428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] صدای خس وخاشاک را بشنوید: هاشمي رفسنجاني در اجلاس خبرگان





هاشمي رفسنجاني در اجلاس خبرگان ضمن تاكيد بر لزوم حفظ وحدت كامل
 
جريان خودسر، سم كشور است


بعضي‌ها فرياد دفع حداقلي و جذب حداكثري رهبر انقلاب را معكوس معنا مي‌كنند/مخدوش كردن روحانيت، جنايت است/ مصوبات مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص بايد مراعات شود / امروز وحدت ما هدف گيري شده است.


ایلنا: رئيس مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از كساني كه وحدت در كشور را ميان چند نفر مي خواهند، هشدار داد: جريان خودسري كه وجود دارد، حقيقتا سم كشور است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني صبح امروز در افتتاحيه هشتمين دوره اجلاس خبرگان رهبري طي سخناني با بيان اينكه اين اجلاس فرصتي است كه خبرگان ملت نقش اصلي خود كه كمك براي حل معضلات و راهنمايي‌هايي كه براي جامعه امروز ما خيلي ضروري است را ايفا كنند.
وي با بيان اينكه تصميم دارم به راه‌هايي كه ممكن است وضع ما را وخيم‌تر كند و راه‌هايي كه مي‌تواند به سمت وحدت، همدلي، پيشرفت و حفظ وديعه‌ايي كه به ما سپرده شده بهتر كمك كند اشاره كنم ،گفت: همگي از شرايط مطلع هستيد امروز شرايط نامناسبي در دنيا در اطراف ما و به خصوص در ايران است و وظيفه بزرگي متوجه ماست كه از اين آزمايش الهي سربلند بيرون بياييم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: در طول اين 30 سال گذشته عليرغم پشت سر گذاشتن جنگي كه به ما تحميل شد هيچگاه نديده بوديم كه اينقدر استكباريون برنامه‌ريزي‌هاي شيطنت آميز عليه انقلاب اسلامي و اين انقلاب مظلوم در دست اجرا داشته باشند ، كه خود اين بي‌رحمانه است.
وي افزود: تاكنون اينقدر قطعنامه عليه خود نداشتيم . تحريم‌ها هم از شوراي امنيت هم آژانس و هم دولت‌ها خود مستقلا وارد ميدان شده‌اند كارهايي را انجام مي‌دهند كه آثار توطئه‌هاي آنها عليه انقلاب را بيشتر مي‌كند.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اتكا به خدا و مردم موجب دلگرمي ماست، گفت: آنچه كه بقاي ما را تداوم بخشيده مشكلات را حل كرده ريشه الهي، اسلامي نظامي بود كه تاسيس كرده‌ايم. مردم نيز همواره با هم در صحنه بودند و هيچ كم نگذاشتند اين سرمايه‌ها عوامل مهم پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي ما است و هر مقدار از آن كم شود بايد نگران باشيم.
وي با اشاره به آنچه كه آن را حوادث پيش آمده خواند،گفت: اين حوادث بايد هشداري براي جبران آنها و تقويت راه‌هاي صحيح باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمن نيز شرايط را درك كرده، به اقدام چند كليساي آمريكايي در هتك حرمت به قرآن اشاره كرد وگفت: به نظر ما خيلي روشن است اينكه چند كليسا اعلام كنند ما قرآن سوزي مي‌كنيم به مناسبت حادثه‌اي كه ريشه آن نيز در خود آنها است، اگرچه چند تروريسم غير آمريكايي اين كار را كردند،اما عوامل حادثه 11 سپتامبر نيز ازطرف خود آنها بوده است.
وي با اشاره به دشمني‌ها با قرآن و كلام خدا در سطح اسلام گفت: در سراسر اين كتاب آسماني هشدار داده مي‌شود كه آنها كينه‌هاي عميقي به قران دارند تمام همت آنها اين بود كه قرآن حاكم نشود اما شد ؟ زيرا خداوند وعده داده بود و وعده خداوند شعاري نيست بلكه واقعي است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ از جمله جنگ‌هاي صليبي قرآن مورد هدف استكبار قرار داشته است ، به اظهارات سياستمدار معروف انگليسي كه معتقد بود تا وقتي قرآن در ميان مسلمانان حاكم است آنها بايد آرزوي از بين بردن اسلام را به گور ببرد، اشاره كرد.
وي ادامه داد: حالا هم كه وقتي مي‌بينند هوشياري در جهان اسلام به وجود آمده و كانون آن هم ايران است فهميدند كه ريشه اين جهادها و حركت‌ها قرآن است و از آنجا كه ايران را مجري آن مي‌دانند مي‌خواهند سرنوشت ايران و قرآن را به هم بدوزند، البته اين براي ما افتخار است كه سرنوشتمان با قرآن پيوند بخورد، اما براي ما اصل قرآن است كه حفظ شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه استكبار مي‌گويد قرآن به دنبال خشونت است و از خشونت سخن مي‌گويد، گفت: در حالي كه اين موضوع برعكس است و قرآن اين گونه نيست. خدا در قرآن گفته مومنان بايد گوش به حرف‌هاي مختلف دهند و بهترين آن را انتخاب كنند اين همان روح آزادي و دموكراسي است كه هر فردي حرف خود را بزند ديگران هم با دقت گوش كنند.
وي خطاب به كساني كه اخيرا به قرآن هتك حرمت كردند، گفت: در حقيقت آنان ريشه خود را آتش مي‌زنند، زيرا خداوند عاجر نيست از قرآن و دين خود دفاع كند، اما مي‌داند كي دفاع كند و اصل استدراج در همين زمينه است و تنها اندكي صبر مي‌خواهد.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه من به‌عنوان يك روحاني به آنان هشدار مي‌دهم متوجه اعمال خود باشند،گفت‌: البته آنان به دنبال آنند كه ما هم درصدد نفي انجيل ساير كتب آسماني و انبياء الهي برآييم در حالي كه ما اين كار را نمي‌كنيم و كتب ديني آنها را مقدس مي‌دانيم زيرا اين آموزه‌هاي قرآن است.
امت ما اين كار را نمي‌كند و اگر كسي چنين اقدامي انجام دهد بايد در حسن نيت او ترديد كرد در واقع آنها مي‌خواهند اسلام و مسيحيت را در برابر هم قرار دهند كه ما همگي بايد هوشيار باشيم.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه امروز دو مساله هسته‌اي و حقوق بشر در ايران مستمسك دست غرب قرار گرفته به گزارش اخير آمانو اشاره كرد و گفت: در اين گزارش رئيس سازمان بين المللي انرژي اتمي مدعي شده است كه ايران بازرسان آژانس را به تاسيسات هسته‌اي خود راه نمي‌دهد و لحن خود را به سمت نظامي شدن فعاليت‌هاي هسته‌اي ما تشديد كرده است.
وي با اشاره به تهديدات نظامي غرب و با بيان اينكه بعيد مي‌دانم آنها جرات چنين كاري را داشته باشند مجددا به تحريم‌هاي اخير غرب اشاره كرد و گفت: در طول انقلاب هيچ وقت به اين مقدار تحريم نداشتيم و درخواست من اين است همه شما و همه مسوولان تحريم‌ها را جدي بگيرند و شوخي نگيرند.
وي با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اينكه از سطح تحريم‌هاي عبور مي‌كنيم، گفت: ترديد دارم از امكانات و ظرفيت‌هاي علمي و انساني و طبيعي خود در اين زمينه درست استفاده كنيم در حالي كه اگر از ظرفيت‌هاي ما استفاده كنيم حتما پيروز و موفق خواهيم بود.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه دشمنان كار خود را مي‌كنند خطاب به اعضاي مجلس خبرگان رهبري گفت: از شما و كساني كه از شما حرف شنوي دارند ميخواهم كه اين موضوعات را مورد توجه قرار دهيد و جدي بگيريد من طلبه‌اي هستم كه 50 الي 60 سال در اين وادي كار كرده و تجربه دارم و وظيفه دارم كه به شما بگوييم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان با بيان اينكه بايد تهديدات موجود را شناسايي كرد، اظهار داشت: اولين تهديد متوجه "قرآن" است كه بين مسلمين عام بوده و انشاءالله اين طرح شكست خواهد خورد. توطئه دوم عليه "مكتب حيات بخش اهل بيت" است؛ مكتبي كه در آن اميرالمومنين(ع) حتي هنگام خانه نشيني هم راه درست را نشان مي‌دادند و ائمه نيز طي دوران حيات بسياري از واقعيات و راهكارها را نشان دادند. لذا خيلي خوب مي‌بينيم كه تبليغات دشمنان به طور ريشه‌اي عليه اين مكتب است.
وي افزود: تهديد ديگر عليه "ولايت" است، زيرا آن چيزي كه در ايران موثرترين عامل است مكتب اهل بيت، مرجعيت، روحانيت و ولايت است. امام (ره) اگر مرجعيت و ولايت نداشتند و آن روحانيون فراوان را همراه خود نمي‌كردند نمي‌توانستند در آن شرايط خفقان كه حتي نفس كشيدن مشكل بود، آن كار را انجام دهند. اما ايشان موفق شدند آن پرده ظلمت را پاره كرده و با حمايت روحانيت استبداد بي‌سابقه‌اي را كه با برنامه تنظيم شده بود و گاهي با حزب رستاخيز انقلاب سفيد و غيره آن را پوشش مي‌دادند شكست داده و به مردم را به صحنه آوردند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه با تاكيد بر اينكه مراجع حقيقتا استوانه‌هاي كشور هستند، يادآور شد: روحانيت يك بار در استبداد سياه قاجار توانست كشور را نجات دهد و در نهايت كشور را از دست آن گرفتند و به جاي آنان رضاخان قلدر بر سر كار آمد، اما در جريان انقلاب اسلامي مروجان مكتب اهل بيت بسيار بيشتر بودند و همه مردم نيز وارد شدند تا اينكه 99 درصد آنان به قانون اساسي ما و راه ما كه امام پيشنهاد داده بود (حكومت اسلامي بر مبناي ولايت فقيه) راي دادند. اما اكنون دشمنان در حال مخدوش كردن اين سرمايه‌ها هستند كه اگر موفق شوند روحانيت مرجعيت و ولايت را بي‌اعتبار كنند نظام از ريشه مشكل پيدا مي‌كند.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه دشمنان وقتي مي‌خواهند ضربه بزنند سراغ اصل اسلام، انقلاب و روحانيت مي‌روند، تصريح كرد: در مقابل اين تلاش، اگر ما رفتار ناشايست داشته باشيم به آنها كمك كرده‌ايم كه اين رفتارها در بين ما هست؛ در حالي كه مهمترين عاملي كه ما را حفظ كرد وحدت، اعم از وحدت حوزه و دانشگاه، مردم و حكومت، روحانيت و... بود. در دوران دفاع مقدس نيز با وجود اختلاف سليقه‌هاي موجود كسي از اصول حرف نمي‌زند و لذا در ابعاد سياسي و نظامي و تاريخي در برابر همه دشمنان شرق و غرب، صدام و ستون پنجم آنها پيروز شديم.
وي هشدار داد: امروز وحدت ما هدف گيري شده است و وحدت به تفرقه تبديل شده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اينكه در قرآن علاوه بر ذكر روايات و داستان‌هاي مختلف تفرقه به‌عنوان يكي ازعوامل انهدام معرفي شده است، ادامه داد: ما امروز دچار تفرقه شده‌ايم و بعضي‌ها فرياد دفع حداقلي و جذب حداكثري رهبر انقلاب را معكوس معنا مي‌كنند؛ وقتي كسي از وحدت سخن مي‌گويند فورا فريادهاي بلندي كه معلوم نيست از كجا مي‌آيد بلند مي‌شود كه مي‌گويند وحدت بين چه كساني باشد؟ بين ما چند نفري كه دور هم هستيم؟ در حالي كه معناي وحدت اين نيست و اين امر بايد بين همه امت و ملت ايران باشد.
وي با اشاره به اينكه هميشه عده‌اي بوده‌اند كه همراه نبودند اما الان اين گونه نيست و هيچ فرد صالحي پيدا نمي‌شود كه تفرقه دامن بزند، تصريح كرد: جريان خودسري كه وجود دارد، حقيقتا سم كشور است. درحالي كه هر‌كس بايد از مسير قانون كار خود را انجام دهد و حركت در اين مسير ريشه وحدت و تفكيك قواست.
هاشمي رفسنجاني گفت: دشمنان محتاجند كه در داخل ايران ستون پنجم مجاني داشته باشند كه در كشور پيدا مي‌شود؛ آنهايي كه تلاش دارند مسائل را متوجه رهبري كرده و مركزيت نظام را مخدوش كنند، مي‌دانند چكار مي‌كنند؛ آنها كساني هستند كه دوستانشان قرآن سوزي مي‌كنند. از طرف ديگر كساني هم كه نام "ذوب در ولايت" دارند، هر كاري را كه انجام مي‌شود به پاي رهبري مي‌نويسند و هر جا تيري مي‌آيد جا خالي مي‌دهند تا به ايشان برخورد كنند، در صورتي كه مسووليت همه مشخص است و چرا بايد هر كاري كه مي‌كنند به گونه‌اي القا نمايند كه به نام رهبري تمام شود؟
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: رهبري مقام مقدسي است كه نظارت بر اوضاع دارند و اگر بن بستي پيش بيايد و لازم شود، دخالت مي‌كنند. اما ما بايد وظيفه‌مان را به خوبي انجام دهيم و اگر كاري مي‌كنيم به نام ايشان نباشد.
هاشمي‌رفسنجاني افزود: اين طرف به نام دوست و آن طرف به نام دشمن كار خود را انجام مي‌دهند و كساني كه در داخل هستند به گروه ديگر براي حمله بهانه مي‌دهند، اما ما بايد هوشيار باشيم و هركس ، در جايي مسووليت خود را انجام دهد.
وي با بيان اينكه قانون، حتي قانون غلط، محور هر ملتي است و تخلف از آن به معناي ديكتاتوري، استبداد و... است، يادآور شد: در اوايل انقلاب كه برخي افراد از مصوبات مجلس اعتراض مي‌كردند، امام فرمودند كه تخلف از قوانيني كه تاييد مجلس و شوراي نگهبان را پشت سر گذاشته است جرم است، البته اين سخن امام نيست بلكه يك واقعيت است و قانون اگر ضعفي هم دارد بايد اصلاح شود و تا هست بايد اجرا گردد و مصوبات مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مراعات شود و تخلف از آنها هيچ پسنديده نيست، زيرا عمل به قانون تجربه همه ملل دنياست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سياست‌هاي كلي نظام اظهار داشت: اسم اين سياست‌ها قانون نيست اما از هر قانوني بالاتر است و ناديده گرفتن آن معنا ندارد. نمي‌توان بگوييم كه مطيع رهبري هستيم اما اين سياست‌ها را اجرا نمي‌كنيم. ايشان هر روز از چشم انداز 20 ساله، سياست‌هاي كلي اصل 44 و... صحبت مي‌كنند كه توسط مجمع نوشته شده و ايشان آنها را امضا مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: اگر قانون اجرا نشود، عامل وحدت از هم مي‌پاشد و هر كس از خودش اجتهاد خواهد كرد.
هاشمي رفسنجاني گفت: به نظر مي‌رسد راه ما روشن است و مردم آماده همكاري هستند. البته نمي‌خواهم در داخل طرفي را مورد اشاره قرار دهم، اما اگر مي‌خواهيم بر مبناي وحدت عمل كنيم و در مقابل فشارها با اتحاد مقاومت كنيم راه اين جاست. اگر كساني هم مخالف آن هستند، ولي خود را جزيي از امت اسلامي و داراي منافعي در كشور مي‌دانند بايد بفهمند كه راه اين است و با وجود اختلاف نظرها اصول و سياست‌هاي كلي در كشور حاكم است كه بايد به همه جهات آنها عمل كنيم و اگر قانوني برخلاف آنها نوشته شود باطل است.
وي تاكيد كرد: بايد خودمان را گرفتار و تبديل به "سيبل" دشمن نكنيم، زيرا آنها مي‌خواهند ما را تبديل به سيبل كنند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ادامه سخنان خود در افتتاحيه هشتمين اجلاس رسمي دوره چهارم خبرگان رهبري با اشاره به شرايط جهان اسلام و كشور پاكستان اظهار داشت: در اين كشور يك مصيبت واقعي است، زيرا 20 ميليون نفر آواره هستند و سيل هنوز هم ادامه دارد. در كنار آن تروريسم حاد نيز وجود دارد و خارجي‌ها حاكم واقعي پاكستان و آمريكايي‌ها در آن فعال مايشاء هستند.
وي افزود: عراق هم 7، 8 ماه است كه گرفتار تعيين نتايج انتخابات خود است و لبنان نيز كه منطقه نسبتا آرامي بود، هر لحظه حزب‌الله در آن مورد تهديد قرار مي‌گيرد. در غزه هم مردم تحت شرايط حادي هستند و سومالي نيز اصلا آرام نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدار داد: دشمنان اكنون خواب آن را ديده‌اند كه در ايران، اين مركز عظيم ولايت و اهل بيت، نيز اين فتنه‌ها را برپا كنند.
هاشمي‌رفسنجاني با دعاي اينكه خداوند اين بلاها را بر كسي نازل نكند و در صورت نازل شدن فقط با دست خودمان مي‌توانيم، خودمان را نجات دهيم، تصريح كرد: مسائل منطقه هوشياري همه و به خصوص ما روحانيون را مي‌طلبد و اجازه ندهيم تفرقه‌ها و كينه‌ها عميق شود و دشمن هر كاري را بخواهد انجام دهد كه كسي جلودار آن نباشد.
وي با بيان اينكه تعرض به قرآن و اسلام امروز بسيار زياد شده است و اين كارهايي كه در آمريكا انجام مي‌شود دل انسان را آتش مي‌زند، يادآور شد: اين همه در حالي است كه ما از تورات، انجيل، زبور و... تجليل زيادي مي‌كنيم، اما آنها به گونه ديگري رفتار مي‌كنند و معلوم نيست چه مرضي به جان آنها افتاده كه با اين كتاب هدايتگر اينگونه برخورد مي‌كنند. البته چند كليسا كه قرار بود اين توهين را انجام دهند از اقدام خود صرف نظر كردند، اما اين كار توسط افراد ديگري و به خواست طراحان اصلي انجام شد.
هاشمي‌رفسنجاني خطاب به كساني كه در جهان قدرت دارند، هشدار داد كه جهان اسلام يك‌چهارم جمعيت دنياست و آنان در مهم‌ترين نقاط دنيا حضور دارند لذا احساسات آنها را جريحه‌دار نكنند كه در اين صورت مردم با آنان مقابله خواهند كرد و از آن نخواهند گذشت كه كسي نمي‌تواند جلودار آنها شود، زيرا قرآن مهمترين كتاب آسماني است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توصيه كرد: امروز در داخل كشور نگذاريم وحدت مخدوش شود و آقايان و خانم‌هايي كه اين كار را انجام مي‌دهند اگر سوءنيت ندارند بدانند كه با تفرقه‌انگيزي به جايي نمي‌رسند.
هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: روحانيت بايد در كشور معزز باشد و مخدوش كردن آن با هر هدف و شيوه‌اي جنايت است. روحانيت خواهان متدين بودن مردم است و چيز ديگري نمي‌خواهد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه جوانان از دبيرستان به بالا داراي شم سياسي بوده و صاحب نظر هستند، به فضاي آموزشي كشور پرداخت و اظهار داشت: خانواده‌ها به سرنوشت فرزندانشان اهميت مي‌دهند و نبايد از نامناسب بودن فضاي آموزشي غافل باشيم كه اين عرصه نياز به كار و جهاد دارد البته نمي‌گويم جوانان همراه انقلاب نيستند، اما آلودگي‌ها هست و بايد به مدارس، دانشگاه‌ها و ساير مراكز فرهنگي به گونه‌اي نگاه كنيم كه محور وحدت باشند و اين سرمايه‌هاي كشور راه ديگري را انتخاب نكنند.
وي در ادامه با بيان اينكه قانون اساسي روشن است و بايد به آن عمل كنيم و بي‌جهت مطالبي را كه هيچ نفعي ندارد به جامعه تزريق نكنيم، هشدار داد: در صورت رعايت اين موارد مي‌توانيم بزرگترين جايگاه در منطقه و حتي جهان شويم ، زيرا متكي به اسلام هستيم و مردمي‌ترين كشور در 30 سال اخير ايران بوده است كه با دست مردم آن نظام اسلامي برقرار شد و بعد از اين هم بايد در اين مسير برويم.
هاشمي‌رفسنجاني با توصيه به روحانيون كه نقش خود را فراموش نكنند و اجازه ندهند اين جايگاه مخدوش نشود، گفت: اگر كساني اين بنا را سست كنند اتفاق ناميموني است و ما اعضاي خبرگان در قبال اين مساله مسووليت سنگيني داريم، زيرا هر كدام از ما علاوه بر مسووليت خبرگان مسووليت‌هاي شخصي نيز داريم و افراد منحرف را بايد با نصيحت اصلاح كرده و نگذاريم به مراكز آموزشي سرايت كنند.
هاشمي‌رفسنجاني در پايان با اشاره به اينكه وفاداري مردم در دوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و امروز بزرگترين سرمايه است،گفت: نبايد اين سرمايه را از دست بدهيم و به خصوص روي وحدت روحانيت خيلي تاكيد دارم. زيرا در صورت تفرقه بهانه به دست دشمن داده مي‌شود به همين خاطر بايد روحانيون به جامعه وحدت تزريق كنند.
پس از سخنان هاشمي‌رفسنجاني جلسه خبرگان غيرعلني شد و نمايندگان رسانه‌ها از محل اجلاس خارج شدند.
اولين ناطق پيش از دستور نيز سيدمحمود علوي نماينده استان تهران در مجلس خبرگان رهبري بود.
پايان پيام

1389/6/23 - 12:37
کد خبر : 148008  

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved