428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۹

[ravani_ha] مرگ شارژرها فرا می‌رسد / موبایلتان را بی سیم شارژ کنید!

 


شرکت فوجیتسو موفق به طراحی تکنولوژی شده است که با کمک آن قادر خواهد بود تمامی تجهیزات الکترونیک را از اتصال به کابلهای برق برای شارژ مجدد بی نیاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید شبکه های وایرلس و صفحه کلیدهای بلوتوث دار بتوانند کاربران را از انبوهی از کابلهای دست و پاگیر و آزار دهنده خلاص کنند اما شرکت فوجیتسو باور دارد مطالعات جدیدش می تواند از میان دریایی از کابلهای مخصوص شارژ تجهیزات الکترونیک، مقدار قابل توجهی را حذف کرده و کاربران را از قید و بند این سیمهای مزاحم آزاد کند.
این شرکت روز گذشته اعلام کرد بر مشکلات طراحی مکانیزم شارژ بی سیم تجهیزات الکترونیکی غلبه کرده و در نظر دارد این تکنولوژی جدید را تا سال 2012 روانه بازار کند.

ایده کلی این طرح که شرکتهایی مانند اینتل، mit و دیگر سازمانها برای سالها در جستجوی آن بوده اند، امکان شارژ شدن الکتریکی تجهیزاتی مانند لپ تاپها یا تلفنهای همراه است اما نه با استفاده از کابلهای همیشگی، بلکه با قرار دادن آنها بر روی سطحی مانند یک میز تا به این شکل نیاز به کابلهای برق از بین رفته و حمل و نقل آزادانه این تجهیزات راحت تر شود. با این حال فوجیتسو ایده های بزرگتری را نیز در سر دارد: انتقال بی سیم انرژی به داخل رایانه ها و شارژ الکتریکی خودروها.

آزمایشگاه های فوجیتسو بر روی این پروژه که طرح اولیه آن با عنوان تشدید مغناطیسی در سال 2006 ارائه شد مطالعات فراوانی کرده اند. در این تکنیک از یک سیم پیچ و یک خازن برای ایجاد تشدید مغناطیسی میان دستگاه و وسیله گیرنده انرژی استفاده شده است اما پیچیدگی بالای مدلسازی های رایانه ای ساخت این ابزار را دچار مشکل کرده بود.
به گفته فوجیتسو به دلیل وجود تعامل میان تمامی قطعات به کار گرفته شده در این ابزار طراحی آن بسیار پیچیده بوده و زمانی که قرار باشد چند تلفن همراه و ابزار الکترونیکی برای شارژ شدن بر روی آن قرار گیرند و یا ابعاد ابزار کوچکتر شود، کار دشوارتر خواهد شد.

این شرکت دستاورد جدید خود را ایجاد تکنیکی می داند که به اندازه ای چشمگیر سرعت طراحی انرژی میان انتقال دهنده و گیرنده آن را کاهش داده است. هنوز مشخص نیست چنین شارژری تا چه اندازه بتواند در شارژ کردن انواع تجهیزات الکترونیکی موجود موفق عمل کند زیرا احتمال اینکه کاربران بخواهند برای هر یک از وسایل الکترونیکی خود یک شارژر بی سیم خریداری کنند صفر است و از سویی دیگر تولید ابزاری که بتواند از پس شارژ کردن دریایی از تجهیزات متنوع بر آید مشکلی بزرگ برای فوجیتسو خواهد بود.

بر اساس گزارش سی نت، این شرکت در نظر دارد در کنفرانس ieice در دانشگاه اوساکا جزئیات بیشتری از دستاورد جدید خود را ارائه کند.

__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved