك نوع لاستيك استفاده گردد. در صورتيكه مجبور به استفاده از انواع لاستيك هستيد،لاستيكهاي رادیال را در محورهاي عقب استفاده نمائيد.
حركات غير عادي لاستيك از قبيل كشيدن به يك جهت ويا لرزش وغيره را جدي بگيريد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر