428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

سبز بی اعتنائی کامل رفسنجانی به نامه مهم کروبی

بی اعتنائی کامل رفسنجانی به نامه مهم کروبی

http://culturallogic.blogspot.com/2010/09/blog-post_18.html

 

امروز بی بی سی برای اولین بار خبری منتشر کرده است از نامه ای که پنج روز پیش توسط مهدی کروبی به اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته شده است، و مورد بی اعتنائی کامل رفسنجانی قرار گرفته است.

 

نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی در مورد نظارت بر رهبری به نقل از بی بی سی:

 

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/09/100918_l10_karubi_letter_rafsanjani_khobregan.shtml

 

مهدی کروبی، یکی از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان این کشور، خواهان اعمال نظارت بر عملکرد رهبر ایران و نهادهای تحت نظر او شده است.

آقای کروبی در این نامه که تاریخ روز ۲۲ شهریور را دارد و یک روز پیش از آغاز اجلاسیه اخیر خبرگان نوشته شده است، رهبری را طبق قانون اساسی در قبال اختیاراتش مسئول دانسته و گفته است که مجلس خبرگان باید جلوی "تزلزل جایگاه ولایت فقیه و رهبری به واسطه اهمال در انجام وظایف یا استفاده نادرست از اختیارات" را بگیرد.

در این نامه آمده است که می توان "ده ها سئوال از عدم رعایت حقوق حقه مردم و بی کفایتی مدیران اجرایی و قضایی و به ویژه تجاوز به حقوق عمومی توسط نهادهای تحت پوشش رهبری" مطرح کرد.

آقای کروبی که در دوران حیات آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، از معتمدان او بود و دو دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، پس از انتخابات جنجال برانگیز سال گذشته ایران در ردیف یکی از رهبران جنبش اعتراضی مخالفان دولت قرار گرفت.

او در نامه تازه خود به آقای هاشمی رفسنجانی چند بار بر اختیارات گسترده مجلس خبرگان رهبری، از جمله حق عزل رهبری تأکید کرده و نوشته است که به عقیده او مجلس خبرگان از ظرفیت های قانونی اصول ۱۰۷، ۱۰۸ و ۱۱۱ قانون اساسی به درستی استفاده نمی کند.

اصل ۱۰۷ قانون اساسی ایران به "مسئولیت های" رهبری و مساوی بودن او با دیگران در برابر قوانین و اصل ۱۰۸ به اختیار مجلس خبرگان برای تصویب مقررات مربوط به وظایف خود اشاره دارد، اما اصل ۱۱۱ مربوط به عزل رهبری است.

در این اصل آمده است: "هرگاه رهبر از انجام وظایف قانونی خود ناتوان شود یا فاقد یکی از شرایط مذکور در اصول پنجم و یکصد و نهم گردد یا معلوم شود که از آغاز فاقد بعضی از شرایط بوده است، از مقام خود برکنار خواهد شد. تشخیص این امر به عهده خبرگان مذکور در اصل یکصد و هشتم می باشد..."

آقای کروبی در نامه خود به رئیس مجلس خبرگان، از "عدم استقلال قوه قضائیه و فرمایشی بودن احکام دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی"، دخالت "بی قید و شرط" سپاه و بسیج در مسائل سیاسی و "ورود گسترده و انحصارطلبی" آنها در حوزه اقتصاد به عنوان نمونه هایی از عملکرد نهادهای تحت نظر رهبری یاد کرده است.

او نوشته است که سپاه و بسیج در "مهندسی انتخابات" و "سرکوب خواسته های به حق" مردم نقش داشته اند و با واگذاری پروژه های بزرگ اقتصادی به سپاه از طریق "حذف مناقصه های عمومی"، شرایط برای انحصار طلبی و رانت خواری نظامیان فراهم شده است.

آقای کروبی همچنین با برشمردن انتقادات متعدد خود از عملکرد دولت، نوشته است: "اگر مجلس خبرگان به مسئولیت خطیر خود در راستای بی کفایتی، بی تدبیری، گزافه گویی، خرافه گویی، بی ادبی و گستاخی این دولت در موقع و زمان آن نپردازد، شاید زمانی به این نکته واقف شود که نوشداروی پس از مرگ سهراب باشد".

در گزارش هایی که از برگزاری آخرین اجلاسیه خبرگان رهبری در ایران منتشر شد، اشاره ای به طرح احتمالی مضامین مطرح شده در نامه آقای کروبی در جلسات خبرگان دیده نمی شد.

این اجلاسیه در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور در تهران برگزار شد.

 

حاشیه‌های جشن خانه سینما: مچ‌بند سبز باران کوثری، واکنش به شریفی‌نیا و ده نمکی

 

http://www.google.com/reader/item/tag:google.com,2005:reader/item/b8a46490f54d7b46


*امشب تماشاچیان هیچ یک از صندلی‌های سالن همایش‌های برج میلاد را ندیدند که مدیر دولتی برآن تکیه زده باشد.

*امشب تماشاچیان باهار با گوش خود شنیدند که همه اعضای خانه سینما ، از داشتن صنفی مستقل و غیردولتی که در همه طوفان‌های سال های اخیر پابرجا ایستاده و وسط این همه بی پولی برای ثابت کردن همبستگی‌ اعضایش جشن برگزار کرده به خود بالیدند.

*امشب، تماشاچیان با دیدن گوشه کوچکی از مج‌بند «سبز» باران کوثری چند دقیقه ای مداوم دست زدند.

*امشب، تماشاچیان درست هنگام شنیدن صدای نگران امیرشهاب رضویان و گلایه از «نفوذ دشمن به سینما برای تخریب فرهنگ ایرانی»، به کمک «بیژن میرباقری» کارگردان برنامه، با دیدن تصویر مسعود ده‌نمکی و محمدرضا شریفی‌نیا، همه با هم یک‌صدا «هو» کردن.

*امشب، میزبانان جشن خانه سینما بارها جای گلشیفته فراهانی را خالی کردند.

*امشب، تماشاچیان، با صدای اصغر فرهادی، برنده بهترین، کارگردانی، بهترین فیم(درباره الی...) برای آینده ایران دعا کردند: «ای کاش! سال آینده ایران، مثل امروز نباشه، ای کاش! سال آینده ایران شرایطی داشته باشه که «گلشیفته فراهانی»، «امیر نادری» و «محسن مخملباف» به راحتی به وطن بازگردند، ای کاش! سال آینده «جعفر پناهی» بتوونه فیلم بسازه و ای کاش! سال آینده هیچ‌چیز مثل این سالها نباشه».

*امشب تماشاچیان، همان زمان که برای آینده ایران دعا می‌کردند، به چشم خود دیدند که تصاویری کوتاه از دیوارنوشت‌های «سبز» پشت مجریان به نمایش درآمد.

*امشب تماشاچیان به گوش خود شنیدند که هزینه دورریز نان در ایران، روزی یک میلیارد است و هزینه کل بیمه و حمایت از 5هزار عضو خانه سینما برای دولت ایران تنها به اندازه هزینه 5روز دور ریز نان در این کشور است، که آنهم سالهاست از آنها دریغ شده.

*امشب تماشاچیان دیدند که مسوولان بیمارستان میلاد، چند ماه پیش، ملیحه نظری،بازیگر سینما، را تنها به دلیل پرداخت نکردن هزینه بیمارستان، بعد از سکته مغزی و با بدنی از کار افتاده لابه‌لای پتوی بیمارستان با سرم در دست کنار خیابان رها کردند و رفتند.

*امشب، تماشاچیان بعد از دیدن این کلیپ ناراحت کننده برای عسگرپور، رییسی که خطاب به مدیران دولتی گفت:« این برنامه نه از طرف «وی.او.ای»، نه از طرف «بی.بی.سی» و نه «سیا» طراحی شده، کمی دقت کنید، قیافه ما هم به برانداز نمی‌خوره، به جای طفره رفتن به وظیفه خود عمل کنید». مداوم دست زدند.

 

 

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۸:۵۱

انصراف ناگهانی احمدی نژاد از حضور در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح در نیویورک

 

جـــرس: سازمان ملل متحد اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد از حضور در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح انصراف داده است.

به گزارش رویترز، مقامات مسئول در سازمان ملل متحد اعلام کردند احمدی‌نژاد برنامه خود را برای حضور در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح لغو کرده است.


این کنفرانس قرار بود در روز جمعه ٢۴ سپتامبر (دوم مهرماه) و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، احیاء مذاکرات جهانی درباره خلع سلاح است.


بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، روز دوشنبه هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود: اطلاعاتی را مبنی‌بر حضور رئیس‌جمهور ایران در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح دریافت کردم.


وی همزمان خاطرنشان کرده بود "درخواستی را از احمدی‌نژاد برای دیدار دریافت کرده ام و به احتمال بسیار با او دیدار می کنم. امیدوارم فرصت دیدار با او (احمدی‌نژاد) فراهم شود تا مسائل مورد توجه دو طرف از جمله مسأله هسته‌ای ایران را بررسی کنیم. "


اما وی امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع یافتم که محمود احمدی نژاد در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.


مقامات مسئول در سازمان ملل متحد گفتند: تا روز دوشنبه هفته گذشته، احمدی‌نژاد تنها رئیس دولتی بود که قصد داشت در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح شرکت کند؛ اما پس از آن اطلاع یافتیم که وی در این کنفرانس حضور نخواهد یافت.


هنوز دلیل انصراف ناگهانی و خودداری احمدی نژاد از حضور در این کنفرانس، خبری منتشر نشده است.


لازم به ذکر است این کنفرانس قرار است در سطح وزاری امور خارجه یا بالاتر از آن برگزار می‌شود.


با این حال قرار است محمود احمدی‌نژاد هفته آینده، برای ششمین بار به نیویورک (جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد) سفر کند و در آن محل سخنرانی نماید.


احمدی‌نژاد تاکنون پنج مرتبه برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد و یک مرتبه نیز در اردیبهشت ۱۳۸۹، با هدف حضور در کنفرانس بازنگری ان. پی.تی در سازمان ملل متحد، عازم آمریکا شد.


گفتنی است از میان ١۸۹کشور حاضر در نشست بازنگری ان‌.پی.تی، تنها ایران در سطح رئیس دولت شرکت کرد؛ و در جریان همان سخنرانی احمدی‌نژاد بود که نمایندگان چندین کشور به نشانه اعتراض، سالن سخنرانی را ترک کردند.


احمدی‌نژاد از لحاظ تعداد سفر به آمریکا در میان رؤسای‌ دولت ایران رکورد دار است.

 

طبق آخرین گزارش ها، دولت آمریکا امسال در جریان سفر احمدی نژاد به نیویورک، برای چهل نفر از اعضای کاروان همراه وی، ویزا صادر نکرده است.

 

دادستان انقلاب تهران خبر داد

مرتضوي‌ مهم‌ترين متهم پرونده كهريزك

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=119819

جام جم آنلاين: دادستان عمومي و انقلاب تهران در مصاحبه با راديو گفتگو در پاسخ به سوالي درباره پرونده متهمين كهريزك گفت: افراد درگير در اين پرونده كه مسئوليت قضايي داشته‌اند در حال حاضر به حال تعليق درآمده‌اند و رسيدگي قضايي به عملكرد آنها پيگيري مي‌‌شود.

جعفري دولت‌آبادي ضمن پرهيز از اعلام نام همه افراد مورد اتهام در وقايع كهريزك شاخص‌ترين فرد اين پرونده را دادستان سابق تهران معرفي كرد و افزود ما تلاش مي‌كنيم از معرفي متهمين تا صدور راي دادگاه خودداري كنيم و اين نامي هم كه اشاره شد از آنجايي است كه بسياري از رسانه‌ها پيش از اين به نام ايشان اشاره‌ كرده‌اند.

دادستان تهران درباره ادامه اشتغال برخي متهمين حادثه كهريزك در دستگاه‌هاي دولتي تصريح كرد: وظيفه ما فقط رسيدگي به تخلفات انجام شده در دوره تصدي سمت قضايي اين افراد است و درباره مسووليت واگذار شده به ايشان بايد از دولت سوال كنيد.

 

همسر استاد مسعود علیمحمدی: ابهامی که در پرونده ترور همسرم وجود دارد، رنج آور است

 

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۵:۰۹

مسیح علی نژاد

 

جرس: پرونده ترور استاد  مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک ذرات بنيادی دانشگاه تهران که دی ماه سال گذشته در مقابل منزلش در قیطریه تهران، کشته شد همچنان در ابهام است.

 

 از همان دقایق نخست ترور این استاد دانشگاه، نحوه خبررسانی  واحد مركزی خبر، خبرگزاری فارس، شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی و رسانه های حامی دولت به نحوی بود كه این اقدام را یك ترور سیاسی علیه یک « دانشمند هسته ای»  حامی دولت جلوه دهند اما در سوی دیگر، دانشجویان آقای علی محمدی فیلم سخنرانی او را در سایت ها منتشر کرده و در عین حال از حضور این استاد دانشگاه در راهپیمایی اعتراضی بیست و پنج خرداد خبر دادند و این ترور را به عنوان شهادت استاد سبز ‌ خواندند.

 

  تفاوت این ترور با سایر شهدای پس از انتخابات، نحوه مواجهه حاکمیت و حضور گسترده مسوولان حکومت در مراسم تشییع استاد علیمحمدی و همچنین اعلام چندین باره خبر این کشته شدن در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی بود که نشان از جدیدت مسوولان در پیگیری پرونده این ترور می داد. اما به جز مواردی که در همان روزهای نخست از دست داشتن موساد اینک پس از گذشت هشت ماه نه تنها دستگاه های امنیتی ایران هیچ خبری در خصوص  فرجام پیگیری های این پرونده ترور نداده اند بلکه دیگر همانند روزهای نخست هیچ خبری از خانواده دکتر علیمحمدی که از نزدیک شاهد متلاشی شدن مغز عضوی از خانواده خود در جریان بمب گذاری بوده اند در رسانه ها منتشر نشده است.

 

 جرس با همسر دکتر مسعود علیمحمدی پیرامون پیگیری های مربوط به پرونده بمب گذاری دی ماه سال گذشته و کشته شدن این استاد دانشگاه  گفتگویی انجام داده است که در پی می آید:

 

 هشت ماه از کشته شدن همسر شما گذشته است و تا کنون نه شما مصاحبه ای انجام داده اید و نه حاکمیت در مورد پرونده بمب گذاری دی ماه سال گذشته اطلاع رسانی کرده است، ممکن است بفرمایید این هشت ماه به شما چگونه گذشت و آیا اساسا پیگیر شناسایی عاملان این بمب گذاری بوده اید؟

 

 در تمام این هشت ماه ابهامی که در نحوه به شهادت رساندن همسرم وجود داشت، زندگی ما را ویران کرد، علی رغم اینکه هم مردم، هم مسوولان و هم همکاران و شاگردان همسرم خیلی به ما لطف داشتند اما واقعا خیلی به ما سخت گذشت. خیلی... ایشان به شکل مظلومانه ای کشته شد و من هیچ وقت آن صحنه ای که در مقابل منزلم دیدم را فراموش نمی کنم.

 

 نمی خواهم خاطره تلخ آن روز را دوباره به یادتان بیاورم ولی آیا ممکن است مختصری از وقایع آن روز و پیگیری های مسوولان پس از آن بمب گذاری تروریستی توضیح دهید؟

 

 آن روز همسرم سه بار با من خداحافظی کرد، چون ماشین دیگری در پارکینگ بود و او باید ابتدا آن ماشین را خارج می کرد و سپس با  ماشین خودش از خانه خارج  می شد. من هم در این فاصله داشتم غذای ایشان را بسته بندی می کردم تا به همراه خودش به محل کارش ببرد. وقتی از در منزل خارج می شد برای بار سوم به من نگاه کرد و گفت خداحافظ. من هنوز به منزل نرسیده بودم که ناگهان صدای مهیبی آمد و سپس باران شیشه بود که شوک عجیبی به من وارد کرد، فکر کردم زلزله آمد، با سرعت به سمت بیرون دویدم تا ببینم همسرم چه می کند که دیدم دود از ماشین او بلند شده و همسرم دو دستش را روی پیشانی اش گذاشته است.  ظاهرا هنوز فرصت نیافته بود که سوار ماشین شود و همان بیرون ماشین نقش زمین شده بود. در آغوشش گرفتم و چند بار صدا زدم مسعود جان، مسعود جان، جوابی نشنیدم و ناگهان دیدم مغز سرش متلاشی شده است، دنیا را انگار روی سرم خراب کرده بودند...

 

 بچه های شما در آن زمان کجا بودند و آیا همسایه ها متوجه هیچ تحرک مشکوکی نشدند؟

 

 دخترم در خانه خواب بود که با فریادهای من به کوچه آمد وپدرش را در آن وضعیت دید که برایش واقعا لحظه سختی بود. پسرم تازه از خانه خارج شده بود و فاصله کمی با کوچه ما داشت. صدای انفجار بمب او را هم نگران کرد  و وقتی دید که به تلفن خانه جواب نمی دهیم، سراسیمه به سمت خانه برگشت. ما هر سه بالای سر مسعود ایستادیم و نمی دانستیم چه بلایی بر سرمان آورده اند. همسایه ها هم وضع مشابهی داشتند، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی افتاد و هر کس یک چیزی می گفت. هنوز مردم را که می بینم یک چیزهایی در مورد شهادت همسرم می گویند. هر کس یک چیزی می گوید و وقتی خودم هم به این موضوع فکر می کنم دیوانه می شوم که چرا کسی نمی گوید چه کسی مسعود را کشته است. واقعا در تمام این مدت هرکس یک چیزی گفت.

 

 مثلا چه می گویند؟

 

   برخی ها وقتی ما را می بینند می گویند کار خودی ها بود، برای ما هنوز مبهم است که واقعا چه کسی دلش رضا داد که همسرم را با آن شیوه فاجعه آمیز بکشد. وقتی به حرف ها و شبهه های ایجاد شده فکر می کنم، عذاب می کشم. هیمن ابهام رنج آور است. نمی توانم باور کنم حاصل یک عمر زحمت او را ، خودی ها اینگونه داده باشند و برای همین با خودم می گویم ای کاش واقعا همانطور که مسوولان می گویند، موساد باشد چون نمی توانم بپذیرم که کسی برای حذف یک انسان زحمت کشی که همه  برایش احترام قایل بودند چنین کاری بکند. هر چه سوال و پیگیری کرده ام تا کنون هیچ جواب درستی داده نشد. خود مسوولان گفته بودند که پیگیری خواهند کرد.

 

  مشخصا از چه کسانی سوال کرده اید و چه جوابی شنیده اید؟

 

  من خودم  حتی با آقای احمدی نژاد هم دیدار کرده ام و ایشان شخصا به من قول داده بودند که پیگیر این پرونده خواهند بود تا قاتل یا قاتلان همسرم را شناسایی کنند. تا این لحظه اگر چه هیچ جواب درستی نگرفته ام اما همچنان امیدوارم که ایشان به قول خویش عمل کنند.  جوابی که به ما می دهند می گویند کار موساد است.

 

 مگر رشته تحصیلی همسر شما ارتباطی به مسایل هسته ای داشت؟

 

 نه اصلا هیچ ربطی نداشت. رشته ایشان فیزک هسته ای نبود، ایشان در رشته ذرات بنیادی تخصص داشت و برای همین برای خودمان هم سوال برانگیز است که چرا باید ایشان را مظلومانه به شهادت می رساندند.

 

 آیا  مسولان شما را هم در جریان روند پیگیری این پرونده قرار دادند؟

 

 همان روزهای اول به ما گفتند چند نفر را دستگیر کرده اند، بعد هم می گفتند در حال بازجویی و بررسی هستند، وقتی ما جویا می شدیم می گفتند به لحاظ امنیتی نمی توانند در مورد جزییات این پرونده به ما چیزی بگویند ولی من به آنها گفتم آنقدر صحنه کشته شدن همسرم مظلومانه بود که حاضرم خودم کسی که چنین بلایی سرمان آورده است را قصاص کنم آقای احمدی نژاد هم مستقیما به من قول داده بود که پیگیری می کند.

 

 در مورد مراسم تشییع همسرتان که همزمان با بحران های انتخاباتی سال گذشته بود، بیشتر مقامات دولتی و مسولان حکومتی حضور پررنگ داشتند و تقریبا فرصتی به دوستان و همکاران و دانشجویان داده نشد تا در مراسم تشییع حضور داشته باشند، ارزیابی خود شما چه بود؟

 

 درست است. مسوولان دولتی بسیار آمدند، آقای دانشجو وزیر علوم هم به منزل ما آمد. اما مهم  این بود که همسرم مورد احترام خیلی ها بود. آقای خاتمی پس از شهادت ایشان به خانه ما آمدند. همکاران سابق ایشان که در دولت قبلی بودند نیز برای دلجویی به منزل ما آمدند. همسران برخی از زندانیان سیاسی نیز ما را تنها نگذاشتند و برای همدلی به منزل ما آمدند. هنوز هم وقتی سر مزار همسرم می روم می بینم که دانشجویان زیادی  برای گرامی داشتن یاد  او می آیند. حتی آقای موسوی و خانم رهنورد هم پیغام داده بودند برای اینکه روی خانواده ما حساسیت به وجود نیاید آنها از آمدن به منزل ما خودداری کردند. مردم به ما لطف داشتند و در عین سختی هایی که داشتم وقتی توجه و لطف مردم را می بینم  احساس می کنم همسرم انسان ارزشمندی بود که حق اش نبود آنچنان مظلومانه کشته شود و هنوز هم  دلیل به شهادت رساندن او برای خانواده اش همانند یک ابهام بزرگ باقی بماند.

 

 اگر ناگفته ای باقی مانده است، بفرمایید.

 

 امیدوارم مسوولان به قول خودشان عمل کنند و پاسخ  بدهند چه کسی یک استاد دانشگاهی که همه عمرش صرف خدمت علمی به کشورش شده بود را به شهادت رساند..

 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved