428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. بالاترین



بالاترین


بسیجی واقعی.... ( گزارش تصویری)

Posted: 05 Jul 2010 05:42 AM PDT

بسیج روزی برای ناموس اسلحه می کشید …امروز به روی ناموس ! بسیج روزی برای وطن جانفشانی میکرد .. امروز برای قدرت مزدوری ! بسیج روزی جانش کف دستش بود .. امروز باتوم در دستش! بسیج روزی مایه دلگرمی ملت بود .. امروز مایه ترس و نفرت ! بسیجی واقعی همت بود و باکری …
با ۱۸۴ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

در فرودگاه های امارات، کویت و آلمان از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری شد

Posted: 05 Jul 2010 12:25 AM PDT

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره خودداری چند کشور از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی ، برخی از مقام‌های ایرانی «تحریم فروش سوخت هواپیما به ایران» را در راستای تحریم‌های یکجانبه آمریکا ارزیابی کرده و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از بررسی این مساله در این کمیسیون خبر داده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی روز یکشنبه گزارش داده بود که در چند روز گذشته کشورهای امارات متحده عربی، کویت و آلمان از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کرده‌اند. مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با مرتبط دانستن خودداری از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ، این کار را «ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بین الملل» دانست . از سوی دیگر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از بررسی موضوع «تحریم فروش سوخت هواپیما به ایران از سوی آمریکا» در جلسه ظهر روز یکشنبه کمیسیون با حضور وزیر راه و ترابری و مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده بود. با این حال تاکنون هیچ گزارشی در باره برگزاری این جلسه و نتایج آن منتشر نشده است.
با ۱۴۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

آخرین جملات میرحسین در صدا و سیما: مرگ آره؛ ولی برگشت نه! /اهل برگشتن از این راه نیستم

Posted: 05 Jul 2010 05:55 AM PDT

مهندس میرحسین موسوی در جریان آخرین گفتگوی تلویزیونی خود با ملت شریف ایران در مبارزات انتخاباتی سال گذشته صحبتهایی را مطرح کرد که بازخوانی انها در این روزها میتواند گویای بسیاری از مسائل باشد . به گزارش سرویس گسترش آگاهی های سایت تحول سبز و به همت گروهی از حامیان جنبش سبز در شبکه های اجتماعی بخشی از صحبت های مهندس موسوی در آن برنامه تلویزیونی بدین شرح است: "آنچه که ما رو امروز به اینجا رسونده، این حضور شماست. این آخرین صحبت بنده هست تا پایان انتخابات، که تموم بشه و ارتباط من هم با شما قطع خواهد شد؛ ولى‌من یقین دارم که حضور شما در صحنه ادامه پیدا خواهد کرد. ما همه باید مراقب باشیم، ما همه باید مواظب باشیم، همه باید حضور خودمون رو، این حضور سبز و پر از معنویت و نورانیت رو، همراه با تعادل و همراه با نگاه به مقررات و هنجارهاى دینى و اعتقادى‌خودمون باید حفظ بکنیم. ما رنگ سبز رو انتخاب کردیم به عنوان رنگ اهل بیت، که متمسک بشیم به اون اخلاق و اون رویه‌ى اون عزیزان و اون معصومان، که براى ما اسوه هستند و این رو بنده در فضاى دیروز تهران لمس کردم؛ و یقینا در سراسر کشور ما هست؛ مردم به همدیگه مهربان‌تر شدند، شادتر شدند، خوشحال‌تر شدند و ما این فضا رو باید ادامه بدیم، همراه با آگاهى، همراه با حضور همه جانبه. این مدت، به دلیل قطع این ارتباط، ممکنه به دلیل فضاى خاصى که هست، پرونده سازى، جوسازى، چیزاى مختلفى که متأسفانه این روزا، کم ما ندیدیم، که بعضى از اونها رو شما شنیدید و بعضى از اونها رو مى‌شنوید؛ مى‌تواند چیزهاى مختلفى گفته بشود؛ بنده خدمت شما مردم عرض بکنم که اهل برگشتن از این راه نیستم ؛ نه انصرافى، نه برگشتى، نه اینکه از شعارهام برگردم؛ نه! همه اون شعارها جاى خودشون هستن؛ طرفدارى از مستضعفان هست، طرفدارى از شعارهاى اصلى هست. من، همون میرحسین سابق اول انقلاب هستم؛ شرایط جدید رو درک مى‌کنم؛ با همین روحیه وارد این صحنه شدم، و الان هم هستم. به قول همشهرى‌هاى ما، مرگ آره، ولى برگشت نیست، اولدو وار، دوندو یوخ ؛من از این راه برنمى‌گردم و در این راه ان‌شاء‌الله خواهم بود".
با ۱۳۷ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

حکومت عدل علی: از شلیک گلوله به پای سارق آدمکش حرفه ای، تا شلیک گلوله به سر و صورت معترضین انتخاباتی!

Posted: 05 Jul 2010 03:16 AM PDT

حکومت عدل علی در مواجه با یک سارق آدمکش حرفه ای تیر را با استناد به قانون به پایش میزند تا زنده بماند و این حکومت در مواجه با معترض انتخاباتی تحصیل کرده تیر را مستقیما بدون استناد به هیچ قانونی به سر و صورت و سینه معترضین شلیک می کند تا درجا بمیرند! بالای 80 درصد افرادی که در جریان اعتراض به تقلب در انتخابات کشته شدند تیر به سر و صورت و سینه آنها اصابت کرده بود و همه آنها هم از افراد تحصیل کرده و با شخصیت جامعه ما بودند. این قسمت ماجرا را بخوانید: "رئيس پليس آگاهي تهران عنوان كرد: پس از اعترافات متهم دستگير شده، در مرحله بعدي مخفيگاه زورگير شرور شناسايي و هنگامي كه وي به محاصره درآمد، به ماموران حمله‌ور شد كه كارآگاهان پليس نيز با استفاده از قانون به‌كارگيري سلاح او را از ناحيه پا هدف اصابت گلوله قرار دادند و سپس به بيمارستان منتقل كردند."
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

دادگاه لیلا توسلی یکی از شاهدان زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی امروز برگزار می شود

Posted: 05 Jul 2010 07:57 AM PDT

14 تیر 1389 ......... جرس: دادگاه لیلا توسلی یکی از شاهدان زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی امروز برگزار می شود. به گزارش رسیده به جرس، لیلا توسلی ، که یکی از شاهدان ماجرای زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی بوده، زیر فشارهای اولیه از او خواسته شده تا آنچه دیده است را کتمان نماید. لیلا توسلی ، نیمه شب بعد از عاشورا در منزل خود دستگیر و 57 روز را در بند 209 اوین گذراند. اما بیشتر از فشار برای تکذیب ماجرای شهادت زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی ، فشارها و اتهامات بیشتری به وی وارد شده است ، وی که فردی سیاسی نبوده ، و سابقه سیاسی نداشته است ، عده ای بر این نظرند که این فشار ها و پرونده سازی ها به منظور اعمال فشار به پدر وی ، که عضو نهضت آزادی است می باشد. در حالی که از پیگیری پرونده عاملین کشته شدن شهروندان به زیر گرفته شده توسط ماشین نیروی انتظامی در روز عاشورا خبری نیست، پرونده شاهد این ماجرا، به اتهام بیان صحنه ای که دیده است، فردا برپا خواهد شد. در ضمن ، خواهر وی، سارا توسلی نیز به اتهام " تسلیت گفتن " به خانواده شهید موسوی در روز عاشورا ، در حکم اولیه ، به پنج سال زندان محکوم شده است. کبری زاغه دوست تا برگزاری دادگاه به بند نسوان منتقل شد خبرگزاری هرانا – کبری زاغه دوست که به همراه همسرش در حوادث پس از انتخابات در بهشت زهرا بازداشت شده بود پس از اتمام بازجویی ها و تا برگزاری دادگاه به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا ، از جمله اتهامات کبری زاغه دوست شرکت در تجمع غیرقانونی، محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و استفاده از شناسنامه المثنی ذکر شده است. هم چنین گفتی است خانم زاغه دوست در تاریخ 9 مرداد در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است همسر خانم زاغه دوست، مصطفی اسکندری که در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر میبرد به شدت دچار اختلالات روانی شده و تمامی اتهامات مطرح شده برای خانم زاغه دوست از طریق اعترافات تحت فشار همسرشان اخد شده است.
با ۱۲۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

به طالبان در افغانستان می خندیدیم، ایران ما از افغانستان و طالبان اوضاش بدتر شده است

Posted: 05 Jul 2010 07:53 AM PDT

چرا موهات این طوریه؟ چرا این طوری راه می ری؟ چرا این طوری حرف میزنی؟چرا این لباس رو پوشیدی؟، به کی زنگ میزنی؟، با کی حرف میزنی؟، چرا حرف میزنی؟ این چه رنگ لباسیه؟ چشمات چرا این رنگیه؟. چرا تند میری؟ چرا کند میری؟ چرا کسی رو سوار میکنی؟ چرا وای مایستی؟. اصلا چرا نفس میکشی؟. چرا زنده ای؟....... یه قول معروفی هست میگه : "واقعا مشکل مردم ما الان شکل موی بچه های ماست خوب بچه ها دوست دارن موهاشونو هر جوری بزارن به منو تو چه ربطی داره دولت باید بیاد اقتصاد رو سامان بده فضای کشور...
با ۱۲۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

يك سال از دستگيرى احمد زيدآبادى گذشت

Posted: 05 Jul 2010 09:00 AM PDT

احمد زيدآبادى روز ۲۳ خرداد سال ۸۸ و در نخستين روز پس از اعلام نتايج انتخابات دوره دهم در برابر منزل خود دستگيرشد. همسر و فرزندان وى، شاهد چگونگى بازداشت او از آيفون تصويرى داخل خانه بودند و اين صحنه تا مدت‌ها، موجب آزار روانى آنان بود. به گزارش كلمه، حكم احمد زيدآبادى در ميان احكام صادره براى متهمان انتخاباتى يگانه است. وى به پنج سال حبس، شش سال تبعيد در گناباد، محروميت دايم از فعاليت‌هاى سياسى و مطبوعاتى و هم‌چنين محروميت از تحليل‌هاى شفاهى محكوم شده است. اين حكم در دادگاه تجديدنظر نيز تاييد شد. زيدآبادى در دادگاه گروهى اين تحليل‌گر سياسى پس از چند ماه نگاهدارى در بندهاى ۲۰۹ و ۲۴۰ اوين، همراه با چند تن ديگر از زندانيان سياسى، به زندان گوهردشت كرج منتقل شده است. وى همراه با كسانى چون عيسى سحرخيز، حشمت طبرزدى، مسعود باستانى و داود سليمانى در بند ۳ زندان گوهر دشت به سر مى‌برد. زندان گوهردشت پس از دهه شصت، ديگر زندانى سياسى ندارد و تنها مكان نگاهدارى مجرمان و متهمان عادى است. مهديه محمدى، همسر اين روزنامه‌نگار با ارائه اين اطلاعات به دويچه‌وله، از اختصاص بخشى از حسينيه زندان گوهردشت به اين زندانيان خبر مى‌دهد و از بى‌‌‌‌پاسخ ماندن تقاضاهاى مكرر مرخصى توسط وكيل و خانواده آقاى زيدآبادى مى‌گويد.
با ۱۲۴ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

نامه خامنه ای به رفسنجانی و احمدی نژاد : دانشگاه آزاد مانند گذشته اداره شود

Posted: 05 Jul 2010 11:49 AM PDT

دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع مردم بزرگوار و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد و خانواده های آنان می رسانیم که پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد مواردی را مطرح کردند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: رهبر معظم انقلاب در این احکام "از آنجا که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفتگوهای ملال انگیز و غیرلازمی را بر مناسبات برخی از مسئولان تحمیل کرده و اختلافات ملال انگیزی در مورد مسائل دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده" دستور فرمودند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود. این دبیرخانه در این اطلاعیه ضمن اشاره به برخی از اخبار در این خصوص همچنین به رسانه ها توصیه کرده است که از اقدام منافی با دستورات رهبر انقلاب اسلامی پرهیز شود. این اطلاعیه در سایت هیئت موسس دانشگاه آزاد نیز منتشر شده است.
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

احتمال توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران

Posted: 05 Jul 2010 08:41 AM PDT

علاالدین بروجردی، نماینده مجلس ایران می‌گوید شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: «درصورت تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، ایران اصراری بر ادامه تولید این سوخت در داخل ندارد.»
با ۱۰۰ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

تشکر از آل پاچينو به دلیل شرکت نکردن در دیدار "هنرمند نماها با خامنه ای ! شير مادرش حلالش

Posted: 05 Jul 2010 02:35 AM PDT

هر کسي از سوژه ديدار خامنه اي با هنرمندان استفاده کرده براي کساني که به هر شکلي آنجا نبودند کف مرتب ميزنه!بخدا اين ديگه توهمه! شايدآنهايي که آنجا نبودنداصلادعوت نشده باشند شايد هم نتوانسته اند بروند. هر لحظه يک تيتر از اين سوژه ساختن مسخره است.همين مونده از دي کاپريو وآل پاچينو هم تشکر کنيم که من براي آل پاچينو لينک تشکر زدم دوستان زحمت کشيده براي دي کاپريو هم يک لينک بزنند!تشکر از آل پاچينو به دلیل شرکت نکردن در دیدار "هنرمند نماها با خامنه ای ! شير مادرش حلالش
با ۹۹ امتیاز و ۴۹ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

وقاحت بیکران مجلس ضد مردمی (ولی وقیح وارث هر ایرانی است! )

Posted: 05 Jul 2010 08:57 AM PDT

نمونه ای از تصویب قوانین مجلس ضد مردمی که در آن بعد از بحث و تبادل نظر برای اصلاح قانون حقوق مادی و معنوی هنر مندان برای آثار خود(کپی رایت ) به این نتیجه رسیدند که : اگر هنرمندی فوت کرد و وارثی نداشت ( چه وارث و چه وصی ) کلیه حقوق مادی و معنوی اثر به ولایت فقیه می رسد !...
با ۹۸ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

در پشت پرده چه می گذرد؟

Posted: 05 Jul 2010 01:52 PM PDT

گروه ۲۳ خرداد :اخیرا محمدعلی ابطحی مطلبی تحت عنوان اجرای قانون اساسی و تعامل درون حاکمیتی نوشته که در آن نظراتی درباره جنبش سبز طرح شده که در جای خود مهم و قابل بحث است، اما جدا از این نظرات شخصی، ایشان به عنوان فردی مطلع، نوشته اند: «اخیرا از سوی بعضی رهبران جنبش سبز مسئله تعامل درونی در داخل کشورمورد توجه قرار گرفته است... بنا براین، با وجود اصل مشترک اجرای قانون اساسی و حفظ نظام همچنانکه یکی از رهبران جنبش سبز گفته است راهی جز گفتگو وتعامل برای آنها متصور نیست و ایکااش زودهنگامتر و قبل از این همه خسارت ، این راه از هر دو سو مورد توجه قرار میگرفت. در این رویاروئی داخلی و دعوای خانوادگی متاسفانه از فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری، افراطیون بیشتر از تجربه داران، مدیریت حوادث را بر عهده گرفتند و ... هر نوع آمادگی برای گفتگو و حل سیاسی قضایای داخلی را مورد حمله قرار می دادند... این دعوت به تعامل را باید به فال نیک گرفت و آن را با توجه به واقعیت قدرت در کشور، راه برون رفت دانست». به عنوان بخشی از جنبش سبز که در حد توان خود سعی کرده ایم در پیشبرد این جنبش نقش مثبتی داشته باشیم، حق طبیعی خود میدانیم که در اینباره این پرسشها را از مجموعه اصلاحطلبان داخل نظام بپرسیم. با توجه به اینکه اشاره آقای ابطحی به «بعضی رهبران» لزومن به بیش از یک نفر اشاره دارد، لطفن روشن بفرمایید این رهبران چه کسانی هستند؟ و نظر رهبران دیگر جنبش که خود در این مذاکرات حضور ندارند، درباره چنین مذاکراتی چیست؟ همچنین موضوعات مورد مذاکره بااصولگرایان چیست و تا کنون دقیقن چه مذاکراتی انجام شده است؟ آیا حق مردمی که به پای صندوق های رای رفتند تا نماینده های خود را انتخاب کنند این نیست که از علت و همین طور محتوای مذاکرات نماینده هایشان با خبر باشند؟
با ۹۳ امتیاز و ۸۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

استبداد ولایت فقیه قانونی می‌شود؟ برای اولین بار تعویق انتخابات به مدت ۲سال!

Posted: 05 Jul 2010 12:14 PM PDT

دوم تیرماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح تمدید دوره فعلی شوراهای اسلامی شهر و روستا و تعویق انتخابات شوراها برای برگزاری همزمان این انتخابات با انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری رای مثبت دادند. به این ترتیب در صورت تصویب نهایی این طرح و تایید شورای نگهبان، انتخابات دوره بعدی شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در سال 1392 برگزار می‌شود و دوره فعلی شوراها تا آن زمان تمدید خواهد شد و به جای چهار سال حدودا شش ساله می‌شود. تصویب این طرح نشان داد كه نظام اسلامی فعلا (و پس از رسوایی تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته) ظرفیت برگزاری یك انتخابات جدید را ندارد. اما رهبر ایران كه حالا به تعویق و برگزار نشدن انتخابات دستور می‌دهد، خود را زمانی از سرسخت‌ترین مدافعان برگزاری انتخابات نشان می‌داد. او سال 82 و در جریان اتفاقات مربوط به انتخابات دوره هفتم مجلس و اعتراض اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان و بروز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال برگزار نكردن انتخابات توسط دولت خاتمی و استعفای اعضای دولت، تمام قد وارد صحنه شد و گفت انتخابات باید سر موقع برگزار شود. علی خامنه‌ای روز 15 بهمن سال 82 برگزار نشدن انتخابات را خواست «دشمنان» خواند و گفت: « آنچه وظیفه‏ى دولت و ملت ایران است، این است كه در مقابل توطئه دشمن بایستند. انتخابات باید در موعد خود - روز اوّل اسفند - بدون حتّى یك روز تأخیر انجام گیرد. ژست دمكراتیك بودن نظام اسلامی ایران كه همواره برای دمكراتیك نشان دادن ساختار سیاسی‌اش از برگزاری سالی یك بار انتخابات مثال می‌زد، حالا در حال برداشت نخستین قدم‌ها در برچیدن ساختار انتخاباتی در كشور است. خبرهای موثق كه در همان روز هنگام تصویب طرح منتشر شد؛ حاكی از آن بود كه غلامعلی حدادعادل مشاور عالی رهبر ایران و از افراد نزدیك علی خامنه‌ای هنگام تصویب طرح نقش فعالی داشته و نقل قولی از رهبر ایران مبنی بر مصلحت نبودن برگزاری انتخابات به نمایندگان می‌گفته است. این موضوع نشان می‌دهد شخص رهبر ایران خود رضایت به برگزار شدن انتخابات ندارد آن چنان كه حتی مخالفت نماینده دولت در جلسه رای گیری تاثیر نداشته و راهیافتگان گوش به فرمان مثل همیشه به اشاره رهبر عمل كرده‌اند. گروهی از راهیافتگان موافق این لایحه هم در دلایل موافقت خود با این طرح گفتند که این کار "مصالح کلان نظام" را تأمین می کند.مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان ها که به عنوان ارائه دهنده لایحه در مجلس حضور یافته بود، گفت: "هدف از ارائه طرح تمدید دوره فعلی شوراها این بوده که مصالح نظام در نظر گرفته شود، ما بحث صنفی نداریم بلکه بحث ما اجتماعی است". و مصالح نظام هم چیزی نیست جز همان مصالح موردنظر رهبر ایران كه فعلا قصد ندارد انتخاباتی در ایران برگزار كند. اگر این انتخابات طبق مصوبه قبلی مجلس در سال جاری برگزار می شد، نخستین تجربه انتخاباتی حکومت ایران پس از بحران سیاسی ناشی از تقلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود.
با ۹۲ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

هنرمند واقعی آنکسیست که تا آخر در قاب عکس طرفدارانش می ایستد!

Posted: 05 Jul 2010 09:48 AM PDT

تصویری از شهید مصطفی غنیان همراه با پرویز پرستویی.
با ۹۱ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

وقاحت بیکران مجلس ضد مردمی:ولی وقیح وارث هر ایرانی است

Posted: 05 Jul 2010 09:28 AM PDT

بدون توضیح
با ۸۹ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بازی دوگانه رهبری با دانشگاه آزاد و هاشمی

Posted: 05 Jul 2010 12:43 PM PDT

سارا گیلانی خودنویس: یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی گزارش می‌دهد که آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای، از محمود احمدی‌نژاد خواسته است که ماجرای پر کش و قوس دانشگاه آزاد را رها کند، چرا که هزینه‌های سیاسی طرح مساله و جدل بر سر جدا کردن هاشمی رفسنجانی از دانشگاه بیشتر از حد انتظار شده است. هنوز جزئیات چنین نامه‌ای فاش نشده است. این منبع به خودنویس گفت که آیت‌الله خامنه‌ای طی نامه‌ای به رئیس دولت دهم، دستور داده که معرکه دانشگاه آزاد را تمام و دخالت در امور این دانشگاه را رها کند. این درحالی است که روز گذشته شورای نگهبان با رد مصوبه اخیر مجلس عملا یکی از آخرین سنگرهای هاشمی رفسنجانی را از او گرفت. با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر آیت الله خامنه‌ای در قبال دانشگاه آزاد که باعث شد شورای نگهبان به همان بهانه مانع عملی شدن مصوبه مجلس شود. نوشته شدن چنین نامه‌ای به ریاست دولت از سوی رهبری بعید به نظر می‌رسید. بنا به گزارشی که بامداد امروز به وقت تهران به دست خودنویس رسیده است، بخشی از سپاه پاسداران و مشاوران که در تلاش برای جداکردن ارتباط دانشگاه آزاد و هاشمی رفسنجانی بوده‌اند، در تلاشند که ماجرای نامه رهبری به محمود احمدی‌نژاد رسانه‌ای نشود، چرا اگر حکم حکومتی به حساب آید، تخطی از آن برابر با عدم التزام عملی به حکم ولی فقیه خواهد بود. بر اساس اطلاعات رسیده، دو طرف، یعنی نزدیکان هاشمی رفسنجانی و نزدیکان احمدی‌نژاد نگران رو شدن این نامه هستند که می‌تواند به هر طرف آسیب‌هایی برساند. از یک طرف می‌تواند هاشمی را متهم به معامله کند و از طرفی دیگر، احمدی‌نژاد را متهم به ارشادی دانستن نامه رهبری در مقابل 'مولوی' بود آن. تکمیلی: به گزارش منابع خودنویس، به دنبال عدم پذیرش نمایندگان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد از سوی هاشمی رفسنجانی، یاسر هاشمی با برخورد فیزیکی گروهی ناشناس روبرو شده است. این مساله بی ارتباط با دستگیری سرلک، مسوول دفتر یاسر هاشمی نیست که در ساختمان هيأت امنای دانشگاه آزاد دستگیر شده است، گفته می‌شود سرلک توسط بازداشت کنندگانش کتک خورده است. از سوی دیگر، هاشمی رفسنجانی از میرحسین موسوی برای دیدار و همفکری در این باره دعوت به عمل آورده است.
با ۸۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

وال استریت ژورنال : بریتیش پترولیوم دستور توقف عملیات سوخت رسانی به خطوط هوایی جمهوری اسلامی را در اروپا صادر کرد

Posted: 05 Jul 2010 12:26 PM PDT

وال استریت ژورنال – 5 جولای / شرکت نفتی بریتیش پترولیوم ، به عوامل این شرکت در اروپا ، دستور داد تا از سوخت رسانی به هواپیماهای جت مسافربری جمهوری اسلامی در اروپا خوداری کنند . دستور خودداری از سوخت رسانی به خطوط هوایی جمهوری اسلامی همچون ایران ایر از سوی این شرکت نفتی بریتانیایی پس از آن صورت میگیرد که کشورهایی نظیر آلمان ، انگلیس و امارات متحده در پی تصویب تحریمهای جدید از سوی ایالات متحده آمریکا ، از سوخت رسانی به خطوط هوایی ایران اجتناب کردند . یادآوری میشود شرکت نفتی انگلیسیِ " بریتیش پترولیوم" ، همان شرکتی میباشد که چندی پیش باعث نشت شدید نفت در پی انفجار یک حلقه چاه نفتی در خلیج مکزیک در ایالات متحده شده بود .
با ۸۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

گزارش روز CNN راجع به سنگسار سکینه آشتیانی مادر دو کودک

Posted: 05 Jul 2010 02:18 PM PDT

گزارش صفحه اول CNN راجع به سنگسار سکینه آشتیانی مادر ۴۲ ساله دو کودک که به جرم رابطه جنسی‌ ممکن هست در هر لحظه به روش سنگسار اعدام شود. وکیل او گفته است که همه چیز تمام شده و اعدام او در هر لحظه ممکن است که اتفاق بیفتد. تنها یک کمپین بزرگ بین‌المللی ممکن هست که جان او را نجات دهد.
با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

دادگاه لیلا توسلی امروز برگزار می شود/شاهد زیرگرفته شدن شهروندی توسط ماشین نیروی انتظامی

Posted: 05 Jul 2010 10:40 AM PDT

جرس: دادگاه لیلا توسلی یکی از شاهدان زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی امروز برگزار می شود. به گزارش رسیده به جرس، لیلا توسلی ، که یکی از شاهدان ماجرای زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی بوده، زیر فشارهای اولیه از او خواسته شده تا آنچه دیده است را کتمان نماید. لیلا توسلی ، نیمه شب بعد از عاشورا در منزل خود دستگیر و 57 روز را در بند 209 اوین گذراند. اما بیشتر از فشار برای تکذیب ماجرای شهادت زیر گرفتن یک شهروند توسط ماشین نیروی انتظامی ، فشارها و اتهامات بیشتری به وی وارد شده است ، وی که فردی سیاسی نبوده ، و سابقه سیاسی نداشته است ، عده ای بر این نظرند که این فشار ها و پرونده سازی ها به منظور اعمال فشار به پدر وی ، که عضو نهضت آزادی است می باشد. در حالی که از پیگیری پرونده عاملین کشته شدن شهروندان به زیر گرفته شده توسط ماشین نیروی انتظامی در روز عاشورا خبری نیست، پرونده شاهد این ماجرا، به اتهام بیان صحنه ای که دیده است، فردا برپا خواهد شد. در ضمن ، خواهر وی، سارا توسلی نیز به اتهام " تسلیت گفتن " به خانواده شهید موسوی در روز عاشورا ، در حکم اولیه ، به پنج سال زندان محکوم شده است.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

اهداف اصلی خامنه ای از دخالت در مناقشه دانشگاه آزاد

Posted: 05 Jul 2010 01:17 PM PDT

احمدی نژاد با یکه تازی و تکیه بر حلقه پاسداران حامی خود موقعیتی را یافت تا کینه شتری خود را به هاشمی نشان دهد و این بار نه در عرصه یک رقابت انتخاباتی بلکه در کارزار اختیارات قانونی اش میراث گرانسنگ علم غیر دولتی را به نام خود بزند؛ غافل از اینکه این لقمه چرب تر از آن است که رهبر ایران از آن بگذرد. چرا و چگونه؟ : از وقف دانشگاه آزاد که تنها حربه هاشمی برای رهایی از بحران بود رهبری سودی نداشت؛ چه اینکه خود سید علی خامنه ای قدرتمند ترین سهامدار دانشگاه آزاد و عضو هیات موسس آن است. حالا حاصل این همه زحمت و اندوخته باید به خاطر دست اندازی محمود وقف شود! آنطرف میدان هم نفوذ رییس دولت سرکش و لجباز در دانشگاه آزاد به قصد تملک، برای رهبری خوشایند نیست؛ به ویژه وقتی کلاغهای اطراف بیت خبر آوردند که مشایی سرقفلی جدید دانشگاه آزاد است. بنابراین دانشگاه آزاد وقف شده همانقدر جیب بیت را تهدید می کند که تملک آن توسط محمود. جدای از همه اینها...
با ۷۹ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

گزارش تصویری از رونمایی از مدل موی ایرانی

Posted: 05 Jul 2010 11:19 AM PDT

مدل موی ایرانی با الگوی اسلامی مورد تائید وزارت ارشاد صبح امروز دوشنبه در دفتر ستاد جشنواره عفاف و حجاب رونمایی شد.
با ۷۹ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

«آلمان» «کویت» و «امارات» از تحويل سوخت به هواپيماهای ایران خودداری کردند!

Posted: 05 Jul 2010 02:16 AM PDT

مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم سوخت هواپيما اقدامي بر ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بين المللي است. "کاظم جلالي" افزود: ايران مي تواند با استناد به معاهده هاي بين المللي به سازمان ملل و ايکائو (سازمان بين المللي هواپيمايي کشوري) شکايت کند. وي افزود: عدم تحويل سوخت به هواپيماهاي مسافربري ايراني در فرودگاه کشورهاي خارجي از مفاد قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل نيست و اين نوع تحريم هاي غيرانساني را رئيس جمهور آمريکا در ادامه سياستهاي يکجانبه و خصمانه کاخ سفيد در قبال ايران به تصويب رسانده است. جلالي از برگزاري نشست مشترک وزير راه و ترابري و نمايندگان کميسيون امنيت ملي مجلس در روز جاري براي بررسي موضوع تحريم سوخت هواپيماها خبر داد و افزود: کميته ي ويژه اي بمنظور بررسي تحريم سوخت هواپيما در مجلس تشکيل شده که اين کميته از عصر يکشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد. مخبر کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: رئيس جمهوري آمريکا با امضاي اين مصوبه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ايران را به زعم خود در انزواي بسيار شديد قرار دهد. وي افزود: اين اقدامات يکجانبه آمريکا براين اساس صورت گرفته تا دسترسي ايران به واردات فرآورده هاي نفت پالايش شده همچون بنزين و سوخت جت و همچنين دسترسي کشور ما را به سيستم بانکداري بين المللي غيرممکن سازد. گفتني است طي چند روز گذشته کشورهاي امارات متحده عربي، کويت و آلمان از تحويل سوخت به هواپيماهاي مسافربري ايراني خودداري کرده اند.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

پیام تسلیت میرحسین موسوی به مناسبت درگذشت علامه فضل الله

Posted: 05 Jul 2010 12:32 PM PDT

رحلت عالم روحانی و فقیه نواندیش آیت الله سید محمد حسین فضل الله از مراجع درد آشنای جهان اسلام را به ملت لبنان و پیروان و خانواده محترم ایشان تسلیت میگویم ..... او شخصیتی مجاهد و فقیهی آزاد اندیش بود که همواره باتکیه بر دانش فراوان و نگاهی آگاهانه ودور از تحجر راهگشای ملت خود ومسلمانان جهان بود. امید است روش و بینش روشنگرانه او توسط عالمان متعهد و شاگردان دلسوز ایشان دنبال شود. مسلمانان امروز نیازمند فقیهان شجاع، آگاه و نواندیش چون ایشان هستند تا بتوانند در دنیای متحول امروز درکنار آزادیخواهان روشنفکر و دانشمندان متعهد راه را بسوی آینده باز کنند ودر میان جامعه بشری جایگاه شایسته خودرا بدست آورند.
با ۷۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

ویدیویی کمیاب از صحبت های نخست وزیر موسوی

Posted: 05 Jul 2010 02:33 PM PDT

ویدیویی کمیاب از صحبت های نخست وزیر موسوی
با ۷۷ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

شکایت جمهوری اسلامی از عدم تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری

Posted: 05 Jul 2010 02:32 AM PDT

یک نماینده مجلس ایران از امکان طرح شکایت علیه خودداری فرودگاه های خارجی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران سخن گفته است. در پی انتشار گزارش هایی حاکی از اینکه فرودگاه های چند کشور، از جمله امارات عربی متحده، کویت و آلمان، ظاهرا در تبعیت از تحریم های اعلام شده از سوی آمریکا، از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی خودداری کرده اند، مخبر کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی در مجلس این اقدام را مغایر معاهدات بین المللی دانسته است. به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - کاظم جلالی در مصاحبه ای، با اشاره به امضای مصوبه کنگره آمریکا شامل تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی، گفته است که "ایران می تواند با استناد به معاهده های بین المللی به سازمان ملل و سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری شکایت کند." قانون تحریم ایران که اخیرا به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، برای شرکت های غیرآمریکایی که به فروش بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما به ایران مبادرت کنند تنبیه هایی پیش بینی کرده و ظاهرا تصمیم به خودداری از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی بر این اساس اتخاذ شده است. اتحادیه اروپا نیز علاوه بر تحریم های مصوب شورای امنیت علیه ایران، وضع محدودیت هایی از سوی تمامی بیست و هفت عضو این اتحادیه را تصویب کرده است. آقای جلالی یادآور شده است که قطعنامه جدید شورای امنیت علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی، که برای کشورهای عضو سازمان ملل الزام آور است، شامل تحریم فروش مواد سوختی به ایران نمی شود و منع فروش این مواد صرفا در قانون تحریم یکجانبه ایالات متحده منظور شده و برای سایر کشورهای الزام آور نیست. وی گفت روز یکشنبه، کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد تحریم سوخت هواپیما به ایران به رایزنی با وزیر راه و ترابری پرداخت و مجلس کمیته ویژه ای را هم برای بررسی تحریم سوخت هواپیما تشکیل داده است. در پی تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت و امضای قانون تحریم های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران، مقامات جمهوری اسلامی این نوع تحریم ها را بی اثر دانسته و یا آثار آن را مفید توصیف کرده و گفته اند که محدودیت های مالی و تجاری بین المللی باعث شکوفایی اقتصادی این کشور می شود. آنان همچنین گفته اند که با توجه به رقابت فشرده در بازارهای جهانی، بسیاری از موسسات و شرکت ها در سطح بین المللی آمادگی آن را دارند تا با زیر پا گذاشتن تحریم های وضع شده علیه ایران، جای خالی شرکای این کشور را پر کنند.
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

پاسخ مردم ايران به تحريم هاي دولت عليه ايران !

Posted: 05 Jul 2010 10:50 AM PDT

صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهند شد تحريم ها پشيزي نمي ارزند ومانند دستمال كاغذي مصرف شده هستند. اين پاسخ رييس دولت به تحريم هاي سخت شوراي امنيت عليه ايران است. این در حالیست که کارشناسان اقتصادی به صراحت خبر ازافزایش بیکاری و رکود صنعتی می دهند و می گویند : بخش اعظمی از صنایع کشور دچار اختلال جدی خواهد شد ، احمدی نژاد در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در هنگام اشاره ی خبرنگاران به صحبت های خانم کلینتون در رابطه با ارتباط روسیه و ایران و پیشنهادات به سوریه برای فاصله گرفتن از ایران گفت: ما در زبان فارسی یه ضرب المثل داریم که زمانی که کسی بیشتر از قد و اندازه اش حرف بزنه میگیم: یک کلمه از مادر عروس! ايران لياقت موجوديت ندارد اظهار نظر پادشاه عربستان در مورد ايران ... اعلام اعداد دروغين از دولت كه در جامعه احساس نمي شود . و حالا تحريم سوخت ،‌صف هاي چند كيلومتري مردم در جايگاه هاي سوخت از ترس ناياب شدن سوخت . انبار كردن مواد غذايي از ترس جنگ و فقر آتي در ايران توسط مردم مظلوم ايران و .. هزاران ظلم از سوي دولت ننگين ايران كه‌ نه آينده ايران براي آنها مهم است نه آينده فرزندان ايران و فقط در پي پيشبرد منافع خودشان هستند و نه مردم . پر كردن جيب اعراب دستيابي به بمب اتم و گسترش فقر فرهنگي جامعه براي بيشتر تازانيدن . احمدي نژاد ، ولايت وقيه به اهداف خود رسيدند اما واكنش مردم به تحريم ها كه فقط دولت مسبب آن بود چه بود آيا اعتراضي شد به دولت يا فقط سكوت. كساني كه غيرت داشتند رفتند توي تظا هرات ها و مخالفت را اعلام كردند سهراب رفت ندا رفت كيانوش آسا و ... ولي ديگه بر نگشتند از آنها براي من و شما فقط كليپ سلاخي شدنشان توسط دولت به جا ماند . زير گرفنه شدنشان توسط ماشين نيروي انتظامي، تير خوردنشان ،كه گهگاهي به مناسبت هايي يادشان ميافتيم كه آن هم مورد تجاوز تلويزيون ضرغامي قرار مي گيرد و فيلم هاي ساختگي درست مي كنند كه حقانيت نداشته خود را به بدست آورند اي كاش تلويزيون ضرغامي را مي شد همه ايرانيان تحريم كنند اي كاش انقدر مردم ايران مظلوم نبودند و جلوي دروغ ها و سياست ديكتاتوري مي ايستادند تا احساس غربت توي مملكت خود نمي كرديم اي كاش مي شد فرياد زد فريادي كه همه مردم ايران مي شنيدن مردم به پا خيزيد كه ايران در خون مي سوزد امروز اي كاش من هم مثل نداها وسهرابها به خانه بر نمي گشتم .
با ۷۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

بازجویی از نرگس محمدی در حالت فلج عضلانی - گفتگوی فرشه قاضی با شیرین عبادی و تقی رحمانی

Posted: 05 Jul 2010 02:14 PM PDT

نرگس محمدی، برنده جایزه بین‌المللی الکساندر لانگر، از یک سال پیش، از کار برکنار و ممنوع الخروج شده و به گفته همسرش بارها به دادگاه انقلاب احضار و در نهایت با قرار وکالت آزاد شده بود. او اما در 20 خرداد و به صورت شبانه در حالی بازداشت شد که به گفته تقی رحمانی ماموران انتظامی با در دست داشتن یک حکم کلی به امضای معاون دادستان پیشین در مورد افراد مشکوک در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری دهم، اقدام به بازرسی منزل کردند، و سپس او را با خود بردند و 20 روز بعد، یعنی 10 تیر ماه وقتی او را با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد کردند، در بیمارستان بستری شد. تقی رحمانی، همسر خانم محمدی که در زمان بازداشت همسرش از وضعیت جسمانی او به شدت ابراز نگرانی کرده بود، در گفتگو با "روز" توضیح میدهد: نرگس، وقتی زایمان کرد، دچار آمبولی ریه شد که بیماری بسیار خطرناکی است و منجر به مرگ می شود، اما خوشبختانه نجات پیدا کرد. بعد از آن گاهی دچار تنگی نفس می شود که همین مساله باعث نگرانی من شده بود تا اینکه از زندان به خواهرش زنگ زده و گفته بود حالش به هم خورده است. من پیش دکتر معالج نرگس رفتم و ایشان نامه دادند که نرگس دچار آمبولی ریه بوده و به همین دلیل وقتی در جای تنگ قرار بگیرد، خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود.من این نامه را برای زندان، قاضی و دادستان فرستادم اما هیچ ترتیب اثری داده نشد. آقای رحمانی می افزاید: نرگس که آزاد شد من دیدم که یکباره می افتد، هوشیار است اما توانایی و هیچ اراده ای ندارد و هیچ کاری نمی تواند بکند و تقریبا دچار فلج عضلانی می شود. نرگس خودش می گوید که اولین بار 27 خرداد دچار این حالت شده و بعد هر روز، دو یا سه بار در سلول یا هنگام بازجویی دچار این حالت می شده است؛ حتی چندین بار در حین بازجویی، این اتفاق افتاده اما هیچ اهمیتی داده نشده و با این وضعیت حتی از او بازجویی هم کرده اند. یعنی وقتی این وضعیت دست میداده در همان حالت از نرگس بازجویی می کرده اند. به گفته آقای رحمانی، بخش هایی از بدن خانم محمدی هم به دلیل زمین خوردن و افتادن در اثر این حالت، کبود شده است. همسر نرگس محمدی، سپس اشاره می کند که: "جمعه حدود ساعت 2 بعد از ظهر، نرگس دچار این حالت شد و افتاد و رفتیم پیش دکتر پارسا، جراح مغز و اعصاب که قبلا هم نرگس را ویزیت کرده بود، وقتی از ماشین پیاده شدیم دوباره افتاد و دچار این حالت شد. دکتر دستور بستری شدن او را داد تا مشخص شود علت این قضیه چی است آیا آمبولی مجددا برگشته یا فشارهای عصبی است و یا بیماری های دیگر. چون ما نیز هنور نمیدانیم علت آمبولی است یا فشار عصبی و میدانیم که این مدت یعنی از 27 خرداد که شروع این قضیه بوده تا زمان آزادی، فشارهای عصبی شدید به او وارد آمده است."
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

نزدیک شدن به 18تیر همان و افزایش لینکهای مذهبی همان.خداییش خوب حواسمونا پرت می کنن!(امروز14تیر است)

Posted: 05 Jul 2010 03:27 PM PDT

دوستان نمی دونم چرا نزدیک روزهای حساس که می شه لینکهای مذهبی زیاد میشه تا حواسها را پرت کنه.خواهشا ول کنید این بحثها را و به 18 تیر بچسبید.حالا بچسبید به عایشه و شق القمرو..
با ۶۸ امتیاز و ۴۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

آقای ابطحی،آیا میدانید که میرحسین موسوی «موافق تکثرگرایی ومخالف انحصارطلبی» در جنبش سبز است

Posted: 05 Jul 2010 04:26 PM PDT

.....بخشی از منشور جنبش سبز:در نگاه فعالان جنبش سبز، مردم ایران همه خواهان ایرانی آباد سرفراز و سربلند هستند. جنبش سبز موافق تکثر و مخالف انحصارطلبی است. در نتیجه، دشمنی و کینه توزی با بدنه اجتماعی «هیچ بخشی از جامعه» جایی در جنبش ندارد.... آقای ابطحی عزیز...هنوز هم بعد از یک سال دوستتان داریم ای دوست داشتنی ترین دروغگوی دنیا... هنوز هم وقتی حرف میزنید گمان میکنیم که در اعماق فکرتان دغدغه ایران و ایرانیان را دارید... آقای ابطحی عزیز نبودید آن زمان که ندا را در کف خیابان کشتند و مادرش به عزای پرپر شدنش بود و دنیا در بهت و حیرت، جمعی خودکامه را مینگریست که چگونه میتوانند آتش بر سینه دختری بی دفاع که هیچ در دستش نداشت، بگشایند! باز هم نبودید آن زمان که مادر سهراب جنازه پسرش را پس از روزها دوندگی دریافت کرد و یا کجا بودید آن زمان که پوراندرجانی را خفه کردند چون می خواست رازهای ناگفته بر دامان ملت فاش کند... نبودید تا ببینید که این ملت همه راههای مصالحه را، با مسالمت آمیزترین شیوه ممکن و با صدای خاموش رفتند ولی جوابی نگرفتند جز داغ و درفش... نبودید تا ببینید آن زمان که جوانان از خانه در می آمدند و به مادرشان میگفتند شاید از پس این وداع ، دیداری نباشد مگر به قیامت. چه میدانید از درد دل مادرانی که هنوز نمیدانند جگر گوشه شان در کدام زمین گرم خفته است و باید بر سر کدام خاک اشک خونین نثار خاکش کنند... این مردم چگونه میتوانند با قاتلین فرزندانشان مصالحه کنند؟ مگر آنها عطوفت، پیشه سیاست ورزی و کشورداریشان کردند؟ مگر آنها غم مردم دانستند و برای سفره مردم دل سوزاندند که فقط بر مال خویش می افزایند و بر طمع وامانده خویش... چگونه از ما میخواهید یک بار آزموده را دوباره بیازماییم حال که میدانیم نتیجه چه بوده و از این پس نیز نتیجه چه خواهد بود. ما چرا نباید حرف بزنیم؟ چرا فقط شما اصلاح طلبان باید با مصلحت اندیشی خود، فرصت سوزی کنید؟ هشت سال دوران آقای خاتمی کافی نبود تا به چشم ببینیم که شما نه مرد عمل هستید و نه مرد کارزار،که هر چه پشتیبانی مردم را در چنته داشتید به یکجا فروختید به خوش رقصی و جلب رضایت اقتدارگرایان. مگر آقای موسوی بارها تاکید نکرده اند که ایشان رهبر جنبش سبز نیستند بلکه یک همراه هستند در کنار مردم ایران؟ مگر ایشان بارها بر حفظ تکثر آراء در این جنبش اهتمام نورزیدند؟ حال شما چگونه است که از راه میرسد و همه را حذف میکنید به غیر از خودتان؟ آیا ما «بقیه مردم ایران» حق تعیین سرنوشت خود نداریم و یا خدای ناکرده شما، ما را بسان رمه ایی میدانید که نباید به جز سرازیر شدن در پی شما صدای دیگری از ما در آید؟ایا همین هستیم برای شما؟ آیا همه این روزها را دیدی و باز هم فریاد بر وحدت با ظالمان و پایبندی بر اصل ولایت فقیه میزنی؟ چگونه میتوان بر اصل ولایت فقیهی معتقد بود، که خود را برتر از خدا هم میداند و حتی اگر تشخیص دهد میتواند توحید را تعطیل کند؟! نه آقای ابطحی عزیز،ما نمیتوانیم کسی را که خود را برتر از خدا هم میداند،بر جان و مال و امور زندگی و سرنوشت خود مسلط بدانیم. همو که توسط گروهی به نام خبرگان که منتخب خودش بودند، نصب شده! ما که بیعتی با ایشان انجام نداده ایم، شما را نمیدانم... راستی هنوز فرصت کرده ای تا پای درد و دل مادر فرزاد بنشینی؟همان معلمی که برای آموزش فرزندان این خاک دل میسوزاند و همانی که ولی فقیه شما، جانش را گرفت فقط به جرم اشاعه علم و آگاهی. آیا میدانی که مادرش تا آخر عمر باید تمام خاک ایران را زیر پا بگذارد شاید که نقطه ای از این خاک مزار پسرش باشد. آقای ابطحی عزیز،ما همه ایرانی هستیم و کسی ایرانی تر از دیگری نیست..ما همه به یک میزان حق داریم تا در سرنوشت کشور خود سهیم باشیم و بگوییم که چه چیز را میخواهیم و چه چیز را نمیخواهیم.. فراموش نکن که خدا انسان را آزاد آفریده و هیچ کس نمیتواند این عزیزترین هدیه الهی را از انسان دیگری غصب کند، حال به هر اسمی که باشد؛ خواه اسلام و خواه امنیت ملی. آقای ابطحی عزیز، در انتها نظر شما را به چند خطی از منشور جنبش سبز جلب میکنم در نگاه فعالان جنبش سبز، مردم ایران همه خواهان ایرانی آباد سرفراز و سربلند هستند. جنبش سبز موافق تکثر ومخالف انحصارطلبی است. در نتیجه، دشمنی و کینه توزی با بدنه اجتماعی هیچ بخشی از جامعه جایی در جنبش ندارد. تلاش برای گفتگو و تعامل با رقبا و مخالفان در فضایی سالم و آگاهی بخشی درباره اهداف و اصول جنبش وظیفه همه افرادی است که خود را آگاهانه در زمره فعالان جنبش سبز می انگارند. ما همه ایرانی هستیم و ایران متعلق به همه ماست. قوانین کشوری و از جمله قانون اساسی متونی همیشگی و تغییر ناپذیر نیستند. هر ملتی این حق را داراست که با تصحیح سیر حرکتی خویش، به اصلاح در قوانین جاری اقدام کند. اما باید توجه داشت که تنها تغییر و اصلاحی در قانون اساسی مورد پذیرش است که در فرایند مذاکره و گفتگوی اجتماعی و با مشارکت همه اقشار و گروههای اجتماعی و با پرهیز از تصلب و انحصارگرایی و زورگویی صورت پذیرد.
با ۶۷ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

سازمان گمرک چین : «کاهش 35 درصدی واردات نفت چین از ایران در پنج ماه نخست 2010»

Posted: 05 Jul 2010 11:08 AM PDT

میزان واردات نفت خام چین از ایران طی پنج ماه نخست 2010 به 7287 هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال 2009 بیش از 3/35 درصد کاهش نشان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، به نقل از شینهوا، سازمان گمرک چین در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: خالص واردات نفت خام این کشور طی ماه می به کمتر از 500 هزار تن رسید که این رقم پایین ترین حد طی چهار ماه گذشته به شمار می رود . افزایش ظرفیت تولید پالایشگاههای چین و رشد چشمگیر صادرات فرآو.رده های نفتی تاثیر زیادی در کاهش خالص واردات نفت این کشور در ماه می داشته است . پیش بینی می شود روند صعودی صادرات فرآورده های نفتی چین که از اواخر سال 2009 آغاز شده طی ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت . میزان تولید فرآروده های نفتی در چین طی 5 ماه نخست 2010 رشد چشمگیری داشته و با توجه به رشد کمتر تقاضای داخلی میزان صادرات انرژی چین در این مدت رشد قابل توجهی داشته است . میزان صادرات بنزین و دیزل چین در 5 ماه نخست امسال به ترتیب به بیش از 64/2 میلیون و 67/1میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 113 و 69 درصدی روبرو شده است. میزان تولید نفت خام چین نیز طی ماه می با 8/14 درصد رشد به بیش از 79/35میلیون تن رسیده است . در این مدت واردات نفت خام چین با 73/15 درصد کاهش نسبت به آوریل به کمتر از 84/17میلیون تن رسیده است. میزان واردات نفت خام چین طی 5 ماه نخست 2010 با 29 درصد رشد به 69/95 میلیون تن رسیده است. بر اساس گزارش گمرک چین میزان واردات نفت خام این کشور از عربستان طی ماه می به بیش از 3747 هزار تن رسیده است. این رقم طی ژانویه تا می 2010 نیز به بیش از 16585 هزار تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 4/8درصدی روبرو شده است . میزان واردات نفت خام چین از ایران نیز طی ماه می به 5798 هزار تن رسیده و این رقم برای 5 ماه نخست 2010 به 7287 هزار تن رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2009 بیش از 3/35 درصد کاهش نشان می دهد. انتهای پیام//
با ۵۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات
You are subscribed to email updates from بالاترین
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved