428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۸۹

l|||_ravani_ha_groups_l||| اخرین اخبار گزارش اکران و فروش فیلمهاي ایرانی

 

گزارشی از فروش فیلم‌های اکران در هفته گذشته/ «درباره الی» تا امروز: یک میلیارد و صد و سی میلیون تومان؛
کمدی‌ها فروخته‌اند و حالا نوبت فیلم‌های جدی است




سینمای ما - ارقام فروش فیلم‌های اکران دوم تابستان شروعی امیدوارکننده برای این فیلم‌ها را نشان می‌دهد، در صورت ادامه این روند می‌توان امیدوار بود که سینمای ایران در روزهای پیش رو و قبل از آغاز ماه رمضان روزهای پررونقی را پشت سر بگذارد.

روزهای داغ نیمه تابستان اگرچه اکران پررونق فیلم‌های سینمایی را به همراه ندارد اما به نظر می‌رسد می‌توان انتظار داشت فیلم‌های روی پرده که از هفته گذشته اکرانشان را آغاز کرده‌اند، در هفته‌های آینده فروش بیشتری داشته باشند، فروش فیلم‌ها در چند روز گذشته نشان می‌دهد که ماراتن فیلم‌های اکران دوم تابستان، نفسگیر است.

فیلم سینمایی "خاک‌آشنا" به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا یکی از این فیلم‌ها است که بلاخره و پس از حاشیه‌های فراوان روی پرده رفته است، "خاک آشنا" در 12 سینما اکران شده و پس از 5 روز نمایش 18 میلیون تومان فروش کرده است. رضا کیانیان، رویا نونهالی، بابک حمیدیان بازیگران این فیلم هستند.

فروش فیلم تازه فرمان‌آرا در شرایطی که در ماههای اخیر به جز "درباره الی" فیلم غیر کمدی دیگری نتوانسته نظر مثبت مخاطبان سینمای ایران را جلب کند، اتفاق قابل توجهی است. گروه بازیگران، نام و اعتبار حرفه‌ای کارگردان و حاشیه‌های فیلم می‌تواند عواملی باشد که به پرفروش شدن "خاک‌آشنا" بینجامد.

داستان فیلم "خاک‌آشنا" درباره هنرمند سالخورده‌ای است که پس از یأس و سرخوردگی از زندگی‌اش در انزوا زندگی می‌کند، ورود یک جوان به زندگی مرد نگاه او را به زندگی تغییر می‌دهد.

فیلم سینمایی "دلخون" به کارگردانی محمدرضا رحمانی دیگر فیلم روی پرده است که فروش خوبی داشته است. این فیلم که فضایی تلخ و جدی دارد پس از پنج روز نمایش در 12 سالن 35 میلیون تومان فروخته است. "دلخون" دومین تجربه کارگردانی محمدرضا رحمانی پس از فیلم "ستایش" است. فیلمی که هنوز روی پرده نرفته است.

"دلخون" با بازی حامد بهداد و الناز شاکردوست داستان مردی است که متهم به قتل همسرش شده و در زندان با وکیلش آشنا و رابطه عاطفی برقرار می‌کند. فیلم در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر روی پرده رفت و بازی بهداد در آن تحسین شده است، اگر حضور این بازیگر بتواند فروش بالای فیلم را تا پایان اکران تضمین کند، می‌توان حامد بهداد را یکی از ستارگان سینمای ایران دانست که حضورش استقبال از یک فیلم متوسط را هم ضمانت می‌کند.

فیلم سینمایی "کیش و مات" به کارگردانی جمشید حیدری در 13 سالن روی پرده رفته و پس از پنج روز 50 میلیون تومان فروخته است. "کیش و مات" داستان جوانی به نام بهروز است که دست به هر کاری می‌زند شکست می‌خورد. بهروز به جای اینکه دلیل ناکامی‌هایش را بیابد، فکر می‌کند آدمی بدشانس است و چون بدشانسی‌هایش تداوم می‌یابد، دست به خودکشی می‌زند.

در این فیلم حمید گودرزی، الناز شاکردوست، نیما شاهرخشاهی، بهنوش بختیاری، اکبر عبدی، محمدرضا هدایتی، احمد پورمخبر، شهره لرستانی، سعید پیردوست، مهدی میامی، علی صادقی و... بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "پستچی سه بار در نمی‌زند" به کارگردانی حسن فتحی در 14 سالن روی پرده رفته است. دومین فیلم این کارگردان شناخته شده برای مخاطبان تلویزیون که یکی از مهمترین و پرکارترین مجموعه‌سازان سال‌های اخیراست، تجربه‌ای در ژانر وحشت است. فیلم هم دغدغه‌های کارگردان درباره تاریخ معاصر را به تصویر می‌کشد و هم صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آور دارد.

علی نصیریان، محمدرضا فروتن، باران کوثری، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و رویا تیموریان بازیگران این فیلم هستند که پس از چهار روز نمایش در سینماهای شهر تهران 40 میلیون تومان فروخته است.

اکران فیلم‌های "خروس جنگی"، "درباره الی" و "پسر تهرونی" هم ادامه دارد. "درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی که در 11 سالن روی پرده رفته پس از 58 روز نمایش یک میلیارد و 130 میلیون تومان فروخته است.

نمایش عمومی "خروس جنگی" به کارگردانی مسعود اطیابی در 20 سینما ادامه دارد و فیلم پس از 55 روز نمایش 750 میلیون تومان فروخته است. مریلا زارعی، رصا عطاران، احمد پورمخبر و سیامک انصاری بازیگران این کمدی پر فروش هستند.

"پسر تهرونی" به کارگردانی کاظم راستگفتار که در 25 سالن روی پرده رفته پس از 37 روز نمایش 700 میلیون تومان فروخته است. محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، شقایق فراهانی، فلامک جنیدی و طناز طباطبائی بازیگران این فیلم هستند.

اکران دوم تابستان بستری شده تا فیلم‌های غیرکمدی روی پرده بروند، اگر اکران پنج ماه گذشته در انحصار فیلم‌های کمدی و عامه‌پسند بوده اکرانی که تازه آغاز شده بضاعت سینمای ایران در گونه‌های دیگر را به نمایش می‌گذارد. استقبال از فیلم‌های روی پرده نشان می‌دهد که مخاطب فیلم‌های کمدی و سرگرم‌کننده را می‌پسند یا هنوز می‌توان امیدوار به جلب نظر مخاطب با تجربه‌های متفاوت بود.

__._,_.___
www.zoomdownload.com
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved