خبرگزاري فارس: «ميكل آنجلو فرامارتينو» سازنده درام مستند فلسفي «چهار دفعه» محصول تازه سينماي ايتاليا، آن را براي نمايش جهاني آماده كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم مستند را «ميكل آنجلو فرامارتينو» ساخته و پيرمردي به نام «جوزپه فورا» نقش اصلي آن را بازي مي‌كند.
«فرامارتينو» براي ساخت فيلم خود به يك روستاي بسيار دور ساكت و قرون وسطايي رفته كه در جنوبي‌ترين پخش كشور ايتاليا قرار دارد.
اين روستا در دامنه يك كوه قرار دارد و شخصيت اصلي قصه فيلم چوپان پيري است كه آخرين روزهاي زندگي‌اش را در اين محل مي‌گذراند.
او كه مريض است هر روز گوسفندان خود را به محيط مي‌‌برد اما اين اقدام او فقط بهانه‌اي است تا خودش را به كليساي منطقه برساند.
اين چوپان پير بر اين باور است كه گرد و خاك روي پله‌هاي كليسا حال و هوايي معجزه‌آميز دارد و مي‌تواند باعث بهبودي او بشود.
«فرامارتينو» پس از شنيدن قصه زندگي اين چوپان، تصميم گرفت فيلمي درباره او بسازد.
فيلم او بحثي فلسفي پيرامون موضوع مرگ و زندگي را مطرح مي‌كند.
در توليد مستند «چهار دفعه» تهيه‌كنندگان آلماني و سوئيسي هم با اين فيلم‌ساز همكاري كرده‌اند.
توزيع‌كنندگان فيلم به موفقيت اسكاري آن در دور جديد رقابت‌هاي اسكار 2010 اميد زيادي دارند و احتمال مي‌دهند كه «چهار دفعه» يكي از پنج فيلم‌ اصلي نامزد شده در رشته اسكار بهترين مستند سال باشد.
«فرامارتينو» فيلم‌ساز اهل ميلان است كه اولين فيلم سينمايي خود به نام «هديه» را در سال 2003 كارگرداني كرد.
«چهار دفعه» دومين ساخته سينمايي اوست.
شركت سينمايي لوربر فيلمز كانادا امتياز پخش درام مستند «چهار دفعه» محصول تازه سينماي ايتاليا را براي سينماهاي آمريكا و كانادا را خريداري كرده است.