428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. آیا کشورمان تحریم هوایی خواهد شد؟فرودگاههای انگیس ، آلمان و امارات متحدهء عر...

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via نهضت سبز آزادي by antitaleban on 7/5/10

امروز خبرگزاری رویتر به نقل از مقامات دولتی کشورمان گزارش داد که در فرودگاههای انگیس ، آلمان و امارات متحدهء عربی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران خودداری شده است . ظاهرا این عمل بدنبال اعلام تحریم جدید کشور آمریکا صورت گرفته  که طبق آن فروش بنزین و از جمله بنزین هواپیما به ایران ممنوع شده است . اگر چه اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است تحریمهای بیشتری را علیه کشورمان اعمال خواهد کرد اما فعلا این تصمیمش را به مرحلهء قانونگزاری و اجرا نگذاشته است . با اینحال هنوز مشخص نیست که خودداری از فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی به دیگر فرودگاههای جهان نیز کشیده خواهد شد یا نه؟ مسئولین کشورمان این اقدامات دولتهای انگلیس ، آلمان و امارات متحدهء عربی را مغایر با قوانین بین المللی دانسته اند و به قراری که خبرگزاری رویتر گزارش کرده است ، ایران نیز کشورهای تحریم کنندهء مذکور را تهدید به مقابله به مثل و تامین نکردن سوخت هواپیماهای آنها کرده است . اگر تصمیم کشورهای متحد و همسوی آمریکا در تامین نکردن سوخت هواپیماهای مسافربری  کشورمان ادامه یابد و به دیگر فرودگاههای جهان سرایت کند ، و از آن مهمتر اینکه دولت ایران نیز تصمیم به انجام عمل متقابل با کشورهای تحریم کننده بگیرد ، در آن صورت نه هواپیماهای مسافربری ایران قادر به پرواز به کشورهای خارجی خواهند بود و نه هواپیماهای شرکتهای خارجی به ایران پرواز خواهند کرد چرا که هر دو طرف در کشور مقصد با مشکل عدم تامین سوخت روبرو خواهند شد . به این ترتیب  پرواز هواپیماهای مسافربری ما به کشورهای تحریم کننده مان و نیز پرواز هواپیماهای کشورهای تحریم کنندهء ما به ایران غیرممکن میشود . در یک چنین شرایطی  و با ادامهء فشارهای آمریکا و اروپا ، کشور ما عملا در محاصرهء هوایی قرار خواهد گرفت ، جز آنکه کادر دیپلماتیک دولت ایران برای جلوگیری از وقوع این وضعیت به سرعت دست به کار شود

در فرودگاه های امارات، کویت و آلمان از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری شد

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره خودداری چند کشور از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی ، برخی از مقام‌های ایرانی «تحریم فروش سوخت هواپیما به ایران» را در راستای تحریم‌های یکجانبه آمریکا ارزیابی کرده و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از بررسی این مساله در این کمیسیون خبر داده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی روز یکشنبه گزارش داده بود که در چند روز گذشته کشورهای امارات متحده عربی، کویت و آلمان از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کرده‌اند.
کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با مرتبط دانستن خودداری از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ، این کار را «ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بین الملل» دانست .
از سوی دیگر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از بررسی موضوع «تحریم فروش سوخت هواپیما به ایران از سوی آمریکا» در جلسه ظهر روز یکشنبه کمیسیون با حضور وزیر راه و ترابری و مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده بود. با این حال تاکنون هیچ گزارشی در باره برگزاری این جلسه و نتایج آن منتشر نشده است./رادیو فردا



 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved