428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۹

مهر٩٠ گفتار روزانه محسن سازگارا سه شنبه ۱۵ تیر ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا سه شنبه ۱۵ تیر ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست

  سه شنبه ، پانزدهم تیر ۲۵۶۹، شش جولای ۲۰۱۰ میلادی

امروز درباره نه موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که 120 نفر از کارگران شرکت نازنخ دیروز مقابل مجلس تجمع داشتند به تعطیل شدن کارخانه اعتراض داشتند و این که شش ماه هست که بی حقوق مانده اند. ورشکستگی کارخانه جات ریسندگی، بافتگی مشکلی است که گریبان ضنعت نساجی را گرفته است .

نکته دوم این که سایت آفتاب نیوز نوشته دولت آقای احمدی نژاد 546 هزار میلیارد ریال یعنی تقریبا معادل 54 میلیارد دلار بدهی به سازمان ها و دولت های خارجی دارد، این در حالی است که در خوشبینانه ترین حالت ذخایر ارزی ایران هشتاد میلیارد دلار براورد می شود که خیلی ها معتقداند عدد واقعی شاید کمتر پنجاه یا حتی چهل میلیارد دلار است. در همین حال اداره گمرکات چین هم اعلام کرد این کشور در سال 2010 تا اینجای سال یک کاهش سی و پنج درصدی واردات نفت خام از ایران داشته است.

نکته سوم این که سرتیپ پاسدار محمد رویانیان رییس حمل و نقل و مدیرت سوخت جمهوری اسلامی اعلام کرده افزایش قیمت بنزین به قیمت نیمه یارانه ای که معلوم نیست چقدر هست از نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد.

اولا جالب است که رییس مصرف سوخت کشور هم یک پاسدار است، ثانیا سیاست این که با گران کردن کالاهای مختلف بر اساس لایحه حذف یارانه ها امیدوارند که مصرف را بتوانند پایین بیاورد و به این ترتیب بتوانند کمبود سوخت را جبران کنن.

نکته چهارم این که فدراسیون جهانی حقوق بشر و جامعه حقوق بشر در ایران این نمایش کهریزک را زیر سوال برده اند و مطرح کرده اند که عناصر پایین دست گرفتن دردی را دوا نمی کند و امرین اصلی باید محاکمه شوند.

نکته پنجم این که مهدی غضنفری وزیر بازرگانی اعلام کرده است که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یا همان حذف یارانه ها در نیمه دوم سال قیمت نان هم افزایش پیدا خواهد کرد، این را از این جهت عرض می کنم که یک اصل کلی در جنبش دارد مورد توافق قرار می گیرد و آن سازماندهی اعتراضات به آن چیزی است که دولت از این به بعد دستور کار خودش قرار می دهد که گران کند. چرا که دولت برای جبران کسری بودجه و سوء مدیریت و نیز عدم همکاری مردم چاره ای ندارد جز گران کردن نرخ خدمات و کالاهای مختلف.

نکته ششم این که این داستان سوخت جت که دیروز هم درباره اش صحبت کردیم که کمیسیون امنیت ملی مجلس هم با حضور وزیر راه قرار شده جلسه فوق العاده بگذارد که هواپیما های ایران را در کشورهای مختلف به شان سوخت نداده اند روزگذشته تکذیب شد از طرف فرودگاههای لندن، امارت و جاهای دیگر و گفتند که بنابر قطعنامه شورای امنیت سوخت به جت های ایران دادن مشمول تحریم نیست و مسوولین این فرودگاه ها گفته بودند که ما ممانعتی نکرده ایم. همین طور مسوول دفتر ایران ایر گفت که مشکلی به ما گزارش نشده است. اما روزنامه وال استریت جورنال خبر داد که شرکت بیتیش پترولیوم به تمام دفاتر خودش دستور داده که به جت های ایران سوخت نفروشند در راستای این که نمی خواهند مشکلی پیدا کنند با تحریم های آمریکا. به نظر می رسد این معمای سوخت این طور حل شدنی است که شرکت ها یی که در فرودگاه ها مسوول فروش سوخت هستند به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا شرکت ها از فروش سوخت جت به ایران استنکاف کرده اند، به قول یکی از بچه ها که نوشته بود که مسافرین باید از این به بعد یک پیت سوخت هم دنبال شان ببرند.

نکته هفتم این که دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد یا صدور اطلاعیه ای خبر روزنامه جمهوری اسلامی درباره دانشگاه آزاد را تایید کرد و در واقع آن چیزی که طرفداران دولت دوست نداشتند علنی شود هیات موسس دانشگاه آزاد علنی کرد و اعلام کرد که آقای خامنه ای نامه ای داده که هم جلو وقف دانشگاه راگرفته و هم جلو اجرای شوارای انقلاب فرهنگی را گرفته است. همان طور که گفتیم داستان دانشگاه آزاد رسید به جایی که اقای خامنه ای نه عرضه دارد سمت آقای هاشمی را بگیرد و نه عرضه دارد که طرف دولت را بگیرد و داستان همچنان میان این دو جریان باقی ماند که البته به معنی ادامه مدیریت آقای جاسبی بر دانشگاه آزاد است.

نکته هشتم این که آقای نصر حامد ابوزید مفسر قرآن شناس و روشنفکر مصری دیروز فوت کرد و سرگذشت حالب ایشان این است عبرا آموز است چرا که در سال 1995 قشریون مذهبی او را تکفیر کردند و زن اش را به او حرام کردند و آقای ابوزید سال های پایانی عمرش را در هلند گذارند. همین طور آقای اکبرین در مصاحبه که سال 78 کرده و احیرا منتشر شده افشا کرده است که سید حسین فضل الله گفته بود که آقای خامنه ای فقیه هم نیست چه رسد به این که مرجع باشد و سید حسین فصل الله آرزو کرده بود به جای حکومت اسلامی ای کاش حکومتی انسانی تشکیل شده بود.

نکته آخر اما در خصوص شعار نویسی است که باز توسعه پیدا کرده است و این چگونه جنبش اماده می شود برای فاز بعدی یعنی بایکوت کردن ها و عدم همکاری ها وغیره است و یکی از بچه های جنوب شهر تهران تجربه شخصی اش را نوشته بود که برای خودش هم نوشتم که خدمت شما هم به طور علنی ارائه می کنم.

او مطرح کرده بود که من با دوستانم در محله خودمان سرکوبگر ها، سپاهی ها و اعضای بسیج را شناسایی کردیم و بعد روی دیوار خونه شان با اسپری رنگ می پاشیدیم و علامت می گذاشتیم و روی دیوار های محله ضمن نوشتن اسامی شهدا اسم و ادرس این مزدورها را هم  می نوشتیم و این باعث شکه دو نفر از آن ها آن مجله رفتند و روی ماشین ها شان هم شعار نوشتیم و اسپری زدیم و یا هرجا ماشین پلیس و بسیج و سپاه در منطقه پیدا کردیم رنگ زدیم و به این ترتیب جوی را در منطقه به وجود آوردیم که دیگر برای مزدورا ها جای امنی نبود.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا موفق شاد و پیروز و موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

 

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved