428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۸۹

مهر٩٠ گفتار روزانه محسن سازگارا یکشنبه ۲۰ تیر ۲۵۶۹

1.jpg

2.jpg

3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  یکشنبه ۲۰ تیر ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست

  یکشنبه ۲۰ تیر ۲۵۶۹ و ۱۱ جولای ۲۰۱۰

امروزدر مورد ۷ موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه خبرگزاری آسوشیتد پرس از اعتصاب بازار گزارش نسبتا مبسوطی داده است و مطرح کرده است که بازار یکی‌ از بازوهای انقلاب بوده و این حرکت بازار، غیر از تاثیرات اقتصادی، تاثیرات سیاسی مهمی‌ نیز دارد. همینطور در باره تعطیلی‌ یکشنبه و دوشنبه از طرف دولت، بحث‌های مختلفی‌ در محافل سیاسی و سایت های مختلف مطرح شده است. از جملهٔ این موارد اثر زیانبار اقتصادی وسیاسی است که‌ بسیاری از جناح‌های مختلف، حتی جناح‌های داخل حکومت نیز انتقاد کرده اند. بیشترین این بحث‌ها به این برمی گردد به اینکه دولت از ترس اعتصاب این تعطیلی‌ را اعلام کرده است و در واقع مصداق بارز از این ستون به آن ستون فرجی است که تصمیم گرفته دو روزی کار را عقب بیندازد تا شاید به توافقی با بازاریان برسد، به هر صورت دولت بر سر دو راهی‌ است که یا باید کودتاچیان عقب نشینی کنند و افزایش مالیات را فراموش کنند که آنوقت دیده می شود که قدرت اعتصاب چقدر زیادست یا اینکه  مقاومت کند و سر حرفهایش بایستد و عقب نشینی نکند آنوقت با ادامهٔ اعتصابات مواجه خواهد شد. به هر حال این تعطیلی‌ ناخواستهٔ دو روزه بیش از پیش ضعف دولت را در مقابله با آکسیون‌هایی که در سرفصل عدم همکاری( از جمله اعتصاب و تعطیل کردن) است را نشان می دهد.

نکته دوم مربوط به تظاهرات دانشجویان ایرانی‌ در ترکیه است که به مناسبت ۱۸ تیر در مقابل سفارت ایران تجمع کردند. شعارهای ضد  دولت کودتایی و مرگ بر خامنه‌ای سر دادند. این در حالی است که در ترکیه کنترل سازمان امنیت و پلیس بالاست و برگزاری این تظاهرات در این کشور نشان می دهد که ترکیه بر سر دو راهی‌ قرار گرفته است که با حرفهای آقای اوباما به روزنامه ایتالیایی کریه دلاسرا، کاملا دیده می شود که هم آمریکا و هم اروپا، ترکیه را بر سر دوراهی قرار داده اند که یا به ایران و حکومتهای تندروی اسلام گرایی مانند ایران نزدیک شود یا اینکه راهی‌ را که قبلا میرفته، در پیش بگیرد و به کشورهای غربی نزدیک شود. به هر صورت این خبر هم مطرح شده است که با شروع تحریم بنزین علیه ایران، چین و ترکیه شروع به فروش بنزین به ایران کرده اند. این مساله بیشتر باعث شده که ترکیه بر سر دوراهی قرار بگیرد.باید دید در روز‌ها و چند هفته‌ آینده ترکیه کدام مسیر را انتخاب خواهد کرد، اگر چه پیشاپیش دولت آقای اردوغان از دولت سوریه خواسته که دیگر پوسترهایی را که عکس آقای اردوغان، احمدی نژاد ، بشار اسد و رهبرانی مثل خالد مشعل یا حسن نصرالله در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، را چاپ نکند.این مسائل نشان می دهد که ترکیه از لبهٔ تیغی که بر آن راه می رود، آگاه است.

نکته سوم اینکه آقای خامنه‌ای در صحبت‌های دیروز، به مناسبت عید معبث، بیشتر کلی‌ گویی کرد تا وارد جزئیات نشود و حرفهایی زدند که سالهای سال است که تکرار می کنند، درحالی در حال حاضر بسیاری کشمکش‌های جزیی و ریز در سیاست ایران، وجود دارد. آقای خامنه‌ای از روی همه آنها رد شد و سکوت کرد. نکته جالب دیروز این بود که آقای رفسنجانی‌ هم در این مراسم شرکت کرده بود و بنظر می‌رسد که بهای گرفتن دانشگاه آزاد یا حداقل عدم تسخیر دانشگاه آزاد توسط جناح آقای احمدی نژاد ، این بوده که آقای رفسنجانی‌ در چنین جلساتی شرکت کنند.

نکته چهارم اینکه هشت نفر از متهمین حوادث بعد از انتخابات در استان مازندران، که قرار بود در دادگاه علنی محاکمه شوند، به دلیل افشاگری‌ها و اعتراضاتی که نسبت به شکنجه‌ها مطرح کرده اند، دادگاه غیر علنی برگزار شده است و تدابیر شدید امنیتی نیز برقرار بوده است. به هر صورت ریز اتهاماتی که به این مبارزین وارد شده است مثل بقیه‌ پرونده هاست و همان حرف‌های کلی‌ اقدام علیه امنیت ملی‌ و تبلیغ علیه نظام بیان شده است که در تمام این پرونده‌ها مشترک است.

نکته پنجم اینکه آقای جواد لاریجانی(یکی‌ دیگر از برادران لاریجانی)از حکم سنگسار خانم سکینه محمد آشتیانی دفاع کرده اند، البته در انتهای صحبت‌هایش گفته است که جای تجدید نظر وجود دارد. همینطور سازمان عفوبین‌الملل درخواست کرده است که این مادر ۴۳ ساله اعدام نشود.  سازمان گزارشگران بدون مرز هم در مورد وضعیت عبدالرضا تاجیک( روزنامه نگار دربند ایرانی‌) ابراز نگرانی کرده است و بیان کرده با توجه به بی‌خبری از وضعیت این روزنامه نگار ممکن است که روزنامه نگاری ایران قربانی دیگری توسط قوهٔ قضاییه داشته باشد، آنچنان که ۸ سال پیش خانم زهرا کاظمی، قربانی روزنامه نگاری توسط قوهٔ قضاییه شد. به هر صورت اعلام نگرانی از وضعیت عبدالرضا تاجیک از مسائلی‌ است که در محافلی غیر از گزارشگران بدون مرز هم مطرح شده است و همه خواهان خبر دار شدن از مکان و وضعیت سلامت تاجیک هستند.

نکته ششم آن که آقای رضا بهزادیان( رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران) در صحبتی‌ که با سایت دیپلماسی داشته است، نکاتی‌ را درباره تاثیر تحریم‌ها علیه ایران، مطرح کرده است. از جملهٔ این مورد اینکه از چند سال پیش، حتی قبل از دور جدید تحریم ها، ایران مجموعا ۳۵ درصد واردات کشور را اضافه پرداخت کرده است و صادرات کشور نیز صدمه خورده است. همینطور آقای اسدالله عسگر اولادی هم مطرح کرده است که کشورهای حاشیه خلیج فارس هنوز تحریم‌ها اجرا نشده است، این کشور‌ها تحریم‌ها را شروع کرده اند. بیمه لویدز هم اعلام کرده است که محموله های نفتی‌ به سمت ایران را بیمه نمی کند و بیمه‌های قبلی‌ را هم تجدید نخواهد کرد. به نظر می‌رسد که مجموع بحث‌های مختلفی که در محافل مختلف سیاسی و اقتصادی واز سوی جناح‌های چپ و راست مطرح است ، همگی‌ حاکی‌ از این است که  تحریم‌های دور جدید شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یک جانبه ی آمریکا، اروپا و بقیه کشور‌ها تاثیرات زیادی بر اقتصاد ایران خواهد داشت.

اما نکته آخر پاسخ به سالی‌ است که یکی‌ از دوستان پرسیده است در خصوص رهبری جنبش سبز است  و اینکه در واقع جنبش چگونه رهبری می شود و رهبری باید چه مشخصاتی داشته باشد. من در این خصوص فقط یک سرفصلی را بیان می‌کنم و بحث بیشتر در دربارهٔ آن را به روز‌های آینده موکول می‌کنم. به نظر من رهبری در هر جنبشی باید ۴ وظیفه را انجام دهد: ۱) ترسیم دورنما و هدف جنبش،۲) ارایه استراتژی یا راه رسیدن به آن هدف برای جنبش است که هم استراتژی کلان و هم استراتژی‌های کوتاه مدت در ارتباط با هدف‌های کوتاه مدت تررا شامل می شود،۳) ارائه تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی است که در چارچوب آن استراتژی و برای رسیدن به آن هدف ،جنبش بایستی اقداماتی را انجام دهد و ۴) ارزیابی تنگناهاست. به هر حال وقتی‌ که جنبش، حرکتی‌ را آغاز می‌کند، دشمن نیز حرکتی‌ را در مقابل انجام می دهد و تنگناهایی را ایجاد می‌کند که رهبری یک جنبش باید راه حل‌های مناسبی را پیدا کند تا جنبش از این تنگناها عبور کند. با این سرفصل‌ها می توانیم به ارزیابی جنبش سبز برویم و بررسی‌ کنیم که نسبت به‌این وظایف ۴ گانه چه حرکتهایی‌ شده و چه چیز‌های پیش رو است.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌ 

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved