428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] متن پیاده شده محسن سازگارا روز آدینه ۱۱ تیر ۲۵۶۹

میلیونها رای دهنده کجا هستند؟ خبر رسانی کنید!
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png



جمعه ، یازدهم تیر 2569، 29 ژوییه 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که دانشجویان دانشگاه پیام نور در تظاهراتی که داشته اند بر ایستادگی شان تا آزادی دوستانشان تاکید کرده اند. گزارش ها حاکی از آن است که چند نفری از آنان دستگیر شده اند اما بعدا آزاد شده اند. جالب است دانشگاه پیام نور از آن دانشگاه هایی است که از ابتدای دولت آقای احمدی نژاد سعی شده نفوذ دولت روی آن افزایش پیدا کند و دانشجویان با اعتراض شان مشتی به دهان آقای اجمدی نژاد و دولت ایشان زدند.

نکته دوم این که شرکت جی اس کره جنوبی  قرارداد یک و دو دهم میلیارد دلاری ساخت شیرین سازی گاز پارس جنوبی را لغو کرده است .

نکته سوم این که آقای اوباما دیشب لایحه مصوب مجلسین آمریکا را امضا کرد البته به موجب قانون اساسی به دلیل این که بیش از دو سوم نمایندگان سنا رای داده بودند راهی جز امضا کردن آن باقی نمانده نبود. آقای اوباما در حین امضای این قانون گفت این تحریم ها بی نظیر است از نظیر گستردگی و دوم مطرح کرد این تحریم قلب برنامه اتمی ایران را  نشانه گرفته است سوم تاکید کرد در گفتگو همچنان باز است و نکته آخر گفت که مردم ایران بدانند آمریکا در کنار مردم ایران است در مبارزه برای آزادی شان آنها را تنها نمی گذارد.

به هر صورت اجرای این لایحه هم بنزین را در ایران تحت شعاع قرار خواهد داد هم سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز را و هم سپاه را . بخشی از این لایحه دولت آکریکا را ملزم کرده است که ظرف نود روز تمام اسامی کسانی را که در سرکوب مردم نقش داشته اند چه شخصیت های حقیقی چه شخصیت های حقوقی مثل بسیج و انصار حزب الله را و در سایت وزارت امور خارجه آمریکا منعکس کند و آن ها هم مشمول تحریم خواهد شد. جالب است در همین حال که بانک های دنیا منع شده اند که با بانک های تحت تحریم ایران و یا شرکت های سپاه ، مجلس ایران لایجه آزاد کردن فعالیت بانک های خارجی در ایران را تصویب کرده چیزی است که در واقع بلا موضوع است چون بانکی که حاضر به فعالیت در ایران باشد پیدا نمی شود.

نکته چهارم این که آقای احمدی نژاد در مصاحبه با کی دو ی ژاپن مطرح کرده که تحریم ها و این لایحه به ایران صدمه ای نمی زند برای این که ایران با امریکا رابطه اقتصادی نداشته است که حالا بخواهد ضربه بخورد .به نظر می رسد حتی اقای احمدی نژاد یک بار این لایجه را نخوانده که چگونه تمام شرکت ها و بانک های دنیا را تحت فشار گذاشته اند و تهدید کرده اند که در صورت ارتباط با شرکت های سپاه مشمول تحریم خواهد شد. آقای احمدی نژاد یا تجاهل می کند یا واقعا حتی یک بار هم این لایحه را نخوانده است.

نکته پنجم این که شورای نگهبان قانون اساسی که مدتی مطرح بود که تغییر می کند بالاخره اعلام شد که آقایان علم الهدی و احمد خاتمی به فقهای شورای نگهبان اضافه خواهند شد که انصافا با سوابق درسی این دو نفر باید گفت چقدر نرخ فقیه بودن پایین آمده است که امثال این  آقایان فقیه به حساب می آیند و این که آقای جنتی ماندگار شد به خصوص این که آقای جنتی با آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی اختلاف پیدا کرده و به نظر می رسد نگه داشته ایشان علی رغم کهولت ایشان ترازی است که آقای خامنه ای و بیت رهبری می خواهد داشته باشد در مقابل دولت احمدی نژاد و نکته دیگر این که آقای الهام که همسرش آقای احمدی نژاد را معجزه هزاره سوم می دانست و ان طور زمانی پنج سمت داشت به دلیل باندبازی آقای مشایی دور احمدی نژاد به سرعت از همه کار ها خط خورد و به اصطلاح تشت اش از پشت بام افتاده به نظر می رسد آقای رحیم مشایی موفق شده آدم هایی مثل صادق محصولی، هاشمی ثمره و الهام را کنار بگذارد و در واقع آقای احمدی نژاد را در انحصار خودش داشته باشد.

نکته ششم این که آقای مهندس عبدالعلی بازرگان در نامه سرگشاده ای خطاب به آقای کدیور نقد جانانه ای از آقای خمینی و نظریه ولایت فقیه کرده و تاکید کرده که نظریه ولاین فقیه از اساس خلاف حاکمیت مردم بوده ولو با قرائت آقای خمینی و از روز نخست آن. خواندن این نامه را توصیه می کنم آقای مهندس بازرگان اشارات عالمانه ای دارد در این نامه .

نکته هفتم این که اکونومیست ایتلیجنت یونیت در بررسی که انجام داده در میان هفتاد کشور جهان برای اقتصاد و تجارت دیجیتالی ایران رتبه 69 را آورده و تنها جمهوری اذربایجان بعد از ایران قرار دارد و در واقع در حوزه تجارت دیجیتالی  ایران حسابی از دنیا عقب افتاده است.

اما نکته آخر معرفی مقاله است درباره مبارزه امریکاییان برای کسب حقوق مدنی سیاهپوستان به رهبری مارتین لوتر کینگ از سایت توانا. در سلسله مقالات کوتاهی که این سایت از تجربیات کشورهای دیگر ترجمه می کند و در این سایت قرار می دهد . نکته مهم این است که دکتر کینگ و دوستان نزدیک اش مثل آقای لاوسون و دیگران با سفرهایی که آن زمان به هند کردند با اصول مبارزات بی خشونت آشنا شدند و این اصول را در کار خودشان به خوبی دنبال کردند همین طورمبارزه سیاهان امریکا نکته بسیار درس آموزی که دارد این است که مشروعیت زدایی است که به خوبی از رژیم تبعیض نژادی آمریکا به عمل آمد و توانستن وارد روش هایی مثل تحریم کردن، بایکوت که در همین مقاله هم آمده است. من لینک مقاله را ضمیمه برنامه امروز خواهم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا موفق شاد و پیروز و موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

1.jpg
2.jpg


--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved