428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

Re: انجمن ام تی ان ایرانسل - علت قطعی فارسی 1 اعلام شد

مدرس حوزه: فارسي وان بدتر از قرآن سوزي است
وي اظهار داشت: افرادي كه ديش هاي ماهواره اي را در خانه هاي خود به منظور ديدن برنامه هاي مخرب نصب مي كنند، در قرآن سوزي شريك هستند.
مدرس حوزه هاي علميه قم با بيان اينكه تهاجم فرهنگي از قرآن سوزي و اهانت فيزيكي به قرآن مهم تر و تاثير گذارتر است گفت: شبكه ماهواره اي فارسي وان به مراتب از قرآن سوزي در خيابان هاي واشنگتن اثرات مخرب بيشتري دارد.
    
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'حسن عرفان' روز پنجشنبه در همايش 'تكريم از پشتيبانان تعليم و تربيت با رويكرد عدالت و بصيرت' استان كرمان از مبارزه با ايمان شيعيان با استفاده از ماهواره ها و شبكه هاي غير اخلاقي به عنوان راه دوم نابود كردن تشيع ياد كرد.

وي گفت: شبكه ماهواره اي 'فارسي وان' كه به طور سلسله وار سريال هايي با ترجمه فارسي پخش مي كند، درصدد وارد آوردن خدشه به ايمان مردم مسلمان ايران است.

وي تصريح كرد: شبكه فارسي وان و ديگر شبكه هاي ماهواره اي در صدد اشاعه ارتباطات نامشروع بين زن و مرد و سست كردن ريشه ايمان و قرآن در دل مردم هستند.

مدرس حوزه هاي علميه قم با اشاره به اينكه ديش هاي ماهواره اي پرچم صهيونيست ها به شمار مي روند گفت: اين ابزار شيطاني است كه توسط صهيونيست ها مستقر شده اند تا ايمان، باور و قرآن مسلمانان را ريشه كن و نابود كنند.

افرادی که دیش ماهواره نصب می کنند در قرآن سوزی شریکند

وي اظهار داشت: افرادي كه ديش هاي ماهواره اي را در خانه هاي خود به منظور ديدن برنامه هاي مخرب نصب مي كنند، در قرآن سوزي شريك هستند.

مدرس حوزه هاي علميه قم، نصب ديش هاي ماهواره هاي صهيونيستي براي ديدن رقص و صحنه هاي غير اخلاقي را نوعي قران سوزي معنوي، جنگ با قرآن و امام حسين (ع) و امام زمان (عج) دانست


نظر شما چیه؟.

2010/8/18 mahdi pajtar <pajtar@gmail.com>
شبكه آموزش ربناي شجريان رو گذاشته بود

2010/8/15 Arpad Aryan <arman.asady@gmail.com>

پخش 'ربنای شجریان' از فارسی وان
به گزارش  البرز، شبکه ماهواره ای فارسی وان در لحظات افطار برای مخاطبان ایرانی خود دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان پخش می کند. 
این شبکه ماهواره ای که یکی از شبکه های زنجیره ای رابرت مردوخ سرمایه دار صهیونیست است با پخش این دعا و نغمه سعی در جذب هرچه بیشتر مخاطب دارد چرا که در میان شبکه های وطنی امسال هیچ یک از آنها اجازه پخش این دعا را ندارند. 
محمدرضا شجریان پس از موضع گیری تند درباره وقایع انتخابات سال گذشته و مصاحبه با رسانه های بیگانه از سوی رسانه های حامی دولت مورد انتقاد شدید قرار گرفت و صداوسیما هم در بخشنامه ای قولی و نه مکتوب از برنامه سازان خود خواست در هیچ بخشی از برنامه ها از این صدا استفاده نکنند. 
هرچند آنگونه که سایت خبری مشرق گزارش داده در خلال برنامه کودکانه فتیله در اولین جمعه ماه رمضان لابلای یکی از سرودها صدای ربنای شجریان شنیده شد. 
گزارش البرز حاکی است جمعه شب همچنین در میانه پخش سریال ملکوت از شبکه دوی سیما دقایق طولانی که با سکوت بازیگر نقش اصلی - محمدرضا شریفی نیا - همراه بود صدای دعای ربنا با صدای استاد شجریان به گوش می رسید. 
برخورد حذفی با آثار و چهره های هنری متاسفانه رویه نادرستی است که صداوسیما به عنوان سیاست قطعی در چند سال گذشته در پیش گرفته است در حالیکه فرصت تماشای سیمای جمهوری اسلامی ایران اکنون با برخورد های صلبی برخی سیاستگذاران این رسانه اکنون به تهدیدی بدل گشته که شبکه معلوم الحال فارسی وان از ان بهره می برد. 
فارسی وان مروج عشق های ضربدری حالا اذان مغرب به افق تهران پخش می کند و با جلوه های زیبای تصویری احادیث و روایاتی در باب ماه مبارک رمضان برای تماشاچیان خود به نمایش می گذارد. به طوری که برخی بینندگان با دیدن این تصاویر شائبه تعلق این شبکه به جمهوری اسلامی را مطرح می کنند. 

2010/8/6 Arpad Aryan <arman.asady@gmail.com>

حذف «فارسی‌وان» کارگشا نیست

دتی است در گوشه و کنار شهر از شبکه تلویزیونی تازه‌ای نام برده می‌شود که ظاهرا مخاطبانی را هم در جامعه ما به خود جلب کرده است. این شبکه همان شبکه «فارسی‌وان» است که ساعات قابل توجهی از شبانه روز را به پخش مجموعه‌های تلویزیونی دوبله شده به زبان فارسی می‌پردازد. این مجموعه‌ها بعد از پخش اولیه بارها تکرار هم می‌شود.

عده ای از مردم و نهادهای جامعه نسبت به وجود این شبکه مواضع متفاوتی گرفته و از جمله آن که گروهی آن را مخرب و مزاحم دانسته‌اند. اما عده‌ای هم معتقدند که عملکرد درست رسانه ملی می تواند جلوی «شوک» احتمالی عملکرد چنین شبکه‌هائی را بگیرد. هر چه هست به نظر نمی‌رسد کسی نسبت به این شبکه بی‌تفاوت مانده باشد. 

ابتدا بد نیست نگاهی به طبیعت مجموعه‌هائی بپردازیم که در این شبکه پخش می‌شود. داستان برخی از مجموعه های شبکه «فارسی‌وان» که حساسیت ها را برانگیخته است عمدتا حکایت روابط پنهانی انسان‌هائی است که در جائی مثل امریکای لاتین یا شرق دور، که روابط زن و مرد به گونه ای متفاوت از بقیه دنیا تعریف می‌شود، رخ می‌دهد. در حقیقت این مجموعه ها برای بینندگان آن سرزمین‌ها تهیه شده و بخشی از زندگی آدم هائی را روایت می‌کند که روابطی پر از جنجال و ابهام دارند به حدی که در حتی در همان جوامع نیز روابطی مذموم و نا به هنجار می‌باشد. هنوز این باور وجود ندارد که این مجموعه ها صرفا برای مخاطبان کشوری مثل کشور ما تهیه شده باشد.

پخش این گونه مجموعه‌ها از ده‌ها سال پیش ابتدا از ایالات متحده امریکا آغاز شد. در اصطلاح انگلیسی به این مجموعه ها «سوپ اوپرا» می‌گویند. شاید مجموعه «پیتون پلیس» اولین مجموعه از این دست بود که از سال 1964 در 514 قسمت برای مدت پنج سال ابتدا از شبکه ای.بی.سی. امریکا و سپس بسیاری شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر پخش شد. این مجموعه مورد علاقه سالخوردگان منزوی و انسان های تنها، خسته از جنگ و افسرده آن دهه امریکا بود که در غیاب جوانان پوچ گرای آن دهه که به «هیپیسم» رو کرده، به گوشه ای خزیده و یا برای «مدیتیشن» راهی هند و چین شده بودند، به تماشای این مجموعه می‌نشستند. این بینندگان در عین حال از فضای سیاسی و پر تنش رسانه‌ای دهه 1960 امریکا روگردان شده و به پخش چنین مجموعه‌های آرامی که نقش مخدر را ایفا می‌کردند، گرایش پیدا کرده بودند.

بعد از پیتون پلیس نوبت به سریال های دیگری رسید که مشهورترین آن ها «داینستی» و بالاخره «دالاس»  بود. قسمت های اول مجموعه دالاس از سال 1978 تا 1991 یعنی حدود سیزده سال جامعه امریکا را به خود متوجه کرد و بینندگانی پیدا کرد. ظاهرا قسمت دوم آن هم هنوز در حال پخش است.

در حقیقت معروف‌ترین و پر هزینه‌ترین نمونه از این «ژانر» مجموعه ها در امریکا ساخته شده است. نمونه های کم ارزش تری هم در اروپا و استرالیا ساخته شده و خلاصه نسخه های مبتذل تر، ارزان تر، پوک تر و بی مایه‌تری از آن هم در کشورهای فاقد زیرساخت، بنیه و هنر نمایشی قابل تامل مثلا برخی کشورهای امریکای لاتین یا شرق دور ساخته شده است.

مجموعه های تلویزیونی موسوم به «سوپ اوپرا» از اواسط دهه 1990 در امریکا جذابیت خود را از دست دادند. به گونه ای که مجموعه «جوان و بی قرار» که در سال 1994 بالغ بر 6/8 در صد بیننده داشت در سال 2009 کمتر از 7/3 در صد بیننده پیدا کرد. و از سال 1999 دیگر هیچ مجموعه ای از این دست در امریکا نمایش داده نشده است.

این مجموعه ها در ابتدا به این بهانه اولیه که بخشی از جامعه امریکا مانند سناتورها، ثروتمندان و سیاستمداران امریکائی فاسدند اقدام به نشان دادن عریان آن فسادها می‌کردند. در گونه امریکای لاتینی و شرق دوری آن هم همین توجه توجیه گرایانه وجود دارد. در حقیقت بیننده با تماشای این مجموعه ها که در ساده ترین شکل و کم هزینه ترین صورت ممکن تهیه می شوند به بهانه این که می خواهد از فساد پشت پرده این گروه ها باخبر شود به تماشای این مجموعه ها می نشیند.

شبکه فارسی‌وان به قولی سعی در پر کردن خلائی دارد که در سیاست های تلویزیونی در کشورما به وجود آمده است. از آن جا که نمایش سکس به صورت بی پرده یا  پوشیده و روابط نامشروع از فهرست برنامه های  تلویزیون کشور ما حذف شده است فارسی‌وان می کوشد برنامه‌هائی پخش کند که این بخش حذف شده را نمایش دهد. به قول یک روزنامه امریکائی «شبکه تلویزیونی فارسی‌وان چیزی را نمایش می دهد که تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مایل به نمایش آن نیست.» البته مجموعه های فعلی تلویزیون فارسی‌وان سعی دارد در این مرحله سکس را نامحسوس و نامرئی و بی اشکال بودن روابط نامشروع را پیچیده و غیر مستقیم مطرح و القا کند.

به خاطر داریم زمانی که دستگاه پخش ویدئو در کشور ما جزو وسائل نامطلوب تعریف شده بود عده‌ای در بازار سیاه و به صورت پنهانی به خرید دستگاه پخش ویدئو می‌پرداختند و چون هیچ فیلم ویدئویی به درد بخور و مفیدی هم در اختیار نداشتند نوارهای ویدئویی مبتذل، مستهجن و زشت وارداتی و بسیار بدتر از سریال های شبکه فارسی‌وان ساخته شده در همین گونه کشورهای یاد شده را به صورت قاچاق می‌خریدند و می دیدند.

یعنی نمونه هائی بدتر از «فارسی‌وان» را در ویدئوی خانگی می دیدند. اما عمر این پنهان کاری زیاد به درازا نکشید. چرا که این افراد خیلی زود متوجه تاثیر نامطلوب این برنامه های ضبط شده ویدئویی روی کودکان و  نوجوانان خانواده و بر هم خوردن توازن ارتباطی بزرگسالان خانواده و حتی همسران شدند و این عادت ناپسند را ترک کردند. بد نیست بدانیم که تماشای فیلم های مستهجن و حاوی سکس عریان حتی در کشورهای اروپائی و در امریکا هم عملی زشت و حاکی از بیماری فرد تماشا کننده تلقی می شود.

خوشبختانه با تولید برنامه های ویدئوئی مفید و متنوع از سوی سازمان های مختلف حتی از سوی بخش خصوصی و تحت نظارت نهادهای فرهنگی کشور و در دسترس بودن فراوان آن امروز به ندرت می توان کسی را یافت که از آن نوع نوارهای ویدئویی مستهجن را حتی در خانه نگهداری کند تا چه رسد به دیدن آن.

بعد از واقعه ویدئو، همین حکایت در مورد شبکه های تلویزیونی ماهواره ای تکرار شد. زمانی که تولید برنامه های تلویزیونی داخلی در حجم و کیفیت مورد نیاز نبود عطش برای دیدن برخی برنامه های تلویزیونی ماهواره ای نامناسب در بین بعضی از افراد خاص کم نبود.

البته این هم ناگفته نماند که همه برنامه تلویزیونی ماهواره‌ای بد نیست. برخی از برنامه های پخش شده در شبکه های معتبر ماهواره ای مفید هم هست. همان طور که یکی دو دهه پیش هم بسیاری ویدئوهای مفید و دیدنی وجود داشت ولی تماشای ویدئو در جامعه ما به طور کلی نفی می‌شد. در غیاب رابطه منطقی جامعه با شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای طبعا برنامه های نامناسب این گونه شبکه‌ها به خصوص برنامه‌هائی که به زبان فارسی پخش شود، بیننده بیشتری پیدا می‌کند و جامعه از تماشای برنامه های خوب ماهواره ای هم محروم می ماند.

مدت ها است که در برخی کشورها بر اساس قراردادهایی رسمی برنامه های خوب ماهواره ای اجازه پخش داخلی پیدا می‌کنند و نیاز جامعه به دیدن برنامه‌های تلویزیونی بیشتر تامین می‌گردد. درست همان کاری که واحدهای تامین برنامه صدا و سیما در مقیاسی محدود به هنگام خرید، ترجمه، دوبله و پخش برنامه های خارجی انجام می‌دهند.

تجربه نشان داده است هرگاه که تولیدات جذاب، سالم و مانوس تلویزیونی در داخل کشور افزایش داشته است، حجم بینندگانی که با شبکه های ماهواره ای قطع ارتباط و به سمت تلویزیون خودمان رو می کنند رو به افزایش می گذارد.

مقابله با آثار مخرب شبکه های تلویزیونی فرامرزی مثل فارسی‌وان فقط با حذف این شبکه‌ها موثر نیست. اگر شبکه های داخلی پر بارتر، متنوع تر و جامع تر عمل کنند دیگر کسی به فارسی‌وان و یا شبکه های بسیار بهتر از آن هم نیازی نخواهد داشت.


2010/8/5 Arpad Aryan <arman.asady@gmail.com>

دلایل اقبال فارسی‌ 1 از نظر کیومرث پوراحمد
کیومرث پوراحمد در «کافه خبر» گفت: سخت‌گیری‌ها و خط‌قرمز‌های متعدد و بی‌دلیل باعث شده امروز همه نگران هجوم فارسی‌وان به خانه‌های مردم باشند و مردم نسبت به این شبکه اقبال نشان دهند.
به گزارش خبرآنلاین، عصر امروز، کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون، به همراه «فرزین محدث و طناز طباطبایی» از بازیگران مجموعه تلویزیونی «پرانتز باز» با حضور در «کافه خبر» به سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی پاسخ دادند.

کیومرث پوراحمد با اشاره به هجوم شبکه‌های فارسی‌زبان افزود: امروز به نظرم حدود 30 تا 35 میلیون نفر از مردم و در نقاط مختلف ایران و حتی در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور، فارسی‌وان را تماشا می‌کنند و این به دلیل ضعف برنامه سازی خود ما در داخل است.

وی توضیح داد: چندین سال قبل بعد از نمایش فیلم بدون دخترم هرگز، همه به فکر پاسخ‌گویی به این فیلم برآمدند و خیلی نگران شدند اکنون هم مطئمنم تنها نگرانند و کاری نمی‌کنند و اما 10 سال دیگر به کم‌کاری‌های امروز خود در قبال این تهاجم شبکه های فارسی‌زبان فکر می‌کنند.

وی همچنین به اشاره به اینکه حدود 18 سال قبل برنامه‌های ماهواره‌ای را می‌دیده، امروز و دیروز این شبکه‌ها را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: آنقدر آنها جلو افتاده‌اند و ما عقب هستیم که جایی برای رقابت نمی‌ماند.

وی در خصوص برخی سخت گیری‌هایی که به کارهای خود در تلویزیون می‌شود، نیز گفت: ما در کشور دایره‌ای درست کردیم که در آن «خودی و غیرخودی» را قرار دادیم؛ شاید ما غیر خودی هستیم!

پوراحمد با اشاره به اینکه هفته‌نامه سروش مصاحبه او را سانسور کرده است از برخورد سلیقه‌ای با مجموعه «پرانتز باز» انتقاد کرد و با اشاره به سعه‌صدر بالای رییس سازمان صداوسیما، گفت: برخی نقدها بدون توضیح جدی و همچنین بیان مصداقی تنها به کلی گویی پرداخته است که این برای آثار فرهنگی بسیار مضر است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه یک فیلم‌ساز است که همواره دنبال فیلم سازی و خلق اثر در حوزه‌های سینما و تلویزیون است، گفت: کار هنر و فیلمسازی، قهر و تحصن و سکوت بر‌نمی‌دارد.

پور احمد همچنین از مدیریت شبکه تهران به خاطر حمایت‌هایش از این مجموعه تقدیر کرد و گفت: برخی اتفاقات تلخی که برای این مجموعه افتاد از فضایی خارج از صداوسیما براین مجموعه اعمال شد.

وی همچنین در خصوص ضعف‌های مجموعه «پرانتز باز» گفت: هر نوع ضعف و کوتاهی را می‌پذیرم به جز ضعف بازی بازیگران.

دوستان میبینید که تمام عیب ها از ماست نه از فارسی 1
2010/8/3 محسن ملک <ahmad.choopan@gmail.com>

سلام بر همه دوستان
من هم با خواندن نظرات زیبای شما تشویق شدم چند خطی بنویسم
ببینید من آموزگارم توی یک دبستان در حومه تهران
یه روز که داشتم طرز کار کوره آفتابی را نشان می دادم و می گفتم که در این کوره از آینه معقر استفاده میشه تا اینکه همه نور خورشید را در یک نقطه جمع کنه برای اینکه مطلب را جا بندازم  گفتم ببینید بچه ها این شبیه دیش ماهواره در خانه های شماست که امواج ماهواره را میگیره و در یک نقطه جمع میکنه و همونجاست که ال ان بی قرار میگیره و امواج را  به رسیور می فرسته .
..
..
یک دفعه بچه ها همه با خوشحالی گفتند فارسی وان ... ویکتوریا ...
..
خوب این یک خاطره نبود یک سرشماری بود که ببینید همه با هم و بدون هماهنگی قبلی نام یک کانال واحد را بر زبان آوردند .
..
...من تا آنجا که اطلاع دارم بیشتر کسانی که وقت آزاد دارند یا به شدت به این شبکه وابسته شده اند و یا از دیدن آن در کنار دیگر اعضای خانوادشان از آن لذت میبرندو و تک و توکی هم هستند که مثل من از آن فراریند .
..
...
حالا چرا من فراری شدم ..
..
خوب ماهواره سالهاست که هست و دیگه نسبتاً جا افتاده و این خیلی هم خوبه اما به عقیده من این کاری که این شبکه با جامعه انسانی ما به سرعت در حال انجام دادنه شبکه هایی که به طور کامل فیلم ها و تصاویرجنسی و این روابط را نشان می دهند و خوب میدونید که چه میزان  زیاد شده اند سرعت تخریبشان اگر نسبتاً واقع بینانه نگاه کنیم یک دهم
فارسی1 نیست. ..
..
...
 پسره با لبخند به مادرش میگه که دیروز شما رو با دوست پسرتون دیدم ! اون شما رو کجا برد؟
با هات چی کار کرد !!؟

...
....ببینید به نظر من این موضوع واقعاً جدی هستش و خوبه که داریم راجع بهش بحث میکنیم اما اینکه من بگم خوبه یکی دیگه بگه بده کاری رو از پیش نمیبریم من به نوبه خودم توی کلاس درسم این بحث را مطرح میکنم و تمام تلاشم این است که تمام بچه ها در بحث شرکت کنند و از همه مهمتر این که ذهنشان به درستی هدایت شود تا نبادا بجای آب سوخت به آتش برسانیم


با تشکر خیلی زیاد از تمام اعضاء انجمن ام تی ان ایرانسل

     

2010/8/3 MTN Irancell <rira.mtnirancell@gmail.com>

سلام عزیزان من خودم این چرت و پرتایی که تو این مطلب گفته شده بدم میاد اما گفتم شما هم بخونید بهتره

اینم لینکش : http://up.iranblog.com/Files/1677f8b128fc42e0a119.jpg


2010/8/2 Arpad Aryan <arman.asady@gmail.com>

حلیل شرایط تلویزیون و مخاطب این روزهای ماهواره
وقتی ‌تلویزیون ‌ایران ‌از تی‌شرت‌ سالوادور در هفت‌حوض شکست می‌خورد!

سینمای ما - یزدان‌ سلحشور: این بحث از قبل بود که چرا مردم می‌روند سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای، اما خب، زیاد جدی نبود همان بحث قدیمی همراه با مردم همگام با مسئولان بود یعنی مخاطبان‌گرامی تلویزیون ایران، از این هشت شبکه عزیز چشم‌پوشی نمی‌کردند بالاخره بحث برنامه کودک و عموپورنگ هم بود بحث فوتبال و 90 و عادل‌خان و عدالت اجتماعی و عمو فردوسی‌پور هم بود.

بعضی‌ها «نرگس» نگاه می‌کردند بعضی‌ها گل‌های دیگر را. بالاخره هر گلی یک بویی داشت. از مردم کوچه و بازار که می‌پرسیدی «دیشب ‌چی خوردی؟» به شما نمی‌گفتند «برنج ویکتوریا، چای ویکتوریا» می‌پرسیدی «برای پسرت از هفت‌حوض چی خریدی؟» نمی‌گفتند «تی‌شرت سالوادور» و البته این تی‌شرت‌ خیلی فرق دارد با پیراهن‌های سالوادور سال 58، که مردم بعد از دیدن فیلم «کودتای شیلی» و سکانس مرگ سالوادور آلنده برتن می‌کردند.

یک روزگاری بود (همین 14- 15 ماه قبل) که صبح می‌رفتی سر کار، همکارت خبر داشت توی سریال ایرانی شبکه سه، دیشب چه پیش آمده حتی می‌توانست از آخرین تحولات در ترکیب بازیگرهایی آن سریال آلمانی «کبرا 11» خبر بدهد. حالا اما، وقتی فیلمبردارها و صدابردارها و نورپردازها و گریمورهای تلویزیون، سر ضبط، دو دقیقه هم سرشان خلوت می‌شود، حرف‌شان درباره قبضه کردن صحنه توسط یک رقیب تازه پریده وسط میدان است: فارسی‌وان.

خب چرا؟ چون مجموعه‌های ارزان‌قیمت را دوبله شده عرضه می‌کند؟ این کار را که «شبکه جم» هم انجام می‌دهد با این همه طرفدار چندانی ندارد. تازه کیفیت مجموعه‌هایش (مگر در دو مورد «فرار از زندان» و «24») بهتر از «فارسی‌وان» است. به خاطر این است که «فارسی‌وان» سانسور نمی‌کند؟

این شبکه‌ که توی ممیزی تصویری، دست شبکه‌های عربستان سعودی را هم از پشت بسته! تنوع دارد؟ غیر از «فرار از زندان» و «24» که همه مجموعه‌هایش (حتی «خانه مد») ملودرام‌اند! کیفیت مجموعه‌‌هایش بهتر از مجموعه‌های ایرانی یا خارجی تلویزیون ایران است؟

همه می‌دانیم جواب این سؤال چیست، نمی‌دانیم؟! فیلم سینمایی هم که پخش نمی‌کند (در مقابل، تلویزیون ایران، آخرین فیلم‌های اکران آمریکا را به طور معمول، بعد از گذشت دو ماه از اکران اول‌شان نمایش می‌دهد) آیا پافشاری تلویزیون ایران بر نمایش نمادها، نشانه‌ها و رویکردهای مذهبی است که مخاطبان را سوق داده سمت فارسی‌وان؟ پس چرا این شبکه در سوگواری‌ها و اعیاد مذهبی، کاتولیک‌تر از پاپ است؟!

اصلاً این شبکه را می‌توان به عنوان یک شبکه تلویزیونی قبول کرد یعنی در همان قد و قواره‌ای که شبکه‌های «MBC» خودشان را جا انداختند؟ با این همه، تا به حال که برد با رقیب بوده، چرا؟ چرا مردم ترجیح می‌دهند به جای نگاه کردن «جومونگ 2» کره‌ای از تلویزیون ایران و با دوبله و صداگذاری خوب، بنشینند یک دعوای عروس و مادرشوهری را باز هم از کره‌جنوبی و البته با دوبله متوسط به پایین، از این شبکه نگاه کنند؟

«افسونگر» که نه دیگر مثل «ویکتوریا» (به قول یکی از کارشناسان محترم تلویزیون) شائبه «زنای ذهنی» دارد و نه مثل «دومین شانس» (که با نام «سفری دیگر» پخش می‌شود) شائبه «زنای چشمی». چرا مخاطبان، «افسون افسونگر» را به «تاوان» و «فاصله‌ها»ی ایرانی و حتی به «جومونگ 2» کره‌ای ترجیح می‌دهند؟ یا لااقل به همان میزان به آنها توجه می‌کنند؟

اگر این مجموعه از تلویزیون خودمان هم پخش می‌شد این‌قدر مشتری‌های پروپاقرص داشت؟ به نظر من، گیر قضیه در اعتمادسازی رقیب نیست در بی‌اعتمادسازی حبیب است!

تلویزیون ایران طی دهه‌ها نبود یک رقیب جدی (حتی آن موقع که مردم در تهران با تقویت آنتن و با تلویزیون‌های سیاه و سفید لامپی، برنامه‌های متفاوت کشورهای همسایه را نگاه می‌کردند) هرطور که خواست از نگره «گلوله ارتباطی» دوران «ژدانف» استفاده کرد و با این تصور که «پیام» یک گلوله است که فقط کافی است رو به سمت مخ مخاطب نشانه‌گیری شود، مخ همه را زد! و حالا که یک رقیب جدی نه با «سوپرمارکت اطلاعات» که با بقالی دومتر در دو متر ته بن‌بست، شیوه بیانی‌اش را طوری انتخاب کرده که به جای یک گلوله، چهار، پنج گلوله شلیک کند سمت مخ مخاطب، بازی را باخته.

آقایان، عزیزان، گرانقدران! این تازه اول قصه است. «فارسی‌وان» با بنیه‌ای ضعیف‌تر از «افغان تی‌وی»، آمده میدان را به دست گرفته اگر با یک شبکه تلویزیونی واقعی و تمام‌عیار روبه‌رو شوید چه می‌کنید؟ آن‌وقت فکر می‌کنم مخاطبان داخل کشور حتی گزارش زنده جام‌جهانی 2014 با صدای فردوسی‌پور را هم نگاه نکنند. از چنین روزی بترسیم و این‌قدر بر نگره ناکارآمد گلوله ارتباطی پافشاری نکنیم.

دوستان شما بگید چرا صدا و سیما در برابر یک شبکه کوچک فارسی 1 کم آورده در صورتی که بودجه صدا سیما ده ها یا شاید صدها برابر فارسی 1 است؟؟؟

لطفا نظراتتون بگید

2010/8/1 pezhman shaygani <scalerboy@gmail.com>

همانگونه که حتما" مطلع هستید ، شبکۀ فارسی۱ از تاریخ ۲۱ جولای سال ۲۰۱۰ با مشکلات فنی در سرویس دهی مواجه شده بود.

ما از بابت این مشکلاتی که خارج از کنترل ما بوده متأسفیم و صبر و حمایت همه جانبۀ شما را در این زمینه تحسین می نماییم.

ما بسیار تلاش کردیم که بتوانیم هر چه سریعتر مشکلات را رفع نماییم تا شما همچنان بتوانید به تماشای سریالهای مورد علاقه خود در شبکۀ فارسی۱ ادامه دهید.

درهمین راستا، ما فارسی۱ را روی ماهواره ها و فرکانسهای مختلف قابل دسترس نموده ایم .اما متأسفانه مشکلات همچنان ادامه دارند.

در تحقیقات به عمل آمده ماهواره ای جایگزین پیدا کردیم که از لحاظ کارکرد بسیار عالی می باشد و شما میتوانید بدون هیچ مشکلی به تماشای برنامه ها از شبکۀ فارسی۱ بپردازید.

ماهواره یوتل ست W3A شما را قادر می سازد تا شبکۀ فارسی۱ را به راحتی و به صورت مناسب و همچنین کیفیت بالا تماشا کنید .و همچنین این ماهواره به حداقل تنظیم و تغییر توسط شما نیاز دارد.


چرا یوتل ست W3A ؟

• پوشش آن همانند ماهوارۀ هاتبرد است.
• تنظیم دیش از هاتبرد به W3A نسبتاً آسان است.
• همانگونه که تحقیقات نشان داده است W3A یک ماهواره شناخته شده است و بسیاری از مردم به آن دسترسی دارند.

 

چګونه میتوانیم شبکۀ فارسی ۱ را بر روی یوتل ست W3A دریافت نماییم؟

یوتل ست W3A به راحتی به وسیله تنظیم دیش هاتبرد شما ، به طریق ذیل قابل دریافت است:

موقعیت قبلی دیش خود را علامت گذاری نمایید تا بتوانید در صورت لزوم آن را به حالت اولیه اش برگردانید.

dish-en

بیشتر بینندگان در خاورمیانه، فقط کافی است تا زاویۀ دیش را ، به حالت های زیر تغییر دهند:

۶ درجه به سمت راست
۵ درجه به سمت پایین

به خاطر داشته باشید که زاویۀ چرخش در شهرهای مختلف میتواند متفاوت باشد.

لطفاً برای بررسی جامع تر به وب سایت ما مراجعه نمایید.

شبکۀ فارسی۱،  شبکۀ رایگان شما

لطفاً توجه نمایید که شبکۀ فارسی۱ هنوز یک شبکۀ ماهواره ای رایگان است و تنها جزییات فرکانس آن تغییر یافته است. فارسی۱ یک شبکۀ پولی و یا با سرویس دهی کارتی نیست. در صورتی که به هر نوع اطلاعات و یا تأیید در مورد شبکۀ فارسی۱ نیاز دارید ، لطفاً به وب سایت ما ، به نشانی (www.farsi1.tv ) مراجعه نموده و برای هرگونه به روز نمودن یا خواندن سوالات متداول ما، لینک FAQ را کلیک نمایید. درصورت نیاز به هرگونه توضیح به آدرس info@farsi1.tv ایمیل بفرستید.

از طرف تیم فارسی۱
همیشه آشنا، همیشه با شما





سلام دوستان دیدم بحث داغه گفتم منم شرکت کنم

بابا ایول واقعا شبکه باحالیه

یه مژده بهتون بدم که نمیخواد دیشتونو جابه جا کنید با خرید 1 ل ام بی و قیچی میتونید فارسی 1 رو داشته باشید

به عکسی که همراه ایمیل فرستادم دقت کنید

ل ام بی وسطی همون هات برد خدا بیامرزه

سمت راس و بالا ال ام بی رو مشاهده میکنید که چسبیده به هاتبرده این ال ام بی رو مثل عکس نصب کنید ویوتل ست رو بگیرید

به همین سادگی به همین خوشمزگی

دیگه احتیاجی هم به دستکاری دیش نیست

موفق و پیروز با فارسی 1

پژمان



--
برای نظر دادن همین میل را
Reply to all
بزنید و بدون تغییر دادن موضوع ، نظر خود را اضافه کنید
 
این ایمیل را برای دوستان خود ارسال کنید

** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "ام تي ان ايرانسل" است
جهت ارسال ایمیل به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به:
mtnirancell@googlegroups.com
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به:
mtnirancell-unsubscribe@googlegroups.com
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در:
 
http://groups.google.com/group/mtnirancell?hl=fa
 
-_-_-_-_-_- گروه مستقل ام تی ان ایرانسل -_-_-_-_-_-
 
سپاسگزاریم، مدیریت انجمن ام تی ان ایرانسل گــــــو گل - مهرداد ، کیـان و " شما "
 
شما خود ، مدیر گروه هستید..
 
** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
 
..::.. دیدگانت را بشوی. دنیا را همانگونه که هست ببین..::..



--
      Ali Ahmadnattaj
    Sales&Service Agent 
             S&D
      +989353000257

--
برای نظر دادن همین میل را
Reply to all
بزنید و بدون تغییر دادن موضوع ، نظر خود را اضافه کنید
 
این ایمیل را برای دوستان خود ارسال کنید

** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "ام تي ان ايرانسل" است
جهت ارسال ایمیل به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به:
mtnirancell@googlegroups.com
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به:
mtnirancell-unsubscribe@googlegroups.com
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در:
 
http://groups.google.com/group/mtnirancell?hl=fa
 
-_-_-_-_-_- گروه مستقل ام تی ان ایرانسل -_-_-_-_-_-
 
سپاسگزاریم، مدیریت انجمن ام تی ان ایرانسل گــــــو گل - مهرداد ، کیـان و " شما "
 
شما خود ، مدیر گروه هستید..
 
** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
 
..::.. دیدگانت را بشوی. دنیا را همانگونه که هست ببین..::..




--
برای نظر دادن همین میل را
Reply to all
بزنید و بدون تغییر دادن موضوع ، نظر خود را اضافه کنید
 
این ایمیل را برای دوستان خود ارسال کنید

** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "ام تي ان ايرانسل" است
جهت ارسال ایمیل به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به:
mtnirancell@googlegroups.com
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به:
mtnirancell-unsubscribe@googlegroups.com
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در:
 
http://groups.google.com/group/mtnirancell?hl=fa
 
-_-_-_-_-_- گروه مستقل ام تی ان ایرانسل -_-_-_-_-_-
 
سپاسگزاریم، مدیریت انجمن ام تی ان ایرانسل گــــــو گل - مهرداد ، کیـان و " شما "
 
شما خود ، مدیر گروه هستید..
 
** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
 
..::.. دیدگانت را بشوی. دنیا را همانگونه که هست ببین..::..


--
برای نظر دادن همین میل را
Reply to all
بزنید و بدون تغییر دادن موضوع ، نظر خود را اضافه کنید
 
این ایمیل را برای دوستان خود ارسال کنید

** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "ام تي ان ايرانسل" است
جهت ارسال ایمیل به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به:
mtnirancell@googlegroups.com
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به:
mtnirancell-unsubscribe@googlegroups.com
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در:
 
http://groups.google.com/group/mtnirancell?hl=fa
 
-_-_-_-_-_- گروه مستقل ام تی ان ایرانسل -_-_-_-_-_-
 
سپاسگزاریم، مدیریت انجمن ام تی ان ایرانسل گــــــو گل - مهرداد ، کیـان و " شما "
 
شما خود ، مدیر گروه هستید..
 
** مسئولیت محتویـــــات این ایمیل متوجه فرستنده آن مـــی باشد **
 
..::.. دیدگانت را بشوی. دنیا را همانگونه که هست ببین..::..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved