428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. حمله لباس شخصی ها به بازاریان تهران با پشتیانی نیروی انتظامی و زخمی شدن یکی ...

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via نهضت سبز آزادي by antitaleban on 7/7/10

اینسایدآف ایران / چهارشنبه ۱٦ تیــرماه ۱۳۸۹ – حوالی ساعت 15 بعداز ظهر روز چهارشنبه تعدادی لباس شخصی با حضور و پشتیبانی یگانهای نیروی انتظامی  به حجره های پارچه فروشان حمله ور شده و با تخریب کرکره مغازه ها خسارات زیادی بر محل کسب و کار بازاریان در راستۀ پارچه فروشان وارد آوردند.

به گزارش "اینسایداف ایران" ، این اقدامات خودسرانه در حالی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته بازاریان راستۀ طلافروشان و پارچه فروشان در اعتراض به مالیات بر اصناف اعتصاب سراسری کرده و روز سه شنبه از حضور در محل کسب و کار خود خودداری ورزیدند ، این اعتصاب امروز چهارشنبه نیز ادامه داشت .

در پی اعتصاب روز گذشته نیروهای انتظامی با حضور در بازار و با استفاده از بلندگو هشدار داده بود که چنانچه بازاریان از باز کردن مغازه های خود امتناع ورزند برای باز کردن مغازه ها به زور متوسل خواهند شد.اقدامات تحریک آمیز لباس شخصی و تخریب مغازه ها و محل کسب و کار بازاریان با اعتراض هم صنفانشان مواجه گردید و موجب بروز درگیری میان مردم با نیروی انتظامی و لباس شخصی ها شد.گزارشهای تأییدنشده ای حکایت از آن دارد که در پی درگیری ها یکی از چهره های معروف بازار بنام حاج عزیزالله کاشانی توسط لباس شخصیها با ضربات چاقو به شدت زخمی و دچار خونریزی از ناحیه صورت و کتف شد.  همین گزارش می افزاید وی توسط مردم و حاضرین در محل به بیمارستان منتقل شد.

گزارشها حاکی از آن است که ناآرامی ها در بازار تهران همچنان ادامه دارد و بر اساس اخبـــار تأیید نشده مردم شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر می دهند.

در حالی که این اخبار به وقت تهران ساعت 00 : 15 مخابره میشود جو بازار همچنان ملتهب گزارش می شود و درگیری ادامه دارد.خبرگزاری هرانا نیز از هو کردن نیروی انتظامی توسط دالان های سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده ، بازار عباس آباد با شعار "مرگ بر دیکتاتور"  خبر می دهد.این خبرگزاری در ادامه می افزاید : در لحظه تنظیم خبر بازار کیلویی ها هم به اعتصاب پیوسته اند و بازار زرگران اعلام کرده اند که روز یکشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.

شایان ذکر است بخشهایی از این خبر برگرفته از "گزارشهای دریافتی سایت ایران پرس نیوز" است.

درگيری شديد بين بازاريان تهران و نيروهای امنيتی

ساعاتي پيش و بعد از خبر كشته شدن يكي از بازاريان قديمي تهران در بازار پارچه فروشان، بسياري از مغازه داران و حجره داران بازار مغازه هاي خود را به نشان اعتراض تعطيل نمودند و دست به اعتراض زدند . با پيوستن مردم و زياد شدن جمعيت شعارهاي ضد حكومتي بالاگرفت و نيروهاي امنيتي را به منطقه بازار كشاند. در حال حاضر خيابان 15 خرداد و خيابان پامنار در محاصره لباس شخصي ها و نيروهاي امنيتي است و كسبه و اهالي بازار در داخل بازار تجمع نموده و عليه ماموران شعار سر مي دهند.عده اي از مردم نيز كه براي خريد به بازار رفته بودند در كوچه هاي باريك و قديمي بازرا گرفتار شدند و كودكان و بانوان در خطر آسيب قرار گرفتند

تمام مسيرهاي منتهي به بازار توسط نيروي انتظامي بسته شده است و مترو در ايستگاه 15 خرداد توقف ندارد
به گفته شاهدان عيني امروز لباس شخصي ها بارها با بازاريان برخورد فيزيكي داشتند و تعداد زيادي از آنها بازداشت شده اند.در حال حاضر در جنوب تهران به ويژه خيابان پامنار پليس ضد شورش مستقر شده است و شهر از ميدان توپخانه و ناصر خسرو تا خيابان سيروس شكل امنيتي به خود گرفته است. با توجه به اينكه اكثر پايگاه هاي بسيج، هيات هاي مذهبي و محل سكونت بسيجيان در جنوب شهر و در همان منطقه است حضور لباس شخصي ها از نيروي انتظامي بيشتر است
فشار حكومت باعث نشد تا مغازه داران و كسبه مغازه هاي خود را باز نمايند./منبع

عقب‌نشینی دولت در پی اعتراض بازاریان؛ افزایش 70 درصدی مالیات اصناف منتفی شد

آفتاب: مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی و اقتصاد و همچنین اصناف در جلسه مشترک ویژه امروز سه‌شنبه خود به توافقات جدیدی درباره مالیات سال 89 مجموعه صنفی کشور دست یافتند که بر مبنای آن، افزایش 70 درصدی مالیات اصناف منتفی اعلام شد.
معاون وزیر بازرگانی، با اعلام جزئیات توافقات صورت گرفته میان اصناف و سازمان امور مالیاتی مبنی‌بر مالیات سال 89 مجموعه صنفی کشور در جلسه ویژه امروز مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی و اقتصاد و اصناف، گفت: اولا در این جلسه قرار شد وضعیت اصناف توسط اتحادیه های صنفی بر مبنای درآمد واقعی و فعالیت هر واحد صنفی تعیین و اعلام شود.
محمد علی ضیغمی افزود: با توجه به اینکه تعیین مالیات اصناف ممکن است زمان‌بر باشد و از سوی دیگر زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی که تا 31 تیرماه مهلت دارد، به اتمام برسد واحدهای صنفی باید اظهارنامه‌های خود را بر مبنای 40 درصد از میزان مالیات قطعی سال گذشته که پرداخت شده اظهار کنند.
وی تصریح کرد: افزایش 70 درصدی مالیات اصناف منتفی شده و تنها یک اشتباه در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه بوده است در حالی که آنچه در بودجه به عنوان افزایش مالیات واحدهای صنفی در سال 89 بیان شده و مبنای ارزیابی قرار گرفته، نسبت به سال قبل کمتر از 30 درصد افزایش داشته است.
ضیغمی ادامه داد: با توجه به اینکه تعیین مالیات بر مبنای درآمد واقعی و فعالیت واحد صنفی توسط اتحادیه‌ها تعیین می‌شود، لذا میزان درصد افزایش وابسته به این تعیین اتحادیه‌ها است. به‌عنوان مثال، اگر مالیات یک واحد صنفی سال گذشته 100 هزار تومان بوده است باید تا 31 تیرماه جاری 40 هزار تومان آن اظهار و نسبت به پرداخت آن نیز اقدام کنند.
معاون وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: در این میان اگر اختلافی بین ارقام محاسباتی اتحادیه ها با آنچه کارگروه‌ها تعیین می‌کنند وجود داشته باشد تمامی کارگروه‌های استانی و شهرستانی به‌عنوان مرجع رسیدگی بررسی و حل اختلاف تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: این توافق در جلسه امروز به امضای طرفین رسیده است و فردا نیز در اجلاس شورای اصناف کشور رئیس سازمان امور مالیاتی حضور می‌یابد و اصناف را توجیه و به سئوالات آنها پاسخ می‌دهد.
ضیغمی افزود: تمام تلاش وزارت بازرگانی حل اختلاف میان اصناف و سازمان امور مالیاتی بوده است و به نظر می‌رسد با امضای تفاهم‌نامه امروز بسیاری از مشکلات حل شده باشد اما وزارت بازرگانی همچنان در کنار اصناف و بازاریان است و اگر مسأله‌ای در این زمینه بروز کند با هماهنگی سازمان امور مالیاتی نسبت به حل آن اقدام خواهد کرد.
به گزارش آفتاب، برخی از سایت‌های خبری گزارش داده بودند که جمعی از بازاریان در اعتراض به سیاست‌های مالیاتی دولت صبح امروز دست از کار کشیدند.
براساس گزارش‌ سایت‌های خبری، سرای پارچه‌فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده، بازار عباس‌آباد و حمام چال از جمله بازارهایی بود که امروز با نا‌آرامی و اعتراض بازاریان همراه بود.
همچنین بازار طلا و پارچه با هدف عقب‌انداختن مجدد ماليات بر اصناف صبح امروز دست به اعتصاب زدند.
به گزارش جهان اين دو بازار صبح امروز به صورت نيمه‌تعطيل درآمد.
برخي بازاری‌ها با تعطيل كردن مغازه‌های خود نسبت به ميزان قانون ماليات مستقيم اصناف اعتراض كردند. پيش از اين بازار طلا و پارچه نيز همزمان با اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده، دست به اعتصاب زده بودند.
اين اعتراض باعث شد دولت در اجرای اين قانون عقب‌نشينی كند.



 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved