428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] توجیه بندگی ولایت مطلقه فقیه



 
توجیه بندگی ولایت مطلقه فقیه
 

جـــرس: اخیرا یکی از فرماندهان سپاه در پاسخ به سوال یکی از اعضاء رده پائین آن نهاد نظامی که نسبت به تبعیت بی چون و چرای سپاه و قرار گرفتن آن در مقابل مردم دچار سوال ذهنی شده بود، پاسخ داد: "آزمون ما در حال حاضر بندگی در برابر خدا نیست چرا که سخت تر از بندگی در برابر خدا بندگی در برابر کسی است که خدا ما را به بندگی و عبادت در برابر او امر کرده است."

به گزارش منابع خبری جرس، این فرمانده ارشد سپاه زمانی که عضو رده پایین فوق الذکر، تعارضات رفتاری سپاه با آموزه های دینی را مورد اعتراض قرار داده بود، پاسخ داده است که: "شیطان شش هزار سال بندگی خدا را کرد و در زمره فرشتگان مقرب خدا بود اما وقتی خدا به او دستور داد در برابر آدم سجده کند، امتناع کرد و در نتیجه در آزمون الهی مردود و از بهشت رانده شد... امروز نیز آزمون ما در حال حاضر بندگی در برابر خدا نیست چرا که سخت تر از بندگی در برابر خدا بندگی در برابر کسی است که خدا ما را به بندگی و عبادت در برابر او امر کرده است."

وی اظهار عقیده کرد "بندگی خدا و عمل به دستورات دینی او به تنهایی هنر نیست و کسانی که در برابر خدا بندگی می کنند، هنوز در آزمون اخلاص و بندگی به درجه اعلا نرسیده اند. غایت بندگی، بندگی در برابر بنده خداست و ما اکنون در برابر این آزمون قرار داریم و باید در برابر بنده خدا که وظیفه ما بندگی و اطاعت در برابر اوست سربلند بشویم. وی تاکید کرده است البته برای خود ما هم بعضی از دستورات و کارها توجیه نیست ولی وظیفه خود را در حال حاضر تبعیت محض و بی چون وچرا می دانیم."

وی شاهد مثال دیگر حرف خود را شتر صالح پیامبر بر شمرده و گفت: "در آن داستان نیز خدا برای آزمودن بندگانش یک روز از آب چشمه را به شتر اختصاص داد ولی مردم این کار را با عقل خود جور ندیدند و شتر را پی کردند و به عذاب الهی گرفتار شدند. وی سپس ادامه داده است مشکل امروز این است که ما به عقل و رأی روی آورده ایم در حالی که آزمون ما بندگی در برابر بنده خداست. تعقل و رأی دادن ما را از بندگی باز می دارد."
گفتنی است افراط و تفریط در توحید مطلب جدیدی نیست. این نوع تفکر که اکنون به عنوان توجیه رفتارهای غیر عقلی و غیر شرعی دربرابر قانون و مردم بکار می رود در نقطه مقابل تفکر افراطی شیطان پرستی است. شیطان پرست ها اعتقاد دارند موحد واقعی شیطان است که حاضر نشد به کسی غیر از خدا سجده کند و به همین دلیل آن را می پرستند.

 

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved