428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

مهر٩٠ گفتار روزانه محسن سازگارا یکشنبه ۳ مرداد ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  یکشنبه  ۳ مرداد ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست
  


یکشنه ۳ مرداد ۲۵۶۹ و ۲۵ جولای ۲۰۱۰

امروز راجع به ۷ موضوع صحبت می‌کنیم.

موضوع اول اینکه روز گذشته حکومت از برگزاری دهمین سالگرد احمد شاملو، شاعر بزرگ معاصر ایرانی‌، جلوگیری کرد. جمع زیادی از شاعران، هنرمندان، نویسندگان و مردم بر سر مزار احمد شاملو تجمع کرده بودند که با ممانعت حکومت و برای اینکه درگیری هم ایجاد نشود، مردم صحنه را ترک کردند. به هر حال به قول یکی‌ از وبلاگ نویسان که نوشته بود، حکومتی که از مردگان می ترسد و گویا از احمد شاملو بیشتر می ترسد.

نکته ی دوم اینکه آقای احمد توکلی، وکیل مجلس شورای اسلامی، مطرح کرده است که شرکت مخابرات باید به دولت برگردانده شود. دلیل آن را هم این بیان کرده است که در ‌واگذاری آن مقررات، رعایت نشده است. نکته ی جالبی‌ که در صحبت‌های آقای توکلی وجود دارد این است که ۵۷۰۰ میلیارد تومان ودیعه ی مردم، نزد شرکت مخابرات موجود است و بابت این پول ابراز نگرانی کرده است. به نظر می‌رسد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تنها با پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان( اگر درست بوده باشد) این شرکت را تصدی کرده است، به احتمال زیاد روی این ودیعه ی مردم دست گذاشته است و فعلا از آن برداشت می‌کند یا اینکه از پول آن استفاده و تغذیه می‌کند. همینطور آقای علی‌ لاریجانی به دنبال سخنان وکیل کاشمر، مطرح کرده است که دولت اصل ۱۳۸ قانون اساسی‌ را رعایت نمی کند و مصوبات دولت را به مجلس نمی دهد. در همین خصوص معاون حقوقی دولت، آقای میر تاجدالدینی، نیز مطرح کرده است که در ارتباط با مصوبه ی ۲ میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ی ارزی برای پرداخت به طرح توسعه متروی تهران و شهر‌های دیگر، دولت پول ندارد تا این مصوبه را انجام دهد. مصوبه ای که قبلا تصویب شده  و دولت آن را انجام نداده بود و هفته گذشته توسط رئیس مجلس مجددا برای اجرا به دولت ابلاغ شد. به نظر من این حرف معاونت حقوقی دولت به خوبی‌ نشان می دهد که حرف آقای خباز(وکیل کاشمر) در مورد اینکه صندوق ذخیری ارزی را خالی‌ کرده اند و پولی‌ در آن نیست، درست است. همانطور هم که می‌دانید صندوق ذخیره ی ارزی، صندوقی است که قرار بوده مابه التفاوت فروش نفت با قیمتی که در قانون بودجه پیش بینی‌ شده است به این صندوق واریز شود ولی‌ بارها موجودی این صندوق را دولتها خالی‌ کرده اند.

نکته سوم اینکه معاون بانک مرکزی ایران صحبت از انتقال ذخیره ی ارزی ایران از اروپا به آسیا کرده است و خبری را که دولت ۴۵ میلیارد یورو را در ارزانترین نرخ آن به دلار تبدیل کرده است را تکذیب کرد. در همین حال آقای رحیمی، معاون آقای احمدی نژاد، گفته است که اگر ذخایر ارزی ایران(که صحبت از ۸۰ میلیارد دلار است، اما خیلی‌ها معتقدند کمتر از این عددهاست) را در سرمایه گذاری در پارس جنوبی اختصاص دهیم، می توانیم سود بیشتری ببریم، در واقع دولت یکبار پول این ذخایر ارزی را از بانک مرکزی گرفته است و به عبارتی دیگر به دولت تعلق ندارد. به هرحال اگر قرار باشد که این ذخایر ارزی را به پارس جنوبی منتقل کنند معنایش این است که آن را به سپاه دهند که بیش از ۲۰ میلیون دلار پروژه‌های پارس جنوبی را در اختیار دارد و به احتمال زیاد منجر به حیف و میل شدن آنها خواهد شد، چرا که مشکل پیشرفت پروژه پارس جنوبی فقط در پول و سرمایه گذاری نیست، بلکه ضعف دانش، تحریم‌های بین‌المللی ، ضعف فنی‌، تکنولوژی و امکانات مورد نیاز است. اگر این کار را انجام دهند، باید منتظر باشیم که بخش زیادی از ذخیره ی ارزی کشور را هم سپاهیان حیف و میل کنند. 

نکته چهارم اینکه در شرکت کراگ در اتریش، آنطور که مطبوعات اتریش گزارش داده اند، درگیری و تیر اندازی شده است که ۱ نفر هم کشته شده است. این شرکت با دستور دولت اتریش، به دلیل معامله با ایران، تعطیل شده بود. گفته می شود که شرکتی متعلق به سپاه است و شایعات زیادی هم وجود دارد که این درگیری بین سرداران سپاهیانی بوده است که بر سر تقسیم مال و اموال با هم درگیر شده اند و یک نفر هم در آنجا کشته شده است. هنوز اطلاعات بیشتری از این درگیری بیرون نیامده است.

نکته پنجم اینکه آقای عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه، در جمع سپاهی‌ها صحبتی‌ کرده است که چند نکته ی قابل تامل درد: یکی‌ اینکه ایشان مطرح کرده است که به جای حذف سپاهیانی که به جنبش سبز  و سران آن علاقه دارند(البته ایشان لغت فتنه را به کار برده است) بهتر است که آنها را جذب کنیم. این اولین باری است که فرمانده ی سپاه اعتراف می‌کند که در درون سپاه، سپاهیانی هستند که به مردم و جنبش آزادیخواهی مردم ایران، یعنی‌ جنبش سبز علاقه دارند. نکته دوم صحبت های ایشان در مورد حجاب است. آقای جعفری گفته است که من نیز به حجاب اجباری قائل نیستم و در واقع طرف آقای احمدی‌نژاد را گرفته است( در دعواهایی که در هفته گذشته پیش آمده است و از خیلی‌ از جناح‌ها به آقای احمدی نژاد حمله کرده اند ). همچنین در مورد حمله نظامی هم گفته است که جرات حمله ندارند. مدتی‌ است که سران حکومت بر طبل جنگ می کوبند، از جمله آقای  مرتضی صفاری( فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه که در حال حاضر فرمانده دانشکده‌ افسری و پاسداری سپاه است) گفته است که اگر کشتیهای ما رو بازرسی کنند عکس العمل ما محدود به خلیج فارس نخواهد بود و متقابلا کشتیها ی‌‌‌ دیگران را میگردیم، حتی درروی آبها  و نقاط دوردست. اینها اظهاراتی است که بوی تحریک و درگیری می دهد.

نکته ششم اینکه ایمان صدیقی( دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) بعد از۱۳۰ روز زندان آزاد شده است و در مصاحبه‌ای نکات بسیار تکان دهنده‌ای را از فضای زندان و برخورد‌ی که با زندانیان سیاسی می شود، بازگو کرده است. از جمله ی این مورد اینکه این جوانان دانشجو را در بند عادی که آدم‌های خلافکار، قاچاقچی، لواط کار و قاتل همه با هم هستند، قرار داده اند و این اصل بدیهی‌ را که در تمام زندان‌های دنیا رعایت می شود که شامل جدا سازی زندانیان بر اساس نوع جرایمشان است، در زندان‌های ایران نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه عمدا زندانیان سیاسی را در کنار جنایت کاران قرار می دهند که در این صورت حتی جان این فعالان نیز در خطر است. همچنین خانم نرگس محمدی که از زندان آزاد شده و در بیمارستان بستری شده است. در ملاقاتی که آقای کروبی با ایشان داشته، مطرح کرده است که در زندان دچار حمله‌های عصبی می شده و هنوز هم این حمله‌ها ادامه دارد. خانواده محمد رضا تاجیک( روزنامه نگار و فعال حقوق بشر) نیز مطرح کرده اند که با تاجیک بدرفتاری می شود و مشکلات برخورد مقامات و مسئولین زندان را دارد. به هر صورت از زندانها، از نظر شرایط بهداشتی، درمانی و فشار‌های روانی‌ خبر‌های خوبی‌ به گوش نمی رسد و سبب نگرانی همگان شده است.

نکته‌ای آخر در مورد نظر سنجی است که جهاد دانشگاهی، به سفارش دستگاههای امنیتی انجام داد. وقتی‌ این نظر سنجی به بیرون درز کرد و سایت‌های مختلف آن را منعکس کردند، جهاد دنشگاهی این نظر سنجی را تکذیب کرد، اما عدد نظرسنجی از جمله اینکه ۸۰ درصد مردم خواهان تغییر وضعیت‌ فعلی‌ و نظام هستند و یا اینکه ۶۴ درصد مردم معتقدند که جنبش ادامه دارد ، فقط شکلش عوض شده است و با قدرت در حال حرکت است و یا اعداد دیگر به نظر عدد درستی‌ می آیند ، چرا که نظر سنجی‌هایی هم که فعالان در درون جنبش انجام داده اند، نزدیک به همین اعداد است. مثلا در مورد اینکه که جنبش چگونه می تواند حکومت را سرنگون کند، آن عدد ۶۴۶۲ درصد است یا ۸۰ درصدی که اعلام شده، دقیقا عددی است که نظر سنجیها‌ی جنبش هم آن را نشان می دهد. در خصوص افکار عمومی‌ و روشی‌ که جنبش باید حرکت کند و لزوم استراتژی گذاری در روزهای بعد، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز،  موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌ 

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved