428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

مهر٩٠ متن پیاده شده محسن سازگارا روز پنجشنبه ۳۱ تیر ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  پنجشنبه ۳۱ تیر ۲۵۶۹
متن پیاده شده
  



 

سلام

پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۲۵۶۹، ۲۲ جولای ۲۰۱۰ میلادی

 

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم؛

 

موضوع اول: پاره ای گزارش ها از بازار تهران حاکی ست که بازار پارچه فروش ها هنوز متشنج است و وضع عادی ندارد. ناظران فعلی بازار معتقدند که وضع فعلی بازار آتش زیر خاکستر است چرا که بازار با گرفتن امتیازهای مهمی از دولت موقتا باز کرده، سرکارش رفته اما به دلیل مشکل اقتصادی و نهادهای نظامی که از بالا سر بازار و کسبه کشور چرخش اقتصاد را به دست گرفته اند، عاملی ست که مشکل اقتصادی و کسادی کار را ادامه خواهد داد بنابراین اعتراضات در زمینه های دیگر به زودی باز شروع خواهد شد.

 

موضوع دوم: آقای علی لاریجانی به منزل مراجع در قم رفته بوده برای گرفتن اجازه اجتهاد برای آقای مجتبی خامنه ای، پسر آقای خامنه ای و عامل اصلی کودتا در ایران. گزارش ها نشان می دهد که آقای وحید خراسانی پدر زن آقای صادق لاریجانی اساسا آقای علی لاریجانی را راه نداده است و آقایان صافی گلپایگانی و جوادی آملی هم حرف را تحویل نگرفته اند و موافقتی با این کار اعلام نکرده اند. به هر صورت به نظر می رسد که این سفر آقای علی لاریجانی با اصرار آقای خامنه ای بوده که به این ترتیب بخواهد نقشه ای که از اول داشته عملی بکند و زمینه را برای جانشینی پسرش محیا کند. من همین جا پاسخ یک سوالی را بدهم که یکی از دوستان پرسیده بود که قصد آقای خامنه ای راجع به این استفتائی که روز گذشته در موردش صحبت کردیم، که خودش را ولی امر مسلمین خوانده و خودش را مصداق ولایت فقیه، جانشین ائمه و پیامبر دانسته و التزام عملی به ولایت فقیه را به معنی اطاعت از ولی فقیه و دستورات حکومتی اش دانسته واقعا چیست. فتوایی که در واقع کسی آن را تحویل نمی گیرد. به نظر من علت اصلی اش اینست که آقای خامنه ای خیلی خوب می داند که 80 درصد مردم که اساسا حکومت او و کل ولایت فقیه را قبول ندارند. از آن 20 درصد هم به راحتی 14-15 درصد اساسا ایشان و دولت کودتایی اش را قبول ندارند، اما ایشان این فتوا را داده برای آن 5-6 درصدی که نیروی او هستند، بخصوص جناح دولت، جناح آقای احمدی نژاد که برای خودشان ساز دیگری کوک می کنند و ظاهرا حداقل به زبان خودشان را پیرو ولایت فقیه می دانند این حرف را آقای خامنه ای زده است برای اینکه بتواند لشکر پشت سر خودش را جمع بکند، متحد بکند و اگر بحث جانشینی پسرش باشد زمینه را برای او هم آماده کرده باشد.

 

موضوع سوم: آقای کروبی در نامه ای به آقای مومن در مورد عملکرد شورای نگهبان نکات و اشکالات جدی ای را مطرح کرده مثل بحث نظارت استصوابی که در سال 1370 جعل شد و جمله خیلی خوب آقای کروبی اینست که شورای نگهبان نهال تقلب را در کشور نهادینه کرد. به هر حال سیاه کاری های شورای نگهبان را آقای کروبی در مقاطع مختلف در زمینه انتخابات، رد صلاحیت ها و غیره به خوبی برشمرده است.
همین طور آقای مهندس موسوی در صحبتی که برای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها کرده است، مطرح کرده که برخورد حکومت با علوم انسانی راهی است که حکومت های توتالیتر رفته اند و به درستی با راهی که استالین و حکومت های کمونیستی اروپای شرقی در این مسیر رفتند آقای موسوی این کار را مقایسه کرده است و نهادینه شدن دروغ را در کشور ایشان دست گذاشته به عنوان یکی از مهمترین دلایل مشروعیت زدایی از حکومت.

 

موضوع چهارم: در شهر جنوای ایتالیا، یکی از مهمترین میادین شهر به یاد شهدای زن در جنبش سبز آزادی خواهی مردم ایران، به نام زن تهرانی نامیده شده است. خانم عبادی هم در صحبتی که به این مناسبت در این شهر داشته یاد شهدای زن در جنبش سبز ایران را گرامی داشته و از آن ها اسم برده است.

 

موضوع پنجم: کانون نویسندگان ایران برای روز شنبه دوم مرداد ماه به مناسبت دهمین سالگرد احمد شاملو شاعر بزرگ و بلند آوازه ایران، به مراسمی دعوت کرده ساعت 4 بعد از ظهر بر مزار احمد شاملو.

شورای امنیت ملی از برگزاری مراسم 30 تیر بر سر مزار شهدای 30 تیر در ابن بابیه جلوگیری کرده و اجازه حرکت از میدان هفت تیر به سمت ابن بابیه را نداد و نشان داد که حتی با روزهای ملی و افتخارات ملی هم مخالف است. این مخالفت ترس حکومت را نشان می دهد که حتی از برگزاری مراسم پنجاه سال پیش هم می ترسند تجمع مردم منجر به شعار های ضد حکومت بشود.

 

موضوع ششم: با اعدام یک نفر در اهواز به جرم مواد مخدر، تعداد اعدام از ابتدای سال جاری میلادی تا الان به 93 نفر رسیده است. سال قبلی میلادی با 270 اعدام ایران نسبت به جمعیت خودش رتبه اول را در دنیا داشته است.

 

موضوع هفتم: روسیه بالاخره آب پاکی را روی دست دولت ایران ریخت و اعلام کرد که سیستم موشکی اس 300 شامل تحریم سازمان ملل می شود و به ایران دیگر قطعا تحویل نخواهد داد. یکی از سایت ها نوشته بود که احتمالا عنقریب نیروگاه بوشهر هم مشمول تحریم های سازمان ملل خواهد شد و روسیه از این حیث تکلیف ایران را معلوم خواهد کرد.

در حوزه تحریم ها، مسئله تحریم بیمه ها، بخصوص شرکت لویدز مسئله حمل و نقل دریایی را زیر فشار گذاشته و با وجود اینکه ایران اعلام کرده که تا یک میلیارد دلار بیمه های خود ایرانی برای بنگاه های حمل و نقل صادر می شود، اما بنگاه های کشتیرانی، شرکت های کشتیرانی برای حمل کالا به ایران مشکل دارند برای اینکه بنادر مشکل دارند، از جمله یک کشتی در بنادر ترکیه صاحبش اجازه نداد که به سمت ایران حرکت کند. به هر صورت مشکل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و تمام کشتیرانی های دنیا برای حمل کالا به ایران با مسئله بیمه ها و تحریم هایی که روی بیمه ها ایجاد شده مشکل جدی ای را ایجاد کرده است.

 

موضوع هشتم: بحثی است که در مورد سپاه و فشاری است که جامعه جهانی روی سپاه دارد می گذارد است. همان طور که قبلا صحبت کردم سپاه نه فقط از قرارگاه خاتم الانبیا با دست قرارگاه خاتم الانبیا و ده ها شرکت تابع آن وارد بسیاری پروژه های کشور شده بلکه با دست تعاون بسیج بخش دیگری از شرکت ها را گرفته و ده ها شرکت سرمایه گذاری مثل مهر اقتصاد ایرانیان و غیره و غیره و صندوق مهر که عنقریب بانک می شود و با دست بنیاد تعاون سپاه هم وارد یک سلسله فعالیت های اقتصادی مفصلی شده که واقعا وقتی آدم می خواند تعجب می کند. از شرکت پشم بافی یزد در لیست شرکت های متعلق به بنیاد تعاون سپاه وجود دارد تا ذوب روی در اصفهان، فولاد زاگرس، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت مخابرات، خدمات هوایی پارس و ده ها شرکت دیگر که من سعی می کنم وقتی که لیست نهایی بشود در اختارتان بگذارم و این نشان می دهد که این تنوع فعالیت ها و در هر قسمتی از اقتصاد بودن، چگونه یک سازمان دستش را به همه جا فرو کرده است. چیزی که با هیچ منطق مدیریتی هم جور در نمی آید که یک سازمانی در یک همچین طیف وسیعی از فعالیت های اقتصادی باشد. به هر حال در همین راستا مسئله شرکت سایپا هم به جنجال کشیده شده برای اینکه سهام این شرکت که قیمتش 36 تومان بوده و ناگهان به 872 تومان به کارکنان سایپا فروخته اند. به جای طلب هایی که از دولت دارند و این ماجرای بلوک سهام گروه تولیدی بهمن از مسائلی است که کماکان داستان سایپا را در معرض مداقه قرار می دهد. در این خصوص باز هم صحبت خواهیم کرد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved