428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

◄ Free Green IRAN ► شدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به تصویب رسید

شدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به تصویب رسید

July 26, 2010 10:16 PM

بامدادخبر:
وزیران خارجه اتحادیه اروپا، روز دوشنبه، رسماً بسته تحریم‌های مضاعف خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد. تحریم‌هایی که کاترین اشتون، آن را جامع و فراگیر توصیف کرده است اما ایران آنها را بی‌تأثیر می‌داند.

بسته تحریم‌های اروپایی که از چند هفته آینده عملیاتی خواهد شد،‌ محدودیت‌هایی را در حوزه‌های تجارت، خدمات مالی، انرژی، و حمل و نقل در نظر گرفته است. بر اساس این تحریم‌ها محدودیت‌های شدید برای آن دسته از کالاهای تجاری که کاربرد دوگانه‌ی غیرنظامی و نظامی دارند، اعمال می‌شود. پروازهای باری به اروپا و نیز سرمایه‌گذاری و انتقال فن‌آوری در حوزه‌های صنعت گاز و نفت متوقف می‌شوند. نقل و انتقال‌های بانکی بیش از ۴۰ هزار یورو باید با اجازه خاص صورت گیرد. بخش بانکداری، ‌بیمه و ترابری ایران نیز از دیگر حوزه‌هایی است که اتحادیه اروپا بر آنها تحریم اعمال خواهد کرد.

فراتر از این، ضمانت‌های درازمدت اعتباری برای صادرات اعطا نخواهد شد. فهرست نام افراد و سازمان‌های متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یک بار دیگر گسترش یافته است. حساب‌های بانکی این افراد و سازمان‌ها در سطح اروپا مسدود شده و برای آزادی تردد این افراد محدودیت ایجاد شده است.

تصویب این تحریم‌ها به دنبال آن بود که در روزهای پایانی خرداد ماه امسال، رهبران اروپا در نشست خود در بروکسل بر سر تحریم‌های بیشتر ایران به توافق رسیدند.

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که در آن زمان انتشار یافت، از اینکه ایران بسیاری از فرصت‌های پیشنهادی برای رفع نگرانی‌های جامعه جهانی درباره ماهیت برنامه اتمی‌اش را مغتنم ندانسته، تصریح شده بود که «در چنین شرایطی، اقدامات محدودکننده اجتناب‌ناپذیر شده است.»

تصویب این تحریم‌ها در حالی است که اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر ایران را به از سر گرفتن گفت‌وگوهای هسته‌ای فراخوانده است و در همین زمینه خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد که تحریم‌های جدید با هدف بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات بر سر مسئله هسته‌ای تصویب خواهند شد.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان ابراز اطمینان کرد که تحریم‌ها این بار برخلاف تحریم‌های گذشته اثرگذار خواهند بود. پیشتر نیز یک دیپلمات اروپایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، این تحریم‌ها را «بنیادی‌ترین و مستقل‌ترین» نوع از تحریم‌هایی توصیف کرده است که تا کنون توسط اتحادیه اروپا علیه ایران و یا هر کشور دیگری اعمال شده‌اند.

--
این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال نمایید.
____________ هدف این گروه ___________
رساندن گزیده اخبار مهم و روش های جدید عبور از فیلترینگ مخابرات ایران
____________ نکات امنیتی ____________
1.در صورت تمايل به ارسال ايميلهاي دريافتي براي ديگر آشنايان و دوستان اسامي فرستنده و كساني كه آن ايميلها براي آنها فرستاده شده است را از ابتداي ايميل دريافتي پاك كنيد.
2.اسامي گيرندگان ايميلهاي ارسالي خود را در ليست "بي‌سي‌سي" وارد كنيد تا دريافت كنندگان ايميل شما از هويت ديگر دريافت كنندگان آگاهي پيدا نكنند
3.اين پيغام را براي همه بفرستيد و در انتهاي تمام ايميلهاي خود بچسبانيد تا همه مطلع شوند
____________ نحوه اشتراک ___________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
free-green-iran+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved