428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۸۹

[23khordad] بنی صدر: دولت شما قلمرو اصلي عملشان سياست خارجي است همه از طریق دنیای خارج است که میخواهند موقعیتهای خود را حفظ کنند

با سلام

http://balatarin.com/permlink/2010/9/15/2190012

در این مصاحبه که در 19 شهریور با رادیوعصرجدید انجام شده است راجع به قرآن سوزی, ماه رمضان, عید فطر, وجدان اخلاقی و عمومی جامعه ها, و اینکه حفظ کرامت و حقوق زن توسط مرد چه انقلاب عظیمی در جامعه ایجاد می کند بحث میشود.


بيخودي كه نيست كشور ما يك وزارت خارجه در بيت آقاي رهبر دارد يك وزارت خارجه دارد در رياست جمهوري كه نمايندگان ويژه معين مي كند يك وزارت خارجه دارد كه همين وزارت خارجه نگون بخت كه آقاي متكي اداره مي كند. حالا آقاي هاشمي رفسنجاني و اينها هم كه وزارت خارجه خودشان را دارند.همه از طریق دنیای خارج است که میخواهند موقعیتهای خود را حفظ کنند.

هر ملتی باید یک دوره ای از سال را به اندیشه در خود و عملکرد خویش و انتقاد کردن بپردازد در همه جای دنیا این کار را باید کرد. اگر در همین غرب به موقع به بررسی این امر که این اقتصادی که دارند در چه وضعیتی است و اندیشه ی جمعی آنها از خودش سوال می کرد مثلا یک جمعی از مردم سوئد ، فرانسه و ... چند روزی می نشستند درباره وضعیتی که در آنند حرف میزدند میتوانستند از قبل این بحران اقتصادی که در راه است را ببینند و غافل گیر نشوند و این همه زیان به خودشان و بشریت نخورد. ضرری که هنوز هم میخورد از باب این بحران مثل افزایش بیکاری و تخریب محیط زیست و... .

به زودی دانشگاها باز میشود اگر دانشجویان به این کار بپردازند خیلی سریع یک وجدان جمعی نسبت به وضعیتی که در آن هستند را پیدا میکنند و سریع میتوانند نقش خود را در جامعه معین و مشخص بکنند و دست به کار بشوند. زنده باد و مرده باد یک مسئله است و فهمیدن اینکه چرا در این موقعیت هستیم و چه باید کرد که موقعیت حاضر تبدیل به موقعیتی بشود که در آن انسان استقلال و آزادی دارد یک مساله ی دیگر است.

مثلا شما همین یک قلم ، مساله خانم سکینه آشتیانی را که به سنگسار محکوم کردند را ببینید که چه واکنشی در دنیا ایجاد کرد و به یک مسئله جهانی تبدیل شد؛ اگر شما در ماه رمضان از خود میپرسیدید که آیا این صحیح است که کشور با فرهنگ شما در دنیا روی دست ملامحمد عمر بلند شود؟ یادتان هست یک صحنه ای از آن فیلم سنگسار گرفته بودند در دنیا چه واکنشی به بار آوردند. شما یک کشور با فرهنگی هستید و این سنگسار هم که از فقه یهودی به اسلام آمده و در اسلام نبوده و در قرآن هم نیست. حالا میخواهند این سنگسار را ول کنند و او را به عنوان قاتل محاکمه کنند؛ آخه شما چند نوبت محاکمه می فرمایید؟ مثل کشتار سال 67 شد؟چرا از سر این زن دست بر نمیدارید؟ شرمتان باد.

مرد ایرانی همین دین به شما می گوید که کرامت مرد در گرو قدردانستن مقام و منزلت زن و کریم شمردن او و رعایت کرامت اوست. شما اگر دروطن خودتان به این رهنمود اخلاقی-اجتماعی-حقوقی چون عین حق است عمل بکنید می بینید که چه انقلابی در آن جامعه و حتی در جهان میشود. آنوقت خواهید دید که این رژیم آسان میشود جای خود را به دولتی خدمتگزار ملت ، برگزیده ملت و تابع ولایت جمهور مردم بدهد

این که این آقای کشیش میخواهد قرآن بسوزاند و خود را هم کشیش می‌‌داند، یعنی‌ در خدمت دین مسیح می‌‌داند، که میگفت که اگر به یک طرف شما سیلی زدند،طرف دیگر را هم پیش بیاور که سیلی‌ دیگر را بزنند که سیلی‌ زن متنبه شود. نه اینطور عمل نمیکند زبان زور یکی‌ است، زبان این آقا ،زبان ملا محمد عمر ،زبان خمینی ،زبان خامنه‌ای ،یک زبان است ،زبان خشونت است .و اینها از تیغ همین رابطه خشونت، وضعیت جنگی را در سرزمین‌های ما حفظ کردند، این طرف قرآن می‌‌سوزاند، آن طرف واکنش این خشونت را نشان میدهند و خشونت توزیع پیدا می‌‌کند. پاسخ خشونت،خشونت نیست،برای اینکه وقتی خشونت را در پاسخ خشونت به کار بردی ،خشونت خشونت می‌‌آورد، خون خون میاورد گفتند و درست هم گفتند.

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved