428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، مرداد ۰۱، ۱۳۸۹

مهر٩٠ گفتار روزانه محسن سازگارا چهارشنبه ۳۰ تیر ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  چهارشنبه ۳۰ تیر ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست
  

  

سلام،

چهارشنبه ۳۰ تیرماه ۲۵۶۹، ۲۱ جولای ۲۰۱۰ میلادی

امروز در مورد ۸ موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه امروز سالگرد قیام 30 تیر سال 1331 است که در آن مردم با مبارزه خودشان و نثار خونشان، دولت را وادار کردند که آقای قوام السلطنه استعفا بدهد و مجدداً آقای دکتر مصدق به نخست وزیری برگشت. گرامیداشت این روز، گرامی داشتن حاکمیت مردم، مبارزه مردم ایران برای آزادیست و نشان دادن این است که وقتی مردمی تصمیم می گیرند کاری را بکنند هیچ قدرت مداری نمی تواند جلوی آنها مقاومت بکند.

نکته دوم اینکه آقای سعید ترابیان عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد روز گذشته آزاد شد اما رضا شهابی، ابراهیم مددی و منصور اسانلو در زندان هستند. بچه های شرکت واحد روز قبل از آن اطلاعیه ای که منتشر کرده بودند و اعلام کرده بودند که اعضایشان باید بی قید و شرط آزاد شوند، دیروز هم بعد از آزادی آقای ترابیان اطلاعیه ای دادند، مجدداً پافشاری کردند بر آزادی سایر اعضای دربندشان و اعلام کردند که تا آزاد شدن دوستان دربندشان از پا نمی نشینند. بازهم من تکرار می کنم که پشتیبانی از حرکت جنبش کارگری ایران بخصوص سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی که شعار روشن و مشخصی دارد آنهم حق داشتن سندیکای آزاد است که به موجب قوانین فعلی ایران سندیکای کارگری اصلاً از قانون حذف شده، خواسته روشنی است که مورد پشتیبانی جنبش آزادیخواهی مردم ایران قرار دارد وهمه ما باید به آنها کمک کنیم بخصوص اینکه اگر بچه های شرکت واحد حرکت بکنند بخصوص به سمت اینکه دست به دعوت مردم برای سوار نشدن به اتوبوس، اعتصاب در پشتیبانی از خواسته هایشان بزنند، در آن حالت به همه ما واجب می شود که با تمام توان با آنها همکاری بکنیم.

نکته سوم اینکه اخبار رسیده حاکی است که بازار تبریز کماکان به دولت اعتراض دارد و بر خواسته های خود پافشاری می کند. توافقهایی که بازار با دولت کرد، همانطور که روزهای قبل صحبت کردیم به خوبی نشان داد که چقدر دولت در مقابل اعتصاب و آکسیونهای عدم همکاری ضعیف است، شکنندگی دارد و فوراً عقب نشینی می کند و خوشبختانه بازار توانست نشان بدهد که حکومت به راحتی عقب نشینی می کند و خواسته های بازار را تن می دهد، اما در تبریز کماکان صحبت از این است که بیش از اینها دولت باید عقب نشینی بکند.

نکته چهارم اینکه دوشنبه آینده در اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصوبه 17 ژوئن اجلاس رهبران اتحادیه اروپا در دستور کار قرار دارد که اگر تصویب شود تحریمهای جدیدی از طرف اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اجرایی می شود. این تحریمها شامل تجارت، امور بانکی و بیمه ای، حمل و نقل بخصوص حمل و نقل دریایی و هوایی و سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز است. این مصوبات در واقع معروف است به تحریم های یکجانبه که بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران از طرف کشورها از جمله ایلات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و پاره ای کشورها به صورت جداگانه دارد علیه ایران  وضع می شود. همینطور مجلس شورای اسلامی هم دیروز طرحی را تصویب کرده که به موجب آن دولت مجبور است مقابله به مثل بکند در مقابل این تحریمها از جمله اینکه اگردر کشوری مثلاً بریتیش پترولیوم سوخت جت به ما نمی فروشد، هواپیمایی که به کشور انگلیس مربوط هست باید در ایران به آن سوخت جت نفروشند. البته این کار به نظر من مخلوط کردن کشورها و شرکتها ست که عملاً باعث خواهد شد که شرکتهای هواپیمایی که خیلی از آنها هم هیچ ربطی به سیاستهای دولتهایشان و مهمتر از آن سیاستهای شرکتهای نفتی ندارند پروازهایشان را به ایران قطع بکنند. به هر حال این کار را مجلس کرده، همینطور مجلس موظف کرده که اگر کشتی های ایران را بگردند مقابله به مثل شود و ایران هم کشتی های کشورها را بگردد که این یکی ممکن است که موجب درگیریهایی بخصوص در منطقه خلیج فارس شود، همینطور هم به دولت تاکید کردند که غنی سازی 20درصد را باید ادامه بدهد. البته من اطمینان ندارم که مصوبات مجلس از طرف دولت بخصوص از طرف سپاه و فرماندهی قوا که آقای خامنه ای هست اصلاً لازم الاجرا برایشان باشد و اجرا بکنند، ولی این جهت گیری مجلس نشان می دهد که در واقع می خواهند کار را به مقابله و دعوا بکشانند.

نکته پنجم اینکه آقای خامنه ای در پاسخ استفتایی که از ایشان شده بود در مورد معنی التزام عملی به ولایت فقیه، ایشان مطرح کرده که ولایت فقیه عبارت است از جانشینی ائمه اطهار و پیامبر اسلام در عصر غیبت، مجتهد جامع الشرایط و به عنوان ولی امر مسلمین تمام اختیارات ائمه و پیامبر را دارد و اطاعت از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین یعنی التزام عملی به ولایت فقیه. جالب است که بعد از چند ساعت این فتوای ایشان را از روی سایتهای حکومتی برداشتند خودشان هم می دانند که آقای خامنه ای در واقع نه فقیه است، نه مرجع تقلید است، نه مجتهد است که بتواند از این قبیل فتاوی بدهد و بخصوص اینکه ایشان خودشان را هم ولی امر مسلمین جهان در واقع قلمداد کرده، جانشین پیغمبر و امام. به هر حال به نظر می رسد که این حرفهای آقای خامنه ای که خودش هم برای خودش رویاهایی دارد یا باورهایی دارد از جنسی است که بزرگتر از آنی که هست خودش را می بیند، به قول دوستی می گفت مورچه وقتی که می خواهد بمیرد پر در می آورد.

نکته ششم اینکه مسئله آلودگی آب تهران که بیش از 40 درصد آب مصرفی تهران از چاه های عمیقی که بخصوص در بخش جنوب شرقی تهران حفر شده تامین می شود و به دلیل اینکه فاضلاب تهران در مسیرهای مسدود شده و بتون آرمه شده حرکت نمی کند، آلودگی ایجاد می کند در منابع آب زیرزمینی، وقتی که مصرف آب از چاه ها افزایش پیدا می کند و درصدش در کل آب آشامیدنی تهران بالا می رود به دلیل افزایش مصرف تهران، آنوقت درصد آلودگی  هم بخصوص آلودگی به ترکیبات نیتراتی بالا می رود که فوق العاده می تواند مضر باشد. به هر حال این ماجرا که از طرف دولت هم اعلام شده منجر به درگیری وزارت نیرو و وزارت صنایع شده، حسب معمول دولت دروغگو ابتدا اصلاً تکذیب کرد، از جمله استاندار تهران که نخیر هیچ آلودگی نیست اما بعد که وزارت بهداشت اعلام کرد که آلودگی هست و برای زن حامله و بچه اصلاً مناسب نیست این دعوا بالا گرفت. همینطور در مورد این دعواهایی که این روزها در درون حکومت هست، مصوبه دیروز مجلس هم هست که دو میلیارد دلار بودجه برای مترو را که آقای احمدی نژاد صراحتاً ابلاغ نکرد ه بود و گفته بود که مترو را باید دولت تصدی بکند و از دست شهرداری در بیاورد، آقای لاریجانی مستقیماً ابلاغ کرده و کشمکش دولت و مجلس و تن ندادن دولت به قوانین مصوب مجلس را یکبار دیگر نشان می دهد. همینطور باز در راستای اختلافات دولت و مجلس باید اشاره کنم به متن کامل صحبتهای آقای رحیم مشایی در قم که سایت مشرق نیوز چاپ کرده نشان می دهد که در ماجرای عزل آقای رحیم مشایی از معاونت رئیس جمهوری این بیت آقای خامنه ای بوده که زودهنگام آن نامه عزل ایشان توسط آقای خامنه ای را افشاء کرده و نشان می دهد که در درون بیت هم کسانی چگونه با آقای احمدی نژاد و آقای رحیم مشایی مخالفت دارند.

اما نکته هفتم اینکه آقای متکی وزیر خارجه دولت کودتاچی در کابل سخنرانی کرده و خواهان بیرون رفتن نیروهای ناتو و خارجی از افغانستان شده در حالی که خود دولت افغانستان تا سال 2014 وقت خواسته برای اینکه آمادگی داشته باشد کشور را بگیرد. جالب است که اگر همین فردا صبح هم نیروهای ناتو از افغانستان بیرون بروند و طالبان به قدرت برسند مجدداً با ایران مشکل خواهند داشت و معلوم نیست آقای متکی بر چه اساسی این حرف را می زند.

اما نکته آخر اینکه شرکت سایپا دارد سعی می کند که آن بلوک سهامی را که شرکت تولیدی بهمن وابسته به بسیج سپاه خریداری کرده و وارد هیئت مدیره سایپا شده پس بگیرد که بهمن را بیرون بگذارد از سایپا چرا که در تحریمهای جدید گروه تولیدی بهمن که اتومبیل مزدا تولید می کند مشمول تحریم خواهد شد به دلیل وابستگی آن به سپاه. آنوقت سایپا هم زیر ضرب تحریم قرار خواهد گرفت بخصوص اینکه محصولات فرانسوی را می سازد. در این خصوص بازهم روزهای آینده صحبت می کنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است. 

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. 

به امید پیروزی ایران و ایرانی

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved