428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

سبز فراخوان ندای الله اکبر دوشنبه بیست و نهم شهریور

فراخوان ندای الله اکبر در حمایت از رهبران جنبش سبز

ایجاد شده در: 09/16/2010 - 23:17, به روز شده در: 09/17/2010

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/sep/16/7072

ندای سبز آزادی : در راستای هجوم نیروهای امنیتی در هفته و روزهای اخیر به دفتر رهبران جنبش سبز واعمال محدودیت های تازه ،مشخص شده است که هدف ستاد کودتا حصر خانگی رهبران سبز است .کودتاچیان در این مدل بی آنکه هزینه بازداشت و زندان کردن مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی به حاکمیت فعلی تحمیل شود ، ارتباطات و رفت و آمدهای این دو کاملا محدود شده است.

ندای سبز آزادی در همین راستای از ملت سبز ایران دعوت مبکند تا از روز دوشنبه بیست و نهم شهریور ماه با سر دادن ندای الله اکبر حمایت خود را از رهبران جنبش سبز اعلام و به کودتاچیان برای توقف این رفتارهایشان هشدار بدهیم.

شما رسانه اید ... 

 

باید از نو برپاخیزیم. دوشنبه شب ساعت 10 خیزش دوباره جنبش را رقم خواهیم زد

http://spinooza.blogspot.com/2010/09/10.html

مدتي است که در ظاهر همه چيز آرام است، گويي کسي را سوداي بازپس گيري پرچم ايرانش نيست. گويا همه از ياد برده اند که يکسال و اندي دوشادوش هم ايستادند و مرگ بر ديکتاتور گفتند. از آن ميترسم که اين کرختي باور خودمان هم شده باشد و در سوداي فارسي وان و يا حکايت هاي بي مزه محمود و مشايي بگذريم و بگذرانيم. بگذاريم که دغدغه نان و بيداد گراني، ما را به خود مشغول کند به ياد نياوريم از شمع های مرده. آري برادر من ميترسم که روزمره شده باشيم و ميترسم که عادتمان شده باشد اين بوي ماندگي و مشاممان نيز از کار افتاده باشد. ميترسم يادمان رفته باشد که سال گذشته همه با هم، فرياد ميزديم "موسوي، موسوی پرچم ايرانم رو پس بگير". امروز که او را براي گرفتن پرچم ايرانمان باز خواست ميکنند، من و تو باز سودای بازپس گيري پرچم ايرانمان را داريم؟ آيا انديشيده ايم که پرچم ايران ما، همان موسوي و کروبي هستند؟ چه کسي جز کروبي ميتوانست افشاگر تجاوز عمال سيد علي باشد. کروبي ميدانست که هزينه اين افشاگري و ريختن هيمنه جبروتي مقام عظمی که خطابه های عتاب آلود مي خواند، کمتر از جانش نخواهد بود، اما ايستاد و مردانه هم ايستاد. از ايستادن موسوي چه گويم که خواهرزاده اش را شهيد کردند، ولي خم به ابرو نياورد و گفت خونش رنگين تر از ندا و سهراب و اشکان نبود. آيا ما نيز ايستاده ايم؟ ميترسم روزي در پيشگاه فرزندانمان آن همه شرمسار باشيم که پيشينيان در پيشگاه ما به ندامت آن سکوت ننگين در 28 مرداد، شرمسارند.

 

تایید حکم هشت سال و نیم زندان مجید توکلی در دادگاه تجدیدنظر

ایجاد شده در: 09/18/2010 - 15:15, به روز شده در: 09/18/2010 -

 

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/sep/18/7101

ندای سبز آزادی: تایید کامل حکم اولیه هشت سال و شش ماه حبس تعزیری مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که در تاریخ ۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده بود، به صورت تلفنی به محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی ابلاغ شده است.
به گزارش دانشجو نیوز، در پی دو جلسه دادگاه مجید توکلی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در روزهای ۱۳ و ۲۱ دی ماه سال گذشته و صدور سریع حکم در مورخه ۲۸ دی ماه ۱۳۸۸ توسط قاضی صلواتی، مجید توکلی دانشجوی رشته کشتی سازی دانشگاه امیرکبیر با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری و به استناد ماده۶۰۹ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به رییس‌جمهور به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. علاوه بر این مجید توکلی به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی ۵ سال محروم از فعالیت‌های سیاسی و پنج سال ممنوع‌الخروج از کشور شد.
تشکیل بسیار سریع دادگاه و روند شتابان صدور حکم اولیه در حالی صورت گرفت که پس از گذشت ۸ ماه از صدور حکم اولیه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در پاسخ پیگیری های دکتر محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی، در مورد تشکیل دادگاه تجدیدنظر اعلام کرده بود که پرونده وی ابلاغ نشده است. از سوی دیگر لازم به ذکر است که در هیچ یک از مراحل تشکیل دادگاه هیچ کدام از وکلای مجید توکلی اجازه حضور در دادگاه را نداشتند.
مجید توکلی طی چند سال اخیر سه بار بازداشت شده و برای ماه ها در حبس بوده است. وی ابتدا در بهار سال ۸۶ در پی پروژه جعل نشریات دانشجویی توسط وزارت اطلاعات، بازداشت شد و مدت یک سال و هفت ماه را در زندان گذرانده بود که بعدا از اتهامات وارده تبرئه شد.
پس از آن در بهمن سال ٨۷ در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد تهران بازداشت شد و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذارند.
عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در سومین بازداشت خود، در مراسم روز دانشجو، در ۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به شرایط بسیار نامناسب زندان، با حکم دادستان تهران به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
روند سریع تایید حکم اولیه مجید توکلی به همراه تایید حکم سایر فعالان شناخته شده جنبش دانشجویی، مانند اعضای دربند شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، میلاد اسدی و بهاره هدایت، به دلیل ترس حاکمیت از فضای پرشور دانشگاه های کشور در آغاز سال تحصیلی جدید است.
از آنجا که زمزمه هایی مبنی بر شروع اعتراضات دانشجویی در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان و فضای بسته کشور به گوش می رسد، صدور و تایید احکام بلند مدت زندان برای فعالان دانشجویی گامی در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه ها قلمداد می شود.

 

محکومیت شیوا نظرآهاری به شش سال حبس، تبعید به زندان ایذه و ۷۶ ضربه شلاق

ایجاد شده در: 09/18/2010 - 21:01

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/sep/18/7102

 ندای سبز آزادی:شیوا نظر‌آهاری فعال حقوق بشر و عضو کمیته‌ی گزارشگران حقوق بشر، به ۷۶ ضربه شلاق، شش سال حبس همراه با تبعید به زندان ایذه محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر حکم صادره از سوی قاضی پیرعباسی در شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شده است. شیوا نظر‌آهاری در تاریخ ۲۹ آذر ۸۸ زمانی که به همراه تعدادی از فعالین مدنی و حقوق بشری قصد شرکت در مراسم تدفین آیت الله منتظری را داشت بازداشت شد. وی سرانجام هفته‌ی گذشته و پس از نزدیک به یک سال بازداشت در زندان اوین با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

این عضو کمیته‌ گزارشگران حقوق بشر در دادگاه به اتهام محاربه، تبانی و اجتماع برعلیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلغ علیه نظام محاکمه شده بود. در حال حاضر کوهیار گودرزی، دیگر عضو کمیته‌ی گزارشگران حقوق بشر از ۲۹ آذر‌ماه سال گذشته بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین در حال سپری کردن دوران یک سال محکومیت خود است.

 

نیما نحوی، فعال دانشجویی بابل به بند ٣۵۰ زندان اوین انتقال یافت

 

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۴:۲۲

 

جـــرس: بر اساس گزارش منابع خبری دانشجوئی استان مازندران، طی روزهای اخیر نیما نحوی فعال دانشجوئی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، از زندان متی کلای بابل، به بند ٣۵۰ زندان اوین منتقل شد.


بر اساس این گزارش، نیما نحوی پس از چند روز اعتصاب غذا در زندان متی کلای بابل، به زندان اوین منتقل گردید.


این فعال دانشجوئیِ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام دستگیر شد و مدت یک ماهه بازداشت خود را در زندان اداره اطلاعات ساری و متی کلای بابل سپری کرد.


وی از سوی دادگاه انقلاب بابل به ده ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بود و تا کنون بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را سپری کرده است ولی مقامات قضائی مازندران با اعطای عفو مشروط به این فعال دانشجوئی دانشگاه نوشیروانی مخالفت ورزیدند.


در هفته های اخیر نیما نحوی پس از مخالفت مقامات دادگستری شهرستان بابل و رئیس زندان متی کلای با درخواست انتقالش به یکی از زندان های محل سکونتش در تهران، دست به اعتصاب غذای نامحدود زد که پس از گذشت چند روز از اعتصاب غذا، همزمان با دریافت نامه انتقالش به زندان اوین، به اعتصاب غذای خود پایان بخشید.


منابع دانشجوئی مازندران به نقل از خانواده نیما نحوی گزارش می دهند که در روزهای اخیر خانواده وی موفق به ملاقات کابینی با فرزندشان شده اند. گزارش ها حاکی از آن است که این فعال دانشجوئی در وضعیت جسمی نسبتا خوبی قرار دارد و پس از انتقالش از زندان متی کلای بابل به زندان اوین، چند روز در بند قرنطینه این زندان به سر برد و هم اکنون به بند ٣۵۰ منتقل شد. همچنین خانواده این فعال دانشجوئی بابل خاطرنشان کردند که وی در کنار سید ضیا نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع به سر می برد.

 

بی خبری از محسنی، مسئول دفتر میرحسین موسوی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۵:۰۹

جرس:  وجود گذشت پنج روز از بازداشت محسنی ،مسئول دفتر میر حسین موسوی هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست و او هیچگونه تماسی با خانواده اش نداشته است . این در حالی است که طبق گفته دادستان تهران هر متهم پس از گذشت ۲۴ ساعت از بازداشتش باید با خانواده اش تماس بگیرد و محل بازداشت اش را اطلاع دهد.
 

 

به گزارش کلمه، در ادامه افزایش محدودیت ها برای میر حسین موسوی ، مسوول دفتر وی دوشنبه بازداشت شد. هنوز مشخص نیست محسنی به کدام زندان یا بازداشتگاه منتقل شده و کجا نگه داری می شود.

نیروهای امنیتی از هفته های گذشته با حضور در اطراف دفتر میرحسین موسوی از حضور مراجعین به دفتر وی جلوگیری و آنها را بازداشت و پس از ساعتها بازجویی و اخذ تعهد کتبی برای عدم مراجعه مجدد؛ رها می کردند.

چهارشنبه شب،  نیروهای امنیتی با حمله به دفتر موسوی، اقدام به تفتیش و بازرسی از محل کرده و برخی وسایل موجود در دفتر را نیز با خود بردند.

 

 

بلاتکلیفی و وضعیت نامعلوم یک فعال سندیکایی بعد از سه ماه بازداشت در بند ٢۰۹ زندان اوین

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۲:۴۴

جـــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، رضا شهابی، فعال صنفی- سندیکایی، بیش از سه ماه است که در بند امنیتی ٢۰۹ زندان اوین، در وضعیت نامعلوم و بلاتکلیف بسر می برد.


به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد، که در شرایط نامساعد جسمی و بلاتکلیفی، در بند ٢۰۹ اوین نگهداری می شود.


این گزارش خاطرنشان می سازد فعال سندیکایی فوق الذکر، از ناراحتیهای حاد جسمی مانند گردن درد و ناراحتی گوارشی رنج می برد. بخصوص ناراحتی گردن او، در شرایط طاقت فرسا و نامساعد بند ٢۰۹، حادتر شده است.


همچنین آمده است بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او، از دادن اجازه درمان به وی خوداری می کنند.


شهابی هم اکنون در سلول دونفره، همراه با یکی از زندانیان سیاسی دیگر نگهداری می شود.


بر اساس این گزارش، خانواده شهابی از شرایط حاد جسمی و عدم رسیدگی پزشکی به وی سخت نگران هستند.


بازجویان وزارت اطلاعات، قرار بازداشت وی را تا ١۹ مهر تمدید کرده اند و او باید تا آن زمان در بلاتکلیفی بسر ببرد.


گفتنی است این فعال سندیکایی، ٢٢خرداد ماه امسال، در حالی که مشغول بکار بود، توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل گردید. وی مدتها در سلولهای انفرادی تحت بازجویی و شکنجه های مختلف قرار داشت.


در حال حاضر علاوه بر رضا شهابی، دو تن دیگر از رهبران سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی، منصور اسالو و ابراهیم مددی چند سالی است که در زندان بسر می برند.

 

 

شیوه های جدید تواب سازی در زندان اوین

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۳:۰۲

جـــرس: بر اساس گزارش های واصله از زندان اوین، اخیرا و با نزدیکی به اعیاد و مناسبت های مذهبی مختلف چون عید فطر، مقامات دادستانی و امنیتی، پروژه اعمال فشار روانی از طریق شایعۀ عفو و بخشش را در میان زندانیان رواج داده و شیوه ای جدید از "تواب سازی" را رواج داده و اِعمال کرده اند.

 

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی «کلمه»، مقامات زندان اوین، تا کنون چند مرتبه از این حربه استفاده کرده اند که آخرین بار قبل از عید فطر امسال بوده است.


براساس گزارش های رسیده از زندان اوین، هر بار در روزهای پیش از عید های مذهبی، یک گروه امنیتی- قضایی در بند ۳۵۰ و دادسرای زندان اوین مسقر شده و با هزینه کردن ساعت ها وقت و انرژی، زندانیان را مورد بازجویی و پرس و جوهای طولانی و متعدد قرار می دهند.


مقامات و بازجویان، در جریان این روند، از زندانیان می خواهند که علیه مقامات و رهبران جنبش سبز و برخی از زندانیان سیاسی مطالبی بنویسند و برای مقامات خبرچینی کنند؛ تا در قبال آن، امکان آزادی مشروط و یا عفو و مرخصی آنها را فراهم کنند.


همچنین یکی از درخواست های بازجویان از برخی از زندانی ها این است که اعتراف کنند که انتخابات ریاست جمهوری دهم در کمال صحت برگزار شده و هیچ تقلبی نشده است.


 
در مرحله پیش که از سوی مقامات قضایی اعلام شد ۸۱ زندانی سیاسی را مورد عفو قرار داد ه اند، معلوم شد آنهایی را که چند روز و چند هفته و یا یکیدو ماه به پایان مدت زندان شان باقی مانده بود، مورد عفو قرار داده اند .

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved