428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، تیر ۱۲، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. بالاترین



بالاترین


گفت و گویی با مدیر سایت یوتیوب که فیلم لحظه ی جانباختن ندا را علی رغم مغایرت با قوانین، بر روی سایت نگه داشت

Posted: 01 Jul 2010 11:00 PM PDT

فعالیت گسترده ایرانیان در یوتیوب، شگفت‌انگیز و الهام‌بخش بود...ویدئوی ندا، حیرت‌انگیز و آن‌قدر تاثیرگذار بود که می‌توان فهمید چگونه همین تصاویر می‌تواند عامل ایجاد اتحاد در میان مردم تحت ستم ایران باشد. روزی که آن ویدئو ارسال شد، روز مشکل‌سازی بود. لحظات جان باختن او توسط دوربینی ضبط شده بود و طبیعتا این ویدئو می‌توانست برای بسیاری از مخاطبان شوکه‌کننده باشد. بسیاری از کاربران این ویدئو را Flag کردند تا به ما بفهمانند که قرار گرفتن آن بر روی یوتیوب مناسب نیست و ممکن است مغایر با استانداردها باشد. ما با بررسی آن به این نتیجه رسیدم که اگرچه تصاویر شوکه‌کننده است، اما نمونه مستندی از خشونت علیه مردم ایران است. او از رفتن به آن مکان هدفی داشت و این هدف برای ما محترم بود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که آن را روی سایت نگه داریم. پس از آن هم بحث‌هایی مطرح شد که آیا باید برای مخاطبان آن محدودیت سنی در نظر گرفت تا به رویت کاربران زیر ۱۸ سال نرسد، یا نه. اما هدف ما این است که حداکثر کاربران بتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. ما نمی‌خواستیم که بخش عمده‌ای از کاربران این تصاویر تاریخی را از دست بدهند و از طرفی مطمئن بودیم که این ویدئو در بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر هم بازنشر خواهد شد. به همین خاطر بدون هیچ‌گونه محدودیتی آن را روی یوتیوب حفظ کردیم.
با ۲۶۹ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

برزیل از جام جهانی حذف شد چون به قطعنامه رای منفی داد ، آره دیگه؟

Posted: 02 Jul 2010 08:58 AM PDT

اگر حذف آمریکا و انگلیس به خاطر رای مثبت به قطعنامه بود پس برزیل که پرافتخارترین تیم جام جهانی است به خاطر رای منفیش به قطعنامه از جام جهانی حذف شد!
با ۱۸۸ امتیاز و ۶۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

فیلم تازه منتشرشده ای از به شهادت رسيدن يك جوان به دست بسيجيان وحشي.. 30 خرداد88

Posted: 02 Jul 2010 06:30 AM PDT

ويدوي به شهادت رسيدن يك جوان به دست بسيجيان وحشي و آدم كش درخیابان نواب نرسیده به میدان جمهوری ودر پايگاه بسيج صاحب الزمان واقع در اول خيابان آذربايجان جنب مسجد لولاگر که در خبرهاي آن زمان صداوسيما و خبرگزاري هاي كودتاچيان به دروغ گفته بودند كه مردم به مسجد لولاگر يورش بردند و انجا را به آتش كشيدند..در زماني كه ان جوان به شهادت مي رسد مردم همه با هم مرگ بر خامنه اي مي گويند
با ۱۶۶ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

افشای سندی تازه از دستور صریح احمدی مقدم در قتل عام عاشورا

Posted: 02 Jul 2010 06:40 AM PDT

...انتشار این فیلم تازه که سندی دیگر از جنایت های ظهر عاشوراست حاوی نکته بسیار مهمی است. این که در سه نقطه متفاوت و دور ازهم در شهر تهران ماشین های نیروی انتظامی به یک شکل معترضان را زیر بگیرند چه معنایی می دهد؟ پاسخ بسیار ساده است. با توجه به اینکه حوزه عملیاتی نیروی انتظامی در خیابان شادمان و ولیعصر تحت نظر دو فرماندهی متفاوت از یگان های ضد شورش انتظامی است می توان این گونه نتیجه گرفت که دستور زیر کردن مردم توسط ماشین از قبل و از سوی یک مقام عالی انتظامی به تمام واحد ها ابلاغ شده بود. بنابراین احتمال اینکه این عمل توسط یک افسر خودسر و بدون دستور انجام شده باشد منتفی است. پاسخ نیز روشن است و باید آمر قتل و عام مردم در ظهر عاشورا را یکی از سرداران و فرماندهان سپاه یا نیروی انتظامی دانست. با انتشار این سند تازه دیگر جای شکی باقی نمانده که دستور قتل و عام وحشیانه مردم در ظهر عاشورای 88 با هماهنگی عالی ترین مقام های امنیتی و انتظامی بوده است و یقینا سکوت فرمانده کل قوا هم مهر تاییدی بر خونهای ریخته شده در این روز است...
با ۱۵۸ امتیاز و ۳۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

در پي پيش بيني متكي اتفاق افتاد -حذف تيم ملي برزيل از جام جهاني فوتبال

Posted: 02 Jul 2010 08:56 AM PDT

حذف تيم ملي برزيل از جام جهاني فوتبال در پي پيش بيني منوچهر متكي وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران مبني بر موفقيت اين تيم در جام جهاني با شكست در مقابل تيم ملي هلند.
با ۱۳۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

اوباما تصویب کرد: تحریم ناقضان حقوق بشر و شرکتهایی که امکانات فیلترینگ و شنود مکالمات به ایران بفروشند

Posted: 01 Jul 2010 09:25 PM PDT

باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، در مراسم امضای قانون تازه تحريم ها علیه جمهوری اسلامی ، به رهبران ایران هشدار داد که این کشور با فشارهای فزاينده و انزوای بيشتر روبه رو خواهد شد. براساس قانون تحريم ايران که روز پنجشنبه توسط باراک اوباما تصويب شد، دولت آمريکا موظف شده است تا فهرستی از افراد ناقض حقوق بشر در ايران تهيه کند. اين افراد از حق دريافت ويزای آمريکا محروم شده و اموال و دارايی هايشان در بانک های امريکايی مسدود خواهد شد. در بخش ديگری از اين تحريم ها، شرکت هايی که تجهيزات و تکنولوژی هايی به ايران بفروشند که باعث محدود و مسدود کردن آزادی بيان شوند نيز مشمول تحريم شد و از حق عقد هر گونه قرارداد با دولت امريکا محروم می شوند.
با ۱۲۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

وقتی یک خبرنگار احمدی نژاد را به شدت نقد کرد

Posted: 02 Jul 2010 05:01 AM PDT

– آقای رئیس جمهور، بر اساس کدام ضابطه قانونی و یا حداقل عرف مرسوم، واحد اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری از خبرنگاران می‌خواهد که سوالات خود را پیش از طرح در جلسه به اطلاع آنها رسانده و اگر سوالی به دیده آقایان خوش نیامد، خبرنگار و رسانه‌ فوق را به راحتی از انجام وظیفه خود که پرسشگری است و در این رابطه رهبری معظم انقلاب نظرات صریح و روشنی دارند، محروم می‌کنند؟ 2 – آقای رئیس جمهور، به چه دلیل در سه مصاحبه قبلی حضرتعالی به من و به عبارت بهتر به دو رسانه‌ای که نمایندگی آن را برعهده داشته و دارم، علیرغم اینکه سوال خود به اطلاع مسئول کنترل سوالات خبرنگاران!! ارائه کرده بودم، اجازه طرح سوال ندادند؟ آقای رئیس جمهور، جالب است بدانید که من همان خبرنگار پیراهن نارنجی هستم که حضرتعالی سه بار فرمودید سوال خود را بیان کنم، اما مجری و مجریان جلسه اجازه حضور در پشت تریبون را با وجود دستور جنابعالی به من ندادند؟ 3 – آقای رئیس جمهور، تاکنون یک بار از خود و یا مسئولان واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری سوال کرده‌اید که چرا همواره یک تعداد رسانه‌های خاص در مصاحبه‌های شما فرصت طرح سوال می‌یابند و جالب آنکه حتی ترتیب سوال کنندگان نیز تغییر نمی‌کند؟ شاید برای شما این سوال پیش نیامده باشد، اما برای خبرنگاران و رسانه‌های داخلی همواره این سوال مطرح است که چرا حضرتعالی تاکنون ده‌ها بار با رسانه‌های خارجی (آنهم رسانه‌هایی از آمریکا و انگلیس و آلمان و ... ) به صورت اختصاصی مصاحبه‌کرده‌اید، اما تاکنون حتی یک رسانه مستقل و یا حتی دولتی (به غیر صدا و سیما) چنین فرصت مهمی را پیدا نکرده است.
با ۱۰۹ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

هم اسرائیل، هم ایران! جانم فدای عربستان!

Posted: 02 Jul 2010 04:24 AM PDT

محسن کدیور به نقل از پادشاه عربستان : پادشاه عربستان گفتند که هم اسرائیل، هم ایران! جانم فدای عربستان!
با ۱۰۳ امتیاز و ۳۷ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

حسن خمینی نسبت به عدم تحمل 'حق گویی' در جامعه هشدار داد

Posted: 02 Jul 2010 02:29 PM PDT

حسن خمینی: اگر جامعه گرفتار "چاپلوسان" شود مسیر انحطاط را با شتاب طی خواهد کرد. حسن خمینی در دیدار جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب ایران گفت: "بزرگترین عامل بدبختی جوامع کسانی هستند که دلشان با زبانشان یکی نیست و آنچه را که واقعیت است نمی گویند". او گفت که پدرش (احمد خمینی) چند ماه قبل از مرگ، نام چند نفر را به او گفته و از او خواسته است که مواظب این چند نفر باشد. آقای خمینی هویت این افراد را اعلام نکرد، اما گفت: "این چند نفر کسانی بودند که در شرایط سخت دوران تبعید، هر چه اندوخته بودند به زمین گذاشتند و دشنام های محیط متحجرانه نجف آن دوران را تحمل کردند و به پشتیبانی از امام پرداختند". او کسانی را که در دوران قبل از انقلاب از آیت الله خمینی حمایت می کردند با کسانی مقایسه کرد که قبل از پیروزی حضرت محمد بر مخالفانش به دین اسلام گرویده بودند و گفت: "امروز امام امام کردن برای بسیاری منافع دارد، اما مهم کسانی هستند که در آن روزهای سخت پای فشردند". حسن خمینی در ماه های اخیر به دلیل حمایت ضمنی از معترضان به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دیدار با چهره هایی چون میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و برخی از زندانیان سیاسی که از زندان آزاد شده بودند به شدت مورد انتقاد هواداران دولت و برخی مقامات نظامی و حکومتی قرار گرفته است. رهبران مخالفان دولت و بعضی از چهره های اصلی جناح اصلاح طلب ایران از جمله نزدیک ترین یاران آیت الله خمینی بوده اند، اما اکنون به دلیل اعتراضات و مخالفت هایی که با عملکرد حکومت مطرح می کنند، مورد خشم حکومت هستند. حسن خمینی بدون اشاره مستقیم به نام افراد، گفت که "حق گویی و صریح گویی" خصلت کسانی است که در دوران سختی از آیت الله خمینی پیروی می کردند و خالی شدن جامعه از سخنان این افراد ظلم به جامعه است. او گفت: "جامعه ای که از زبان صادق ترین افراد دوران مبارزه سخنی نشنود و به گوش نگیرد و به آنها روی ترش کند، مجبور می شود که تجربیات تلخ گذشته را دوباره تجربه کند". این سخنان کمتر از یک ماه پس از آن منتشر می شود که گروهی از هواداران دولت در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی در آرامگاه او، با سر دادن شعارهایی مانع از سخنرانی حسن خمینی شدند. این واقعه، اعتراضات بسیار گسترده ای برانگیخت که از محدوده نزدیکان خانواده آیت الله خمینی و چهره های سیاسی اصلاح طلب فراتر رفت و بخش قابل توجهی از روحانیان سنتی قم را در بر گرفت.
با ۹۷ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

خدمت آقای متکی: برزیل به خاطر دادن رأی منفی به قطعنامه حذف شد

Posted: 02 Jul 2010 09:08 AM PDT

آقای متکی تیم ملی برزیل به خاطر دادن رأی منفی به قطعنامه حذف شد. حرف حساب!
با ۹۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

(۱۸+) فيلم جديدی از شهادت شبنم سهرابي در روز عاشورا 88

Posted: 02 Jul 2010 10:36 AM PDT

شاهدان عيني مي گويند خودروي نيروي انتظامي در خيابان شادمان چندين بار از روي شبنم رد مي شود مادر شبنم سهرابي، زن جواني كه ظهر عاشورا در زير چرخ هاي ماشين نيروي انتظامي جان باخت، در مصاحبه با "روز" اعلام كرد كه به او اجازه شكايت براي پي گيري شهادت فرزندش را نمي دهند
با ۹۴ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

واشنگتن پست:قطعنامه تحریمها به مردم ایران که برای یک دولت جدید دلیرانه مبارزه می کنند, کمک می کند.

Posted: 02 Jul 2010 03:37 AM PDT

روزنامه واشنگتن پست، ۸تیر، قطعنامه چهارمین دور تحریم های ملل متحد علیه نظام آخوندی را مورد بررسی قرار داده و نوشت: قطعنامه ملل متحد به تنهایی جلوی رژیم ایران را در دستیابی به بمب نمیگیرد, اما فشار بر روی رژیم تهران را افزایش می دهد, و به مردم ایران که برای یک دولت جدید دلیرانه مبارزه می کنند, کمک میکند. واشنگتن پست در ادامه مطلب خود به مخالفت ترکیه و برزیل با این قطعنامه اشاره کرد و نوشت: رای منفی دادن ترکیه و برزیل به قطعنامه و سیاست آنها در حمایت از رژیم ایران, فقط رهبران آنها را در انظار عمومی بی اعتبار کرد...
با ۹۴ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

تعیین میزان اهمیت قانون تحریم ایران برای اوباما

Posted: 02 Jul 2010 01:27 AM PDT

اوباما برای امصای قانون تحریم ایران از هفت خودنویس استفاده کرد. امضای قوانین با قلم های مختلف یکی از رسوم دیرین کاخ سفید است. صفحه لینک شده حاوی اطلاعات بیشتری در این زمینه است. اگرچه مقایسه مستقیمی نمیتوان کرد، اما اوباما قانون معروف بهداشت و سلامت را با 22 قلم امضا کرد. این امر، نشانگر خوبی برای درک اهمیت تحریم ایران برای دولت اوباما است. لینک امضا قانون در بخش نظرات
با ۹۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

متکی جون،برزیل هم بواسطه حمایت از شما تنبیه الهی شده و از جام حذف شد.برزیل۱ هلند۲

Posted: 02 Jul 2010 09:09 AM PDT

..وز را به شقیقه ربط دادن به همین راحتیه.جناب وزیر.با تجربه کابینه!.ترکیه هم که از قبل وضعیتش معلوم بود.
با ۹۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

جنبش سبــز نه مذهبـی است و نه خواستــار حفظ نظـام مذهبــی - اسماعیل نوری علا

Posted: 02 Jul 2010 02:13 PM PDT

جنبش سبز نه مذهبی است و نه خواستار حفظ نظام مذهبی؛ نه دوستدار خمينی و نه مشتاق «بازگشت به عصر طلائی» اوست و نه طرفدار ديگر دينکاران نشسته در قدرت. در نتيجه، اعتقاد دارم که خطای ناشی از پذيرفتن اينکه جنبش سبز واجد اينگونه خصائص است، و تسليم کردن آن به خواستاران حفظ رژيم فعلی، برای کشورمان خسرانی بزرگ و تاريخی را در بر خواهد داشت که خاموش نشستن در برابر آن عين خيانت است......همين امر باعث می شود که اپوزيسيون چنين حکومتی به دو بخش «وفادار به حاکميت غير دموکراتيک»)«اپوزیسیون خودی») و «مخالف موجوديت اين حاکميت» تقسيم شود؛ و در ارتباط با اين مخالفان اخير پديده هائی همچون «اپوزيسيون غيرقانونی»، «اپوزيسيون برانداز»، و «اپوزيسيون غير خودی» در اينگونه جوامع بوجود آيند.....در نتيجه، جمعيت های کثير ناراضی نيز، از سر ناچاری و در غياب يک اپوزيسيون منسجم و دارای ويژگی های يک بديل قابل اتکاء، اغلب می کوشند تا از وجود اردوگاه «اپوزيسيون خودی» سود جسته و، با طرفداری از آن عليه «پوزيسيون»، جای تنفسی برای خود بخرند. اين امر به مبارزات انتخاباتی درون «اردوگاه خودی ها» رونق می بخشد و نظام نيز، با استفاده از همين فرصت، می کوشد تا بر ميزان مشروعيت خود بيافزايد ....
با ۹۱ امتیاز و ۵۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

بنی صدر:‌ مردم و رژیم الان گلوی یکدیگر را گرفته اند و هر یک منتظر فرصت برای فشردن هستند

Posted: 02 Jul 2010 10:36 AM PDT

گزیده هائی از صحبتهای ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور در جمهوری اسلامی، در مصاحبه ای که وی اخیرا با رادیو آزادگان انجام داده است. وی در این مصاحبه به موضوع «امنیت» و اهمیت درک توده های مردم از حقوق خود و مفهوم آزادی پرداخته است. بنی صدر در بخشی از این مصاحبه میگوید، «وضعیت کنونی اینطور است که رژیم و مردم در واقع در موقعیت مات هستند. یعنی رژیم این حالت را گرفته که اگر تکان بخوری میزنم، مثلا در تهران موتورسوارهای خود را در خیابانها مستقر کرده است، و مردم هم در کمین این هستند که کی فرصت گیر می آورند که گلوی رژیم را بفشارند. هردو در حال کمین هستند و ممکن است این دو مدتهای طولانی در این وضعیت باقی بمانند، ولی سرانجام جامعه باید تصمیم بگیرد تا از این حالت بیرون بیاید برای اینکه تصمیم را او باید بگیرد زیرا توانایی با اوست. بهر اندازه این حالت مات ادامه پیدا کند موقعیت ایران در منطقه و جهان بخطر می افتد و خطرهای تهدید کننده ایران بزرگتر می شود.» وی سپس به موضوع امنیت و حقوق میپردازد، و در بخشی دیگر میگوید، «امنیت حاصل عمل به حقوق است و ناامنی در جامعه ای بوجود می آید که انسانها حقوق خود را نمی شناسند و به حقوق خود عمل نمی کنند، و در نتیجه رابطه ها رابطهٔ قدرت است و این رابطه های قدرت روزبروز بیشتر می شود و بین انسانها رابطه مسلط/زیر سلطه تولید میکند و نتیجه آن دولت استبدادی می شود که بر آنها حاکم است و ناامنی عمومی که بر همگان حاکم می کند. [ . . . ] اما دولت حقوق مدار تابع ولایت جمهور مردم و جهت یاب نیروهای محرک رشد جامعه میشود، و خود به خدمت گروه بندیهایی در نمی آید که میخواهند دولت را وسیله سلطه بر جامعه کنند و مانع از آن میشود که از راه تخریب این نیروها در جامعه انسانها در روابط مسلط/زیر سلطه قرار گیرند. پس دولت نقش خود که در حال حاضر به سود یک گروههایی و بزیان جمهور مردم است را از دست میدهد و در خدمت جمهور مردم قرار میگیرد، به ترتیبی که رابطه انسانها با هم رابطه بر میزان حقوق آنها باشد. همچنین رابطه با جامعه های دیگر هم براساس حقوق ملی هر جامعه استوار میشود و برای اداره جهان یک مدیریتی مردمسالار با شرکت همه جامعه ها بترتیبی که نیروهای محرکه را در مقیاس جهانی در خدمت رشد انسان و عمران طبیعت بکار بیافتد جهان را سازمان میدهد طوریکه جهانیان در صلح و رشد بزیند.»
با ۸۸ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

گزارشی از سخنرانی اوباما بعد از امضای تحریمها (سی.ان.ان)

Posted: 02 Jul 2010 12:38 AM PDT

بخشی از آن: دولت ایران هنوز انتخابهایی پیش رو دارد، در دیپلماسی باز است. ایران میتواند اثبات کند که نیاتش صلح جویانه است.
با ۸۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

یک مشاور موسوی: شورای نگهبان در حال ايجاد يک قانون اساسی جديد برای ايران است

Posted: 02 Jul 2010 11:30 AM PDT

اردشير اميرارجمند، از مشاوران مير حسين موسوی، از شورای نگهبان، به دليل آنچه تغيير قانون اساسی، و تفاسير خودسرانه آن شورا از قانون اساسی می نامد، بتندی انتقاد کرد. اين مشاور آقای موسوی در گفت و گو با سايت « کلمه» اشاره کرد که شورای نگهبان در حال ايجاد يک قانون اساسی جديد برای ايران است و افزود: طبق قانون اساسی، شورای نگهبان ... نمی تواند هر گونه که می خواهد و صلاح می داند قانون اساسی را که ميثاق ملی است تفسير کند. آقای امير ارجمند، همچنين، اتکای رهبران مخالفان دولت به قانون اساسی و اجرای کامل آن را قابل درک دانست، اما اذعان کرد که قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای نقائص جدی به ويژه در رابطه نهادهای انتخابی و انتصابی است. از سوی ديگر، اين مشاور آقای موسوی خاطر نشان کرد که « قانون اساسی با تمام نقائص آن، ظرفيت‌های دموکراتيک قابل توجهی برای دفاع از آزادی ها، عدالت و حق تعيين سرنوشت مردم ايجاد می کند.» او در اين ارتباط خواستار تلاش برای اجرای صحيح قوانين، جلوگيری از وضع قوانين ظالمانه و نيز تلاش برای اصلاح قوانين ناعادلانه و نادرست شد و گفت:« قانون بايد بيان اراده مردم باشد.»
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

نامه پراکنی منوچهر متکی به وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای امنیت و اعتراض به تصویب قطعنامه 1929

Posted: 02 Jul 2010 02:01 AM PDT

ایلنا: منوچهر متکی در نامه‌هاي جداگانه‌اي به وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد ضمن انتقاد شديد از بانيان قطعنامه 1929، همراهي ساير كشورها در شوراي امنيت با اين قطعنامه را مايه تاسف خواند. به گزارش ايلنا، منوچهر متكي در نامه‌هاي خود به وزيران امور خارجه برزيل و تركيه به نمايندگي از طرف دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران از درايت و منطق دولت و مردم اين دو كشور به‌خاطر ايستادگي در مقابل فشارهاي سياسي چند كشور خاص و راي منفي به قطعنامه قدرداني كرده است. وزير امور خارجه كشورمان در اين نامه‌ها ديدگاه‌هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران درباره قطعنامه 1929 را اعلام كرده است. وي اقدام عجولانه و اصرار آمريكا و چند هم‌پيمانش براي صدور قطعنامه‌اي غيرعادلانه و غيرقانوني توسط شوراي امنيت سازمان ملل عليه ملت بزرگ ايران را مورد انتقاد قرار داده و تصريح كرده است: در حالي كه با صدور بيانيه تهران فضاي مثبت و سازنده‌اي ايجاد شده و راه را براي همكاري و آغاز يك دوره جديد از اعتماد متقابل گشوده بود، اقدام غيرمنطقي شوراي امنيت تنها نشان دهنده تمايل واقعي نداشتن طرف‌هاي مقابل براي گفت‌وگو و تعامل است. وزير امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از اين نامه‌ها افزوده است: شوراي امنيت سازمان ملل كه وظيفه‌اش رسيدگي به مسائل فوري هم‌چون حمله وحشيانه نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به كاروان‌هاي بشر دوستانه است برخلاف انتظار جامعه بين‌المللي موضوعي را در دستور كار خود قرار داده كه هيچ فوريتي نداشته و هيچ تهديدي براي صلح و امنيت بين‌المللي نيست. متكي با تاكيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌‌اي كشورمان و اعلام اين كه سلاح‌هاي هسته‌اي هيچ جايگاهي در سياست‌هاي امنيتي و دفاعي ايران ندارد، اضافه كرده است: تصويب چنين قطعنامه‌هايي از ديدگاه ملت بزرگ ايران نه تنها خللي در برنامه كاملا صلح‌آميز ايران وارد نمي‌كند بلكه عزم كشورمان را در ادامه راه فعلي براي توسعه فن‌آوري‌ هسته‌‌اي صلح‌آميز راسخ‌تر خواهد كرد.
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

کریستین ساینس مانیتور: ایران غرق در تحریم و احمدی نژاد میخواهد کوکاکولا را ممنوع کند!

Posted: 02 Jul 2010 02:14 PM PDT

روزنامه کریستین ساینس مانیتور که تیتر خبری خود را به تصمیم احمدی نژاد برای ممنوع کردن کوکاکولا در ایران اختصاص داده است میگوید «رژیم جمهوری اسلامی در دام تناقضات روابط خودش با مردمش اسیر شده است.» این روزنامه مینویسد در حالی که تحریمهای عملی گسترده اقتصادی، صنعتی و تسلیحاتی از طرف سازمان ملل و ایالات متحده در حال آغاز شدن هستند، محمود ا.ن باز به جنبه های سمبلیک پرداخته و اعلام کرده است که میخواهد نوشابه های کوکا کولا و کامپیوترهای IBM و Intel را تحریم کند! این مقاله عکس العمل مسئولان جمهوری اسلامی به تحریمهای جدید را دوگانه میخواند، و میگوید از یکطرف آنان این تحریمها را بی اثر میخوانند و میگویند هیچ تاثیر منفی بر رژیم نخواهد داشت، اما از طرف دیگر در روزهای اخیر بارها به کشورهای غربی به خاطر این تحریمها حمله کرده اند، و از جمله اروپا را به پیامد های سخت اقتصادی به خاطر پشتیبانی آنها از این تحریمها تهدید کرده اند. این مقاله سپس از قول مدیر مرکز تحقیقات خاورمیانه در دانشگاه «یوتا»، بهمن بختیاری، مینویسد، «رژیم جمهوری اسلامی در دام تناقضات روابط خودش با مردمش اسیر شده است . . . آنها میخواهند مثل گذشته مردم خودشان را قانع کنند که قادرند با این گونه فشارها از دنیای خارج مقابله کنند، اما خودشان میدانند که اکنون با یک دنیای جهانی شده روبرو هستند، و با محدودیتهائی در مقابل دارند که اثر خود را نشان خواهد داد.»
با ۸۶ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

این هم از برزیلی که حامی جمهوری اسلامی بود !

Posted: 02 Jul 2010 09:24 AM PDT

در لابلای اخبار می شنیدیم که دولت مردان ! ایران می گویند کشور های اروپائی که در تحریم ایران نقش زیادی داشتند در رقابتهای جام جهانی ضعیف ظاهر شدند ! و دلیلش حمایت تحریم های ایرانه ! میخواهیم ببینیم حالا که یکی از بزرگترین حامیان سیاسی جمهوری اسلامی ایران توسط یک تیم اروپائی حذف شده دیگه چه حرفی دارند ؟ این همون برزیله که دست در دست ترکیه تنها مخالفان آخرین تحریم سازمان ملل علیه ایران بودند ! خب آقایون حالتون چطوره ؟
با ۷۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

سعی کردند به او اتهام محاربه بزنند/بهزاد عرب گل، جانباز جنگ تحمیلی 4 ماه، در زندان اوین

Posted: 02 Jul 2010 03:04 PM PDT

بهزاد عرب گل جانباز جنگ تحمیلی است، او از فعالین ستاد میرحسین موسوی در شرق تهران بود. بهزاد عرب گل در حالی که هنوز ترکش های جنگ را در بدنش حمل می کند در زندان اوین بدون هیچ مراقبت ویژه ای به سر می برد او تاکنون از هیچیک از حقوق و مزایای جانبازی استفاده نکرده است. هم میهن: بهزاد عرب گل تنها 17 سال داشت که برای دفاع از وطنش به جبهه رفت و مجروح شد، او اکنون 1 فرزند دارد و تا قبل از بازداشت برای تامین زندگی به کار ساختمانی مشغول بود.
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

مادر مجید توکلی: لااقل یک شماره حساب به من بدهند تا هزینه درمان فرزندم را به حسابشان بریزم

Posted: 02 Jul 2010 03:15 PM PDT

مجید توکلی در روزهای گذشته و درپی رو به وخامت نهادن وضعیت جسمانی اش به بهداری زندان اوین اعزام گشته است اما پزشکان زندان به وی گفته اند که می بایست وی به پزشک متخصص ارجاع داده شود./ برادر مجید توکلی در تماس با سایت دانشجونیوز، در مورد آخرین وضعیت مجید توکلی گفت: " طی این چند روز گذشته مجید به بهداری اعزام شده است اما پزشکان قادر به درمان مجید نبودند و گفته اند که شما را باید متخصص ببیند و ما نمی توانیم شما را درمان کنیم . در حال حاظر بیش از یک هفته است که شبها از بینیش خون می آید و سرفه های شدید همراه با سردرد دارد و یکی از پزشکان اعلام کرده که شاید به علت مصرف داروی زیاد باشد که باعث بروز عوارض شده است و بدن شما دیگر در مقابل داروهای ما قوی شده است و باید حتما متخصص شما را به بیند./ شلوغی بند 350 و نبودن امکانات مناسب بهداشتی باعث شده که مجید با توجه به بیماری ریه که داشته وضعیت وخیمی پیدا کند و دچار خون ریزی معده هم شده است ."/ همچنین مادر مجید در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت فرزندش به خبرنگار ما گفت: " حالا که به مجید مرخصی نمی دهید تا حداقل بیماریش را درمان کند. مسئولین یک شماره حساب دهند تا ما پول به حسابشان بریزیم تا پزشک و داروی مورد نیاز برای فرزندم را تهیه کنند چرا که فرزندم سالم بود و شما او را به چنین وضعیتی رسانده اید و حال که قصد در مان او را ندارید و مرخصی هم نمی دهید یکه شماره حساب بدهید و بگوید چقدر هزینه دارد تا آن را برایتان واریز کنیم."/ همچنین روز گذشته سیدضیا نبوی فعال دانشجویی دربند در اثر عدم توجه مسئولین بند به بیماریش، دچار حمله عصبی شده بود. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و عدم رسیدگی به درخواست های پزشکی زندانیان از جمله موارد نقض قوانین قضائی جمهوری اسلامی و قوانین حقوق بشر بین الملل است که مکررا توسط مسئولین زندان های ایران تکرار می گردد. این گونه برخوردهای غیر انسانی در راستای افزایش فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده ایشان ارزیابی می شود.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

رییس جمهور ترکیه:ترکیه هیچگاه به غرب پشت نخواهد کرد و خود را به غرب متعهد می داند.

Posted: 02 Jul 2010 03:14 PM PDT

عبدالله گُل، رئیس جمهوری ترکیه، می‌گوید که آنکارا خود را بخشی از اروپا دانسته و به‌رغم ارتباط نزدیکی که با کشورهای خاورمیانه دارد، خود را به غرب متعهد می‌داند. آقای گل که در مصاحبه با روزنامه‌ی تایمز لندن سخن می‌گفت بر این نکته تأکید کرد که تعبیر جدایی از غرب، پشت کردن به غرب یا جایگزین ساختن کشورها و مناطق دیگری به جای غرب، از سیاست خارجی ترکیه اشتباه است. رئیس جمهوری ترکیه همچنین اضافه کرد که کشورش همیشه روابط دوستانه‌ای با اسرائیل داشته و سردی در روابط دو کشور تنها به دلیل حمله‌ی بی‌مورد به کاروان کمک‌رسانی به غزه، حاصل شده است.
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

مجيد نماد شجاعت جنبش دانشجويى است و بهروز نماد مقاومت آن . هر دو در خطرند.

Posted: 02 Jul 2010 03:14 PM PDT

مجيد توكلي را نماد جنبش دانشجويي ايران ميدانيم و جهان، نام او را به بلندي ميبرد و بهروز جاويد تهراني، دانشجويي است كه ميرود تا دوازدهمين سال اسارتش را در اردوگاه نايب امام زمان شروع كند. بان كي مون گويا نامه تظلم خواهي بهروز را در كشويي گم كرده است. در كشوي سياست ورزيهاي جهان آزاد شايد. در كشوي بي غمي هاي آنان كه در ساحل نشسته، شاد و خندانند. بهروز نامه اي نوشت به آن بزرگوار به عنوان دبير كل سازمان ملل و شرح داد وضعيت بند را در سياهچالهاي ولايت فقيه اما دنيا گوشهايي سنگين دارد. مادر مجيد به دنبال شماره حسابي ميگردد تا خرج درمان فرزند را به حلقوم ضحاك زمان بريزد مگر نايب امام عصر اجازه دهد كه مرهمي بر دل آن جوان بيست و سه ساله بنهند، كه زخم معده امان از او بريده است. من اما در شهر آزادم و جام جهاني را از جام جم جمهوري ولايت فقيه ميبينم و غمناك ميشوم از حذف برزيل. يعني چه كه اين تيم با آن بازي زيبا و آن دروازه باني كه سزار نام دارد حذف شود؟ اصلا ديگر جام از زيبايي افتاد. خدايي حيف نشد اين تيم حذف شد؟ نه، خدا وكيلي آن داور ژاپني كه بر عكس هموطنانش قدي بلند داشت براي چه بايد يكي از بازيكنان برزيل را اخراج ميكرد. آخر اين انصاف است؟ ياران منشينيد خموش . ايران در سايه دار است، منشينيد خموش.
با ۷۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بهای اینترنت در ایران 11 برابر ترکیه و 330 برابر ژاپن است / هزینه ها و مشکلات شبکه اینترنت پرسرعت در کشور

Posted: 01 Jul 2010 08:57 PM PDT

خبرنگاران سبز/ فناوری اطلاعات و جامعه/ رسانه ها: طبق برنامه چهارم توسعه، ما بایستی حداقل 1.5 میلیون درگاه اینترنت پرسرعت (DSL) دركشور مستقركنیم، ولی متاسفانه سال گذشته (پایان برنامه چهارم) اعلام شد كه فقط در حدود 300 هزار درگاه اینترنت پرسرعت فعال داریم، به عبارت دیگر در حدود 650 هزار درگاه نصب شده داریم كه تنها حدود 300 هزار آن دایراست، حالا این رقم‌ها را مقایسه كنید با كشور كره جنوبی كه حدود 15.5 میلیون مشترك پهنای باند پرسرعت دارد و ضریب نفوذ اینترنت آن77.3 درصد است. این وضعیت نگران كننده اینترنت در حالی در كشور ما رخ داده است كه در سال 1372 ایران دومین كشور خاورمیانه بود كه به اینترنت متصل شد، یعنی بسیاری از كشورهای خاورمیانه هنوز اقدامی در مورد ارتباط شبكه اینترنت خود به عمل نیاورده بودند.
با ۶۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

قابل توجه آقای متکی: پس چرا حمایت برزیل از ایران مانع حذفش نشد؟

Posted: 02 Jul 2010 09:22 AM PDT

اگر بخواهیم مطابق منطق آقای متکی جام جهانی را تشریح کنیم قطعاْ‌ برزیل باید قهرمان جام جهانی می شد. چون تنها کشوری بود که حمایت نصفه نیمه ای از ایران کرده بود. اما با حذف این تیم توسط هلند باید از آقای متکی پرسید پس چه شد نتیجه حمایت برزیل از ایران؟ البته ایشان آنقدر دریده هستند که جواب دهند حتماْ حمایتشان قلبی نبوده!
با ۶۷ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

برزیل اوت شد

Posted: 02 Jul 2010 09:08 AM PDT

هلند ۲ برزیل ۱
با ۶۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

زندانیان سیاسی یکی پس از دیگری در زندان بیمار می‌شوند

Posted: 02 Jul 2010 04:19 PM PDT

آزادی نرگس محمدی از زندان پس از ۲۲ روز، فلج تدریجی حامد روحی‌نژاد در زندان، بی‌خبری از محل نگهداری محمدرضا جلایی‌پور و وخامت حال ضیا نبوی در زندان آخرین اخبار مربوط به زندانیان سیاسی و عقیدتی است./ نرگس محمدی نایب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر پس از ۲۲ روز بازداشت، پنج‌شنبه شب دهم تیرماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. به گفته‌ی نزدیکان نرگس محمدی، وی به شدت وزن کم کرده و از نظر جسمانی در وضع مناسبی به سر نمی‌برد./ از سوی دیگر از داخل زندان خبر رسیده که ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل کارشناسی ارشد در زندان دچار حمله عصبی و تشنج شده به طوری که تا ساعتها قدرت تکلم نداشته است./ بنا به گزارش وبسایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران، پس از انتقال وی به بهداری زندان، پزشکان زندان شرایط جسمی او را وخیم تشخیص داده‌اند و گفته‌اند در صورت تداوم حملات عصبی ممکن است سیستم ایمنی و دفاعی بدن او از کار بیفتد./ ضیا نبوی از تاریخ ۲۵ خرداد ۸۸ در بازداشت به سر می‌برد. وی حدود ۱۰۰ روز از این مدت را در سلول انفرادی گذرانده است. قاضی پرونده‌ی او حکم ده سال زندان برای او صادر کرده است. وی در طول یک سال بازداشتش از حق ملاقات حضوری با خانواده محروم بوده است./ حامد روحی‌نژاد دیگر زندانی سیاسی که مبتلا به بیماری ام‌اس است نیز در زندان بیماری‌اش تشدید شده است. فعالان حقوق بشر می‌گویند یکی از دستان وی در اثر حملات بیماری ام‌اس از کار افتاده و بینایی هردو چشم او نیز دچار اختلال شده است. این زندانی همچنین از لحاظ شنوایی نیز مشکل پیدا کرده است./ مسئولان زندان نه تنها از انتقال این زندانی به بیمارستان ممانعت می‌کنند بلکه از رساندن داروهایی که خانواده‌‌ی او برایش تهیه می‌کنند نیز خودداری می‌کنند./ حامد روحی‌نژاد دانشجوی فلسفه از اردیبهشت ۸۸ در زندان به سر می‌برد. وی در یکی از دادگاه‌های دسته‌جمعی پس از انتخابات شرکت داده شد و ابتدا به اعدام و در مرحله تجدید نظر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زنجان محکوم شد. / همچنین در خبرها آمده که محمد نوری‌زاد مستندسازی که در مرخصی زندان به سر می‌برد، به علت عفونت ریه در بیمارستان بستری شد. بنا به اظهارات خانواده نوری‌زاد، وی در مدت شش ماهی که در زندان بوده به این بیماری مبتلا شده است./ پدر محمدرضا جلایی‌پور. . .
با ۶۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

شرکت نفت قادر به مهار آتش‌سوزی در نفت‌شهر نیستند سپاه پاسداران به آمریکا پیشنهاد مهار چاه نفتی خلیج مکزیک را مي دهد

Posted: 02 Jul 2010 04:19 PM PDT

خبرنگاران سبز/ نفت و گاز: فوران و آتش سوزی چاه 24 نفت شهر تنها 20 دقیقه بعد از مهار دوباره از سر گرفته شد. خبرگزاری فارس که در خبری اختصاصی در ساعت 14:51 خبر از مهار چاه داده بود (+) مجبور شد در کمتر از دو ساعت 16:44 خبری فوران دوباره این چاه را تنها 20 دقیقه بعد از مهار مخابره کند. در توجیه این عدم موفقیت خبرگزاری فارس می‌گوید:«پيش بيني شده است عمليات مهار اين چاه كه در هشتم خرداد ماه فوران كرده و آتش گرفته بود، به دليل پيچيدگي بالا و حجم گسترده آتش در 5 مرحله انجام شود.» (+) این در حالی است که پیش از این قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران به آمریکا پیشنهاد مهار چاه نفتی خلیج مکزیک را داده بود و بیش از یک ماه است که مسئولان شرکت نفت قادر به مهار آتش‌سوزی در نفت‌شهر نیستند. چاه شماره ۲۴ نفت‌شهر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی ایلام واقع است و بیش از یک ماه است که کارشناسان شرکت نفت درگیر مهار فوران این چاه هستند که دچار حریق شده است. در پی آتش‌سوزی دکل حفاری، تأسیسات جانبی آن نیز به شعله‌های آتش گرفتار شد. در اثر گسترش حریق، سه نفر کشته و ۱۲ تن دیگر از کارکنان شرکت نفت زخمی شدند.
با ۶۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات
You are subscribed to email updates from بالاترین
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved