428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] Khabar 2/41

اخبار زندانیان و فعالین سیاسی؛

سحام نیوز :محمد غزنويان فعال حقوق زنان و كودكان و دانش آموخته رشته علوم سياسي به 5 سال حبس تعزيری محكوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده در 19 بهمن ماه سال گذشته در قزوین بازداشت و در نهایت با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی در فروردین سالجاری از زندان چوبین قزوین آزاد شد. دادگاه این روزنامه نگار در تاريخ 13 تير ماه سال جاري برگزار شد و طي حكم ابلاغ شده در دو روز پيش به تحمل 5 سال حبس تعزيري محكوم شد.

در حكم ابلاغ شده اشاره اي به جزئيات پرونده و تفكيك محكوميت به تناسب موارد اتهامي وي نشده و موارد اتهام ايشان را ارتباط با گروههاي معاند و تبليغ عليه نظام اعلام کردند. محمد غزنویان دانش آموخته ی علوم سیاسی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس است که تاکنون مقالات بسیاری از وی در حوزه ی فرهنگ و اجتماع در رسانه های مختلف به چاپ رسیده است.

جلوگیری از انتقال حمزه کرمی به بیمارستان

مسئولین زندان اوین در پی مخالفت حمزه کرمی در استفاده از پابند برای انتقال وی به بیمارستان، از آزمایش پزشکی این زندانی جلوگیری کردند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حمزه کرمی زندانی سیاسی محبوس در بند 350 زندان اوین امروز برای انتقال به بیمارستان جهت انجام آزمایش " آنژوگرافی" از بند 350 خارج شد. مسئولین که قصد داشتند وی را با پابند به بیمارستان منتقل کنند با مخالفت حمزه کرمی مواجه شده و از این امر اجتناب کرده و وی را به بند بازگرداندند. حمزه کرمی توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است و این حکم در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان مورد تائید قرار گرفته است. وی مدیر مسئول سایت جمهوریت و از بازداشت شدگان پس از انتخابات است که در دادگاه های جمعی پس از انتخابات اعترافاتی اجباری بر علیه خود و مهدی هاشمی انجام داد.

حمزه کرمي که از سال 68 تا 74 فرماندار ورامين و از سال 74 تا 80 مديرکل سياسي دفتر رييس جمهور (هاشمي و خاتمي) بوده است، پس از صدور حکم طی نامه ای به افشای شکنجه های جسمی و روحی در دوران حبس در سلول های انفرادی پرداخت.

محکومیت یک خواهر و بردار به یک سال زندان

سپیده و سهیل الماسی منفرد از بازداشت شدگان حوادث بعد از عاشورا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به یک سال زندان محکوم شدند. سپیده الماسی منفرد و سهیل الماسی منفرد در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. سپیده الماسی منفرد بعد از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین و برادر وی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده بودند. به گزارش خبرنگار رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، این برادر خواهر که در منزل بازداشت شده بودند قبل از پایان سال با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بودند.

این دو دانشجو چندی پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. اتهام هر دو «تبلیغ علیه نظام» بوده است. سپیده الماسی منفرد ۲۱ ساله و دانشجوری مهندسی صنایع و سهیل الماسی منفرد در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت در موسسه آموزی عالی ارس هستند.

در پی حوادث بعد از عاشورا بسیاری از شهروندان که به خاطر اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان‌ها آمده بودند بازداشت و روانه زندان‌ها شدند. بعد از روز عاشورا روند بازداشت شهروندان به صورت گسترده‌ای از سوی نهادهای امنیتی و قضایی دنبال شد. تصاویر بسیاری از شهروندان به خاطر حضور در اعتراض‌ها از سوی رسانه‌های دولتی منتشر و سبب بازداشت خیل زیادی از شهروندان ایرانی شد. این دو برادر و خواهر در حالی به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و روانه‌ی زندان شده‌اند که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی شرکت در راهپیمایی‌ها آزاد است.

سومین دیپلمات ایرانی به جنبش سبز پیوست

با گذشت کمتر از یک هفته پس از استعفای رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند، رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل (بلژیک) نیز، از سمت خود استعفا داده و به جنبش سبز و مخالفان حکومت پیوست.

به گزارش جرس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنا به اظهارات محمدرضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ که زمستان گذشته در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سمتش کناره گیری کرد و به نروژ پناهنده شد، فرزاد فرهنگیان رایزن سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل، طی روزهای اخیر به جنبش سبز پیوسته و اکنون در نروژ بسر می‌برد . حیدری تصریح کرد وی روز سه شنبه ٢٣ شهریورماه، در اسلو مصاحبه مطبوعاتی خواهد داشت.

بدین ترتیب، فرزاد فرهنگیان دومین دیپلمات ایرانی است که طی چند روز اخیر به کمپین "سفارت سبز" پیوسته و سومین دیپلمات ایرانی محسوب می شود که رسما به دلیل اعتراض به وضع موجود در حاکمیت ایران، استعفای خود را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بخش‌هایی از متن پیام محمدرضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ به شرح زیر است:

"خوشوقتم به استحضار شما برسانم هم اکنون همکار ارجمندم عضو کمپین سفارت سبز جناب فرزاد فرهنگیان رایزن سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل و کارشناس مطبوعاتی این سفارتخانه، در پی شناسایی از سوی مامورین اطلاعاتی حکومت مبنی بر تماس و همکاری اطلاعاتی وی با اینجانب در کمپین سفارت سبز، به طور رسمی و علنی به جنبش سبز ملت ایران پیوسته و هم اکنون در محل امنی بسر می‌برد و فردا سه شنبه ۱۴ سپتامبر باتفاق اینجانب، در اسلو پایتخت نروژ مصاحبه مطبوعاتی خواهد داشت."

حیدری همچنین خاطرنشان کرد "فرهنگیان در این کنفرانس چگونگی همکاری اش با کمپین سفارت سبز و پیوستن خود به جنبش سبز ملت ایران را به استحضار هموطنان و مردم جهان خواهند رساند.

بدینوسیله پیوستن ایشان به مردم را تبریک عرض نموده خیر مقدم می‌گوییم و از باقیمانده های وزارتخارجه حکومت که تاکنون با من تماس نگرفته و پیوستن‌شان به جنبش مردم ایران را اعلام ننموده‌اند، دوستانه تقاضا می‌کنم تا دیر نشده و از دادگاه‌های مردمی برای رسیدگی به اعمال ضد مردمی خود سر در نیاورده‌اند هرچه زودتر به مردم و کمپین سفارتخانه های سبز ملت ایران بپیوندند."

طی روزهای اخیر، حسین علیزاده، رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند نیز، ضمن استعفا از سمت خود خاطرنشان کرده بود "من به سفارت اطلاع داده ام که از کارم استعفا داده ام….من دیگر دیپلمات نیستم، بلکه مخالف سیاسی هستم."

علیزاده دوشنبه گذشته در ملاقاتی که با رسول موسوی سفیر جمهوری اسلامی در فنلاند داشت، استعفای خود را به وی اعلام کرده و هم چنین از یک ماه پیش از حضور در سفارت امتناع کرده بود.

گفتنی است محمدرضا حیدری چندی پیش گفته بود که شماری از کارمندان وزارت امور خارجه ایران، از شرایط داخلی ناراضی هستند و ممکن است تعدادی از آنان از سمت های خود کناره گیری کنند و به کشورهای خارجی پناهنده شوند.

مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی تا کنون در برابر خبر استعفای سیاسی فرهنگیان از خود واکنشی نشان نداده اند، اما سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به استعفای سیاسی علیزاده، دیپلمات ایرانی مقیم فنلاند گفته بود "ماموریت وی اواخر مرداد ماه امسال به پایان رسیده بود."

اخراج ۵ دانشجوی دانشگاههای مازندران و صنعتی بابل

مسئولین دانشگاه های مازندران و صنعتی نوشیروانی بابل طی احکامی جداگانه اقدام به اخراج ۵ تن از فعالین سیاسی- دانشجویی این دو دانشگاه نمودند.

بنا بر اخبار رسیده به کلمه طی روزهای اخیر مسئولین این دو دانشگاه موج جدیدی از فشارها و برخوردها را بر فعالین دانشجویی این دو دانشگاه آغاز نموده اند.

عماد بهاور، سارا خادمی، اشکان ذهابیان، سیاوش سلیمی نژاد و ایمان صدیقی از جمله فعالین سیاسی و دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه مازندران بوده اند که طی هفته های اخیر و با صدور احکام جداگانه ای حکم قطعی اخراج خود را دریافت کرده اند.

چکیده ی فعالیت ها و علل اخراج این دانشجویان در ذیل آمده است :

۱- عماد بهاور: وی مسئول شاخه جوانان نهضت آزادی ایران و عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران و عض هسته ی مرکزی (( پویش حمایت از خاتمی و موسوی)) (موج سوم) بوده است که در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت گردید. اتهام وی توسط مقامات قضایی ، تبلیغ علیه نظام ذکر شد.

بهاور پس از ۹۶ ساعت آزاد شد اما پس از اعلام نتایج انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری دستگیر گشت. عضو شاخه ی جوانان نهضت آزادی در روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۸۸ پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد و برای بار سوم در طول یک سال اخیر در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرین دفاعیات احضار شده بود، بازداشت شد.

وی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع از دانشگاه یزد و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی علوم سیاسی از دانشگاه مازندران بوده که در ماه های اخیر به دستور ریاست سابق دانشگاه مازندران (دکتر علیزاده) از دانشگاه اخراج گردید.

۲- سارا خادمی: وی فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران و دانشجوی رشته جامعه شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

سارا خادمی در آخرین روز انتخاب رشته طی تماسی تلفنی به اطلاعات سازمان سنجش احضار شد و بعد از بازجوئی طولانی که از سوی مقام های حراستی و اطلاعاتی سازمان سنجش از او به عمل امد، وی را مردود گزینشی عنوان کردند.

این فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران در سال ۸۶ همراه تنی چند از دیگر دانشجویان این دانشگاه در آذر ماه ۸۶ دستگیر شده و روانه بازداشتگاه اداره اطلاعات استان مازندران گردید.

وی در طول دوران فعالیت دانشجوئی خود ۲ بار به دادگاه انقلاب شهرستان بابلسر احضار گردیده بود.

۳- اشکان ذهابیان: وی دانشجوی رشته شیمی محض از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد که به دستور رئیس دانشگاه فروسی ( دکتر عاشوری) در سال ۸۷ به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد. عضو سابق شورای مرکزی فراکسیون مدرن انجمن های اسلامی دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در بهمن ۸۷ به دانشگاه مازندران تبعید شد و پس از مدتی از سوی ریاست وقت دانشگاه مازندران ( دکتر علیزاده) از تحصیل محروم شد. اشکان ذهابیان در تاریخ ۲۶ خرداد ۸۸ در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه مازندران نسبت به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی نیروهای لباس شخصی موسوم به انصار ضرب و شتم شده بود و به مدت ۳ روز در بیهوشی به سر برد. این فعال دانشجوئی شمال کشور دوره یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد. وی در شهریور ۸۸ از سوی دانشگاه فردوسی به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد. عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در تاریخ ۱۱ آبان ۸۸ برای دومین بار دستگیر شد و سپس از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. اشکان ذهابیان پس از سپری کردن ۲ سال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات از دانشگاه اخراج شد. گفتنی است منابع اگاه دانشجوئی بابل گرارش می دهند که این دانشجو در هنگام اخراج از دانشگاه، تنها ۲۰ واحد معادل ۱ ترم تحصیلی برای اخذ مدرک لیسانس خود، از درسش مانده بود.

۴- سیاوش سلیمی نژاد: وی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل می باشد که در تاریخ ۳۰ خرداد ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و دوره یک ماهه بازداشت خود را در زندان متی کلای بابل سپری کرد.

وی از سوی دادگاه انقلااب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

وی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۸۸ موفق به پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت شود ولی در ایام امتحانات پایان ترم خرداد ۸۸ که آخرین ترم تحصیلی دوره لیسانس این فعال دانشجوئی محسوب می شد در زندان بسر می برد و مسئولین دانشگاه از برگزاری مجدد امتحانات پایان ترم برای دانشجویانی که در آن ایام در زندان به سر می بردند و موفق به برگزاری امتحانات پایان ترم نشدند، خودداری کردند و این دانشجو به مدت ۲ سال از شرکت در امتحانات آزمون کارشناسی ارشد محروم شد.

گفتنی است طبق قوانین و آئین نامه وزارت علوم، دانشجوئی که در مقطع کارشناسی ارشد در مقطع روزانه پذیرفته شود و نتواند مدارک تکمیلی تحصیلی دوره لیسانس خود را به دانشگاهی که در مقطع کارشناسی ارشد تحویل دهد، به مدت ۲ سال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد محروم خواهد شد.

۵- ایمان صدیقی: وی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در سال تحصیلی ۸۷ از سوی کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به ۲ ترم محرومیت با احتساب سنوات محکوم شد. ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در حوادث پس از انتخابات در تاریخ ۲۸ خرداد توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و دوره ۱ ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای سپری کرد.

وی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزیری و ۱ سال محرومیت از تحصیل محکوم شد. عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در اسفند ۸۸ برای گذراندن دوران محکومیت ۱۰ ماهه خود راهی زندان متی کلا شد. ایمان صدیقی به تازگی پس از گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود از زندان متی کلای بابل آزاد شد. وی پس از گذزاندن ۲ سال محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات به دستور رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ( دکتر جانعلی زاده ) از دانشگاه اخراج شده است.


کارمندان، و دستمزد پایین تر از نرخ تورم

رکود اقتصادی و به همراه آن افزایش قیمت کالاها و خدمات عمومی، زندگی را بر میلیون ها تن از کارمندان، فرهنگیان و به طور کلی قشرهای میانه حال جامعه دشوار ساخته است. اعتراض گروهی از کارمندان معاونت برنامه ریزی راهبردی، کانون صنفی معلمان، کارمندان و کارکنان وزارت نیرو، مخابرات، وزارت راه و ترابری و بازنشستگان کشوری، در ماه های اخیر نمونه هایی از نارضایتی رو به گسترش طیف وسیع کارمندان کشور از برنامه های ضد مردمی ارتجاع حاکم و دولت احمدی نژاد است. دراین باره خبرگزاری ایلنا،۲۹ مرداد ماه ، گوشه ای از نارضایتی کارکنان معاونت برنامه ریزی راهبردی و وزارت نیرو را بازتاب داد. درگزارش مذکور آمده است: "درحالیکه معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی چندی پیش اعلام کرد، حقوق کارمندان دولت با احتساب ۲ درصد افزایش اعتباری برای بیمه در واقع ۸ درصد افزایش یافته، کارکنان معاونت راهبردی اعلام می کنند که این افزایش در مقابل کاهش ۲۵ درصدی در فیش حقوقی آنها محاسبه شده است. کارکنان و کارمندان دولت ضمن اعتراض به شیوه ۸ درصد افزایش حقوق می گویند که دولت این افزایش را با کاهش سهم پرداختنی خدمات درمانی جبران کرده است. ۲۵ هزار تومان بابت خدمات درمانی از فیش حقوقی کارمندان کسر شده است. ..."
درهمین گزارش تاکید می شود: "کارکنان و کارمندان با بیان اینکه، کارکنان دولت فاقد سندیکا برای پیگیری مطالبات خود هستند، با وجود اعلام افزایش حقوق، مخارج بیمه درمانی سبب کاهش حقوق واقعی شده است."
علاوه بر این، کانون صنفی معلمان با انتشار بیانیه ای نسبت به افزایش ۶ درصدی حقوق توسط دولت که از نرخ واقعی تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی یعنی ۹/۹ درصد نیز کمتر است، زبان به اعتراض و انتقاد گشود. در بخشی از این بیانیه یادآوری گردیده: "امسال متاسفانه علیرغم افزایش سرسام آور قیمت خدمات مختلف اعم از کرایه تاکسی، مترو، ویزیت پزشک ها، قیمت دارو، درمان در بیمارستان های عمومی و خصوصی و نیز ارزاق عمومی نظیر گوشت، مرغ، مواد لبنی تا میوه و سبزی جات ... فقط ۶ درصد به حقوق شاغلان و بازنشستگان دولت افزوده شده و خانواده هایشان ... تورم و گرانی را به مراتب بیش از افزایش حقوقشان با تمام پوست و گوشت خود احساس کردند! به قول شاعر بزرگوار و استاد پیش کسوت جامعه شناسی زنده یاد سعدی: این شکم بی هنر پیچ پیچ / صبر ندارد که بسازد به هیچ ... افزایش شش درصدی حقوق حتی از نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی نیز کمتر است ... دود این گرانی ها به چشم کارکنان و حقوق بگیران رده پایین دولت می رود ... اساسا این عدم تناسب بین افزایش حقوق کارمندان دولت و نرخ واقعی تورم درجامعه چه پیامدها و اثرات ناگواری بر جامعه، زندگی مردم، خصوصا کارمندان دولت به دنبال خواهد داشت؟ ... معلمان که نقش مهمی در زمینه بقاء و توسعه اجتماعی دارند به دلیل عدم امکان دستیابی به زندگی حداقلی به ناچار چند شغله می شوند ... برنمایندگان مجلس است که دولت را به اجرای قانون، یعنی افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان تورم واقعی سالانه ملزم نماید. ..."
خواست به حق فرهنگیان و کارمندان دولت برای دستمزد مطابق نرخ واقعی تورم و ایجاد سندیکاهای مستقل کارمندی، از حمایت قاطع همه مدافعان آزادی وعدالت اجتماعی میهن ما برخوردار است. مبارزه کارمندان و فرهنگیان برای تامین امنیت شغلی بخش جدایی ناپذیر از جنبش سندیکایی ایران است. برای ارتقاء سطح این مبارزه و تشکیل سندیکاهای ویژه کارمندان باید به طور خستگی ناپذیر تلاش کرد!


افزایش آمار دانش آموزانِ بازمانده از تحصیل

در آستانه سال جدید تحصیلی بار دیگر آمار و گزارشات از عدم دسترسی تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان طبقات محروم جامعه به تحصیل حکایت می کند.
خبرگزاری ایسنا،۲۷ مرداد ماه، با استناد به ارزیابی مسئولان آموزش و پرورش اعلام داشت که، درسال تحصیلی جدید بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار دانش آموز از تحصیل باز می مانند. گزارش ایسنا یادآوری می کند: "... سال تحصیلی جدید با بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز آغاز می شود. طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور امسال ۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۶۵ نفر از جمعیت کشور لازم التعلیم هستند که از این تعداد ۵۶۹ هزار و ۹۵۹ نفر پسر و ۵۴۴ هزار و ۱۰۶ نفر دختر هستند که باید برای تحصیل در مدارس ابتدایی سراسر کشور نام نویسی کنند ... پیش بینی می شود، درسال تحصیلی جدید بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داشته باشیم. درحال حاضر آموزش و پرورش توانسته درسراسر کشور ۹۸/۴ درصد دانش آموزان لازم التعلیم را تحت پوشش قرار دهد ... هنوز علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان و همچنین ترک تحصیلی ها در دست نیست. ..."
نکته ضروری یی که در برابر این مدعیات مسئولان آموزش و پرورش دولت ضد ملی احمدی نژاد باید بیان شود، تاکید بر این واقعیت است که، سازمان ثبت و احوال در ارایه آمار دست کاری کرده و آمارها موثق نیست و بنابه میل و اراده دولت کودتا تعیین وتنطیم می شود. بنابر این، بی شک آمار کودکان ونوجوانان بازمانده از تحصیل بسیار بیشتر از ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار نفر است. علت عدم دسترسی به آموزش، وترک تحصیل نوجوانان نیز کاملا روشن است. بخش عمده کسانی که از تحصیل باز می مانند کودکان و نوجوانان طبقات محروم و فرزندان خانواده های زحمتکش شهر و روستا هستند. افزایش تورم، و رشد بیکاری سبب گردیده تا هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان وابسته به طبقات زحمتکش برای تامین زندگی خانواده هایشان ترک تحصیل کرده و وارد بازار کار شوند.
آمار ترک تحصیل دراستان تهران نشان می دهد که بیشترین دانش آموزان خارج از چرخه آموزش وترک تحصیل کرده به مناطق کارگر نشین تعلق دارند، بر این اساس، علت افزایش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را باید در ژرفش شکاف طبقاتی، توزیع ناعادلانه درآمدها و گسترش پدیده فقر جستجو کرد. با خصوصی سازی آموزش و رویش قارچ گونه مدارس و دبیرستان های خصوصی، امکان تحصیل برای فرزندان زحمتکشان دشوارتر و دسترسی به آموزش هر چه بیشتر نامیسر می گردد.
حق مردم ، به ویژه زحمتکشان و فرزندان‌شان در برخورداری از آموزش رایگان با برنامه های ارتجاع حاکم و خصوصا دولت ضد ملی احمدی نژاد در کشور ما پایمال شده است!

کودکان کار، قربانی سیاست های ارتجاع

با رشد و گسترش پدیده فقر در جامعه، به ویژه از زمان برگماری احمدی نژاد، برتعداد کودکان کار درمیهن ما به نحوی نگران کننده افزوده شده است. افزایش تعداد کودکان معصوم و بی پناهی که به اجبار تن به کار داده واستثمار می شوند ارتباط مستقیم با برنامه های اقتصادی دولت ضد ملی کودتا دارد. اما همین تعداد نیز بر خلاف مدعیات وزارت رفاه و کمیته امداد خمینی از پوشش "طرح ساماندهی کودکان خیابانی" خارج هستند. مطابق آخرین آمار رسمی منتشره، در سراسر کشور کمتر از ۳۰ درصد کودکان کار شامل پوشش حمایتی سازمان بهزیستی‌اند. خبرگزاری مهر،۳۱ مرداد ماه، گزارش داد: "سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون، وظیفه دستگاه ها را درطرح ساماندهی کودکان خیابانی مشخص کرده، اظهار داشت کمتر از ۳۰ درصد کودکان خیابانی در جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار می گیرند ... شهرداری بر اساس قانون موظف به تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای مراحل ساماندهی است ... ما تا این لحظه برای سرپرستی آنها که در جامعه هدف بهزیستی قرار دارند [یعنی کمتر از ۳۰ درصد] مشکلی نداشته ایم اما برخی از این کودکان، غیر ایرانی هستند که در مورد آنها اداره اتباع بیگانه تصمیم می گیرد. ..."
آخرین آمار رسمی درخصوص تعداد کودکان کار متعلق به سال ۱۳۸۵ خورشیدی است. مرکز آمار در این سال جمعیت آنان را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام داشت. بی شک طی سالیان اخیر بر تعداد کودکان کار افزوده شده است، و برخی کارشناسان از جمله شبکه یاری کودکان کار ایران معتقد هستند که، آمار کنونی این کودکان معصوم بیش از ۴ میلیون نفرند. چندی پیش نهاهای مستقل مانند شبکه یاری کودکان کار ایران در اعتراض به عملکرد نیروی انتظامی و شهرداری، در برخورد با کودکان کار و به اصطلاح طرح ساماندهی آنان اعلام کردند که، برای کودکان کار باید فکری اساسی شود، جمع آوری آنان در قالب طرح ساماندهی و نظایر آن جواب نمی دهد. به علاوه، مدافعان حقوق کودک طی یک سال اخیر بارها نسبت به پیامدهای فاجعه بار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها درزندگی میلیون ها کودک کار هشدار داده اند.
ایلنا، در ابتدای سال جاری، از قول فعالان حوزه کودکان نوشته بود: "نگرانی از اجرای قانون حذف یارانه ها وسخت تر شدن شرایط کودکان کار، سلامت، آموزش، بهداشت و نیازهای روزانه کودکان کار مانند غذا با حذف یارانه ها بدتر از قبل می شود."
برنامه ها و طرح های جمهوری اسلامی تاکنون هیچ گونه کمکی به حل معضل اجتماعی کودکان کار نکرده و از این پس نیز نخواهد کرد .
کودکان کار قربانی سیاست های ضد مردمی رژیم ولایت فقیه هستند.

در خواست برای ترک مجمع عمومی سازمان ملل در زمان سخنرانی احمدی نژاد

دراین بیاینه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت، آمده است: شما پيش از آن که سياستمدار باشيد، انسان هستيد. احمدی نژاد قصد دارد در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر امسال شرکت نمايد. هنگامی که اين شخص تلاش می کند تا طرح های بيمار خود را نشر و اشاعه دهد، در سالن مجمع عمومی باقی نمانيد تا ناخواسته حامی اين به اصطلاح رئيس جمهور که منصوب حکومتی غدار و جنايتکار است نشويد!

حقوقدانان سبز افزوده اند: احمدی نژاد نماينده واقعی ملت ايران نيست. اين شخص آدمک دست نشانده محفلی شيطانی است که مسئوليت چندين بار کشتار دستجمعی و بی رحمانه، شکنجه، تجاوز، پيگرد غيرقانونی وساير جنايات هولناک عليه مردم ايران که هم بر اساس قوانين داخلی و هم بر اساس حقوق بين الملل جرم محسوب می شوند را بر عهده دارند. در صورتی که وی و همدستان شرورش به هر وسيله ممکن و ضروری متوقف نشوند، در آينده ای بسيار نزديک طرح های تروريستی و شيطانی شان به شيوه ای دهشتناک در برابر چشم جهانيان آشکار خواهد شد.

در خاتمه این بیاینه آمده است: ما حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران همگام با اکثريت قاطع مردم ايران در کمال احترام از شما تقاضا می کنيم به محض شروع سخنرانی اين شخص، جلسه مجمع عمومی را ترک فرمائيد. اجازه ندهيد هيتلری ديگر از ميکروفون ها سوء استفاده کند.

حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران، جمعی از حقوقدانان با تحصيلات حقوقی پايان یافته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا (دو مورد اخير در گرايشات حقوق خصوصی، حقوق جزا و حقوق بين الملل) هستند هستيم که بيش از دو دهه به عنوان وکيل و مشاور حقوقی، و قاضی خدمت کرده اند. در وبسایت این گروه آمده است: سبز بودن نام ما به معنای وابستگی به چهره های شاخص جنبش سبز نيست و مسئوليت مواضع مان را خود بر عهده می گيريم.

حلقه حصر خانگی موسوی و کروبی تنگ تر می شود
بنابر گزارش رسیده به جرس، امروز برخی از اعضای جوان حزب اعتماد ملی که قصد دیدار با دبیرکل این حزب را داشتند با ممانعت و برخورد نیروهای امنیتی روبرو شدند .همچنین در روزهای گذشته نیز این نیروها با فعالین سیاسی و اجتماعی که برای دیدار کروبی مراجعه می نمودند برخورد کردند که در برخی موارد این برخوردها به درگیری و مشاجرات لفظی نیز منتهی شده است.

این گزارش می افزاید: هنگامی که معین فر از نیروهای ملی به همراه برخی از همراهانشان قصد دیدار با کروبی را داشتند نیروهای امنیتی به طرز زننده ای با وی برخورد کردند که موجب اعتراض شدید و برخورد وزیر نفت اسبق ایران شده است. این در حالی است که نیروهای امنیتی حاضر در محل نیز بدون نشان دادن کارت شناسایی مهندس معین فر را تهدید به بازداشت و انتقال به اوین نموده اند و در نهایت نیز سرتیم عملیاتی محاصره با نشان دادن حکمی مبهم از دادستانی مدعی صدور دستور قضایی برای ممانعت از دیدار مراجعین با کروبی و موسوی شده است.

در همین حال خبرهای رسیده از تهران حاکی است، حدود چند هفته است که ماموران امنیتی از حضور مردم و شخصیتها در دفتر میرحسین موسوی جلوگیری می کنند و مراجعین را بازداشت و پس از ساعتها بازجویی رها می کنند و یا آنها را به بازداشتگاه برده و تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد می گیرند.

این محدودیتها تا آنجا بود که از دیدار محمدرضا خاتمی که برای عید فطر به خانه موسوی رفته بود نیز جلوگیری شد. روند محاصره رهبران جنبش سبز پس از حمله نیروهای لباس شخصی به خانه مهدی کروبی، ابعاد گسترده تری بخود می گیرد.


--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved