428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] Fwd: بالاترین



---------- Forwarded message ----------
From: بالاترین <dailyemail@balatarin.com>
Date: 2010/7/7
Subject: بالاترین
To: behruzirani@gmail.com


بالاترین


لحظاتی پیش عزیزالله کاشانی پارچه فروش صاحب نام در بیمارستان جان سپرد

Posted: 07 Jul 2010 05:39 AM PDT

یک بازاری 68 ساله توسط نیروهای امنیتی امروز ظهر در بازار پارچه کشته شد لحظاتی پیش عزیزالله کاشانی پارچه فروش صاحب نام در پی حمله تعدادی بسیجی در بازار که با چاقو به شدت به ایشان حمله کردند در بیمارستان جان سپرد
با ۲۴۴ امتیاز و ۷۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

هشدار موسوی به دولت در مورد قطعنامه ۱۹۲۹: با بذله گویی و رجز خوانی به مردم خیانت نکنید

Posted: 07 Jul 2010 08:56 AM PDT

میرحسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس در یادداشتی به طرح نظرات خود پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشورمان و نیز تدابیری که می توان برای مواجهه با پیامدهای پیش روی ایران لحاظ کرد پرداخت و به دولت هشدار داد که با بذله گویی و رجز خوانی به مردم خیانت نکند. به گزارش کلمه متن یادداشت میر حسین موسوی به شرح زیر است: سرانجام و متاسفانه قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت صادر شد. قطعنامه و قطعنامه هایی که می توانست با تدبیر وعقلانیت بر کشور ما تحمیل نشود. تاکید بر این واقعیت نمک پاشیدن روی زخم نیست؛ بلکه از آن روست که تجاهل در این زمینه پیامدهای آن را وخیم تر خواهد ساخت. اینکه بگوئیم این قطعنامه چون یک دستمال استفاده شده است مصائب ناشی از سیاستهای پر هیاهو وعوامفریبانه راتخفیف نخواهد داد. البته در این میان، فحش و توهین به کشورهای دیگر ممکن است مصرف داخلی برای عده ای کم اطلاع داشته باشد اما در واقعیت بیرونی جز بدتر کردن اوضاع تاثیری نخواهد داشت. مگر تردید داریم که مسئولان این کشورها همواره منافع خود را در چهارچوب منافع ملی کشورشان تعریف می کنند و نه متاسفانه مانند برخی از سیاستمداران ما که منافع خود وجناح خود رابه جای منافع ملی جا می زنند. من امیدوارم که ملت ما به پاسخی که وزیرامورخارجه روسیه به یکی از سخنرانی های عوامانه داد دقت کرده باشند. این جوابیه یک واقعیت بدیهی در روابط بین الملل را تکرار می کند و اینکه برای روسیه ( وشما کشورهای دیگر چون آمریکا، چین، ترکیه و برزیل و… را اضافه کنید) مهمترین مساله حفظ منافع ملی روسیه است، اگرچه درک این نکته ساده برای کسانی که اسیر منافع کوتاه مدت خویشند مشکل باشد. برای اینجانب مانند روز روشن است که این قطعنامه بر امنیت و اقتصاد کشور ما اثرخواهد گذاشت. تولید ناخالص را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد، مردم را در تنگنای مشکلات بیشترمعیشتی واجتماعی قرار خواهد داد، فاصله ما را ازکشورهای در حال رشد جهان بویژه کشورهای همسایه رقیب بیشتر خواهد ساخت و آخرین میخ را بر تابوت چشم اندازبیست ساله خواهد کوبید. کدام عقل سلیم است که نداند کشورما امروز پس از صدور قطعنامه آسیب پذیرتر و منزوی تر از گذشته شده است؟ سرنوشت کشورهای دیگر در منطقه که در دام لفاظی های مغرورانه ومیان تهی دولتیانشان افتادند وسرنوشت شوم و ترحم برانگیزی پیدا کردند باید جلوی چشم همه ما باشد.
با ۱۸۲ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

بازار؛ اعتصاب برای ماليات؛ بی تفاوتی در برابر جنايت

Posted: 07 Jul 2010 05:50 AM PDT

امروز دومين روزي است كه بخشي از بازار تهران به ويژه بازار طلا فروشان دراعتراض به افزایش مالیات ها از سوی حكومت، دست به اعتصاب زد و مغازه ها را بسته نگه داشتند. سكوت بر كوچه طلافروشان حاكم است و تنها تعداد انگشت شماري از مغازه داران مشغول كارند. نيروي انتظامي نيز دركوچه و پس كوچه ها قدم مي زند و بيسيم به دستان گزارش ها را مخابره مي كنند. اين اعتصاب درحاليست كه سال گذشته در جریان اعتراضات و حتي بعد از جنايت و آدم كشي هاي جمهوري اسلامي، كوچكترين اعتراضي از جانب بازاريان يا اتحاديه اصناف بازاريان اعلام نشد. در ايام اعتراضات و تظاهرات خياباني سال گذشته در تهران بازاريان هيچ عكس العملي به سركوب ها نشان ندادند و هرگز مغازه اي تعطيل نمي شد و حتي كار به آنجا مي رسيد كه نيروي انتظامي به زور و برای جلوگيري از تجمع مردم به بهانه خريد مغازه ها را تعطيل مي كرد! بازار تهران به صورت سنتي طرفدار حكومت بوده و بسياري از آنها مذهبيوني هستند كه كمتر از اقتصاد روز دنيا خبر دارند و راز بقاي خود را تنها در گرو پايبندي به حكومت اسلامي مي دانند.
با ۱۷۸ امتیاز و ۳۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

موسوی: سرنوشت تلخ عراق و افغانستان پیش روی ماست

Posted: 07 Jul 2010 09:50 AM PDT

بسیاری از ملت ما نمی دانند مسیری که با ندانم کاری و گزافه گوئی های بی مورد درآن افتاده ایم تاچه حد خطرناک است. اینکه کسانی بخواهند با بذله گوئی و رجزخوانی خیال خود ومردم را راحت کنند خیانت به مردم است. اگر می خواهیم آمادگی مردم را به عنوان مهمترین عامل بازدارندگی در مقابل خطرات احتمالی قراردهیم باید در حد ممکن پیامدهای احتمالی امنیتی شرایط موجود را به اطلاع آنها برسانیم
با ۱۶۱ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

به عنوان يك سكولار كه همواره از مهندس موسوى حمايت كرده ام هنوز خود را سبز ميدانم

Posted: 07 Jul 2010 08:03 AM PDT

گله از مهندس موسوي را جايز نميدانم. او همواره به پيروي از خط امامش اعتقاد داشته و همواره آنرا بيان كرده است. حرف جديدي نزده است در تنوير بيانيه 18 خود. او گفته است كه پيرو خط امامش است و سابقا هم بارها بر اين ادعا تاكيد كرده بوده است. مانند خود خميني كه بر ولايت فقيه تاكيد داشت و بسياري خواستند كه نشنوند آن پيام را. اما من خود را سبز ميدانم هنوز چرا كه جنبش سبز قايم به فرد نيست. جنبش سبز تبلور خواست يك ملت فهيم و آزاديخواه است كه از دل جامعه جوشيده و خواستي روشن دارد. رنگين كماني كه براي اتحاد، سبزترين رنگ را برگزيده است تا بماند و تا بتواند بستيزد بر اهريمن زمان و فاشيست حاكم. جنبش سبز به مهندس موسوي احترام ميگذارد همانگونه كه بر هر كس كه نخواهد زير بار ظلم حاكم برود نيز احترام خواهد گذارد اما روز محاسبه، روز بزرگي است كه ايران و ايراني تعيين ميكند كه باز بر لواي ولي فقيه تن خواهد داد و يا جمهوري سكولار ايران را بر خواهد گزيد.
با ۱۵۰ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

میرحسین موسوی: سلاح سپاه امروز به سوی مردم است

Posted: 07 Jul 2010 09:42 AM PDT

سپاه امروز در گیر مسائل سوال برانگیزی است. از سویی اسلحه سپاه وبسیج به جای دشمن در مقابل مردم قرار گرفته است ودر سرکوب و دستگیری ها و بازجوئی ها ی نیروهای سیاسی و معترضین نقش درجه اول دارند و از سوی دیگر سپاه در حجم غیر قابل باوری درگیر مسائل اقتصادی است. به یقین بازگرداندن سپاه به سوی مسوولیت های اصلی خود می تواند هم نقش افتخار آمیزی که این نهاد در دفاع مقدس داشت احیا کند وخطرات ناشی از طمع بدخواهان را کاهش دهد و هم در سلامت اقتصادی جامعه وکاهش امواج روز افزون فساد و دلگرمی بخش خصوصی موثر واقع شود. سپاهی که مشغله فکریش بالا و پائین رفتن قیمت دلار و دخالت در امور بانکداری و بازارسهام وپیمانکاری و صادرات و واردات است نمی تواند برای تامین امنیت کشورو انقلاب مورد اعتماد باشد. ومتاسفانه در این معرکه ما شاهد زوال اعتبار قدیمی و پشتیبانی مردمی سپاه خوهیم بود. قابل پیش بینی است که با ادامه این روند سپاه به جای دفاع از ملت و کشور به دفاع از شرکتها و سهام وموسسات پولی و مالی خود و سرانجام به جای دفاع از کشور وانقلاب به دفاع از از سازمان و تشکیلات خود بغلطد ویا به تمامی در اختیار یک قدرت مستبد و ضد مردمی قرار گیرد. اگر محبت و اعتماد مردم به نیروهای مسلح بزرگترین سرمایه آنها باشد امروز با عملکرد سپاه در حوزه امنیت داخلی و اقتصاد این سرمایه اجتماعی بی بدیل در حال ذوب شدن است.
با ۱۴۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

اعتصابات و یک جرقه برای ارزیابی و شروع اعتصابات سبز

Posted: 07 Jul 2010 06:36 AM PDT

دیروز ۱۵ تیر ۸۹ شاهد اعتصاب بازاری ها در تهران بودیم یک اعتصاب گسترده و هماهنگ که به فلج شدن چرخ اقتصادی در شهرستان‌ها منجر شد و آثارش در بازار شهرستانها در همان روز مشهود بود ما باید از این اعتصاب درس بگیریم تا الان فکر می‌کردم این کار نشدنی‌ و محال اما وقتی‌ این اتحاد رو دیدم بسیار شگفت زده شدم دیروز وقتی‌ بازار تعطیل شد بازار شهرهای دیگر ایران هم خلوت بود چون نبض بازار ایران دست تهران هست. وقتی‌ بزاریها به اعتصاب فرو رفتند دیگر کسی‌ از کارخانجات خرید نکرد و بلا فاصله تمامی شرکتها از این اعتصاب ترسیدند و مراقب جّو داخل بودند من این وضعیت رو در ۲ کارخانه دیدم و از دیگر دوستان هم این اخبارو گرفتم بعداز بازاریها و شرکتها مردم هم در شهرها متوجه اعتصاب در تهران شدند و اگر این اعتصابات ادامه دار می شد به شهرستانها هم سرایت می کلد اما دولت این قضیه‌رو میدنست و بلافاصله وارد ماجرا شد و عقب نشینی عجیبی‌ کرد و از مصوبه خود و مجلس کوتاه آمد و از اصناف خواست خود مقدار مالیات را تعیین کنند و این نشان ضعف و ترس دولت از اعتصابات دارد بله ترس دولت مشهود بود که وارد مذاکرات شد اما با توجه به اعتصابات امروز چهارشنبه من فکر می‌کنم اگر ما فقط تلاش خود را برای اعتصاب در بازار بسود جنبش بذاریم این اعتصابات گستردتر می‌شه و اگر بازار نباشه کار نیست درس بزرگی‌ ما گرفتیم و این که بازار نبض شروع اعتصابات هست ما باید این اعتصابات رو به فال نیک‌ بگیریم و به شخصه فکر می‌کنم این یک جرقه برای شروع و ارزیابی اعتصابات است اگر اعتصاب از بازار شروع شود رسانه ی‌ آن همان بازار هست و قسمت فلج کننده هم بازار هست و یادتان باشد تا کنون همیشه دولت کمتر از۲۴ ساعت کوتاه آماده است اگر این اعتصابات ادامه پیدا کند و مطالبات آن سبز شود دولت سقوط خواهد کرد پیشنهاد می‌کنم ما هم با حضور در بازار انجا را سبز کنیم به خصوص که ۱۸ تیر هم نزدیک است
با ۱۴۷ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

حمله لباس شخصی ها به بازاریان تهران با پشتیانی نیروی انتظامی و زخمی شدن یکی از چهره های معروف بازار

Posted: 07 Jul 2010 06:30 AM PDT

حوالی ساعت 15 بعداز ظهر روز چهارشنبه تعدادی لباس شخصی با حضور و پشتیبانی یگانهای نیروی انتظامی به حجره های پارچه فروشان حمله ور شده و با تخریب کرکره مغازه ها خسارات زیادی بر محل کسب و کار بازاریان در راستۀ پارچه فروشان وارد آوردند. به گزارش "اینسایداف ایران" به نقل از ایران پرس نیوز بر اساس گزارشهای واصله، این اقدامات خودسرانه در حالی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته بازاریان راستۀ طلافروشان و پارچه فروشان در اعتراض به مالیات بر اصناف اعتصاب سراسری کرده و روز سه شنبه از حضور در محل کسب و کار خود خودداری ورزیدند ، این اعتصاب امروز چهارشنبه نیز ادامه داشت .
با ۱۴۵ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

حادثه ای مرگبار در خیابان میرداماد (گزارش تصویری )

Posted: 07 Jul 2010 05:13 AM PDT

فرو ریختن داربست‌های برج رز واقع در خیابان میرداماد جنب ایستگاه مترو صبح امروز باعث کشته شدن یک زن جوان و تخریب دو خودرو پراید و پژو شد. (عکس ها توسط دوربین تلفن همراه خبرنگار خبرآنلاین گرفته شده است.) در عکس دوم، در مرکز تصویر، جسد شهروندی که جان خود را از دست داد، قابل رویت است.
با ۱۴۰ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

لباس شخصی ها با حمایت نیروی انتظامی به بازاریان حمله و حجره هایشان را تخریب کردند

Posted: 07 Jul 2010 07:37 AM PDT

گزارش دریافتی: خبر فوری / ساعت 15 روز چهارشنبه لحظاتی پیش در بازار پارچه فروشان ، با حضور و پشتیبانی یگانهای نیروی انتظامی تعدادی لباس شخصی به حجره های پارچه فروشان که در پی اعتصابات روز گذشته امروز چهارشنبه نیز از باز کردن مغازه هایشان با وجود هشدارهایی که از طریق بلندگوی نیروی انتظامی در بازار جهت باز کردن مغازه ها داده میشد امتناع ورزیده بودند حمله ور شدند و کرکره های بسته تعدادی از حجره ها را شکافتند و خسارات زیادی را از جمله شکستن ویترین ها میزها . پرت دادن پارچه ها و اشیا داخل مغازه ها به بیرون . وارد کردند این حرکت لباس شخصی ها با اعتراض دیگر بازاریان روبرو شد که منجر به درگیری بازاریها و عده ای از مردم با نیروی انتظامی و لباس شخصی ها گشت که در پی آن بازاری معروف حاج عزیزاله کاشانی توسط لباس شخصیها با ضربات چاقو به شدت زخمی و دچار خونریزی از ناحیه صورت و کتف شد که توسط مردم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد . حال ایشان بسیار وخیم گزارش شده آشوب و نا آرامی در بازار تهران همچنان ادامه دارد . شعار مرگ بر دیکتاتور مردم در مقابل نیروهای امنیتی بسیار شنیده میشود جو بازار در ساعت 15 بسیار ملتهب است و درگیری در بازار ادامه دارد ادامه ناآرامی و اعتصاب در بازار/شعار مرگ بر دیکتاتور خبرگزاری هرانا - بازار تهران صبح امروز نیز دستخوش نا آرامی و اعتصاب بازاریان بود. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به گزارش شاهدان عینی از بازار تهران، جمعی از بازاریان در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت صبح امروز بازهم دست از کار کشیدند. این گزارش حاکیست که نیروی انتظامی با بلندگو از بازایان خواست که در مغازه های خود را بازکنند. با این حال از دالان های سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده ، بازار عباس آباد صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید. هم چنین در لحظه تنظیم خبر نیز بازار کیلویی ها به اعتصابات پیوست، بازار زرگران نیز اعلام کردند که روز یکشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.
با ۱۳۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بازار تهران در التهاب؛ گزارش ساعت 17 بوقت تهران ۱۳۸۹/۴/۱۶

Posted: 07 Jul 2010 07:10 AM PDT

بازار تهران در التهاب ساعت 17 - من مستقیما از بازار گزارش میدم خبر درگیری در بازار پارچه فروشان تهران و خبر قتل یکی از بازاریان معروف ( حاجی کاشانی )توسط نیروهای امنیتی باعث ازدحام مردم و در کنار آن صف کشی نیروهای ضد شورش در بازار پارچه فروشان شده . جمعیت بازاری در اطراف حجره کاشانی جمع شده اند . نوه ایشان خبر فوت پدر در بیمارستان از سوی خانواده ایشان را اعلام کرد جامعه بازار نیز نسبت به جنایت صورت گرفته از بازاریان خواست فردا به حرمت خون ریخنه شده دست به تجمع اعتراضی در بازار پارچه فروشان بزنند
با ۱۳۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مهندس میرحسین موسوی: یادداشتی پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت / قصد از تحریم ها صرف به زانو درآوردن دولت نیست.

Posted: 07 Jul 2010 09:16 AM PDT

چکیده : همه توجه داشته باشیم که قصد از تحریم ها صرف به زانو درآوردن دولت نیست. تجربه 28 مرداد 1332 و سرنوشت تلخ عراق وافغانستان در زمان معاصر پیشاروی ماست وهشیاری مضاعف آنکه چه بسا بخشی از دولتیان شانس بقای خود را درادامه این بحران وتشدید مخاصمات وحتی تشویق دشمنان برای تعرض نظامی ببینند. بر جنبش سبز است که بین پایداری بر اصول و هویت خود و مقابله با این خطر روشن وفاقی ایجاد نماید. ما باید عنصر مقاومت در مقابل تهدید و تعرض خارجی را به عنوان یک ضرورت در کنار سایر مطالبات خود بنشانیم.// کلمه: میرحسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس در یادداشتی به طرح نظرات خود پیرامون قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه کشورمان و نیز تدابیری که می توان برای مواجهه با پیامدهای پیش روی ایران لحاظ کرد پرداخت. به گزارش کلمه متن یادداشت میر حسین موسوی به شرح زیر است:// سرانجام و متاسفانه قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت صادر شد. قطعنامه و قطعنامه هایی که می توانست با تدبیر وعقلانیت بر کشور ما تحمیل نشود. تاکید بر این واقعیت نمک پاشیدن روی زخم نیست؛ بلکه از آن روست که تجاهل در این زمینه پیامدهای آن را وخیم تر خواهد ساخت. اینکه بگوئیم این قطعنامه چون یک دستمال استفاده شده است مصائب ناشی از سیاستهای پر هیاهو وعوامفریبانه راتخفیف نخواهد داد. البته در این میان، فحش و توهین به کشورهای دیگر ممکن است مصرف داخلی برای عده ای کم اطلاع داشته باشد اما در واقعیت بیرونی جز بدتر کردن اوضاع تاثیری نخواهد داشت. مگر تردید داریم که مسئولان این کشورها همواره منافع خود را در چهارچوب منافع ملی کشورشان تعریف می کنند و نه متاسفانه مانند برخی از سیاستمداران ما که منافع خود وجناح خود رابه جای منافع ملی جا می زنند. من امیدوارم که ملت ما به پاسخی که وزیرامورخارجه روسیه به یکی از سخنرانی های عوامانه داد دقت کرده باشند. این جوابیه یک واقعیت بدیهی در روابط بین الملل را تکرار می کند و اینکه برای روسیه ( وشما کشورهای دیگر چون آمریکا، چین، ترکیه و برزیل و… را اضافه کنید) مهمترین مساله حفظ منافع ملی روسیه است، اگرچه درک این نکته ساده برای کسانی که اسیر منافع کوتاه مدت خویشند مشکل باشد. برای اینجانب مانند روز روشن است که این قطعنامه بر امنیت و اقتصاد کشور ما اثرخواهد گذاشت. تولید ناخالص را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد، مردم را در تنگنای مشکلات بیشترمعیشتی واجتماعی قرار خواهد داد، فاصله ما را ازکشورهای در حال رشد جهان بویژه کشورهای همسایه رقیب بیشتر خواهد ساخت و آخرین میخ را بر تابوت چشم اندازبیست ساله خواهد کوبید. کدام عقل سلیم است که نداند کشورما امروز پس از صدور قطعنامه آسیب پذیرتر و منزوی تر از گذشته شده است؟/ سرنوشت کشورهای دیگر در منطقه که در دام لفاظی های مغرورانه ومیان تهی دولتیانشان افتادند وسرنوشت شوم و ترحم برانگیزی پیدا کردند باید جلوی چشم همه ما باشد./ آنچه در شرایط کنونی مهم است، اندیشیدن به راه حلهائی است که بتواند احتمالات خطر رابرای استقلال، تمامیت ارضی و حقوق مشروع کشور به حداقل برساند و در عین حال پاسدار آزادی و حقوق شهروندان باشد که حفظ امنیت ملی بدون پشتوانه شهروندانی آزاد و آگاه ممکن نیست. شبکه های سبز مشفقانه به راه حلهائی که می تواند به دفع این شر عارض گشته کمک کند بپردازند. قبل از اشاره به تعدادی از این راه حل ها . . .
با ۱۲۷ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

فضا در بازار به شدت امنیتی شده است

Posted: 07 Jul 2010 07:49 AM PDT

در پی خبر به قتل رسیدن بازاری معروف \" حاج کاشانی \" توسط نیروهای لباس شخصی لحظاتی پیش با استقرار نیروهای ضد شورش در بازار از بازاریان پارچه فروش خواسته شد که در سریعترین زمان بازار را ترک کنند . فضا در بازار به شدت امنیتی شده نیروهای بیشتری هر لحظه در حال اضافه شدن هستند . با پخش خبر قتل \" حاج کاشانی \" در بازار احتمال صف کشی بازار در مقابل نیروهای امنیتی و بروز آشوب در ساعات و روزهای آینده به شدت امکان پذیر است
با ۱۱۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مهندس موسوی عزیز، با سپاس از توضیح روشن و شفافتان، از این پس راه من به عنوان یک فرد سکولار از راه شما جدا است

Posted: 07 Jul 2010 07:31 AM PDT

مهندس موسوی عزیز، طبق معمول خسته نباشید. از اینکه موضع خود را شفاف بیان کردید از شما سپاسگزارم. فرمودید " میرحسین موسوی، به عنوان فرزند راستین انقلاب و راهروی اصیل خط امام، نمی تواند و نمی خواهد داعیه جدایی دین از سیاست داشته باشد". یاد آن روز افتادم که در امیرآباد شعار می دادیم "استقلال آزادی جمهوری ایرنی" و همینطور "یا حسین میر حسین". من هیچ اعتقادی به حسین نداشتم، اما به تکثرگرایی میرحسین امیدوار بودم. بسیاری در خیابان بودند اما با این مواضع امروز شما مخالف بودند. دلیل این حضور تعریف واژه پلورالیسم است. همه فکر می‌کردند که جایی برای آنها هم هست. به هرحال اگر به نظر شما حماقت کرده‌اند، ندا هم چنین بوده است. زنهار که نامی از او نبرید دیگر! ندا هم در خیابان بود اما اصلا رای نداده بود. خوب به یاد دارم که بارها فریاد زدیم که تکلیف این تکثرگرایی را روشن بفرمایید. آخر نمی‌شود که بگوییم تکثر نظرات اما محدود به چارچوب فکری ما! این که تکثر نشد مهندس! به هرحال از شما تقاضا دارم که پلورالیسم را هم آلوده نکنید و به مفهوم اجتماعی آن دقت کنید. توضیح روشن شما آغازی برای آزادی ایران از بند تسلسل حکومت دینی و آخوندیسم است. آغازی برای رهایی از دگردیسی‌های شوم افرادی چون علی شریعتی برای وارونه نشان دادن چهره دین سیاسی و یا پنهان کردن بعضی از زوایای تاریک و مخوف آن خواهد بود. مهندس موسوی عزیز، متاسفم که شما در این آغاز نیک، آن مرد ازخودگذشته ای که منافعش را فدای میهن کرد نشدید، اما به هرحال نظر شما و عقیده شما محترم است. در هر صورت شما فرد بدنامی نخواهید بود زیرا قائله این فریب را (اگرچه با تاخیر) بستید. خوشحالم که اجازه ندادید این ابهام و امید واهی آزادی‌خواهان را به دنبال اهدافی مغایر با خواسته‌هایشان بکشاند. آنچه در این میان باید تکلیفش روشن شود، هزینه‌های آدم‌هایی چون من است. جنبش سبز عنوانی فراگیر بوده‌است برای یک حرکت ملی. اما شما اکنون به صراحت آن را یک حرکت جناحی تعریف کردید. آنچه مرا آزار می‌دهد آوردن نام جنبش سبز و ندا در کنار هم است. اگر شما چنین تعریفی از جنبش سبز کردید، پس ندا چه می‌شود؟ جنبش سبز با تعریف شما به ندا تعلق ندارد. و جنبشی که به ندا تعلق دارد با تعریف شما نمی‌خواند. از این روی فکر می‌کنم ندا شهید جنبش آزادی‌خواهی ایران است. البته این مورد نیز باید در نظر گرفته شود که اگر جنبش سبز را الان در دنیا می‌شناسند حاصل زحمت و رنج مردم در خیابان است نه شال سبز شما. بنابراین گرچه ناعادلانه‌است که شما به همراه اسلام رحمانی سوار بر حاصل دسترنج تمامی اقشار مردم شوید، اما به نظر من جنبش سبز تنها عنوان آزادی خواهی نیست. رنگ سبز نیست چنین است. نمی‌توان این دو عقیده را تحت یک عنوان که موضع رسیم‌اش موضع شما است جمع کرد. من اهل تاویل و تفسیر نیستم که پشت پرده ندیده را اینجا بازگو کنم. در دنیای مدرن ما دوره این حرف‌ها گذشته است. امروز نتیجه‌ای که از هر تصمیم حاصل می‌شود، همچون یک سریال تلویزیونی همه‌گیر در اختیار عموم قرار دارد. و مهم نیست که پشت پرده چه می‌گذرد. مهندس موسوی عزیز، باتوم‌هایی که خوردم نوش جانم. از بابت گلوله‌هایی هم که از بغل گوشم رد شد هیچ پشیمان نیستم. من برای آزادی ایران آمدم و خواهم ماند. شما راه خود را بروید و من نیز راه خود می‌روم. تنها نگرانی من الان آن جوانانی هستند که هنوز دربندند و هدفشان اسلام سیاسی نبوده‌است. نمی‌دانم با خواندن نامه شما و بند میراث شریعتی چه حالی به آنها دست خواهد داد! اگر حال من این است پس حال آنها باید چه باشد.
با ۱۱۵ امتیاز و ۲۵۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

درگيری شديد بين بازاريان تهران و لباس شخصی ها

Posted: 07 Jul 2010 08:21 AM PDT

ساعاتي پيش و بعد از خبر كشته شدن يكي از بازاريان قديمي تهران در بازار پارچه فروشان، بسياري از مغازه داران و حجره داران بازار مغازه هاي خود را به نشان اعتراض تعطيل نمودند و دست به اعتراض زدند با پيوستن مردم و زياد شدن جمعيت شعارهاي ضد حكومتي بالاگرفت و نيروهاي امنيتي را به منطقه بازار كشاند در حال حاضر خيابان 15 خرداد و خيابان پامنار در محاصره لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي است و كسبه و اهالي بازار در داخل بازار تجمع نموده و عليه ماموران شعار سر مي دهند عده اي از مردم نيز كه براي خريد به بازار رفته بودند در كوچه هاي باريك و قديمي بازرا گرفتار شدند و كودكان و بانوان در خطر آسيب قرار گرفتند تمام مسيرهاي منتهي به بازار توسط نيروي انتظامي بسته شده است و مترو در ايستگاه 15 خرداد توقف ندارد به گفته شاهدان عيني امروز لباس شخصي ها بارها با بازاريان برخورد فيزيكي داشتند و تعداد زيادي از آنها بازداشت شده اند در حال حاضر در جنوب تهران به ويژه خيابان پامنار پليس ضد شورش مستقر شده است و شهر از ميدان توپخانه و ناصر خسرو تا خيابان سيروس شكل امنيتي به خود گرفته است با توجه به اينكه اكثر پايگاه هاي بسيج، هيات هاي مذهبي و محل سكونت بسيجيان در جنوب شهر و در همان منطقه است حضور لباس شخصي ها از نيروي انتظامي بيشتر است فشار حكومت باعث نشد تا مغازه داران و كسبه مغازه هاي خود را باز نمايند درگيري ادامه دارد
با ۱۰۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

آقای میرحسین موسوی، من سرباز وطنم هستم نه سرباز تشیع، من یک ایرانی ام.

Posted: 07 Jul 2010 09:41 AM PDT

سایت کلمه و تریبون میرحسین موسوی در راستای روشن تر شدن فحوای کلام منشور سبز، مقاله ای در این باب قرار داده است که در اینجا قسمت پایانی آن را برای شما قرار می دهم. همراه جنبش سبز و منشور پیشنهادی اش می کوشد امکان حضور موثر دین را در جامعه، بدون حذف تفکرهای رقیب و بدیل، نشان دهند. میرحسین موسوی، به عنوان فرزند راستین انقلاب و راهروی اصیل خط امام، نمی تواند و نمی خواهد داعیه جدایی دین از سیاست داشته باشد، چرا که انقلاب و امامی که او به آن معتقد است داعیه دار بازگرداندن نقش سیاسی دین و حضور فعال آن در اجتماع در زمانه ای بود که همه دین را در پستوها و در حوزه های فردی و شخصی می جستند. و میرحسین موسوی به عنوان شاگرد راستین معلم شهید دکتر شریعتی، تلاش های او را برای فعال کردن پتانسیل های آگاهی بخش و رهایی بخش مذهب و انقلاب فراموش نمی کند. شریعتی می کوشید تا با نشان دادن راه تشیع سرخ در زمانه خود و با طرح مسئله مذهب علیه مذهب، ظرفیت های ارزشمند مذهب حقیقی را برای اصلاح و تحول در جامعه نشان دهد، تا راهی بدیل در برابر تشیع سیاهی باشد که محافظه کارانه چشم به روی بدی ها و کاستی ها می بندد و با قدرت مستقر همراه می شود. میرحسین موسوی نیز نمی تواند از تشیع اصیل چشم بپوشد یا خواهان به انزوا رفتن دوباره آن باشد و پیشنهاد دهنده تشیعی بی رنگ یا خاکستری باشد؛ میرحسین موسوی فرزند زمانه خود است و این بار تشیع سبز را به عنوان راه بدیل "اسلام سیاه سیاسی" پیش می نهد. تشیعی که میراث دار همان ظرفیت های انقلابی و اصلاحی تشیع سرخ شریعتی و اسلام انقلابی خمینی(ره) است، و به جای آشتی با قدرت مسلط زمانه، در برابر ظلم و ستم و جبر و تحمیل و انحصارطلبی و خودخداپنداری و تفرعن می ایستد و سبز و پایدار مقاومت می کند. تشیعی که اگر نبود مقاومت ها و ایستادگی ها، و در عین حال دوراندیشی ها و صبوری ها و مهربانی ها و عدم خشونت های اش، جنبش سبز ایران امروز اینجا نبود و به دستاوردهای امروز خود دست نیافته بود. آقای موسوی در اینجا همه چیز هست به جز هویت ایرانی، انگار ما همه چیزمان از همان تشیع علوی است، چه فرق دارد تشیع صفوی. در اینجا کوشیده اید راه تشیع سرخ را به من نشان دهید، بیش از سی سال پیش آن را به پدرم نشان دادند و من اثرش را دیده ام. مهندس موسوی عزیز، آزموده را آزمودن خطاست، این نیز در قاموس شما شیعیان و مومنان نیز هست، همان که مومن یک بار از دو سوراخ گزیده نمی شود، به چه زبانی بگویم، ما بخت خویش در این شهر آزموده ایم/ بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش. اقای موسوی اسلام سیاسی میوه اش می شود خمینی، مسیحیت سیاسی هم میوه اش می شود هیتلر. نام این دو را در مکتب ما می گذارند فاشیست. نمی دانم لیبرالیسم چه گناهی کرده از آن فراری هستید و روی به آغوش فاشیسم می برید. آقای موسوی معلم شهید شما در مورد زمانه خود نوشته است و ما نیز چون پیشوای شما، همان اما راحلتان، نمی خواهیم که پدرانمان برای ما تصمیم بگیرند. ای کاش این جدایی نهاد سیاست و دین را به عهده مردم می گذاشتید و سرنوشتش را با رفراندوم مشخص می کردیم نه اینکه با داعیه همراهی جنبش سبز، سر مارا را به پنبه رفاقت ببرید. میلیون ها معترضی که هیچ التزامی به اسلام نداشتند بر پایه وحدت فریاد زدند "الله اکبر" اما شما به این راحتی چتر جنبش را محدود به دفاع از اسلام راستین گل محمدی کردید. من این بار فریاد نخواهم زد مرگ بر اصل ولایت فقیه، تنها خواهم گفت سکولاریسم، همین. دین رحم و عطوفت شما یعنی سنگسار و رحمش از آنجا شروع می شود که قربانی از گودال خارج شود اما قبل از آن فقط سنگ. امام رحمانی و راحل شما یعنی تناقض در پاریس و جماران، در آنجا سخن از پارلمان، دموکراسی و حق و حقوق کمونیست اما در جماران ولایت فقیه و حفظ اوجب واجبات یعنی همین نظام، این راه سرخ، چه زرد می نماید. من هنوز هم رد راه وطن گام بر خواهم داشت و نه در راه اسلام، این ایران من است که در چنگ اسلام است نه اسلامی که در چنگ ایران. دیگر طاقت شرم از روی دوستان بهایی و ارمنی و لائیک خود را ندارم.آقای مهندس موسوی بزرگوار چگونه روح ایرانی را سراسر بی هویت دانسته و تنها وامدار تشیع.مگر آرش, اشکان, کاوه آهنگر، ابومسلم خراسانی و هزاران قهرمان ایرانی دیگر روح تشیع داشتند که اینگونه در راه وطن از جان گذشتند؟ من سرباز وطنم هستم نه سرباز تشیع، من یک ایرانی ام. مگذار من از این همراه جنبش سبز بترسم بگذار باز هم صدایت کنم رفیق سبز.
با ۱۰۷ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

دامنه اعتصاب بازاريان به تبريز هم كشيده شد

Posted: 07 Jul 2010 11:40 AM PDT

به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــر امروز در تبريز بخشي از بازاريان فروش پلاستيك و بازاريان قسمت لوازم خانگي و ساير رسته ها دراعتراض به مالياتهاي وضع شده توسط دولت كودتا مغازه هاي خود را تعطيل كردند .مسئله افزايش مالياتها بازاريان تهران و ساير شهرستانها را به اعتراض و تعطيلي مغازه ها و اداشته است .
با ۱۰۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

سه سال زندان برای دانشجوی نابغه؛ اتهام جدید: عضویت در ادوارتحکیم وحدت!

Posted: 07 Jul 2010 08:28 AM PDT

ادامه بازداشت‌ها، صدور احکام قضایی و انضباطی و تهدید و... دیروز هم ترجیع بند وضعیت فعالان دانشجویی بود. در این میان تایید حکم زندان آرمان رضاخانی، دانشجویی که از او به عنوان یک نابغه یاد می‌شود و برگزاری دادگاه علی ملیحی و اخذ آخرین دفاع از مهدی خدایی از تحولات روز گذشته جنبش دانشجویی بود.در این میان اما نکته تازه، انتشار نامه‌ ضیا نبوی بود که در آن نوشته:" برای بیان ظلم روا شده در حق زندانیان سیاسی هیچ نیازی به طرح مسایل نادرست و یا بزرگنمایی واقعیات نمی باشد. بنده به جد باور دارم که اگر یک دهم آنچه در یکسال گذشته در مراحل بازجویی و قضایی بر زندانیان سیاسی گذشته است به گونه ای وفادارانه و صادقانه بازنمایی گردد با حجمی از بلاهت، سوءتعبیر و کینه توزی مواجه خواهیم شد که بی هیچ اغراقی می توان به آن لقب فاجعه داد." نامه ضیا نبوی ضیا نبوی، دانشجوی سه ستاره با انتشار نامه ای ضمن انتقاد از رسانه‌هایی که خبر بیماری وی را نقل کرده‌اند، خبر داد که در زندان دچار "ناراحتی حاد جسمی" نشده است. ضیا نبوی در این نامه‌ نوشته است: "در طی چند روز گذشته خبری در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شده است که حاکی از بیماری و عدم رسیدگی به وضعیت بنده در بند 350 اوین بوده است... اینجانب در صحت و سلامت کامل به سر می برم و در طی بیش از یکسالی که در زندان به سر می برم هرگز دچار بیماری حادی نشده ام لذا خبر مزبور از اساس درست نمی باشد. گرچه این تکذیب اصلا به معنای تایید امکانات پزشکی نامناسب در بند 350 بخصوص در وضعیت های اورژانسی نمی باشد که اتفاقا در این مورد نارسایی های بسیاری وجود داشته و انتقادات زیادی وارد است." دناشجوی سه ستاره دانشگاه نوشیروانی بابل در ادامه نامه خود می نویسد: "برای بیان ظلم روا شده در حق زندانیان سیاسی هیچ نیازی به طرح مسایل نادرست و یا بزرگنمایی واقعیات نمی باشد. بنده به جد باور دارم که اگر یک دهم آنچه در یکسال گذشته در مراحل بازجویی و قضایی بر زندانیان سیاسی گذشته است به گونه ای وفادارانه و صادقانه بازنمایی گردد با حجمی از بلاهت، سوءتعبیر و کینه توزی مواجه خواهیم شد که بی هیچ اغراقی می توان به آن لقب فاجعه داد. رصد کردن دروغگویی های رییس جمهور، وزیر علوم و ریاست سازمان سنجش آموزش کشور در مورد دانشجویان ستاره دار و همگامی وزارت اطلاعات و قوه قضاییه در برخورد با همین دانشجویان خود می تواند یکی از مصادیق این فاجعه باشد." نبوی در پایان نامه خود نوشته: "انتشار بعضا اخبار دروغ و یا بزرگنمایی در مورد وضعیت زندانیان سیاسی یا به صورت اعم در مورد مخالفین سیاسی و معترضین قبل از هرچیز صدمه ای به اعتبار رسانه های منتقد و مستقل می باشد که در نهایت امر موجب کاهش حساسیت افکار عمومی نسبت به نقض حقوق بشر در جامعه می شود. در این مورد اثر وارونه رسانه ای بی اعتبار مانند رسانه ملی می تواند به جد مورد توجه قرار گیرد." این نامه پس از آن منتشر شد که اخباری در مورد وخامت حال ضیا نبوی که در دادگاه تجدیدنظر به ده سال حبس قطعی محکوم شده و هم اکنون در بند 350 زندان اوین به سر می برد، منتشر شد؛ بر اساس این اخبار نبوی در زندان دچار تشنج عصبی شده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، چندساعتی قدرت تکلم را از دست داده بود. گیلان: زندان برای یک دانشجو مازیار شکوری، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام‎نور رشت، عضو نهضت آزادی و از اعضای ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی، به 5 سال حبس تعلیقی محکوم گردید. این عضو ستاد کروبی در گیلان، در اعتراضات روز عاشورا در رشت بازداشت شد و مدتی را در زندان سپری کرد. وی پیش از بازداشت نیز بارها به اداره کل اطلاعات استان گیلان احضار شده بود. دادگاه اتهامات مازیار شکوری را اقدام علیه امنیت ملی و همچجنتین تبلیغ علیه نظام ذکر کرده است. سه سال زندان برای دانشجوی نابغه شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر رای شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، حکم صادره برای آرمان رضاخانی را تایید کرد.رضاخانی به استناد مواد ۵١۴، ۵٠٠ و ۶٠٩ قانون مجازات اسلامی به سه سال حبس و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود. آرمان رضاخانی، دانشجوی رشته مهندسی آی تی در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و هم‌اکنون در زندان اوین است.
با ۱۰۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

ادامه اعتصاب در بازار تهران/اعلام بازار زرگران به اعتصاب در روز یکشنبه

Posted: 07 Jul 2010 03:32 AM PDT

خبرگزاری هرانا - بازار تهران صبح امروز نیز دستخوش نا آرامی و اعتصاب بازاریان بود. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، به گزارش شاهدان عینی از بازار تهران، جمعی از بازاریان در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت صبح امروز بازهم دست از کار کشیدند. این گزارش حاکیست که نیروی انتظامی با بلندگو از بازایان خواست که در مغازه های خود را بازکنند. با این حال از دالان های سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده ، بازار عباس آباد صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید. هم چنین در لحظه تنظیم خبر نیز بازار کیلویی ها به اعتصابات پیوست، بازار زرگران نیز اعلام کردند که روز یکشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.
با ۱۰۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

دیدار عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی و جمعی از چهره های سیاسی با محمد نوری زاد + گزارش تصویری

Posted: 07 Jul 2010 08:37 AM PDT

تحول سبز: عبدالله نوری به دیدار آزاده سر افراز محمد نوری زاد رفت. بنا به گزارشات رسیده به تحول سبز، در این دیدار که درمحیطی صمیمی و با نشاط برگزار شد نوری زاد با بیان آخرین وضعیت پرونده قضائیه خود به ذکر خاطراتی از روز ها و ماه های زندان خود پرداخت ، وی به دغدغه های فراوان خود در خصوص حضور افراد پاک ، فرهیخته و عموما با تحصیلات عالی در زندان با اتهامات سیاسی اندک شبیه نوشتن مقاله ای یا مطلبی انتقادی و …اشاره کرد عبداالله نوری نیزدر این دیداربا تقدیر و سپاس از روشنگری،استقامت و پایمردی محمد نوری زاد از حضور وی در کنار خانواده ابراز خرسندی کرد و برای آزادی تمام زندانیان بی گناه دعا کرد دراین دیدارعلی حکمت،جواد مظفر،غلامحسین کرباسچی ،محمد منهاج، امین سازگارنژاد،محسن امین زاده ومرتضی مبلغ نیز حضور داشتند
با ۱۰۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

رهبر جنبش آن جوان 23 ساله ايست كه از درون اوين، تند ترين بيانيه 18 تير را ميدهد

Posted: 07 Jul 2010 11:08 AM PDT

مجيد توكلي نماد شجاعت جنبش دانشجويي است. او آزاده جواني است كه در بند حراميان حكومت گرفتار شده و حافظ بزرگ به نيكي بر امثال او ميفرمايد: حيف باشد چو تو مرغي كه اسير قفسي. مجيد از ته سياهچال ولايت فقيه بيانيه اي كه تو بخوان دردنوشته اي نگاشته است در باب 18 تير. خيزش آزاديخواهانه دليران فهيم و آزاديخواه در تير 78 و ارتباط آن با خرداد 88. مجيد را به چشم دل بشنويم: یازدهمین 18 تیرمان رسید و دردمان درمان نشده، یازدهمین 18 تیرمان رسید و شمع هایمان همچنان می سوزند، آنگاه که آزادی ها در خطر فتنه قتل های زنجیره ای توطعه توقیف روزنامه ها قرار گرفت؛ دانشجویان چون همیشه در خط مقدم استبداد ستیزی ایستادند اما افسوس که دست جنایت در کوی دانشگاه فجایع چنان به بار آورد. خیانت به تاریخ آزادی خواهی و مبارزات ملی پایانی بر دموکراسی و رسیدن به بن بست این جمهوری بود، دانشگاه میدان تاخت و تاز سر سپرده گان و خشونت طلبان شد که نه تنها حرمت دانشگاه را شکستند که حریم اتاق امن دانشجو را با شکستن درب ها هتک کردند. با رهبری که تصمیم گیر اصلی مسائل پس از انتخابات بود از فاجعه کوی دانشگاه یاد کرد اما افسوس که چون فاجعه کهریزک – که آن هم در پی عصبیت از 18 تیر و دانشگاه بود – فراموش شد و نمایشی بیش نبود سخنان احساسی و تشدید رفتارهای غیر عقلانی انجامید مسئولیت پذیری در مهاق رفت. هر چه بود شکستند و به آتش کشیدن و دانشجویان بی دفاع را هدف باتوم و چماق و گلوله قرار دادند و در حالی که ادعای دفاع از رهبری و دین داشتند یاران دبستانی مان را از بام پنجره‌های خوابگاه‌ها پرت کردند و شب‌های خون بار و روزهای پر درد را رقم زدند. 18 تیر را به خون سرخ کردند و به دود سیاه نمودند تا آنگاه که آتش به خاکستر نشست تا ماه ها و سالها آن درد ها نرود تاریخ 78 متوقف نماند و 18 تیر نمادی از مظلومیت آزادی خواهی استبداد ستیزی دانشجویان برای همیشه ی همیشه دانشگاه شد اما پس از گذشت 10 سال هنوز کینه استبداد از بزرگی 18 تیر باقی مانده بود و قصه پر درد 18 تیرها در سال 88 خشونت عریان حاکمیت را به تجاوز و قتل یاران دبستانی مان رساند تا شکنجه گاه کهریزک سندی برای بزرگترین جنایت این سالهای تلخ باشد.
با ۱۰۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مشایی و نیک آهنگ کوثر (کاریکاتور)

Posted: 07 Jul 2010 06:42 AM PDT

به کدامین ندا گوش فرا می دهید؟!
با ۱۰۲ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

جدایی دین از سیاست، یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست؟ نگاهی به منشور جنبش سبز و تفسیر برخی برداشتها- سايت كلمه

Posted: 07 Jul 2010 07:46 AM PDT

روزنامه لوس آنجلس تایمز در مطلبی به تحلیل و ارزیابی بیانیه هجدهم میر حسین موسوی پیرامون منشور جنبش سبز پرداخت که طی آن برداشت های شخصی نویسنده و تلاش وی برای القای مدل خاصی از تفکر مد نظر غربی ها از اهداف و منشور جنبش سبز به روشنی نمود داشت. پرداختن به مقوله جدایی دین از سیاست و سکولاریزه نشان دادن منشور جنبش سبز از مهمترین برداشت های نویسنده مقاله از بیانیه هجدهم میر حسین موسوی بود. با توجه به برداشت های متنوع تحلیلگران غربی از رویدادهای داخل ایران لازم است که نکات مفیدی در خصوص ابعاد واقعی منشور جنبش سبز و اهداف مد نظر رهبران و تفاسیر آنها از منشور جنبش ارایه شود تا مخاطبان و افکار عمومی دچار اشتباهات ظریف در تحلیل قضایا نشوند. در ابتدا توجه به این نکته لازم و ضروری است که عبارت منشور جنبش سبز تعبیر به نوعی هویت سبز یا گنجینه معنوی اسلامی است. جنبش سبز با پذیرش تکثر درون جنبش بر استمرار حضور دین رحمانی سرشار از رحمت، شفقت، معنویت، اخلاق و تکریم انسان تاکید دارد و راه تقویت ارزش های دینی در جامعه را تحکیم وجه اخلاقی و رحمانی دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران می داند. ایجاد پیوند میان میراث ایرانی-اسلامی و شوق به توسعه و...
با ۹۷ امتیاز و ۶۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

کاش بازاریان و مغازه داران، غیرت را ازآن دانشجوی شهرستانی که امتحانات آخر ترم را تحریم کرد یاد بگیرند

Posted: 07 Jul 2010 09:22 AM PDT

کاش بازاریان و مغازه داران غیرت را ازآن دانشجوی شهرستانی که امتحانات آخر ترم را تحریم کرد و باتوم و زندان را به جان خرید یاد بگیرند و از اعتصاب همگاني نترسند
با ۹۵ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

هشدار میرحسین موسوی نسبت به خطرات قطعنامه تحریمی اخیر شورای امنیت

Posted: 07 Jul 2010 11:13 AM PDT

میرحسین موسوی، قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ شورای امنیت را متضمن خطرات جدی برای اقتصاد و امنیت کشور دانست و خواستار شد که این خطرات به آگاهی مردم برسد. میرحسین موسوی دریادداشت مفصلی که در سایت کلمه منتشر شد، هشدار داد که این قطعنامه، از جمله، تولید ناخالص ایران را پائین خواهد آورد، بیکاری را بیشتر خواهد کرد،مردم را در تنگنای مشکلات بیشتر معیشتی قرار خواهد داد وفاصله ایران را از کشورهای درحال رشد جهان‌، بیشتر خواهد ساخت. وی در این یادداشت افزوده است: مردم حتما باید از خطرات امنیتی ناشی از قطعنامه تحریمی جدید آگاه شوند. میرحسین موسوی، تاکید کرده است که با عوام فریبی و رجز خوانی و بذله گویی نمی توان عواقب این قطعنامه را زدود. وی برای کاهش عوارض این قطعنامه راهکارهایی ارائه داده است از جمله اطلاع رسانی به مردم ،گسترده تر کردن دایره مشاوران پرونده هسته ای، کاهش شکاف بین دولت و ملت و دست کشیدن سپاه از مسایل اقتصادی و مالی و بازگشتش به مسئولیت ها اصلی خود.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

حال که بازاریان اعتصاب کرده اند جنبش سبز باید از آنان حمایت کند نه اینکه در طرد آنان بکوشد

Posted: 07 Jul 2010 10:46 AM PDT

بازاریان سر انجام دست به اعتصاب زدند . دلیل اعتصاب مسئله مالیات است ولی میدانیم که در حکومتهای دیکتاتوری معمولا دلائل اصلی جای دیگری است. وقتی کارگران یک کارخانه به خاطر عقب افتادن حقوق اعتصاب میکنند آنان را شماتت نمیکنیم که چرا برای چند تومان دستمزد اعتصاب کرده اید بلکه از آنان حمایت میکنیم . همین امر در مورد سایر اعتراضات در یک حکومت توتالیتر دیکتاتوری صادق است ، اعتراضات گروههای پزشکان ، وکلا ، کارمندان و غیره . همه ما ایرانی هستیم و میدانیم مسائل صنفی بهانه است و دلیل اصلی چیز دیگری است . وقتی دانشجویان به دلیل مسائل صنفی خود از قبیل غذای بد و خوابگاههای شلوغ دست به اعتصاب میزنند همه میدانیم که اینها بهانه است و دلیل اصلی مخالفت آنان با حکومت دیکتاتوری است منتها به خاطر شرایط سرکوب شدید این را بهانه کرده اند . حالا چرا وقتی بازاریان دست به اعتصاب زده اند از آنان حمایت نمیکنیم ؟ متاسفانه شاهدیم که بخشی از جنبش سبز به جای حمایت از اعتصاب بازاریان دست به انتقاد از آنان زده اند . آیا این است روش جذب نیرو به یک جنبش اجتماعی ؟ آیا در کشورهای دیگر وقتی مردم بر علیه یک دیکتاتوری قیام میکنند بعضی گروهها را از پیوستن به جنبش منع میکنند؟ آیا در این هنگامه قتل و کشتار توسط جمهوری اسلامی باید از اعتصاب بازاریان حمایت کرد یا به آنان تاخت ؟ دو گروه آشکارا از این اعتصاب ناراضی هستند . یکی گروهکهای کمونیستی چپ افراطی که حتی پس از سقوط کمونیسم در سراسر جهان هنوز از خواب بیدار نشده اند و رویای دیکتاتوری پرولتاریا را در سر میپرورانند و هرچه رخ دهد همیشه با بازار مخالف خواهند بود . دیگر سلطنت طلبانی که بازار را هرگز به خاطر اعتصابهای گسترده آن در سال 57 که در سقوط رژیم شاه نقشی مهم داشت نبخشیده اند . این دو گروه را میشود درک کرد چرا بی خردانه مشت بر سینه بازاریان میکوبند و سعی میکنند آنان را از جبهه متحد سبز بیرون رانند . ولی دیگر دوستان جنبش سبز را چه میشود؟ آیا حال که بازاریان ، با وجود دیکتاتوری موتلفه و تسلط مطلق آن بر بازار جرئت کرده اند به این بهانه اعتصاب کنند نباید از آنان حمایت کرد؟ ؛پیروزی نزدیک است" "دوراندیش"
با ۹۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

بی خبری مطلق از یک روزنامه نگار/خانواده تاجیک: احساس خطر می کنیم(فرشته قاضی)

Posted: 07 Jul 2010 08:37 AM PDT

خانواده عبدالرضا تاجیک در مصاحبه با "روز" ضمن ابراز بی خبری از وضعیت این روزنامه نگار، اعلام کردند نسبت به وضعیت جسمانی و روحی او احساس ترس و احساس خطر می کنند.همزمان شیرین عبادی به"روز" گفت عبدالرضا تاجیک از زمان بازداشت مفقود شده و هیچ خبری از او نیست. عبدالرضا تاجیک، روزنامه نگار و همکار رسانه ای کانون مدافعان حقوق بشر بعد از انتخابات مخدوش 22 خرداد، دو بار بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شد؛او اما یک ماه پیش برای سومین بار بازداشت شد و از آن پس خانواده اش هیچ اطلاعی از وضعیت، محل نگهداری و اتهام او ندارند. پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک که روز گذشته به زندان اوین مراجعه کرده بود درپاسخ چنین شنید:" اسمی از عبدالرضا تاجیک در رایانه زندان اوین نیست و تنها مورد در رایانه مربوط به بازداشت قبلی او است." خانم تاجیک به "روز" می گوید:" یک ماه است که رضا در بازداشت به سر می برد اما نه تماسی نگرفته، نه دادستان تهران از بازداشت او خبر دارد، نه اسم او در کامپیوتر زندان اوین است و نه دادسرا جوابی به ما میدهد؛ ما واقعا احساس ترس و نگرانی می کنیم و می ترسیم بلایی سر او آمده باشد. پروین تاجیک که روز دوشنبه با دادستان تهران دیدار داشته توضیح میدهد: "بعد از یک ماه موفق شدم با دادستان تهران ملاقات کنم اما او کاملا از بازداشت رضا بی خبر بود. وقتی وارد اتاقش شدم و از رضا پرسیدم، از من پرسید که رضا کی و برای چی بازداشت شده است؟ گفتم من آمده ام از شما بپرسم برادرم چرا بازداشت شده و کجا است. آقای جعفری به من گفت بیرون بنشینید تا پرونده را ببینم اما یک ساعتی گشتند و هیچ پرونده ای نبود." وی می افزاید: "ایشان سپس به من نامه ای دادند تا برای ملاقات با رضا به زندان اوین مراجعه کنم اما دیروز که به زندان اوین رفتم گفتند نام رضا در رایانه زندان اوین نیست وپرونده جدیدی ندارد و تنها پرونده مربوط به بازداشت قبلی اش است. رفتم دادسرای زندان اوین تا خبری بگیرم اما آنها هم بی خبر بودند و هیچ پاسخ درستی به من ندادند. مجددا به دادستانی برگشتم و قضیه را گفتم و پرسیدم چه باید بکنم که مدیر دفتر دادستان گفت که آقای دادستان هم نمیدانند که کجا و در کدام بند است."
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

اسپانيا با غلبه بر آلمان براي اولين بار فيناليست شد

Posted: 07 Jul 2010 01:31 PM PDT

تيم ملي فوتبال اسپانيا با پيروزي يک بر صفر مقابل آلمان حريف تيم هلند در فينال جام جهاني 2010 شد. اين ديدار از ساعت 23 چهارشنبه شب در مرحله نيمه نهايي جام جهاني 2010 و در ورزشگاه دوربان آغاز شد و اسپانيا با يک گل حريف خود را شکست داد. تلاش دو تيم براي رسيدن به گل در نيمه نخست بي نتيجه بود؛ اما در نيمه دوم اسپانيا بازي بهتري ارائه داد و بارها دروازه آلمان را با خطر مواجه کرد و بالاخره در دقيقه 73 کارلس پويول روي يک ضربه کرنر و با ضربه سر دروازه نوير را گشود تا شاگردان دل بوسکه حريف سختکوش خود را شکست داده و گام به ديدار نهايي بگذارند. در دقايق ابتدايي بازي به دليل ورود يک تماشاگر به داخل زمين براي مدتي کوتاه بازي متوقف شد. ويتکور کاساي از مجارستان قضاوت اين بازي را برعهده داشت. وي هيچ بازيکني را در اين ديدار جريمه نکرد. اسپانيا که براي اولين بار به فينال جام جهاني راه يافت در

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved