428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] گفتار روزانه محسن سازگارا سه شنبه ۲۲ تیر ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  سه شنبه ۲۲ تیر ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست

  سه شنبه ۲۲ تیر ۲۵۶۹ ، ۱۳ جولای ۲۰۱۰ میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم.

عقب نشینی حکومت

موضوع اول این که روز گذشته با این که دولت تعطیل اعلام کرده بود اما معاون وزیر بازرگانی و سازمان مالیاتی با نمایندگان اصناف جلسه شش ساعته ای داشتند و سرانجام با یک عقب نشینی دوم دولت رضایت داده که فقط 15 درصد افزایش مالیات نسبت به سال 87 داشته باشد.چهل درصد مالیات را نقد بدهند و بقیه را که توسط اتحادیه های هر صنفی تعیین می شود به صورت اقساط بپردازند. به هر صورت هنوز واکنش نهایی اصناف را نمی دانم که امروز سه شنبه به اعتصاب پایان می دهند یا نه.

دو نکته بسیار مهم است از این حرکت اصناف. نکته اول نشان داده شد که حکومت چقدر در برابر اعتصاب آسیب پذیر است و اتحاد نیرو ها. حکومتی که ادعا می کند یه قدم عقب نمی رود و به اسلحه و زوراش می نازد به محض این که مقابل اصناف متحد قرار گرفت نه تنها دو روز مملکت را تعطیل کرد بلکه دو بار هم عقب نشینی کرد. به قول آن جزوه آقای جرمی بیچر که خدمتتان معرفی کرده بودم درباره اعتصابات. «جنگ جنگ ، مذاکره مذاکره» نمایندگان اصناف نشان دادند با اعتصاب و ایجاد فشار می توانند حکومت را وادار به عقب نشینی کنند. نفس این حرکت باز هم درایت خوبی را نشان می دهند.

درس های حرکت بازار را در روزهای آینده باز هم درباره اش صحبت می کنیم چرا که در فاز جدید جنبش این قبیل حرکات کاملا در دستور کار است.

جنایت تبریز

نکته دوم این که کشته شدن دختری در تبریز خانم الناز بابازاده که توسط یه نفر بسیجی که یکی از آنها فرزند یکی از سرداران سپاه هم هست. این دختر ربوده شده، به او تجاوز شده و سپس به قتل رسیده. با توجه به ابعادی که خبر پیدا کرد بلافاصله دستگاه های حکومتی در صدد تکذیب بر آمدند به خصوص روزنامه کیهان تکذیب کرده و اخبار روز گذشته این است که از قول پدر این دختر نقل کرده اند که یک نفر با کارت بسیج قصد داشته با ماشین را بدزدد و بعد دختر را با گلوگه کشته اما این آدم سابقه شرکت در جنایت های دیگر هم داشته. حتی اگر این خبر هم صحت داشته باشد می بینیم گه چطور یک نفر با کارت بسیج دست به جنایت می زد. اما به قول یکی از دوستان هر خبری را که کیهان و صدا و سیما تکذیب می کنند بلافاصله می فهمیم که خبر درست بوده است. به نظر می رسد با توجه به التهاب تبریز و اذربایجان این خبر آبستن تحولات بزرگتری باشد.

افسران جنگ نرم در راهند!

نکته سوم این  که معاون پرورشی و تربیت بدنی استان تهران خبر داده قرار است هزار نفر روحانی استخدام کنند و از مهرماه  به عنوان افسر جنگ نرم به مدارس بفرستند و همین طور چهار هزار نفر روحانی را از نمانیدگان ولایت فقیه در دانشگاه ها را به استخدام رسمی وزرات علوم در بیاورند. این اخبار نشان دهنده وحشت حکومت از مقاومت مدنی مردم ایران ونیز آستیگماتیسم سیاسی آقایون را از وقتی با فرهنگ بیشتر و دانایی یک ملت مواجه شده اند چگونه به سراغ راه حل هایی می روند که به نظر من حاصل اش این است که بیش از بیش مردم را در پشیبانی از جنبش آزادی خواهی شان مصرتر خواهد کرد.

ترس از برگزاری انتخابات

نکته چهارم این که شورای نگهبان مصوبه ای را که انتخابات شورای های شهر و روستا و ریاست جمهوری را همزمان برگزار خواهد کرد و در واقع دوره فعلی شورا ها را دو سال افزایش خواهد داد را تصویب کرد که البته انگیزه اصلی اش ترس حکومت از برگزاری انتخابات حتی انتخابات شوراها است.

مصاحبه رهنورد

نکته پنجم این که خانم رهنورد در مصاحبه ای تاکید کرده هر کس به آزادی، دموکراسی، انتخابات آزاد و عدم دخالت حکومت در زندگی شخصی مردم قایل باشد جز جنبش سبز است و ایشان مجددا تاکید کرده مثل آقایان موسوی و کروبی که جنبشی تکثرگرا ست و حتی کسانی که مخالف قانون اساسی هستند، قانون اساسی وحی منزل نیست و بعد از پایین کشیدن دولت کودتا چی همه مسایل با انتخابات آزاد و صندوق رای قابل حل شدن است.

 

ایران در منطقه

نکته ششم این که آقای جنتی نماینده رهبری که برای تشیع جنازه علامه حسین فضل الله رفته بود توسط بخشی از حزب الله لبنان که می خواستند او به جنازه سید حسین نصرالله نماز بخواند با مخالفت مردم مواجه شد به خصوص این که وصیت او هم این بود برادرش به او نماز بخواند و اعلام هم کردند که او مطلوم بود نگذارید جنازه اش آزار ببیند اجازه ندادند آقای جنتی نماز بخواند تا بتوانند او را مصادره کنند.

همین طور موسسه صلح کارنگی هم اعلام کرده است که ایران در کشته شدن نیروهای صلح بان سازمان ملل یونیفل دست داشته است.

بازهم نشانه تنش بین تهران مسکو

نکته هفتم این که اقای مدودف در سمینار سفرای روسیه در مسکو اعلام کرده ایران راه های جدیدی برای دسترسی به بمب اتمی دارد و به آن نزدیک تر شده است . این اظهارات اخیر رییس جمهور روسیه گام دیگری است در جهت فشار به ایران و تنش بین تهران و مسکو اندکی بالاتر باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

به امید پیروزی ایران و ایرانی  

 


--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved